kategoria: AMOS
[#61] Re: programowanie amos

@QUAD, post #60

może inaczej, chciałbym żeby bob, który jest w głównej pętli się przesuwał ale żeby inc x było w procedurze, i żeby procedura po prostu zwracała obliczenia do głównej pętli, to nad czym siedzę już rozkminiłem w inny sposób ale teraz chce to tak i nie inaczej :P
[#62] Re: programowanie amos

@QUAD, post #61

GLOBAL X

X=PARAM

DO
PRAWO[X+1]
BOB 1,X,Y,1

WAIT VBL

LOOP

PROCEDURE[X]
P=P+1
END PROC[X]
[#63] Re: programowanie amos

@QUAD, post #60

x=wartość początkowa
do
bob 0,x...
qpa[x]
x=param
loop

procedure qpa[p]
p=p+1
end proc[p]
[#64] Re: programowanie amos

@djpiotrs, post #62

wery wery macz senk ju :)
działa po pewnych poprawkach :)
[#65] Re: programowanie amos

@djpiotrs, post #62

Oczywiście nie dopisałem prawo w procedurze:


PROCEDURE PRAWO[X]

Ostatnia aktualizacja: 13.06.2015 20:48:12 przez djpiotrs
[#66] Re: programowanie amos

@djpiotrs, post #65

Bylem na tyle błyskotliwy że się domyśliłem hyhy
[#67] Re: programowanie amos

@QUAD, post #66

Panowie programiści mam problem
w wolnych chwilach znowu dziobię z moimi kulkami, problem jest taki że jak już zrobiłem wszystko z tablicą i ładnie się kolorki zapisują itp, nie mam teraz pomysłu jak zrobić żeby animacja była płynniejsza, kulki przeskakują o 15px czyli o swoją szerokość, ale chcę żeby się przesuwały płynnie o 1px, poniżej mój kod do wglądu, znowu pewnie wcięcia się rozjadą i będzie mniej czytelny :P

Screen Open 1,320,256,32,Lowres
Double Buffer
Get Bob Palette
Flash Off : Curs Off : Hide On : Cls 0
Dim QPA(7,18)

Rem // ograniczenie lewo
For L=0 To 18
QPA(0,L)=9
Next L

Rem // ograniczenie prawo
For P=0 To 18
QPA(7,P)=9
Next P

Rem // ograniczenie dol
For D=0 To 7
QPA(D,18)=8
Next D

POCZATEK:

Y=0
X=3

Rem // losowanie koloru

KOL1=Rnd(1)+1
KOL2=Rnd(1)+1
KOL3=Rnd(1)+1


Do
Inc Y

Rem // rysowanie bobow

Bob 1,X*15,-60+(Y*15),KOL1
Bob 2,X*15,-45+(Y*15),KOL2
Bob 3,X*15,-30+(Y*15),KOL3


Rem // wklejanie bobow po zatrzymaniu sie na koncu tablicy (lub natrafieniu na inny klocek)
Rem // zapisanie wartosci do tablicy

If QPA(X,Y)<>0 and QPA(X,Y)<>9
Paste Bob X*15,-60+(Y*15),KOL1
Paste Bob X*15,-45+(Y*15),KOL2
Paste Bob X*15,-30+(Y*15),KOL3

QPA(X,Y-1)=KOL3
QPA(X,Y-2)=KOL2
QPA(X,Y-3)=KOL1

Gosub POCZATEK
End If

Wait Vbl
Wait 7

Rem // sprawdzanie przycisniecia odpowiedniego klawisza

If Key State(78)=True and QPA(X,Y)=0 Then Gosub PRAWO
If Key State(79)=True and QPA(X,Y)=0 Then Gosub LEWO
If Key State(77)=True and QPA(X,Y)=0 Then Gosub WDOL
If Key State(76)=True Then Gosub ZMIANA_KOLORU



Loop

WDOL:
Inc Y
If QPA(X,Y)<>0
Dec Y
End If
Return


LEWO:
Dec X
If QPA(X,Y)<>0
Inc X
End If
Return


PRAWO:
Inc X
If QPA(X,Y)<>0
Dec X
End If
Return

ZMIANA_KOLORU:
Swap KOL1,KOL2 : Swap KOL2,KOL3
Return
[#68] Re: programowanie amos

@QUAD, post #67

najprosciej dalbym tak:
..
..
Rem // rysowanie bobow

For DX=15 to 1 step -1
Wait Vbl
Bob 1,X*15,-60+(Y*15)-DX,KOL1
Bob 2,X*15,-45+(Y*15)-DX,KOL2
Bob 3,X*15,-30+(Y*15)-DX,KOL3
Wait 1
Next DX
..
..
[#69] Re: programowanie amos

@selur, post #68

dzięki, dzisiaj sprawdzę na amidze, na emulatorze działa ale jest taki dziwny przeskok jak się kulki zatrzymują ale może to wina emulatora, na prawdziwej amidze zawsze tak jakoś płynniej wszystko działa :)
[#70] Re: programowanie amos

@selur, post #68

Lepiej byłoby dać instrukcję wait vbl po instrukcjach dot bobów i całkowicie zrezygnować z instrukcji wait 1. A jeszcze wygodniej użyć amala...
[#71] Re: programowanie amos

@RAL, post #70

Właściwie to wywaliłem wait 1 no i muszę się w końcu zainteresować amalem.
teraz i tak mnie czeka najgorsze, czyli muszę zrobić jakieś wykrywanie 3 lub więcej kulek tego samego koloru w poziomie, pionie i po skosie a jak sobie pomyślę że jak jakieś kulki się ułożą i się skasują to cały blok kulek, który jest nad nim będzie musiał opadać to mam mętlik w głowie, ale do tego jeszcze daleko bo mam ograniczony czas i mam nadzieje że powoli jakoś dam radę to ogarnąć :)
[#72] Re: programowanie amos

@QUAD, post #71

Taki tam potworek :)
LINK

Czy ktoś z Was bawił się dark basiciem pro, przypomina mi normalnie AMOSA, wiem że i to i to basic ale chyba sobie zainstaluję i pomęczę :)
[#73] Re: programowanie amos

@QUAD, post #72

No bracie całkiem zgrabnie Ci to idzie- gratuluję OK
[#74] Re: programowanie amos

@QUAD, post #72

Klon Crazy Priest?
Czuje sie zaszczycony

Ja bym na twoim miejscu dalej trzymal sie Amosa. Na tym forum jest wielu znawcow Amosa i w razie problemow zawsze moze ktos pomoc.

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2016 15:04:35 przez sordan
[#75] Re: programowanie amos

@BULI, post #73

Dzięki :), pokombinuję z jakimiś monsterkami, nie zależy mi żeby to skończyć bo Sordan robi swojego krejzi priesta :) ale z każdym posiedzeniem przed AMOSem skill rośnie i to się dla mnie liczy bo to fajna zabawa.
[#76] Re: programowanie amos

@sordan, post #74

miał być sokoban a wyszło coś na twój wzór :D
sokobana już w połowie mam, jest koleś, przesuwa skrzynkę, zara dam filmik :)

LINK

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2016 15:27:22 przez QUAD
[#77] Re: programowanie amos

@sordan, post #74

Obawiam sie, ze polowa prostych gier przypomina Priesta, bo wiekszosc prostych gier, to labirynt w ktorym ludzik cos zbiera np. kosztownosci
[#78] Re: programowanie amos

@QUAD, post #76

rob rob, na przyszle retrokomp bedzie jak znalazl:)
[#79] Re: programowanie amos

@QUAD, post #76

Tak ostatnio mam kapkę więcej czasu i se dłubie, skill też odrobinę wyższy, może mi się uda w końcu coś zrobić do końca. Żeby nie było niejasności, grafika zapożyczona z gierki na iphona, ordynarnie przerysowałem pixel po pixelu, fajnie wygląda :P
na teraz musze stworzyć jakieś proste AI do widocznego Bloba, levele się dorobi jak już reszta będzie ready.

LINK
[#80] Re: programowanie amos

@QUAD, post #79

elegancko :)

slabe te ajfony robia, dwa kolory tylko :( usmiechnij sie do Koyota po grafe ;)
[#81] Re: programowanie amos

@juen, post #80

nie będę mu głowy zawracał, pierw muszę mieć wszystko działające, bo jak by skila brakło to szkoda jego pracy :)
[#82] Re: programowanie amos

@QUAD, post #79

Zajebioza :D
[#83] Re: programowanie amos

@QUAD, post #79

Super. Nawet juz glownego bohatera wprawiles w ruch OK
Szkoda, ze nasz amosowy guru selur jest zbanowany, bo jak sie pojawia problemy w twojej gierce to bylaby to najlepsza osoba ktora by je rozwiazala.
[#84] Re: programowanie amos

@sordan, post #83

rusza się jak ta lala, jeszcze nie wiem, w którym kierunku pójdę, czy będę robił to na tury tak jak jest oryginał czy wszystko zupełnie pozmieniam :)

czas pokaże

A co do selura to fakt szkoda że ma bana bo na 100% będę potrzebował pomocy

Ostatnia aktualizacja: 03.11.2016 13:10:35 przez QUAD
[#85] Re: programowanie amos

@QUAD, post #84

Szacun
Na kolejny gamedev retrokomp jak znalazl
Co to za oryginal na ajfonie?

Motywujesz mnie do napisania znowu czegos - tylko ze u mnie gorzej z czasem....

Do sacpu! I tam potestujemy to
[#86] Re: programowanie amos

@QUAD, post #84

Brawo QUAD!
Trzymam kciuki za dokończenie projektu!
[#87] Re: programowanie amos

@WojT_GL, post #85

Dzięki chłopaki za wsparcie duchowe
Nie przejmuj się ja też mam niewiele czasu, jedynie wieczorami jak już wszyscy pójdą spać, a to też jest problem bo ciężej skupić myśli i coś zdziałać, gra, z której zerżnąłem grafe to 1-bit rogue na ios i chyba na androida też jest, można zapłacić tam jakieś drobniaki to wtedy jest 3 bit i jest ładniej :) ale na razie się tym totalnie nie przejmuję, to jest grafika robocza :)

Na SACpa się wybieram więc jak bedziesz to pogadamy

Renton Ciebie też zapraszamy bo zawsze coś wypadnie cholera :P
mam nadzieje że tym razem się uda, rezerwuj wolne i choć by się waliło to tym razem musisz być :)
[#88] Re: programowanie amos

@QUAD, post #79

OK

Trzymam kciuki za skończenie projektu.
[#89] Re: programowanie amos

@asman, post #88

Jest mały postęp, na razie nie mam jak zademonstrować bo oddałem telefon na serwis a więc...
dokończyłem walkę z blobem, kilka rzeczy jeszcze będę musiał dopracować i zrobić bardziej fachowo, chodzi głównie o obliczanie damage :)

w zależności od poziomu (narazie jest tylko jeden, ale jest zmienna level hehe) ze skrzyni wylatują różne przedmioty, na razie same bronie, też będę musiał popracować nad jakimś randomem i dodać przedmioty, dodałem animację wyskakującego przedmiotu :)
przedmioty na razie są tylko trzy:
patyk
kozik
gladius

jak sił starczy to dzisiaj dokończę zejście schodami niżej, bo musi się wyświetlać okienko z wyborem czy zejść niżej czy nie
[#90] Re: programowanie amos

@QUAD, post #89

Na ostro widze lecisz, tak trzymac OK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem