kategoria: AMOS
[#121] Re: programowanie amos

@groovebox, post #120

Przygotowałem plik graficzny w DeluxPaint wczytuję poleceniem Load Iff, wycinam boba. Tyle, że kolory w Amosie są inne, brzydkie. Jak uzyskać identyczne kolory?
[#122] Re: programowanie amos

@chicago, post #121

Po wycięciu boba. 'Get Bob Palette' powinno pomóc. Jeśli nie sprawdź przykład w helpie. Jeśli nie. Powinienem być w domu przed dobranocką. Hyhy

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2016 13:53:21 przez groovebox
[#123] Re: programowanie amos

@groovebox, post #122

Czy planszę na płaszczyźnie najlepiej zrobić z bobów (ściany, drzwi, itp.)? Chciałbym sam zrobić z pikseli elementy podobne do tych jak w grze Knight Lore.
[#124] Re: programowanie amos

@chicago, post #123

Piszesz o płaszczyźnie i wymieniasz Knight Lore, który jest w rzucie izometrycznym (owszem, to też swego rodzaju płaszczyzna, ale jednak nieco inne podejście).
Odpowiadając na pytanie, to zależy od techniki wyświetlania grafiki, bo AMOS umożliwia kilka. W twoim przypadku albo Boby, albo Bloki. W tym drugim przypadku musiałbyś pobierać je z parametrem ,1 na końcu, co oznacza maskę, żeby nakładane ściany czy inne obiekty nie miały elementu nieprzeźroczystego (jak nietrudno zgadnąć efekt byłby nieciekawy).
Jeśli nie masz odpowiedniego skilla, to użyj automatycznego buforowania i Bobów, choć nic nie stoi na przeszkodzie żeby na "budowlę" użyć Bloków a na ruchome obiekty Bobów. Temat rzeka...
[#125] Re: programowanie amos

@QUAD, post #1

Qrde w Magazynie Amiga znalazłem informację o rozszerzeniu do AMOSa, poszukałem po necie i jest, działa to zajebiście :D
LINK
[#126] Re: programowanie amos

@QUAD, post #125

Swietnie OK
podaj tez linka do tego rozszerzenia.
[#127] Re: programowanie amos

@QUAD, post #125

Do Amosa jest sporo rozszerzeń , nawet takie które wykorzystują kości AGA. Trzeba by było w jakimś odrębnym dziale opisać wszystkie rozszerzenia do Amosa. Jak je zainstalować i używać itp.. .pomysł
[#128] Re: programowanie amos

@selur, post #126

Na ultimateamiga.co.uk gdzieś tam to namierzyłem
intuition.lib
[#129] Re: programowanie amos

@djpiotrs, post #127

Wszystkich to chyba nie ma sensu. Raczej te najbardziej przydatne typu AMCAF, Turbo plus, TOME...
To rozszerzenie z AGA jest ponoc nieuzywalne, wiec to raczej taka ciekawostka i AGAowych gier w Amosie nie bedzie.

p.s.
Osobiscie sprawdzilem tylko Turbo plus i d... nie urwalo. Owszem w niektorych przypadkach ikony rysuja sie 100% szybciej ale w opisach bylo, ze kilkukrotnie szybciej a to juz jakas.
[#130] Re: programowanie amos

@selur, post #129

LINK - Jak przyspieszyć scrolla ?
zrobiłem def scroll ale strasznie wolne to jest
[#131] Re: programowanie amos

@QUAD, post #130

Uh, ciężko to idzie. Rzuć okiem na takie rozwiązanie (w tej chwili 50 FPS-ów, ale nawet po dodaniu logiki -
zwłaszcza przy tylu kolorach - będziesz miał murowane 25 FPS-ów na gołej Pięćsetce):

Screen Open 0,640,200,16,Lowres
Screen Display 0,128,50,320,200
Flash Off : Curs Off 

Pen 1
Box 0,0 To 15,15
Get Bob 1,0,0 To 16,16
Cls 9
Box 0,0 To 319,199

Double Buffer : Autoback 0 : Bob Update Off 
Screen Open 1,320,20,16,Lowres : Flash Off : Curs Off 
T1=Timer

Repeat 

   Inc FPS
   Screen 0
   Bob 0,160+X#,100,1
   Bob Clear : Bob Draw 

   Screen Swap 
   Screen Offset 0,X,0
   Wait Vbl 

   Inc X : X#=X#+0.5
   If X=319 Then X=0
   T2=Timer
   If T2-T1>=50
      Screen 1 : Locate 0,0 : Print Str$(FPS)+"  "
      FPS=0
      T1=Timer
   End If 

Until Mouse Click
[#132] Re: programowanie amos

@Umpal, post #131

Prześledzę to w domu i pokombinuję bo to jest porażka w tej chwili

ja robię Def Scroll 1,0,0 to 900,256,-2,0 (jak dobrze pamiętam)

potem w głównej pętli
scroll 1
i leci sobie, jak zmniejszę obrazek to jest ciutek szybciej ale niewiele więc nie tędy droga :)
[#133] Re: programowanie amos

@QUAD, post #132

Screen Offset to jedyne rozwiązanie, jeśli ma być płynnie (do tego w kanale Amala dla jeszcze większej płynności). Oczywiście żeby wyświetlać tzw. endless scroll musisz sobie rozszerzyć ekran roboczy i wklejać wchodzącą grafikę z prawej strony poza widocznym obszarem, zanim pojawi się ona na ekranie.
[#134] Re: programowanie amos

@QUAD, post #128

Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale chyba był nawet do któregoś rozszerzenia edytor, w którym projektowało się okno i zawartość.
[#135] Re: programowanie amos

@Umpal, post #133

Właśnie na jakimś innym forum znalazłem twojego posta na podobny temat :)
fakt przesuwam mapę całą nawet tam gdzie nie widać czyli poza ekranem, jak będę miał czas to dzisiaj podziałam z tym, jak będzie za wolno to ugryzę w końcu tego wstrętnego amala
[#136] Re: programowanie amos

@QUAD, post #132

Instrukcja Def scroll do niczego sie nie nadaje a juz tym bardziej jesli otwierasz ekran o wielkosci az 900 pikseli (bierz poprawke, ze wtedy czas potrzebny na rysowanie zabiera 300% tego co wczesniej kiedy masz podstawowy ekran).
Tak jak pisal Umpal, jedynie screen offset wchodzi w gre aczkolwiek, to tez mocno pamieciozerny sposob i wcale nie taki szybki.

Ogolnie moja zlota rada brzmi: omijac gry ze scrollem w Amosie
[#137] Re: programowanie amos

@selur, post #136

Witam. Chciałem pokazać rzut ukośny obrazując obiekt poleceniem PLOT x,y,kolor. Robię to tak:

PLOT X,Y,6
WAIT 50
PLOT X,Y,0

Piksel znika przykryty kolorem tła i pojawia się nowy w nowej pozycji. Czy jest jakaś inna metoda wygaszenia poprzedniej pozycji piksela?
[#138] Re: programowanie amos

@chicago, post #137

Cls 0,X,Y To X+1,Y+1
[#139] Re: programowanie amos

@QUAD, post #135

Drobna poprawka i już jest lepiej LINK
[#140] Re: programowanie amos

@QUAD, post #139

O, kurcze! Bardzo fajny scroll.OK
[#141] Re: programowanie amos

@Stoopi, post #140

Trzy osobne ekrany link
[#142] Re: programowanie amos

@QUAD, post #141

ale fajne...
Apocalypse z Atari?
[#143] Re: programowanie amos

@softiron, post #142

Super cobra przecież :)
[#144] Re: programowanie amos

@QUAD, post #143

racja...
Musze sobie Atari odzyskać jakieś.
[#145] Re: programowanie amos

@softiron, post #144

Mi udało się w końcu ta grę dopaść na cardridge-u zreszta to jest pierwsza gra w jaką grałem pierwszy raz na czymkolwiek
[#146] Re: programowanie amos

@QUAD, post #145

i robisz port na Amige? Oh Jaa, Oh Jaa :)
moja pierwsza ewer to chyba był Dan Strikes Back (musiałem sie podeprzec YT) taak...
Atari XE130. Chyba czas ruszyć na znane portale aukcyjne.
[#147] Re: programowanie amos

@softiron, post #146

Jacek ze Świdnika miał jakiś czas temu (szukaj awatara Złomka).
[#148] Re: programowanie amos

@QUAD, post #141

Nowinka link
[#149] Re: programowanie amos

@QUAD, post #148

OK

Dokladnie w taki sam sposob przy uzyciu Bell testowalem detekcje kolizji w Crazy Priest :)

No i trzymam kciuki zebys pociagnal to do konca bo gra zapowiada sie swietnie!


Ostatnia aktualizacja: 18.11.2017 21:16:46 przez sordan
[#150] Re: programowanie amos

@sordan, post #149

Hahaha, spoko, tym razem postaram się to dokończyć chociaż już wiem ze będzie cholernie ciężko, dużo rzeczy jest do przepisania, i muszę pokombinować jeszcze nad mapa i scrollem
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem