Wątek zamknięty
[#31] Re: Doom III - Porównanie

@Amcio, post #29

Chodzi mniej wiecej o to, ze ta gra wykorzystuje niemal wszystkie technologie, ktore mamy we wspolczesnych produkcjach - poza raytracingiem. Na amigach dotąd nie ma chyba niczego takiego. Pod tytuł Doom3 podstaw sobie plakietke dowolnej produkcji... GranTurismo, Halo, Gta, Assasin Creed etc. Różnicajest taka że do tych gier nie ma źródeł, a nikt nie napisze ich dla amigi od zera.
[#32] Re: Doom III - Porównanie

@arturB, post #24

Tak tez prezentuje sie wersja linux na amigaOne x5000 i wyrabia w fullHD w - zaryzykuje- okolo 60fps. To jednak zasluga gpu i rdzeni procesora. Mam obawy czy wyjdzie tak pynnie pod OS4. Co do strony wizualnej to podejrzewam jest osiagalne.


Akurat jedną z przewag AmigaOS nad Linuksem PPC są sterowniki. Nie zapominaj że mamy stery 3D do nowszych, a więc i szybszych kart graficznych niż Linux PPC, a same sterowniki też uchodzą za szybsze, więc zobaczymy. Co do rdzeni, to fakt zakładając hipotetycznie że udostępniono by dla ludzi kernel z multicore dla AOS, to Doom 3 musiałby być przez Huno specjalnie napisany pod obsługę wielu rdzeni, bo jak by miał działać na jednym, to na takim kernelu z multicore będzie chodził wolniej niż na starym.
[#33] Re: Doom III - Porównanie

@arturB, post #31

Chodzi mniej wiecej o to, ze ta gra wykorzystuje niemal wszystkie technologie, ktore mamy we wspolczesnych produkcjach - poza raytracingiem. Na amigach dotąd nie ma chyba niczego takiego. Pod tytuł Doom3 podstaw sobie plakietke dowolnej produkcji... GranTurismo, Halo, Gta, Assasin Creed etc. Różnicajest taka że do tych gier nie ma źródeł, a nikt nie napisze ich dla amigi od zera.


Ale jest jeszcze parę gier klasy Dooma 3, do ktorych źrodła są i z tego co słyszałem Doom 3 nie jest jedyną dużą grą nad którą Huno teraz pracuje.
[#34] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Doom III - Porównanie
[#35] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Doom III - Porównanie
[#36] Re: Doom III - Porównanie

@MUFA-amigaone-pl, post #23

Spokojnie wersja dla AmigaOS 4 nie została jeszcze upubliczniona, co oznacza iż autor ma pełną świadomość że brakuje jej jeszcze do doskonałości. No ale z kazdym dniem skraca ten dystans

Pożyjemy zobaczymy, na razie obie wersje wyglądają jak kupa. Plus w wersji dla OS4 jest taki, że ktoś przy tym dłubię więc jest szansa na normalny port.
2
[#37] Re: Doom III - Porównanie

@Amcio, post #29

hahaha, no nie mogę , pokuszę się o stwierdzenie to co z tego że ktoś to przeportuje itp. skoro mogę kupić byle jakiego pc i grać w full hd, co to udowodni że amiga potrafi odpalić grę z 2004 roku? może ale co z tego?

A teraz udaj się na portal użytkowników atari i pośmiej się, że cieszą się z wolfenstteina 3d na swoje maszyny. A na ppa na pewno znajdziesz jakiś wątek o porcie Quake 1 na Amigę 1200, weź im tam wytłumacz że błądzą :D

Ostatnia aktualizacja: 17.05.2022 19:23:54 przez luk
1
[#38] Re: Doom III - Porównanie

@Private_Public, post #36

Przy obu wersjach ktoś dłubie, co wiecej, sterowniki 3d na MorphOSa mają zostać rozszerzone właśnie po to, żeby Doom3 wyglądał sensownie.
6
[#39] Re: Doom III - Porównanie

@MUFA-amigaone-pl, post #33

Pozamiatane :)
Już działąją natywne shadery w wersji Doom3 dla AmigaOS4.

PS.
HunoPPC zamieści dziś filmik jak ewaluowała wersja Doom3 dla AmigaOS4 - od "zera" do "shadera" :)















Ostatnia aktualizacja: 19.05.2022 10:21:52 przez Amig_OS
4
[#40] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #39

Noo, na screenach wygląda miodzio OK
[#41] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #39

HunoPPC zamieści dziś filmik


Super. Gdzie zamieści? Na YouTube?

P.S. Skoro już wszystko działa jak należy to zakładam, że wkrótce ukaże się wersja do pobrania?
[#42] Re: Doom III - Porównanie

@recedent, post #41

Zamiescil już.
Wygląda bardzo poprawnie (dużo lepiej niż wersja pod MorphOSem), natomiast prędkość to padaka.
[#43] Re: Doom III - Porównanie

@michal_zukowski, post #42

Wersja MorphOS nie oferuje niczego z Doom3.
Wstyd to nawet pokazywać i nazywać to portem Doom3.
Brak wsparcia dla wszelkich efektów z jakich słynie Doom3.

Coś takiego jak wersja Doom3 dla MorphOSa na razie nie istnieje - nawet nie wiadomo jak to nazwać.

PS.
O prędkość się nie martw.
To tylko pokaz zaimplementowanych efektów, z pełnym debugiem i na starym RadeonieHD.


Ostatnia aktualizacja: 19.05.2022 19:27:23 przez Amig_OS
1
[#44] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #43



Quick presentation of the progress of the Doom3 game on the AmigaOS4 PPC / EGL_wrap library platform with partial support for shader effects (in the process of adding other shader effects).

This version is the first impression with this new support and I am happy to share it with you.
If you want to follow the evolution of my work on my Github it's here:

https://github.com/HunoPPC-NG/Dhewm3-...


The future of this work:

Added new effects and if possible customizable via EGL_Wrap library
Bug-tracking
Profiling
Clean package with script install

A release will only be made when the engine is stable and clean, I don't want to release anything unstable that could harm the quality of this port.
This engine is for me the example of what our recent hardware can give by exploiting it.
This game marked the video game world in 2004... it will mark the AmigaOS4 community in 2022 with recent 3D support.

Thank you for following me and thank you for putting a blue thumb for my motivation.

Other videos will follow to show you the evolution for your greatest pleasure.

HunoPPC

Ostatnia aktualizacja: 19.05.2022 19:42:32 przez Amig_OS
2
[#45] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #43

Zobaczymy zatem jak będzie wyglądała wersja Dooma3 dla AmigaOS4 w wersji bez shaderów bo przecież też taka została zapowiedziana.
[#46] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #44

[#47] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #39

jak ewaluowała

ewoluowała, to wyrazy o skrajnie różnym znaczeniu.
Poza tym fajnie wygląda ten Doom, ciekaw jestem czy będzie lepiej działać niż gdy ogrywałem go na premierę na swoim Duronie 1,8Ghz + 128MB RAM + GF FX 5200 128 MB (wszystko na low w 800x600 a i tak chrupało niemiłosiernie )

Ostatnia aktualizacja: 20.05.2022 06:33:35 przez szczupi26
[#48] Re: Doom III - Porównanie

@szczupi26, post #47

Zamysł HunoPPC jest taki aby pokazać jak jego autorska biblioteka i kod Doom3:

Library EGL_wrapper for OpenGLES 2.0:
link

radzą sobie z przystosowaniem do najnowszych technologii AmigaOS4: Warp3DNOVA -> Opengles2-> wykorzystanie pamięci na karcie graficznej dla testur FullHD -> ...

Jak widać na podstawie wyglądu portu i źródeł oskarżenia o kradzież kodu są bezpodstawne.
Widać w transparentny sposób, że port tzw. "drucak" nie ma nic wspólnego z wersją "shader".

Dwa różne porty i RÓŻNE umiejętności programistów.

PS.
HunoPPC jest perfekcjonistą.
Wielokrotnie podkreśla że chce zrobić ten port w sposób perfekcyjny i wykorzystać wszelkie możliwe zasoby i swoje umiejętności.
Jestem pewny że Doom3 na AmigaOS4 będzie wykonany rzetelnie i na wysokim poziomie.


Ostatnia aktualizacja: 20.05.2022 06:56:42 przez Amig_OS
[#49] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #48

Dwa różne porty i RÓŻNE umiejętności programistów.

Po czym wnosisz cokolwiek o umiejętnościach programistów, skoro na MorphOSie nie ma obecnie shaderów i Cowcat nie mógł zrobić wersji z shaderami?
2
[#50] Re: Doom III - Porównanie

@michal_zukowski, post #49

Po czym wnosisz cokolwiek o umiejętnościach programistów, skoro na MorphOSie nie ma obecnie shaderów i Cowcat nie mógł zrobić wersji z shaderami


Sam sobie odpowiedziałeś powyżej - po braku umiejętności programistów MorphOSa.
Skoro brak podstaw to po co brać się za port Doom3.

Cowcat potrafi publicznie oskarżać o kradzież HunaPPC to pewnie potrafi sobie dopisać shadery i całą resztę.

HunoPPC w ciągu 2 dni dopisał natywną obsługę shaderów - można ?

HunoPPC walczy o dobre imię i na pewno nie zostawi tego odłogiem.


Ostatnia aktualizacja: 20.05.2022 10:23:11 przez Amig_OS
[#51] Re: Doom III - Porównanie

@michal_zukowski, post #49


Po czym wnosisz cokolwiek o umiejętnościach programistów, skoro na MorphOSie nie ma obecnie shaderów i Cowcat nie mógł zrobić wersji z shaderami?


No można zrobić nieco bardziej zaawansowany technicznie port bez shaderów co pokazałem na wcześniejszych zrzutach. Źródła Huna są na Githubie wystarczy wziąć i skorzystać a będziecie mieli trochę ładniejszego Dooma. Oczywiście przyzwoitość nakazywałaby w takim przypadku w readme zamieścić wielkie podziękowania dla pracy Huno, co w zaistniałej sytuacji mogłoby być dla Cowcata największym problemem.
[#52] Re: Doom III - Porównanie

@michal_zukowski, post #49

Podwójny post.

Ostatnia aktualizacja: 20.05.2022 11:12:07 przez MUFA-amigaone-pl
[#53] Re: Doom III - Porównanie

@MUFA-amigaone-pl, post #51

Gdzie wg. ciebie pokazałeś zrzut bez shaderów? Raczej wszedzie jest z shaderami tylko z różnymi parametrami (tak jak na załączonym filmie).
[#54] Re: Doom III - Porównanie

@michal_zukowski, post #53

#21
Fotka bez shaderów.
[#55] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #54

Tak, a konkretnie - fotka po lewej stronie.

Doom3 na OS4 bez shaderów wygląda tak:



Ostatnia aktualizacja: 21.05.2022 08:39:33 przez recedent
[#56] Re: Doom III - Porównanie

@recedent, post #55

Konwersja jest robiona na bazie pierwowzoru czy wersji zremasterowanej Doom 3 BFG edition ?
[#57] Re: Doom III - Porównanie

@HOŁDYS, post #56

Źródła upubliczniono tylko dla wersji Doom3.
HunoPPC potwierdził także wydanie 4 modów - pewnie tych najlepszych :)
1
[#58] Re: Doom III - Porównanie

@recedent, post #55

1)
AmigaOS4 Doom3 bez shaderów wykorzystuje:

1) autorską bibliotekę HunoPPC: EGL_wrapper for OpenGLES 2.0
2) sterowniki Warp3D Nowa: RadeonHD / RX
3) przykladowe efekty: bumpmapping/specular/lights effects, shadows positions etc


Przykładowa podłoga z efektami i bez:





Przykładowa twarz z efektami:







2)

AmigaOS4 Doom3 z shaderami:

Twarz z shaderami:





PS.
Wersja z natywnymi shaderami została pokazana po raz pierwszy na filmie o czym pisze HunoPPC w tytule filmu:
Doom3 AmigaOS4 EGL_Wrap Warp3DNOVA and Opengles2, the first version with a native shaders W.I.P





Ostatnia aktualizacja: 21.05.2022 10:43:53 przez Amig_OS
1
[#59] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #57

Doom3 AmigaOS4 EGL_Wrap Warp3DNOVA and Opengles2, intro Resurrection of Evil with shaders

- Bug on the sky
- All effects on W.i.P

HunoPPC


2
[#60] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #59

Wygląda dużo bardziej płynnie od poprzedniego filmu.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem