Wątek zamknięty
[#91] Re: Doom III - Porównanie

@michal_zukowski, post #84

Ponieważ jak to zwykle bywa w wątkach poświęconych AmigaOS 4, najwięcej do powiedzenia mają ci, ktorzy go nie używają, pojawia się tu wiele nieprawd, wynikających czy to z braku wiedzy czy to czystej złosliwości. Zainteresowanym systemem Amigi, którzy mogą zostać wprowadzeni w błąd, chcialbym więc zwrócić uwagę na kilka rzeczy:

@rzookol
Przecież nie licząc Spencera i ScummVM na razie nic nie korzystało z shaderów.


To kłamstwo.

@waldiamiga

Skoro HunoPPC opakowanie w szejdery zajęło dwa dni (jak pisze Mufa)


To kłamstwo i to z tych perfidnych, kiedy próbuje się wkładać w czyjeś usta, coś co nie zostało powiedziane.

@recedent
Cowcat z pisaniem sterowników dla systemu MorphOS ma tyle samo wspólnego co HunoPPC z pisaniem sterowników dla AmigaOS 4.x)


To też poniekąd nie jest prawda, bo Huno pisze własne biblioteki, ktore rozszerzają możliwości sterowników 3D, jak również napisał np. swoją bibliotekę i zamiennik dla systemowego AmigaInput, czyli w uproszczeniu taki sterownik dla joysticków.
[#92] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #90

Rafael właśnie Ci to próbuje powiedzieć: Nie widzisz związku

To wyjaśnię:
1) Istnienie ładniejszego Dooma3 na AmigaOS4.x nie implikuje, że Huno nie ściągnął kodu od Cowcata. Na razie wszystko wskazuje na to, że na pewnym etapie tworzenia ściągnął kod od Cowcata. Nie ma możliwości, żeby było inaczej.
2) Istnienie ładniejszego Dooma3 dla AmigaOS4.x nie implikuje, że Cowcat ma mniejsze umiejętności niż Huno

Cieszę się że mogłem pomóc
5
[#93] Re: Doom III - Porównanie

@michal_zukowski, post #92

Proszę przekazać wiadomość do Cowcata.

-----------------------------------------
Kod Doom3 jest dostępny online:
https://github.com/HunoPPC-NG/Dhewm3-for-EGL_Wrap-AmigaOS4

Jeśli Cowcat znajdzie w nim swój kod, proszę skontaktować się ze mną osobiście.

HunoPPC
-----------------------------------------
[#94] Re: Doom III - Porównanie

@recedent, post #63

Sugeruję podać Cowcata do informatycznej nagrody Nobla. Wymyślił bowiem przełomową unikatową linijkę kodu, niczym Albert Einstein słynne e=mc2. Po prostu geniusz nikt inny nie mógł wpaść na coś podobnego, nikt inny by takiej linijki kodu od siebie sam nie napisał. Cowcat wyprzedził swoją epokę
[#95] Re: Doom III - Porównanie

@MUFA-amigaone-pl, post #91

@rzookol
Przecież nie licząc Spencera i ScummVM na razie nic nie korzystało z shaderów.

To kłamstwo.


To nie kłamstwo, gdyż to wskazywało by, że znam jakieś inne oprogramowanie z shaderami dla AmigaOS4.x (a o nim nie wspominam) - a nie znam. Brak wiedzy nie jest kłamstwem.

Ale jak już jesteśmy przy tym to jest jakieś większe, publiczne, oprogramowanie (pomijając testowe w stylu shaderjoya) korzysta z shaderów? Ja właśnie znam tylko Spencera i ScummaVM, nawet starałem się wyszukać coś jeszcze na sieci, ale nie znalazłem.
[#96] Re: Doom III - Porównanie

@michal_zukowski, post #95



http://os4depot.net/share/demo/misc/shaderjoy_pack.lha
[#97] Re: Doom III - Porównanie

@MUFA-amigaone-pl, post #94

Sugeruję podać Cowcata do informatycznej nagrody Nobla. Wymyślił bowiem przełomową unikatową linijkę kodu, niczym Albert Einstein słynne e=mc2. Po prostu geniusz nikt inny nie mógł wpaść na coś podobnego, nikt inny by takiej linijki kodu od siebie sam nie napisał. Cowcat wyprzedził swoją epokę


Nie rozumiesz albo udajesz głupiego. Na dodatek znowu wchodzisz w niepotrzebne złośliwości, z którymi Ci nie do twarzy.

Kod, który upublicznił HunoPPC wygląda tak:

common->Printf( "-----Alloc more headers out Size = %i\n", block->size );


więc powinien wypluć w debugu linijkę:

Alloc more headers out Size = cośtam

Niestety - na filmie (który Huno usunął ze swojego kanału, ale w sieci nic nie ginie) w debugu mamy linijkę:

Alloc more headers out

bez podania Size.
Dziwnym trafem linijka wywołująca dokładnie taki debug output znajduje się w kodzie Cowcata,

common->Printf( "-----Alloc more headers outn");


Natomiast linijka z "Size =" jest wykomentowana.

Wskazywałoby to, że Huno nie tylko "zapożyczył" ten kod (którego wywołanie w kodzie dla AmigaOS jest bez sensu, bo miało służyć wykryciu i ubiciu specyficznego buga występującego w sterownikach 3D dla systemu MorphOS), ale również "czyszcząc" swój kod i dodając linijki o swoim autorstwie wykasował nie tę linijkę co trzeba.

Jestem człowiekiem dobrej woli i zakładam, że może istnieje logiczne wytłumaczenie tego faktu które po prostu nam wszystkim umyka. Dlatego pytałem we wszelkich możliwych wątkach czy możecie z Amig_OS-em takie wyjaśnienie nam podać. Niestety - nie doczekałem się jeszcze odpowiedzi.

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2022 11:16:39 przez recedent
6
[#98] Re: Doom III - Porównanie

@michal_zukowski, post #95

Shaderjoy to nie jest jakiś tam tester, oferuje około 1000 shaderów, niektórych bardzo ciężkich, które potrafią ubić nawet peceta z niezbyt wydajną kartą graficzną (sprawdzałem to nawet w sobotę). Z gier dotąd opublikowanych najwięcej shaderów - ponad 100 (około 30 oryginalnych z openGL i dalsze 100 wewnętrznych GL4ES), ma gra Worlds, chociaż nie wygląda. Jest jeszcze trochę innych gier od Kas1e, ktore choć na to nie wyglądają shaderów używają, chocby prosta strzelanka z pionowym przesuwem ekranu FrikingShark.
[#99] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #90

W swoich wypowiedziach zawierasz oceny programistów (niezależnie od platformy), ich umiejętności, stwierdzasz arbitralnie, że lepiej dla programistów "Im więcej rozwiązań tym lepiej[..]" i twierdzisz że "To proste i oczywiste.". Dlatego jestem ciekawy czy swoje twierdzenia na temat programowania i jego tworzenia czerpiesz z własnej praktycznej wiedzy? Dlatego jeszcze raz proszę abyś odpowiedział na moje pytanie.

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2022 11:23:58 przez Rafael/ARMO
2
[#100] Re: Doom III - Porównanie

@recedent, post #97

Cowcat ma wszystko udokumentować i wysłąć HunoPPC.
Dostałeś taką wiadomość.
[#101] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #100

OK, czyli nie masz wyjaśnienia. Może Mufa coś wymyśli.
1
[#102] Re: Doom III - Porównanie

@Rafael/ARMO, post #99

Skoro twierdzisz że im mniej narzędzi i mniej technnologii - to lepiej.
To nie dziwię się że MorphOS jest tam gdzie jest.
[#103] Re: Doom III - Porównanie

@recedent, post #101

Cowcat boi się skontaktować z HunoPPC - żałosne.
[#104] Re: Doom III - Porównanie

@michal_zukowski, post #88

na klasyku nie uruchomisz gry bez wyłączania dodatkowych partycji w bootmenu

Naprawdę są takie gry?
[#105] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #102

Przeczytaj na spokojnie jeszcze raz to co ja napisałem. I wskaż mi gdzie tak stwierdziłem???
Wymieniłem tylko Twoje sformułowania/twierdzenia i nigdzie nie napisałem że myślę inaczej lub że popieram to co Ty twierdzisz.
Jak dla mnie uciekasz z udzieleniem mi odpowiedzi.
3
[#106] Re: Doom III - Porównanie

@recedent, post #97

Ja nie bez przyczyny zrobiłem EOT w poprzednim wątku, bo nie da się przekonać ludzi nieprzekonanych. A dyskusja z ludźmi zatrzeciewionymi, odpornymi na argumenty, bez względu na wszystko twardo upierającymi się przy swoim nie ma sensu. Wiem, że niektórzy mocno biorą to do siebie, w związku z poprzednim wątkiem napisał do mnie człowiek, którego ksywki przez przyzwoitość nie będę tutaj wymieniał, który poza stekiem wyzwisk i obelg, złożył mi serdeczne życzenia "połamania rąk", "ciężkiego urazu mózgu" czy żeby moje dzieci nigdy nie istniały.

Naprawdę moją misją nie jest wkurzanie osób mających problemy emocjonalne ani przekonywanie osób "nieprzekonywalnych". Po prostu trzymasz się jednej poszlaki, jeszcze opartej na niesłusznym przekonaniu jakoby ta linijka była użyta w celu wyeliminowania jakiegoś specyficznego buga w sterownikach Morphosa (bo ja wiem od drugiej strony, że była użyta w innym celu w przypadku opracowania wersji dla AmigaOS 4) i wychodzisz z założenia, że większym prawdopodobieństwem byłoby wygrać szóstkę w totka niż by ktoś inny mógł napisać taki kod. Ignorujesz więc wszystkie inne argumenty, jakie padały wcześniej. Poza podstawowym tak chętnie przytaczanym przez Ciebie w przypadku oskarżeń Dave Hayniego względem MorphOSa, że obowiązuje zasada domniemania niewinności i skoro sprawa nie trafiła do sądu i nie zakończyła się wyrokiem, to znaczy, że sprawy nie było.

Ignoorujesz, że gdyby Huno wykorzystał ten kod, mógłby się do tego przyznać. Czapka z głowy by mu nie spadła, swojego portu jeszcze nie wydał, więc nikt nie mógłby mu zarzucić, że popełnił jakieś przestępstwo, że nie wspomniał o tym w dokumentacji czy coś. Ignorujesz fakt, że Huno miał raczej pozytywne nastawienie do MorphOSa, zrobił Wam nawet port Hurricana, więc nie może tu być mowy o sytuacji typu "nie chce się przyznać, bo się wstydzi, że wziął coś od niebieskich". Ignorujesz fakt, że bardzo szybko po wybuchu afery Huno opublikował kod, przecież gdyby miał coś do ukrycia, to by tego nie robił, lub też usunął problematyczną linijkę. Ogólnie na portalach typu Amigans.net Huno ma pełne poparcie społeczności, ale jak ktoś się do tej społeczności nie zalicza i widzi w Huno znienawidzonego przedstawiciela czerwonych, to zawsze się będzie trzymał nawet wątłej poszlaki, żeby go zdyskredytować i żaden z powyższych, jak i innych argumentów nie będą w stanie go przekonać.
[#107] Re: Doom III - Porównanie

@Rafael/ARMO, post #105

Ja stwierdziłem co napisałem.

1. Cowcat do dzisiaj nie skontaktował się z HunoPPC - nie jest zainteresowany wyjaśnieniem sprawy mimo prośby HunoPPC którą wkleiłem.
2. HunoPPC - pokazał ze nie musi nic kraść od Cowcata: źródła i własne rozwiązania etc.
3. Możesz się nie zgadzać z moimi stwierdzeniami.
[#108] Re: Doom III - Porównanie

@Kefir_Union, post #104

Tak, whdload na granicy 2mb chip bez fastu. Parę partycji z większymi buforami i gra nie wstanie.

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2022 11:55:47 przez michal_zukowski
1
[#109] Re: Doom III - Porównanie

@MUFA-amigaone-pl, post #106

Osobiście nic do Huno nie mam. Myślę, że najgorszą robotę robicie mu Ty i kolega Amig_OS, prowokując niepotrzebne spory.
Zgadzam się, że w przypadku kodu open source przyznanie się, że skorzystało się z cudzych rozwiązań nikomu ujmy nie czyni i dlatego niepojęte wydaje mi się to całe zamieszanie.
5
[#110] Re: Doom III - Porównanie

@recedent, post #109

Ciągle udajesz "świętoszka" a więc po raz setny:

Dla przypomnienia:
1. Zacząłeś atakować HunoPPC w związku z portem Reborn ...
2. W obronie HunoPPC stanął autor kodu źródłowego z wersji PC.
3. Publikujesz bzdurne artykuły w gazecie na temat AmigaOS4.
4. Ciągle zawracasz mi gitarę na priv.

Cowcat skontaktował się z HunoPPC ?

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2022 12:21:33 przez Amig_OS
[#111] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #110

Po raz sto pierwszy zatem:

1. Nie atakowałem Huno, wskazywałem że port "Reborn..." którym tak się chwaliliście nijak nie przypomina oryginalnego Reborna. Co więcej, w wielu aspektach wydawał się brzydszy od "zwykłego" RTCW.
2. Autor oryginalnej wersji przyszedł i powiedział: "Chłopaki, to nie moja sprawka, ja w tym czymś udziału nie brałem" i na tym jego udział w wątku się zakończył.
3. Nawet nie czytałeś artykułu o którym mowa, mimo że proponowałem że Ci go prześlę za darmo na priv (rozumiem, że brzydzisz się kupować gazetę, w której ktoś wspomina o systemie AROS czy MorphOS).
4. Wolisz ciągnąć oftop w wątku, który miał służyć porównaniu dwóch wersji gry (z których jedna jeszcze nie została opublikowana)? To nie czytaj albo kasuj PW.
3
[#112] Re: Doom III - Porównanie

@recedent, post #111

1)
Znowu ściemniasz:

Ty zarzuciłeś że nie wygląda jak na PC i podałeś linka do wersji z najnowszej wersji PC.

Autor napisał że port HunaPPC jest ...... wersji beta 2015 ..... Dlatego na Amidze wygląda to tak, a nie inaczej.

Autor wersji PC NIE UDOSTĘPNIŁ NOWSZYCH ŹRÓDEŁ więc nie bedzie wyglądał jak wersja finalna.


Proszę:

==========================
RessProject

@recedent, post #1
Witam. Jestem twórcą modyfikacji pod tytułem Reborn To Castle Wolfenstein. Przez przypadek znalazłem ten wpis w Google i chciałbym rozwiać wasze wszelkie wątpliwości.

Moja modyfikacja jest tworzona TYLKO I WYŁĄCZNIE pod PC.
Ktoś po prostu zrobił sobie port mojej modyfikacji (wersji beta z 2015) na Amigę i ja osobiście nie mam z tym nic wspólnego
Dlatego na Amidze wygląda to tak, a nie inaczej.
==================================

2)

Amigazyn NG 11 - kupiłem zgadnij u kogo.


Ostatnia aktualizacja: 23.05.2022 12:41:08 przez Amig_OS
[#113] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #112

LOL. Znajdź proszę gdziekolwiek nowszą wersję Reborn niż beta z 2015 roku. Podejmiesz wyzwanie?

A może prościej - pobierz wersję beta z 2015 roku i odpal na PC, a potem porównaj z Reborn odpalonym na swojej maszynie pod AmigaOS 4.x?

Autor napisał:

Ktoś po prostu zrobił sobie port na Amigę (...) i ja osobiście nie mam z tym nic wspólnego Dlatego na Amidze wygląda to tak, a nie inaczej.


Czego nie rozumiesz? Wytłumaczył po prostu, że to nie jest jego robota. Niepotrzebnie, bo wszyscy to wiedzieli i bez jego słów.

Amigazyn NG 11 - kupiłem zgadnij u kogo.


Nie mam pojęcia. Nie znam takiej gazety. Gdzie można kupić "Amigazyn NG"?

WRACAJĄC DO TEMATU:

Rozumiem, że ani Mufa ani Amig_OS nie mają nic przeciwko temu, żeby wycofany film pojawił się w sieci jako publiczny dla wszystkich?

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2022 13:07:50 przez recedent
5
[#114] Re: Doom III - Porównanie

@recedent, post #113

Pajacuj dalej.

EOT
[#115] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #114

Skoro nie chcesz szukać to ja poszukałem - jest jeszcze ReBorn wersja "Early access" (0.79).
Ogólnie rzecz biorąc - wygląda na to, że mod nie bardzo "wart świeczki". Tym bardziej dziwne, że przywołujesz go w tym wątku. No, ale jak EOT to EOT.
1
[#116] Re: Doom III - Porównanie

@recedent, post #115

Nie chce grać w Twoje gierki.

Pomyliłem się w nazwie gazety - przepraszam.
Gazetę i fakturę zakupu posiadam do wglądu.
[#117] Re: Doom III - Porównanie

@recedent, post #115

Wątek dotyczył Twojego czepiania się HunoPPC i jego pracy.
Czyli Hejtu odnośnie jego produkcji.
DOTARŁO WRESZCIE !!!
[#118] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #117

Jeśli wątek dotyczył Huno to nie wiem czemu wywlokłeś mój felieton z gazety (nic tam o nim nie wspominałem, wspominałem natomiast o Systemie v54).

Faktem jest, że Reborn (w wersji dla Amigi NG) wygląda nie najlepiej - nie tylko w moim odczuciu zresztą. Jaki w tym udział Huna? Pewnie umyślnie jej nie "zepsuł" tylko zrobił grę na tyle na ile pozwalały warunki. Jeśli znajdę na tyle samozaparcia (choć jeśli Ty nie znajdujesz...) to zainstaluję ten mod w wersji 2015 i zobaczymy. OK?

Co do Dooma 3 - nie ma co ukrywać. Najnowsze wersje (przynajmniej według filmów) wyglądają graficznie lepiej niż obecna wersja na system MorphOS. Wolałbym jednak żeby "drama" czy może "kontrowersje" na temat tajemniczego połączenia umysłów programistów podczas pisania (może są diadą w Mocy?) zostały wyjaśnione dużo wcześniej zanim morphosowe sterowniki "dociągną" do poziomu z shaderami.

Po raz kolejny powtórzę: pilnujcie (pilnujmy) słownictwa. Jeśli ktoś pisze: "Nasza wersja wygląda o wiele lepiej" to jest to stwierdzenie faktu. Jeśli dokłada: "Bo nasi programiści są najzajedwabistsi, a wasi to tępe klepacze kodu, ha ha" to jest to hejt, może nawet trolling.
5
[#119] Re: Doom III - Porównanie

@recedent, post #118

Zobaczymy jak będzie wyglądała wersja Dooma3 dla Pegasosów2 i AmigaONE G4/G3. No chyba, że odetną dużą część użytkowników.
[#120] Re: Doom III - Porównanie

@michal_zukowski, post #119

Jako klasykowiec nie mam konia w tym pasjonującym wyścigu pomiędzy OS4 a Morphos. Gdyby to ode mnie zależało wypuściłbym tylko wersję z obsługą shaderów. Wiem że odetnie to pewnie jakąś część użytkowników, ale Doom 3 został napisany z myślą o ich wykorzystaniu i bez nich po prostu wygląda jak kupa.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem