@sanjyuubi, post #410
Tylko to wtedy ani nie jest tryb wybiegający specjalnie poza specyfikacje sygnału PAL, ani prawdziwy tryb progresywny, chociaż abstrakcyjnie tak wygląda to jest to taki sam tryb z przeplotem (dlatego TV pokazuje 576i, termin "field" dalej ma zastosowanie i nazywa się non-interlace, a nie progressive) tylko pole B jest wyświetlane w tych samych liniach co pole A tworząc pseudo progresywny tryb a jednocześnie pozostawiając puste nieparzyste linie "scanlines" zmniejszające optycznie wrażenie pikselozy. I tutaj akurat następuje zgoda, że na wrażenie pikselozy ma wpływ 15kHz i pseudo progresywny tryb pracy. Pewnie niektóre telewizory tylko sprawdzają, czy otrzymują pole A i nie sprawdzają, czy następne pole jest typu A czy B.
A jednak tak i nie. Gdybyście od początku napisali technicznie na czym ta sztuczka polega z manipulacją pola B, to nie musiałbym sam do tego dochodzić.
@sanjyuubi, post #411
@cholok, post #423
@Kamikadze, post #424
Standard VGA stał się ogólnoświatowym standardem gdyż na obrazach statycznych, co było wykorzystywane do prezentacji danych na ekranie, pozwalał na całkiem przyzwoitą jakość.Nie tylko z tego powodu. VGA oferowało po prostu wyższa jakość grafiki, również w grach.
W odpowiedzi na wzmożone zainteresowanie grafiką komputerową, oraz szerzącymi się, niekompatybilnymi rozszerzeniami VESA, utworzono standard SVGA.Mylisz dwa pojęcia. SVGA to tryb graficzny, VESA to standard określający sposób wyświetlania grafiki. VESA nie miało problemów z kompatybilnością bo VESA powstało jako rozwiązanie problemu kompatybilności. Wystarczyło aby karta wspierała VESA w odpowiedniej wersji wymaganej przez program/grę, bez znaczenia była jej marka i chipset z którego korzystała.
Niemniej jednak w typowych PC wciąż płynność była osiągalna przy rozdzielczościach 320X240 i 16 kolorach.
Mamy początek lat 90-tych, amiga wciąż jest niedoścignionym ideałem jeśli chodzi o grafikę. Na to wszystko wchodzą takie tytuły jak: "Wolfenstein3D", "Doom", "Quake". Niestety na tym polu amiga przegrała bitwę. Wraz z pojawieniem się akceleratorów jak "WOODOO"
@Fenio, post #425
@Fenio, post #425
Mamy czasy VGA, początek i połowe lat 90'tych. Czasy Domm I, Doom II, Duke Nukem 3D i na koniec Quake. Dopiero od czasów Quake zaczyna się kolejna epoka pod znakiem akceleratorów 3D. Amiga przegrała jeszcze zanim pojawiły się akceleratory 3D dla PC.
@Hexmage960, post #427
@Kamikadze, post #426
SVGA jest też trybem, ale proszę cię nie pisz że to nie jest standard tylko sam tryb.
SVGA to standard od nazwy którego pochodzi tryb.
VESA jest to rozszerzenie VGA.
@Fenio, post #429
SVGA to tryb a konkretnie standard wielu różnych trybów graficznych.
@Kamikadze, post #430
@XoR, post #431
@Kamikadze, post #428
Pamiętam jak kolega amigowiec zazdrościł mi heros of might and magic i kilku innych gier.
@Andrzej11, post #433
@Kamikadze, post #432
Chyba jednak mylicie się co do SVGA.
Rozszerzenie VESA powstało tak jak napisałeś ale to producenci kart VESA namieszali z rozmaitymi abstrakcyjnymi rozdzielczościami.Jakimi "abstrakcyjnymi rozdzielczościami" ? To że karta obsługuje rozdzielczość z poza standardowych VGA/SVGA to tylko możliwość która może ale nie musi zostać wykorzystana. Jeśli jakaś gra korzystała z trybów VESA jak np. Quake to wybór rozdzielczości możliwych do ustawienia był większy niż w przypadku gry bez Vesa 2.0. Dla użytkownika VESA to tylko zaleta która rozwiązała problem z kompatybilnością software.
Dla tego powstał nowy standard SVGA by to wszystko uporządkować.
Od tamtej pory mamy standardowe rozdzielczości 800x600, 1024x768, 1280x1024 itd.
@Andrzej11, post #433
@XoR, post #437
@XoR, post #437
@Kamikadze, post #424
@rePeter, post #439
@pawelini, post #442
@pawelini, post #442
@pawelini, post #442
@rePeter, post #439