kategoria: AMOS
[#151] Re: programowanie amos

@QUAD, post #150

Taki problem napotkałem. Rozmieszczam dziesięć bobów plus jeden( to mój bohater którym steruję na planszy gry z klawiatury). Problem polega na tym,że niektóre boby "mrugają". W zasadzie dzieje się to losowo, dwa tylko mrugają, albo jeden. Boby są losowo rozmieszczane na płaszczyźnie gry.
[#152] Re: programowanie amos

@chicago, post #151

Boby sa wyswietlane przez AMOSa automatycznie, wiec skoro migaja to albo masz wlaczony tryb autoback 1 zamiast 2 albo blitter sie juz nie wyrabia w ramce.

Jedyne wyjscia usunac kilka bobow z ekranu (niestety) lub teoretycznie zmniejszyc czestotliwosc ich rysowania (Update Every n) albo... po prostu sprzedac A500 i kupic A1200


A.. no i zakladamy, ze masz wlaczony Double Buffer ekranu bo jesli nie, to zawsze bedzie migac.

Ostatnia aktualizacja: 27.11.2017 15:11:26 przez selur
[#153] Re: programowanie amos

@QUAD, post #1

QUAD przepisałem ten Twój program i mi działa ale musiałem poprawić tą linijkę
print at(x,y);" ";

możesz udostępnić ostateczną wersję tego programiku to się pobawię szeroki uśmiech
[#154] Re: programowanie amos

@JacK_Swidnik, post #153

Teraz widzę że źle to przepisałem a czy gdzieś w czeluściach dysku mam jeszcze to to niewiem, ale sprawdzę. W każdym razie bierz się za coś trudniejszego OK
[#155] Re: programowanie amos

@QUAD, post #154

Za Blitza się weź.
[#156] Re: programowanie amos

@QUAD, post #154

Na razie przegladam przyklady w amosie i cos tam kombinuje z tych przykładów.
Sam nic jeszcze nie stworzylem od zera.
Rozpracowuje tez gre Ponga od Ponga OK

Blitza mam ksiazke i tyle nic nie zajzalem. Nie wiem co to za jezyk. Amosa teraz przerabiam i mi sie podoba.
[#157] Re: programowanie amos

@Stoopi, post #155

no ja się wezmę, tylko dorwę tą książkę :)
[#158] Re: programowanie amos

@QUAD, post #157

Leży...
[#159] Re: programowanie amos

@Vato, post #158

Fajnie e leży, ty żes jest w Cieszynie raz w roku
[#160] Re: programowanie amos

@QUAD, post #159

Spotkajmy się na Riverwash.
[#161] Re: programowanie amos

@QUAD, post #159

Bo ciągle nikt nie zrobił tam party
Bier żonę do BB na zakupy albo do kina i już OK
[#162] Re: programowanie amos

@Vato, post #161

mam książkę Adama Zalepy AMOS programowanie od podstaw
przerobiłem pierwsze 38 stron (tylko instalacja programu)
zgodnie z sugestią w książce ściągnąłem i zainstalowałem AmosaPro 2.0 z 6 dyskietek w ADF, po instalacji próbuje uruchomić i mam kolorowe śmiecie/krzaki na ekranie
o dziwo jest o tym opisane też w książce, zgodnie z kolejną sugestią uruchamiam w trybie awaryjnym bez SS i wpisuje ręcznie z wiersza poleceń ale po uruchumieniu Amosa również mam śmiecie. Wg ksiązki program powinien się uruchomić prawidłowo
a u mnie nie, dalej mam śmiecie na ekranie

wb 3.1, gba1000
ktoś z tych dyskietek instalował? i miał to samo?
jak sobie z tym poradzić?
[#163] Re: programowanie amos

@JacK_Swidnik, post #162

Albo pliki na dyskietkach sa uszkodzone w co watpie albo na tym GBA1000 takie rzeczy nie rusza.
[#164] Re: programowanie amos

@JacK_Swidnik, post #162

o dziwo jest o tym opisane też w książce


To co to za wersja Amosa że oficjalnie daje krzaki na starcie?

Może sprawdź tą co masz pod UAE albo poszukaj innej na necie.
[#165] Re: programowanie amos

@JacK_Swidnik, post #162

Jacku, ja instalowałem zawsze z dyskietek, znaczy z dyskietek lub obrazów, i nie pamiętam żadnych krzaków, wiem że amosa pobierałem z jakiejś strony z rejestracją, 6 dyskietek to był chyba amos 1.5, potem upgrade do 20 i jeszcze jakiś upgrade był, albo to tylko kompiler, nie pamiętam :/
Ale ogólnie nie miałem z tym większych problemów
zaraz sprawdze skąd pobierałem


OOO już mam, stąd pobierałem
LINK

szybka rejestracja i warto :)

Ostatnia aktualizacja: 09.09.2018 21:12:54 przez QUAD
[#166] Re: programowanie amos

@JacK_Swidnik, post #162

Może w bootmenu wybierz OCS jako graphics, wyłącz cache. O ile dobrze pamiętam to chyba Amos miał jakies problemy z 3.1 i potem zrobili inną poprawioną amos.library.

Ostatnia aktualizacja: 09.09.2018 21:13:02 przez michal_zukowski
[#167] Re: programowanie amos

@michal_zukowski, post #166

Ja instalowałem na A1200 i A4000, żadnych problemów sobie nie przypominam

No i nic w boot menu nie zmieniałem :)

Ostatnia aktualizacja: 09.09.2018 21:14:07 przez QUAD
[#168] Re: programowanie amos

@michal_zukowski, post #166

Amosapro 2.0 sciagnalem na legalu ze strony podanej w tej książce:)
Dyskietki sa raczej pewne. To oficjalna strona.
Oczywicie sie zarejestrowalem
[#169] Re: programowanie amos

@QUAD, post #165

No tak wlasnie z tej strony.
[#170] Re: programowanie amos

@JacK_Swidnik, post #169

Czyli instalujesz AMOSa, potem restart
instalujesz upgrade na 2.0 i resztę i nie działa ?
walnij screena jak to wygląda te krzaki na ekranie
[#171] Re: programowanie amos

@QUAD, post #170

Nie. Tam jest cala instalaka tylko 2.0 w zipie a w srodku 6 adf.
Ok juz jest ok.

Wylaczylem w bootmenu w display ten OCS. I sie juz amos odpalil bez krzaków.

Ostatnia aktualizacja: 09.09.2018 21:22:34 przez JacK_Swidnik
[#172] Re: programowanie amos

@JacK_Swidnik, post #171

gdzieś mam pewnie starą instalkę, a instalowało się z 1.5 na 2.0, jak znajdę to podeślę, ale dziwne z tym przełączaniem, ja nie zmieniałem na OCS.
A jaki system masz zainstalowany ?
3.1 OR 3.9 ?

Ostatnia aktualizacja: 09.09.2018 21:28:48 przez QUAD
[#173] Re: programowanie amos

@JacK_Swidnik, post #171

Spróbuj podmienić amos.library na wersje 2.30. Jesli masz setpatch w s-s to moze go na razie (do testow) zakomentuj.
[#174] Re: programowanie amos

@QUAD, post #172

Mam wb 3.1 troche zmodyfikowany pod gba1000.
Mam amosa 1.5 czy 1.6 na winuae ale takiego co sie nie instaluje i a tylko odpala.

Nie mialem nic na gba wiec sobie pomyslalem ze sciagnie instalke zrobie to jak nalezy.

W sumie przydala by sie wzmianka o tym w tej ksiazce a nic a nic. Troche jestem rozczarowny tekstem. Bo duza czcionka o duze screeny a malo konkretow. Zobaczymy jak dalej jak ja bede studiowal.
Przegladam tez w tym samym czasie dwie kolejne ksiazki z lat 90 i tam same konkrety.

Umiem juz rysowac figury kwadraty kola kreski. Zmieniac czcionke pisac na ekranie
Troche tez bawie sie przykladami

Ale zeby napisac jakies demo czy gre to chyba za duzo mierze. To nie dla mnie.

Mam pomysl na fajna gre i bede dazyl do tego zeby ja zbudowac. Ma być prosta a fajna. Zadnych grafik a sam kod. Ale co bedzie to pokaze.
[#175] Re: programowanie amos

@JacK_Swidnik, post #174

W jaki sposób wyeksportować kod programu do Windows z Amosa do pliku txt itp.???
[#176] Re: programowanie amos

@chicago, post #175

Chcesz plik pisanego programu w amosie wrzucic do np. notatnika w windzie i tam edytowac?
[#177] Re: programowanie amos

@Stoopi, post #176

Było już opisane na forum jak tego dokonać .
Tylko gdzie to jest ?szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 10.09.2018 11:44:32 przez Norbert
[#178] Re: programowanie amos

@Stoopi, post #176

Chcę go tutaj umieścić w tym wątku.
[#179] Re: programowanie amos

@chicago, post #175

Bylo juz mowione, trzeba kod skopiowac jako blok tekstu do pamieci i dopiero nagrac.
W zakladce Block -> All text -> Store -> Save Ascii
[#180] Re: programowanie amos

@selur, post #179

Na kolanie coś takiego poczyniłem.

Load "AMOSPro_Tutorial:Objects/rpg.abk" : Make Mask 
Screen Open 2,320,256,16,Lowres
Cls 0
Wait Vbl 

Screen Open 0,320,256,32,Lowres
Curs Off : Flash Off : Cls 0
Wait Vbl 
Y=Y Hard(200)

Locate 2,4
Paper 3
Input "Podaj imie:";IMIE$ : Cls 0
Box 0,0 To 319,198
Wait Vbl 

Screen Open 1,320,56,16,Lowres
Curs Off : Flash Off : Cls 0
Screen Display 1,,Y,,

Box 0,0 To 319,55
Box 0,0 To 160,55

Double Buffer 

S=Rnd(20)
M=Rnd(20)
Z=Rnd(20)
L=Rnd(20)

Locate 1,1
Paper 12 : Print IMIE$

Locate 1,3
Paper 3 : Print "Str:";S
Locate 1,4
Paper 3 : Print "Pow:";M
Locate 8,3
Paper 3 : Print " Health:";Z
Locate 8,4
Paper 3 : Print " Luck:";L

Ink 5,10 : Text 165,9,"Inventory:"

Rem rozmieszczenie przeciwnikow
Screen 0
Hide 

Rem Text 10,10,"Teren gry!"
Double Buffer 

For I=1 To 5
   Rem wilk 
   WX=Rnd(300)
   WY=Rnd(180)
    Bob I,WX,WY,3
Next I

For J=6 To 10
   Rem ghul 
   GX=Rnd(300)
   GY=Rnd(180)
   Bob J,GX,GY,4
Next J

Wait Vbl 

Rem bohater
X=Rnd(310)
Y=Rnd(190)

Do 
Bob 0,X,Y,1
Wait 2

Rem Sterowanie bohaterem 
If Key State(76) Then Dec Y
If Key State(77) Then Inc Y
If Key State(78) Then Inc X
If Key State(79) Then Dec X

C=Bob Col(0)
If C=-1 Then Gosub FUNKCJA

Loop 



FUNKCJA:


Screen 2
Double Buffer 

Cls 0
Text 30,20,"walka"
Print "podaj bron"

Return
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem