Komentowana treść: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku
[#31] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@marcik, post #28

Naprawdę nie widzisz różnicy między tymi rozwiązaniami? W AOS4.x ma być możliwość stworzenia sztucznych warunków - sandboxów - dla niektórych procesów. Nadal będą one jednak działać w tym samym "środowisku", użytkownik może nie zauważyć nawet różnicy. W MOSie stworzono tak naprawdę tylko te sztuczne warunki czyli jeden wielki sandbox jakim jest ABox. Jego architektura nie pozwala odizolować "starych" procesów od siebie co jest możliwe przy rozwiązaniu proponowanym w AOS4.x - kilka sandboxów. QBox miał być tym czymś nowym ale tak jak pisałem go nie będzie a nawet jeśli będzie to nie wiadomo jak będzie wyglądał. Dlatego w tym momencie MOS ma odciętą drogę do ochrony pamięci w przeciwieństwie do AOS4.



[#32] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@smith, post #31

Widac ze nawet nie pokusiles o przeczytanie i zrozumienie podanego przeze mnie linka, ale ok, niech bedzie - marzenia o MP sa czyms co sprawia ze MOS jest gorszym rozwiazaniem. Sa jakies inne powody?
[#33] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@marcik, post #32

Błędny wniosek - pokusiłem. Ochrona pamięci to nie marzenie tylko konieczność. Inne powody czy raczej różnice miedzy AOS4 a MOS to już prawie szczegóły i same z siebie nie koniecznie by przeważyły. Naprawdę nie mam wrodzonej niechęci do MOSa







[#34] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@smith, post #33

Moze i jest koniecznoscia ale przy ilosci sily roboczej pracujacej przy MOSie czy OS4 to marzenie.
[#35] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@smith, post #17

no to cieszę się, że preferujesz kręgowce nad mięczaki - zawsze to jakoś przyjemniej zjadać coś wyżej ewolucyjnie stojącego...

skoro tak dobrze orientujesz się w działaniu systemów operacyjnych, to nawet nie będę próbował z Tobą dyskutować, Wielki Panie Ekspercie od Systemów Operacyjnych. Zanim jednak wrócisz do swojego sandboxu, nie zapomnij zabrać grabek i wiaderka, a jak już tam będziesz to zastanów się nad tym, czy z punktu widzenia podzbioru i jego otoczenia ważna jest ilość nadzbiorów w których się znajduje, przy założeniu, że powyżej niego każdy zbiór zawiera tylko jeden podzbiór...
[#36] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@smith, post #31

W AOS4.x ma być możliwość stworzenia sztucznych warunków - sandboxów - dla niektórych procesów.



To zdanie bardzo dobrze oddaje rzeczywistą sytuację. Ma być możliwość, czyli na razie mało że nie ma tychże sandboxów, co nie ma w tej chwili nawet możliwości ich utworzenia. I uwaga natury ogólniejszej - OS4 jest lepszy od MorphOS-a wtedy, gdy porównujesz "feature list" OS4 (czyli wykaz pobożnych życzeń) z aktualnym stanem MOS-a. W przeciwnym wypadku MOS jest w oczywisty sposób lepszy.
[#37] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@Grzegorz Kraszewski, post #36

A dokladnie w czym MOS nadal wuprzedza OS4 ??
[#38] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@smith, post #24

AAA! To o to chodziło!

Chodziło po prostu o to, by wywołać kolejną burzę w szklance wody, i żeby w gruncie rzeczy napisać, iż OS4 MOŻE być kiedyś lepszy niż MOS!

Rozuuuumiem.

ZDECYDOWANIE masz rację. To nic nowego. ;)

A co do MUI vs. reaction, oraz rzekomej wady MUI jaką jest to "zbudowanie własnej hierarchii klas obok klas systemowych", itp - to jak dla mnie wystarczy tylko jeden mały fakt.

Co daje większe możliwości? Które GUI jest bardziej funkcjonalne?

Ja wątpliwości nie posiadam.



Taak.



Ale może faktycznie potrzebna mi jest jakaś terapia?

W ogóle zauważyłem, iż ludzie od strony OS4 mają jakieś skrzywienie na punkcie różnych terapii. I wysyłania ludzi na nie.

Osobiście już któryś raz z kolei ktos mnie chce wysłać na terapię. A to do psychologa, a to w bliżej niezidentyfikowane miejsce...

Innych też wysyłano do specjalisty. Nie raz. ;)

Aczkolwiek wszyscy wysyłający są w tej materii przecież amatorami.

Ależ popełniłem nietakt... PRZEPRASZAM! Toż to była śmiertelna inwektywa! A ja tak bardzo niechciałbym być NIEKURTULARNY...
[#39] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@MinisterQ, post #38

A jednak brak KULTURY mi się udzielił. ;)
[#40] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@wali7, post #35

Ważna jest ilość dzieci w piaskownicy, to jak bardzo mają kolczaste grabki i czy były wychowywane bez stresowo A ponieważ należy być jak najbardziej przezornym to własna piaskownica dla każdego.





[#41] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@Grzegorz Kraszewski, post #36

W AOS4 jest możliwość wprowadzenia ochrony pamięci w przyszłości dla "nowych" procesów i izolacji w takim środowisku dla "starych". W MOSie z powodu jego architektury ta droga jest zamknięta. Jest to ewidentna wada MOSa i to że w tej chwili w AOS4 nie są jeszcze te mechanizmy wprowadzone nie ma znaczenia. Istotne jest to że droga do ich wprowadzenia nie jest zamknięta.

Jakie są te oczywiste zalety MOSa obecnie?

[#42] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@MinisterQ, post #38

Chodziło po prostu o to, by wywołać kolejną burzę w szklance wody, i żeby w gruncie rzeczy napisać, iż OS4 MOŻE być kiedyś lepszy niż MOS!




Większe możliwości rozwoju to zaleta już w tym momencie a nie w przyszłości.



A co do MUI vs. reaction, oraz rzekomej wady MUI jaką jest to "zbudowanie własnej hierarchii klas obok klas systemowych"




Ta wada nie jest rzekoma tylko faktyczna.



Co daje większe możliwości? Które GUI jest bardziej funkcjonalne?




Może gdy przestaniesz patrzeć na reactiona w wersji jaka jest w AOS3.5/3.9 to zauważysz że obydwa rozwiązani mają bardzo zbliżone możliwości.





[#43] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@smith, post #42

Ta wada nie jest rzekoma tylko faktyczna.



Nie jesteś w stanie tego wykazać praktycznie.



to zauważysz że obydwa rozwiązani mają bardzo zbliżone możliwości.



O tak, np. w temacie notyfikacji dla przykładu Reaction wymiata MUI... Że o zwykłej konfigurowalności GUI od strony użytkownika nie wspomnę.
[#44] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@smith, post #42

Większe możliwości rozwoju to zaleta już w tym momencie a nie w przyszłości.



Dopóki te rozwiązania nie zostaną wprowadzone NIE MOGĄ być brane pod uwagę jako zalety na chwilę OBECNĄ. To jest elementarna logika.

[#45] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@smith, post #41

W AOS4 jest możliwość wprowadzenia ochrony pamięci w przyszłości dla "nowych" procesów i izolacji w takim środowisku dla "starych"



W MorphOS-ie też jest taka możliwość.
[#46] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@smith, post #41

W MOSie z powodu jego architektury ta droga jest zamknięta.



Dlaczego jest zamknięta? Jakiś mały wykład z architektury MOS-a nam zrobisz o Mistrzu?



Jakie są te oczywiste zalety MOSa obecnie?



- Działanie na lepszym sprzęcie.

- Obsługa większej ilości kart graficznych.

- Dobra implementacja OpenGL.

- Większa ilość oprogramowania.



Ale oczywiście OS4 "ma możliwości"...
[#47] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku
Dragon rulez!

o... przepraszam, to tak z rozpędu ;)



(to wszystko przez ten okład z młodych... :D )



[#48] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@Grzegorz Kraszewski, post #46

ale Wy lubicie wojenki...

nie lepiej porozmawiać o Dragonie?

(a tak swoją drogą to w jaki sposób zboczyliście ;) z tematu - przecież Dragon nie ma i nie będzie miał nic wspólnego z MOSem ani z AOS4)

[#49] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@Grzegorz Kraszewski, post #46

Jak widac lista ficzerow ktore swiadcza o przewadze MOSa praktycznie juz nie istnieje. To co wymieniles jest kwestia czasu i to dosc krotkiego.



- Działanie na lepszym sprzęcie.

To zaleta systemu tak jak napisales ale nie ficzer swiadczacy o jego przewadze technologicznej.



Obsługa większej ilości kart graficznych.

Obecnie tak ale do konca roku OS4 bedzie posiadal taka sama liste kart graficznych jak nie wieksza.



Dobra implementacja OpenGL.

Obecnie tak. Lecz roznice te sa minimalne. Ani MOS ani OS4 nie posiada pelnej implemntacji OpenGL.



Większa ilość oprogramowania.

Jak zawsze to jest kwestia czasu. MOS jest dluzej na rynku wiec nie ma co sie dziwic.



Jak widac wszytkie te elmenty sa kwestia czasu bo w stosunku do kazdego punktu juz sa jakies efekty prac i wystrczy poczekac.
[#50] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@Jarek, post #48

nie lepiej porozmawiać o Dragonie?



O czym pogadac ??
[#51] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@Sventevith, post #49

"Będzie miał możliwości", "będzie posiadał", "kwestia czasu", "obecnie tak", "wystarczy poczekać". To takie krótkie podsumowanie cech Amiga OS4.
[#52] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@Sventevith, post #50

proponuję zmianę nazwy na... dragonfly :D
[#53] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@Grzegorz Kraszewski, post #51

No czego chcesz? Zapominasz, że prawdziwi amigowcy zawsze czekają i będą czekać? ;)
[#54] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@smith, post #41

primo: to wszystko co napisałeś, to jest "w przyszłości". W MOSie też dużo rzeczy można zrobić "w przyszłości". np. obsługa platform wieloprocesorowych, w końcu Genesi zapowiadało karty procesorowe wyposażone w kilka PPC, ochrona pamięci - czemu nie, dokładnie w identyczny sposób jak w OS4, jak wiadomo papier jest cierpliwy, wszystko przyjmie. A "ficzer list" to tylko papier.

secundo: powołujesz się na "ograniczenia w architekturze MOSa" - podaj je proszę, i skonfrontuj z rzekomymi (moim zdaniem nie istniejącymi) przewagami OS4. Jeśli nie potrafisz (bo moim zdaniem znasz się na MOSie nie lepiej niż kura na gwiazdach), to wróć do swojej Nibylandi zamiast zaśmiecać forum niczym nie podpartymi przypuszczeniami.
[#55] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@smith, post #41

W AOS4 jest możliwość wprowadzenia ochrony pamięci w przyszłości dla "nowych" procesów i izolacji w takim środowisku dla "starych".




A jednak wroce do rozmowy :) Sami Freidenowie nie do konca wiedza czy jest taka mozlwiosc. Poraz kolejny odsylam do podanego przezemie linka - w jednym poscie pisza o sandboxach (i sa swiadomi problemow jakie z tego wynikna. IMO gdyby oba typy procesow mial chodzic w tym samym srodowisku to albo stare procesy beda w stanie wywalic system i w konsekwencji tez nowe procesy albo system bedzie tak zakrecony ze juz programownie pod linuxa bedzie latwiejsze i przyjemniejsze ;) ) a w kolejnym o zerwaniu kompatybilnosci ze starymi programami. Oba podejscia wymagaja ogromnego nakladu pracy i szczerze watpie czy poswiaca czas na nie, gdy w systemie jest o wiele wazniejszych spraw do zrobienia (poza tym - ostatnio z OS4 celuja w rynek embeded i tam ochrona pamieci nie jest czyms koniecznym).
[#56] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@MinisterQ, post #43

Nie jesteś w stanie tego wykazać praktycznie.




Dziedziczenie z gadget.class powoduje że można użyć takiego obiektu jak zwykłego Gadgetu. A to ma znaczenie na przykład gdy mamy program z GUI zrobionym "po staremu" a chcemy dołożyć nowe elementy a nie robić całe GUI od nowa.



O tak, np. w temacie notyfikacji dla przykładu Reaction wymiata MUI...




No ma większe możliwości ale czy należy z nich korzystać? GUI powinno być odseparowane od reszty kodu więc robienie w nim jakiś callbacków nie wiadomo gdzie i wykonywanie przy ich użyciu operacji nie związanych z GUI nie jest dobrym rozwiązaniem. Do samego powiązania elementów GUI ze sobą mechanizm, który jest w Reactionie wystarczy.



Że o zwykłej konfigurowalności GUI od strony użytkownika nie wspomnę.




Co do konfiguracji od strony użytkownika tak jak powiedziałem porównaj obecne wersje.



[#57] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@MinisterQ, post #44

Jeżeli dla Ciebie elementarną logiką jest to że rozwiązanie o większych możliwościach rozwoju nie jest lepsze od rozwiązania o mniejszych to chyba nie mamy o czym rozmawiać.

[#58] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@Grzegorz Kraszewski, post #51

Za to MOS mial wszystko odrazu. Naprzyklad sterowniki 3d



Tylko ze to "bedzie mial mozliwosc" sprawdza sie i ficzery ktore byly obicane zostaja pokolei spelnione. A przewaga MOSa jest juz minimalna. Na dodatek Hyperion zawsze czyms zaskuje i dodaje nowe ficzery o ktorych nie bylo wczesniej mowy.
[#59] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@Grzegorz Kraszewski, post #46

Dlaczego jest zamknięta? Jakiś mały wykład z architektury MOS-a nam zrobisz o Mistrzu?




Już o tym pisałem z trzy razy więc nie chce mi się powtarzać.



- Działanie na lepszym sprzęcie.

- Obsługa większej ilości kart graficznych.




No i zapomniałeś dodać ma ładniejsze pudełko bo to ma tyle samo wspólnego z jego architekturą.



- Dobra implementacja OpenGL.




Chyba nawet sam nie masz wątpliwości, że równie dobra będzie w AOS4 z oczywistych powodów.



- Większa ilość oprogramowania.




Więcej SDLowych gier? Czy może więcej open sourcowych aplikacji przeportowanych? Nie wspominając o tym, że port na AOS4/MOS powoduje iż nie ma większych problemów z zrobieniem go od razu i na ten drugi.





[#60] Re: Dragon 1200 prawdopodobnie w październiku

@Sventevith, post #58

Lista ficzerow ma do siebie to, ze lubi sie zmiejszac - po stronie OS4 chocby Warp3D Nova ktory zostal porzucony czy niepewnosc integracji SNAPa w 4.0. Po stronie MOSa dzieje sie to samo - chocby JunGL ktory zostal porzucony, wiec lepiej patrzyc na to co jest niz na to co jest obiecane ;)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem