Wątek zamknięty
[#61] Re: Doom III - Porównanie

@recedent, post #60

HunoPPC pracuje a nie gra i dlatego ma włączony debug.
Jak skończy dodawać wszystko co potrzeba to się pochwali prędkością.

Doom3 został napisany i wydany dla efektów jakie obsługuje.
To jest najważniejsze i to będzie oceniane przez czytelników w zapowiedzianym porównaniu.

Każdy Quake, Doom wnosi coś nowego i za to lubię ID Software.
1
[#62] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #61

Cowcatowi puszczają publicznie nerwy ?!?
Jest zazdrosny o pracę HunoPPC i zamieszczone filmy z postępami prac nad Amigową wersją Doom3.


--- Copy & Paste ---

Comparatives and code experts:

(...)

Just for idiots who cannot keep beating the dead horse instead of seeing some Netflix or porn:
Can we see again online the movie "Doom3 AmigaOS 4x part 4 driver GL small Fix, now light effects" ?

--- End ---



PS.

Całość pod linkiem:

https://morph.zone/modules/newbb_plus/viewtopic.php?forum=10&topic_id=7970&post_id=152850&viewmode=flat&sortorder=0&showonepost=1
[#63] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #62

Najpierw go z Mufą prowokujecie a potem wytykacie palcem, że się zdenerwował?
Może ustosunkujcie się z Rafałem do tego fragmentu jego wypowiedzi?

Dlaczego ten fragment kodu (autorski, oficjalnie opublikowany przez HunoPPC):

//Check here allocate some headers Out HunoPPC 2021
        common->Printf( "-----Alloc more headers out Size = %i\n", block->size );


wywołuje w konsoli na znanym wszystkim filmie taki efekt?



Przypomnę tylko, że w oryginalnym kodzie Cowcata te linijki wyglądają tak:

//common->Printf( "-----Alloc more headers out. Size = %in", block->size );
		common->Printf( "-----Alloc more headers outn");


(czyli linijka z dodanym "Size = %in" jest wykomentowana - nie wyświetli się w debugu).
[#64] Re: Doom III - Porównanie

@recedent, post #63

Nie można kogoś nazywać publicznie złodziejem bo to niesie z sobą bardzo znaczące konsekwencje w życiu publicznym i zawodowym.

HunoPPC udowodnił swoją pracą że Cowcat jest w błędzie i szuka dziury w całym.

PS.
Kolejne niespodzianki w kolejce .... będzie się działo.
[#65] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #64

Kolejne niespodzianki w kolejce .... będzie się działo.

HunoPPC przeportuje Wayfarera?
[#66] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #64

HunoPPC udowodnił swoją pracą


Jak na razie to wygląda na to, że Huno udowodnił swoim upublicznionym kodem, że "pożyczył" ten fragment od Cowcata. Przepisując go "po swojemu" nie zorientował się, że przy Alloc headers out nie ma już atrybutu "Size" (i tak to wyglądało w jego wersji na filmie, który później usunął). Czyli na screenshocie jest "po Cowcatowemu" a nie "po Hunowemu".
Ale może się mylę i Huno najpierw wrzucił filmik w wersji bez "Size" a potem to "Size" dopisał w swoim kodzie i dopiero taki kod udostępnił? Kombinuj...

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2022 16:47:07 przez recedent
1
[#67] Re: Doom III - Porównanie

@waldiamiga, post #65

A co Jaca napisał własnego Webkita czy tylko go opakował ?
Posłużył się tyko czyjąś pracą.

Rozumiem zrobić coś od zera i oprogramować RadeonaRX 2D/3D i ze wsparciem GPU.
To jest coś.

Zrobić do tego Shadery jak HunoPPC.


Ostatnia aktualizacja: 21.05.2022 16:53:41 przez Amig_OS
[#68] Re: Doom III - Porównanie

@recedent, post #66

Sprawdzam.

Czekamy Wszyscy zainteresowani na oficjalny pozew o kradzież własności intelektualnej Cowcata vs HunioPPC.

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2022 16:56:42 przez Amig_OS
[#69] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #68

Czekamy Wszyscy zainteresowani na oficjalny pozew o zniesławienie HunioPPC vs Cowcat.

siedzi, pije i chrupki
[#70] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #68

I po co?
Żeby siły szły w pusty balon?
Niech lepiej robią swoje kodowanie ...
[#71] Re: Doom III - Porównanie

@WojtekX, post #70

Właśnie. Skoro HunoPPC zrobił szejdery w dwa dni (dla Amig_OS - uwaga, to jest sarkazm. Sterowniki z obsługą shaderów do OS4 zrobił nikt inny jak Hans de Ruiter), to Cowcat może je zrobić w jeden (uwaga dla wiadomych kolegów - oczywiście jest najbardziej prawopodobne że shaderami zajmie się BigFoot - to też jest żarcik, Cowcat z pisaniem sterowników dla systemu MorphOS ma tyle samo wspólnego co HunoPPC z pisaniem sterowników dla AmigaOS 4.x)! Współzawodnictwo! Emocje! Świeże owoce!

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2022 21:18:41 przez recedent
5
[#72] Re: Doom III - Porównanie

@recedent, post #71

Błaznuj do woli.
[#73] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #72

Czy nie to właśnie miał na myśli Mufa zakładając tamten, a potem ten wątek? Pobudzenie do współzawodnictwa? Bo przecież nie wrzucanie komuś kamyka do ogródka - on by się do czegoś takiego nie zniżył, tak robią tylko mosisty?
1
[#74] Re: Doom III - Porównanie

@recedent, post #71

a ze tak sie wtrace i zapytam,
ile tysiecy dolarow zgarnie ten, ktory przeportuje owego Doom'a III na NG ?
No bo rozumiem, ze obaj kodery bija sie o piniondze, ktore beda z tego portu, dobrze mysle ?
1
[#75] Re: Doom III - Porównanie

@recedent, post #73

Nie znam myśli ludzi - nie jestem jasnowidzem.
Raczej nie będziemy więcej z sobą rozmawiać - proszę o uszanowanie mojej decyzji.
Powodzenia.
[#76] Re: Doom III - Porównanie

@selur, post #74

@selur
a ze tak sie wtrace i zapytam,
ile tysiecy dolarow zgarnie ten, ktory przeportuje owego Doom'a III na NG ?
No bo rozumiem, ze obaj kodery bija sie o piniondze, ktore beda z tego portu, dobrze mysle ?


Zarobi tylko wydawca bo trzeba kupić oryginał Doom3 PC aby mieć pliki z danymi aby uruchomić amigowy port.

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2022 23:03:58 przez Amig_OS
[#77] Re: Doom III - Porównanie

@selur, post #74

To nie świat klasyków, w NG praktycznie nie ma pieniędzy, które zgarnąć by miał "zwycięzca".
Ja "ominąłem" wydawcę i kupiłem sobie za 15 zł Dooma 3 na CD (używkę), przy okazji z jakąś inną grą (nie pomnę teraz nazwy, były w komplecie). I to tyle wydatków.

Natomiast - skoro już o tym wspominasz - myślę, że jakaś wpłata przez PayPal się Cowcatowi (czy Hunowi) od każdego chcącego zagrać w D3 należy.
3
[#78] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #67

A co Jaca napisał własnego Webkita czy tylko go opakował ?
Posłużył się tyko czyjąś pracą.


Idąc twoim tokiem myślenia...
A co HunoPPC napisał własnego Dhewm3 czy tylko go opakował ?
Posłużył się tyko czyjąś pracą.

Skoro HunoPPC opakowanie w szejdery zajęło dwa dni (jak pisze Mufa), to ile zajmie opakowanie Webkita w Reaction? Trzy?
6
[#79] Re: Doom III - Porównanie

@waldiamiga, post #78

Coś Ci się pomyliło a więc - AmigaOS korzysta z własnych rozwiązań.

Warp3D Nova, nowe API 3D oparte na shaderach, Open GL ES 2.0, sterowniki RadonRHD/RX ze wsparciem GPU na platformę AmigaOS - są rozwiązaniami autorskimi developerów AmigaOS

Do kupienia tutaj:
http://amigakit.amiga.store/enhancer-software-plus-edition-p-1278.html

EGL wrapper library dla OpenGLES 2.0 - napisał HunoPPC której używa w Doom3, shadery w Doom3 to też jego praca
http://hunoppc.amiga-projects.net/sites/default/files/software_files/beta-test-egl_wrap_lib.zip


-------------------------------------


Dla porównania filmiki jak to "wygląda" i jak to "nie wygląda":

Proponuje uruchomić równocześnie oba filmy


AmiaOS4 HunoPPC - Resurrection of Evil:





MorphOS Cowcat - Resurrection of Evil:




Ostatnia aktualizacja: 22.05.2022 09:55:00 przez Amig_OS
[#80] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #79

To jeszcze raz z tymi sterownikami: AmigaOS4.1 FE nie ma wsparcia dla shaderów (tak jak MorphOS), jak się chce mieć wsparcie dla shaderów to się kupuje zewnętrzny pakiet oprogramowania. Dodatkowo samo wsparcie dla shaderów (dostępne od wielu lat) nic praktycznie nie dawało userom AmigaOS4.x bo i tak się nie dało portować aplikacji. Dlatego HunoPPC musiał stworzyć wrapper dzięki czemu będzie można po 6 latach robić porty gier z peceta,

Ostatnia aktualizacja: 22.05.2022 12:17:37 przez michal_zukowski
3
[#81] Re: Doom III - Porównanie

@michal_zukowski, post #80

Nie czytasz ze zrozumieniem.

HunoPPC skorzystał z własnego autorskiego rozwiązania nad którym pracuje od lat:
Library EGL_wrapper ==> OpenGLES 2.0

Tu jest wszystko co HunoPPC zrobił w pisaniu Doom3 dla AmigaOS4.

https://github.com/HunoPPC-NG/Dhewm3-for-EGL_Wrap-AmigaOS4
http://hunoppc.amiga-projects.net/sites/default/files/software_files/beta-test-egl_wrap_lib.zip

2)
Inne rozwiązanie to:

Warp3d Nova ==> OpenGLES 2.0

PS.
Każdy kto kupi AmigaOne X5000/20 X5000/40 dostaje go razem z Enchancerem w najnowszej dostępnej wersji.


Ostatnia aktualizacja: 22.05.2022 13:31:42 przez Amig_OS
[#82] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #81

To może wyjaśnisz mi po jaką cholerę ktoś robi drugie rozwiązanie i traci czas zamiast korzystać (i rozwijać) z jednego i dlaczego w ogole ktoś musi robić takie rozwiązanie zamiast korzystać z czegoś systemowego? Rozumiem, że AmigaOS4.x oddzielił się od AmigaOS3.x i MorphOSa z technologiami (MUI->Reaction, Poseidon->Trident), ale że wewnętrznie robią konkurencyjne biblioteki to już nie ogarniam. AmigaOS4.x był odnośnie 3D technologicznie (ale nie prędkościowo) do przodu w stosunku do MorphOSa od wielu lat, a tego tak naprawdę nie widać było do czasu portu Dooma3. Jako userów AmigaOS4.x nie wkurza Was to?

Ostatnia aktualizacja: 22.05.2022 13:31:44 przez michal_zukowski
1
[#83] Re: Doom III - Porównanie

@michal_zukowski, post #82

Im więcej rozwiązań tym lepiej.
Czasem lepiej użyć pomysłów Huna, czasem Hansa, czasem PitSeba, Kas1e czy Daytony.
To proste i oczywiste.

Programiści AmigaOS4 mają wybór i nie muszą się ograniczać.



Ostatnia aktualizacja: 22.05.2022 13:49:09 przez Amig_OS
[#84] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #83

Przecież nie licząc Spencera i ScummVM na razie nic nie korzystało z shaderów.
1
[#85] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #83

Programiści AmigaOS4 mają wybór i nie muszą się ograniczać.

Jak to rozumieć? Czy Amiga OS4 to upgrade względem Morph OS?

Ostatnia aktualizacja: 22.05.2022 17:13:06 przez mmarcin2741
[#86] Re: Doom III - Porównanie

@michal_zukowski, post #84

Doom3 korzysta + 4 największe mody do niego.
A także .... niespodzianka ... kolejne projekty HunoPPC w drodze :)

Nie martw się o AmigaOS4 ma się bardzo dobrze, a nawet jeszcze lepiej.

Ostatnia aktualizacja: 22.05.2022 22:44:48 przez Amig_OS
[#87] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #86

Te wojenki sa przezabawne ;)
Dobrze ze Te nowe systemy i pseudo amigi to nie target koszernych Amigowcow
2
[#88] Re: Doom III - Porównanie

@HOŁDYS, post #87

Dla jednych zabawne jest to, dla drugich to, że na klasyku nie uruchomisz gry bez wyłączania dodatkowych partycji w bootmenu , albo to że ludzie nadal podniecają się 030 a ty masz A2500 z 030 z 1989 roku .
1
[#89] Re: Doom III - Porównanie

@Amig_OS, post #83

Odpowiedz proszę na moje pytanie:
Czy Ty masz coś wspólnego z programowaniem, w sensie coś programujesz na bierząco? Albo bierzesz udziała w projektowaniu i tworzeniu oprogramowania?

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2022 09:59:40 przez Rafael/ARMO
[#90] Re: Doom III - Porównanie

@Rafael/ARMO, post #89

Niestety nie widzę związku.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem