[#77]
Re: MorphOS 2.4, również na Maca mini
@_arti,
post #71
dziwia mnie tak wysokie wymagania wzgledem VRAMu jesli chodzi o lekkiego MorphOSa
Jak już napisał Jaca, w trybie "zaawansowanego wyświetlania" każde okno jest buforowane w pamięci graficznej. Dotyczy to też dodatkowych ekranów, jeżeli otwieramy programy na takowych. W trybie 32-bitowym obowiązuje następująca tabelka:
640 x 480 - jeden bufor to 1,17 MB
800 x 600 - jeden bufor to 1,83 MB
1024 x 768 - jeden bufor to 3,00 MB
1440 x 900 - jeden bufor to 4,93 MB
1280 x 1024 - jeden bufor to 5,00 MB
1680 x 1050 - jeden bufor to 6,93 MB
1600 x 1200 - jeden bufor to 7,32 MB
1920 x 1080 - jeden bufor to 7,91 MB
Oczywiście jeżeli okno nie jest na cały ekran, to jego bufor jest mniejszy. Co zatem robić mając 32 MB Video RAM? W kolejności od najłagodniejszych, do najbrutalniejszych rozwiązań:
1. Unikać otwierania jednocześnie dużej ilości ekranów, tudzież setek okien.
2. W ustawieniach "Display Engine" wyłączyć potrójne buforowanie.
3. W tych samych ustawieniach wyłączyć również podwójne buforowanie.
4. Dla ekranów, gdzie nie potrzebujemy bajerów, wyłączyć "Zaawansowane wyświetlanie" w ustawieniach danego ekranu.
5. Dla ekranów, gdzie nie potrzebujemy pełnej głębi koloru, używać trybów 16-bitowych.
5. Wyłączyć "Zaawansowane wyświetlanie" również dla Ambienta.
6. Kupić monitor o mniejszej rozdzielczości matrycy.