kategoria: AMOS
[#181] Re: programowanie amos

@chicago, post #180

no i co dalej...?

Zamiast Locate 1,3 : Print "Str:";S mozna uzyc drukowania na ekran o danych wspolrzednych tekstowych Print At(1,3);"Str:";S

Funkcja Double Buffer powinna byc umieszczana gdzies po otwarciu ekranu jeden raz, poniewaz rezerwuje dodatkowy obszar pamieci dla tego ekranu.
Czyli np.
Screen Open 0,320,200,16,Lowres
Double Buffer
Curs Off
Cls 0
Wait vbl
[#182] Re: programowanie amos

@chicago, post #180

Sytuacja wygląda tak, że mamy naszego bohatera, jego imię, parametry i to co ma w plecaku, dolny ekran. Na górnym ekranie są losowo rozrzuceni przeciwnicy. Chciałbym uzyskać taki efekt, że jak ów osobnik spotka przeciwnika ekran przełączy się na ekran walki, następnie po potyczce wróci do ekranu pierwotnego.

ps

wszelkie uwagi są mile widziane :)

Ostatnia aktualizacja: 10.09.2018 16:37:10 przez chicago
[#183] Re: programowanie amos

@chicago, post #182

To przedstaw jakis film z dzialania tego albo udostepnij te wypociny gdzies do testow, bo ciezko zgadnac co "autor ma na mysli".
[#184] Re: programowanie amos

@chicago, post #180

A czemu sterowanie z klawiatury? Amiga to nie PC z 1990 roku. Masz 2x joy port do dyspozycji w Amosie ok, racja

Masz w glownej petli "wait 2" - to nie moze dobrze dzialac.


Ostatnia aktualizacja: 10.09.2018 17:18:02 przez sordan
[#185] Re: programowanie amos

@sordan, post #184

Co do sterwania... czasem sterowanie z klawiatury jest wygodniejsze niz machanie joystickiem.
[#186] Re: programowanie amos

@chicago, post #182

hmmmm, ja nie mam pliku rpg.abk w tym katalogu, mam tam:

[#187] Re: programowanie amos

@morph123, post #186

Bo to nie jest oryginalny plik. Pewnie chicago sam go sobie stworzyl.
[#188] Re: programowanie amos

@selur, post #187

No to ja nie widzę sensu wrzucania listingu bez tego pliku.
[#189] Re: programowanie amos

@morph123, post #188

może ktos poratuje kodem prostych gier w amosie?
chodzi mi o praktyczne przykłady, jak dodać np liczniki punktów, tabelę wyników i najlepszych uczestników, ekran wybory sterowania klawiatura, joy itp.
cos już mam, ale im więcej tym lepiej szeroki uśmiech
dzięki
[#190] Re: programowanie amos

@JacK_Swidnik, post #189

Ależ na dyskietkach AMOS Examples oraz Tutorials znajdziesz multum przykładów i poradników. A na Productivity 2 - pełną grę.

Ostatnia aktualizacja: 14.09.2018 20:57:35 przez Hexmage960
[#191] Re: programowanie amos

@Hexmage960, post #190

szeroki uśmiechszeroki uśmiechszeroki uśmiech ok wiem już przerobiłem, ale to za mało OK
raczej chodziło mi o bierzące gry i kika lat wstecz
same kody źródłowe lub ich fragmenty
oczywiście takie które autor udostępnił

Ostatnia aktualizacja: 14.09.2018 21:13:05 przez JacK_Swidnik
[#192] Re: programowanie amos

@JacK_Swidnik, post #189

Prosta gierkę mogę Ci napisać. Spada jabłko z drzewa ty to lapiesz do koszyka. Nalicza ci punkty sortuj najlepsze wyniki. Co do kodów źródłowych w Amosie to wątpię czy ktoś udostępnia. A sporo tego było u polskich wydawców.
[#193] Re: programowanie amos

@JacK_Swidnik, post #191

Aha, chodzi o najnowsze produkcje. To może Selur, DjPiotrs lub Sordan Ci coś poradzą.

Ale na pewno dokładnie przestudiowałeś te materiały? Powinieneś już dzięki nim dużo umieć.
[#194] Re: programowanie amos

@JacK_Swidnik, post #189

Oj tam prostym. W rodzynkach leży kod gry Legion, co się będziesz szczypał. ;) Jak ugrzęźniesz to pytaj, jakiś forumowy AMOSowiec na pewno Ci pomoże.
[#195] Re: programowanie amos

@JacK_Swidnik, post #191

Proszę, moje pierwsze crapidło w Amosie, nie dokończone ale coś tam jest :) jak się w tym odnajdziesz to jesteś miszcz :)
[#196] Re: programowanie amos

@JacK_Swidnik, post #191

ma gdzies chyba jeszcze zrodlo do:



oraz do



nauczylem sie jednej rzeczy. trzeba sie brac za proste rzeczy na poczatek i unikac szybkiego skrola:P
[#197] Re: programowanie amos

@aszu, post #196

Koledzy, wytłumaczy mi ktoś co robię źle że kompilator mi taki komunikat podaje?
link


Ostatnia aktualizacja: 16.09.2018 17:04:41 przez Lucus
[#198] Re: programowanie amos

@Lucus, post #197

Błąd dotyczy podwójnego zwalniania pamięci. Zobacz czy w kodzie nie zrobiłeś czegoś w tym stylu:

pamiec1=AllocMemory()
...
FreeMemory(pamiec1)
FreeMemory(pamiec1) /* źle! próba zwolnienia już zwolnionej pamięci */
[#199] Re: programowanie amos

@forge, post #198

Nic z tych rzeczy niestety, to moje pierwsze kroki z Amosem, w sumie tu nie ma nic poza dużą ilością stringów w procedurach, input, print, if then, otwarcie nowego okna, wyświetlenie obrazka - podstawy podstaw.

Ostatnia aktualizacja: 16.09.2018 17:28:39 przez Lucus
[#200] Re: programowanie amos

@Lucus, post #199

Wybierz opcje nie dodawania bibliotek amosa do kompilacji.
[#201] Re: programowanie amos

@Stoopi, post #200

Wybrałem w "Include AMOS.library in compiled program?" na No, ale dalej to samo.

Jeszcze mi się pojawiło okno z WinUAE o treści "fetch_state!=fetch_not_started" i już całkiem nic nie wiem i zwiesiło emulator.


Zmieniłem w kompilatorze z wb exec na amos i teraz jest "Label not defined at the same level of procedure" ale nie wiem jak to rozumieć. Mam w programie trochę procedur, każda śmiga jak testuje program.
[#202] Re: programowanie amos

@chicago, post #180

pozwoliłem sobie na test tego kodu i go przepisałem do amosa powoli analizując
mi to cos takiego wyszło
kod rozumiem jest niepełny lub nieskończony, narazie fajnie się zapowiada
ten bob ja sobie jakiś inny wczytałem

[#203] Re: programowanie amos

@Tomuś, post #195

ale super gra OKOK dzięki za kod, mam na czym się uczyć szeroki uśmiech
tylko napisz tak po krótce o co chodzi w niej, jedynie co to mogę rolnikiem sterować
[#204] Re: programowanie amos

@Lucus, post #201

Mały update sytuacji - zamiast wersji "Amos for windows" uzylem teraz adf'a APCompiler pod workbenchem 3.1, pasek kompilacji przelatuje cały po czym mam guru z numerem 8100 0005. Ktoś ma jakiś pomysł?
[#205] Re: programowanie amos

@JacK_Swidnik, post #203

Można też kupić nasiona, zasadzić je na polu, iść spać, na drugi dzień zebrać plony i je sprzedać. :)
[#206] Re: programowanie amos

@JacK_Swidnik, post #203

Tu masz filmik z jakiejś wczesnej wersji szeroki uśmiech teraz dodatkowo po dojściu maksymalnie w prawo mozna dokupić kolejne "pole".
Z tym super to nie przesadzaj, namalowane w jeden weekend z jedyną słuszną książką na kolanach, później albo nie było czasu albo zapału żeby dokończyć, teraz jak jest czas i odrobina zapału to nie mam amigi
[#207] Re: programowanie amos

@Tomuś, post #206




Efekt z plikiem rpg.abk wygląda tak. Grafika została stworzona tylko do testu. Zenek porusza się po mapie, ma dwa rodzaje przeciwników. Gry napotka któregoś, zaczyna się pojedynek. I tu mam pytanie w jaki sposób zrobić wyskakujące okienko ze statystykami Zenka i potwora.

Ostatnia aktualizacja: 21.09.2018 15:48:43 przez chicago
[#208] Re: programowanie amos

@chicago, post #207

a to mój pierwszy prodek w Amosie zrobiony na wczorajszym AmiBP szeroki uśmiech
niby nic ale dla mnie kosmosszeroki uśmiech

link


Ostatnia aktualizacja: 23.09.2018 20:29:43 przez JacK_Swidnik
[#209] Re: programowanie amos

@JacK_Swidnik, post #208

Wieczorkiem sprawdzę co tam wychachmęciłeś ok, racja
[#210] Re: programowanie amos

@JacK_Swidnik, post #208

Nooooo Jack! Crapsterzy z Chełma w przyszłym roku, mogą czuć się zagrożeni ;)
Fajnie, szybko przyswajasz wiedzę :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem