[#5701] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #5699

Nie znałem, ale też już wolę. Tam jest dynamika!
1
[#5702] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #5699

Prezentuje się dużo lepiej od pierwowzoru.
2
[#5703] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #5697

Przecież to port z maszyn zręcznościowych. Więc nawet nie wiem o czym piszesz, bo tak wygląda oryginał.

Edycja: Pisząc port mam na myśli przeniesienie 1:1 z automatów, nawet sam kod gry (silnik) z automatów jest przenoszony. Pamiętaj też że to wersja beta.

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2024 12:46:19 przez Solo Kazuki
1
[#5704] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #5703

Zerknij dokładnie jak działa port i oryginał arcade (płynność i dynamika na przykładzie skoków), to się przekonasz o czym piszę





Ostatnia aktualizacja: 28.03.2024 13:02:53 przez Jacques
2
[#5705] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #5704

Przecież to jest to samo, sam sobie porównaj...
1
[#5706] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #5705

Nie jest, na Amidze brakuje płynności, co widać i przy scrollowaniu i przy skoku. No chyba, że to filmik YT w 25fps
2
[#5707] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #5699

Ja tam wolę wersję arcade, pomijając że Overlander jest uproszczoną wersją Moon Patrol.
Overlander ma buga który dla mnie eliminuje całą rozgrywkę. Gdy widzę przeszkodę do przeskoczenia to często zwalniam by kupić sobie dodatkowy czas i wtedy jak zrobisz skok to on wykonuje taki mały skoczek i zawszę tracę życie. A jeszcze lepsze jest przy zwalnianiu zaczniesz skakać i wtedy robi mały skok i następne skoki też są małe przez jakiś czas.
Błędów w Overlander jest więcej i nawet na podlinkowanym filmie to widać. I nie oszukujmy się dynamiki w tej grze też za bardzo nie ma, bo mam wrażenie że pojazd nie przyspiesza a jedynie przesuwa w prawą stronę. W sumie mogę to obadać deasembując kod.
3
[#5708] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #5705

Przecież to jest to samo, sam sobie porównaj...


Trzeba być chyba ślepym, żeby nie zauważyć kolosalnej różnicy w płynności...
Wersja Amigowa kuleje i to mocno, dla mnie niegrywalna. Szanujmy swój wzrok!
2
[#5709] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Motyl, post #5708

Nie ma zadnej kolosalnej roznicy w plynnosci dzialania gry. Wersja na AGA to jest dokladnie ta sama gra co wersja arcade.
Jedyna roznica jest taka, ze wersja AGA dziala na 50Hz, a oryginal na 56Hz. To jest raptem 12% szybciej.
Jotd powinien na timerze ja odpalic, ale cos mu nie wychodzilo jak probowal.
Teraz mu zaproponowalem, zeby sprawdzil czy na 55Hz bedzie dzialac.
Jak zadziala to roznica w szybkosci dzialania bedzie niecale 2% .

Ostatnia aktualizacja: 30.03.2024 12:23:57 przez Don_Adan
2
[#5710] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jazzcat, post #5646

Agermose pokazal krotki filmik ze swojej wersji OutRun (bez c2p).
Wyglada niezle. Ciekawe tylko czy to bedzie nastepna jego gra (port) do szuflady?

link
[#5711] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5710

Bratanek BSzili zapowiedział Doom RPG na Amy, szpil znany z komórek. Zajefajna gra, z utęsknieniem oczekuje.


[#5712] Re: Zapowiedzi nowych gier

@waldiamiga, post #5711

Ja się zastanawiałem, dlaczego nikt nie próbował przenieść gier z GB i GBC, to Amiga akurat by uciągnęła. Być może nawet A500 1MB. Swego czasu był szał na gierki na tę konsolkę.
[#5713] Re: Zapowiedzi nowych gier

@KM_Ender, post #5712

Ja się zastanawiałem, dlaczego nikt nie próbował przenieść gier z GB i GBC, to Amiga akurat by uciągnęła

Nie ma to jak wkurzyć najbardziej chciwą firmę w gamingowej branży Finał tej historii byłby szybki.
4
[#5714] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #5713

Nie chodzi o ich gry. Przecież inni też na GB. GBC wydawali.
[#5715] Re: Zapowiedzi nowych gier

@waldiamiga, post #5711

Nio ja już gram w beta wersje.




4
[#5716] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #5713

Nie ma to jak wkurzyć najbardziej chciwą firmę w gamingowej branży Finał tej historii byłby szybki.


fakt, az mi sie pewien mem przypomniał, zarzuce sucharem

1
[#5717] Re: Zapowiedzi nowych gier

@waldiamiga, post #5711

Gdzie ten post został zamieszczony?
[#5718] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5717

[#5719] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #5704

Rety… znów to co było w tysiącu wersji? Po co to portować? W „Moon Patrol” na Amidze można było pograć od ponad ćwierć wieku na emulatorze Atari XL/XE, C64 czy nawet w najlepszą wersję na MAME. Nie lepiej zrobić coś własnego? Sto razy ciekawsze zarówno dla twórcy jak i później dla graczy.
Nigdy nie zrozumiem tego parcia na robienie po raz tysięczny dokładnie tego samego. To jest jakaś dysfunkcja modułu kreatywności? Miało to jeszcze jakiś sens dawno temu gdy każdy miał jedną maszynę, nie było emulatorów. Ale dzisiaj? Nie zrozumiem… nigdy…
5
[#5720] Re: Zapowiedzi nowych gier

@MDW, post #5719

Taki "port", to kolejny stopień w doświadczeniu programisty. Nie da się studiować książki np. asemblera i na końcu po ostatniej stronie, stwierdzić "Tak wiem, tak będzie działać moja gra". Każdy projekt sprawia, że robimy coś po coś. Potem suma doświadczenia zawiedzie nas do własnego projektu.
Tu, wydaje mi się, że te projekty portów arcade, choć są trochę "do szuflady" to w sumie doświadczenia przydadzą się do zrobienia czego nowego.
W historii tego forum było wiele szumnie zapowiadanych zapowiedzi i tylko nielicznym udało się dotrzeć do finału. Jestem zwolennikiem robienia małych projektów by przejść do większych.
Inna historia, że tego typu porty jak moon patrol, wzorem np nintendo, powinny mieć dokładnie odtworzoną mechanikę ale grafikę czy muzykę podciągniętą do wyższego standardu. Ale, patrząc na "zalew" prezentacji własnych wypocin w moim wątku pixele, to chętnych do wspierania takich projektów można policzyć na palcach jednej ręki drwala
[#5721] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #5720

Jestem zwolennikiem robienia małych projektów by przejść do większych.

Też jestem zwolennikiem małych projektów. I to nawet bez dochodzenia do dużych, bo te małe są najfajniejsze. Małych ale własnych. Niech ja zobaczę coś nowego, nawet nietrafionego ale oryginalnego. Przynajmniej jakieś rozwinięcie istniejącej gry, jakąś znaczącą modyfikację. Gdy widzę czterdziestą wersję Sokobana z klasycznymi levelami to mi się nawet nie chce oglądać dwuminutowego filmu na YouTube. Po co? Żeby obejrzeć sprajty? Wolę je zobaczyć w formie obrazka.
Rynek gier indie jest pełen szalonych, dziwnych, nietypowych pomysłów. Coś czego w żadnej dużej firmie nie zrobią, bo oni klepią ciągle to samo żeby nie ryzykować wtopy przed inwestorami. A rynek retro-maszyn to w ogromnej większości odtwórczość, robienie po raz milionowy Froggera, Tetrisa, klona Mario, reimplementacja jakiegoś klasyka. Dosłownie jakby mózgi nam się pozamykały w 1990 roku.
5
[#5722] Re: Zapowiedzi nowych gier

@MDW, post #5721

Ja i moja banda wydaliśmy parę małych, oryginalnych gameplayowo gier - bez większego odzewu. Możesz u nas zobaczyć małe gry z unikatowymi mechanikami, których na Amidze jeszcze nie było - co dalej? Porównaj sobie rozgłos naszych gier z nie wiem, portami Tukinema albo chociażby ostatnio Duck Huntem.

Być może gameplay był za prosty, więc teraz, jako przeciwwaga, po cichu szósty rok dopracowujemy aminera - dużą grę z unikatowymi mechanikami. Ciekawy jestem czy będzie jakaś inna reakcja po jej wydaniu - zarówno Twoja jak i reszty forumowiczów. Ale nie sądzę by była drastycznie inna. Pewnie tylko usłyszymy, że jesteśmy słabi, że robimy grę na A500, która wymaga więcej niż 512+512 ramu i dysk twardy.

Porty są fajne o tyle, że game design i oprawa audiowizualna już są gotowe. Może się za nie zabrać sam programista bez większego teamu, nie musi błądzić i wymyślać czegoś, co będzie choć trochę przyjemne dla gracza do ogrywania. Jak wiadomo - programiści są przeważnie fatalnymi designerami, więc tym lepiej że takie solowe wysiłki są przeznaczane na coś, co ma z góry określony poziom. I tak jak Koyot powiedział - żadna książka, żaden kurs Cię nie przygotuje na algorytmy potrzebne do napisania gry, zwłaszcza takiej ambitniejszej mechanicznie. Porty to bardzo dobre wprawki, choć fakt, lepiej w miarę możliwości trochę zmienić oprawę audiowizualną, setting fabularny, nazwę i wydać jako swoje.

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2024 10:32:33 przez teh_KaiN
3
[#5723] Re: Zapowiedzi nowych gier

@teh_KaiN, post #5722

Ja i moja banda wydaliśmy parę małych, oryginalnych gameplayowo gier - bez większego odzewu. Możesz u nas zobaczyć małe gry z unikatowymi mechanikami, których na Amidze jeszcze nie było - co dalej? Porównaj sobie rozgłos naszych gier z nie wiem, portami Tukinema albo chociażby ostatnio Duck Huntem.

Electroman od kolegi Tukinema jest wydawany przez dużą firmę wydawniczą. Może Wy też, jeżeli chcecie mieć większy odzew, nawiążcie współpracę z dużym wydawnictwem?

Duck Hunt to sprawdzony pomysł, ale też debiut autora w naszym środowisku.

Być może gameplay był za prosty, więc teraz, jako przeciwwaga, po cichu szósty rok dopracowujemy aminera - dużą grę z unikatowymi mechanikami. Ciekawy jestem czy będzie jakaś inna reakcja po jej wydaniu - zarówno Twoja jak i reszty forumowiczów. Ale nie sądzę by była drastycznie inna.

Podobnie jak napisałem wyżej, złożona gra zdobędzie większe audytorium, jak:
  • pokażecie graczom/odbiorcom że ta gra jest złożona wydając ją za pośrednictwem wydawcy,
  • ale też przykładowo pisząc obszerną instrukcję do gry,
  • lub tworząc obszerniejszą stronę WWW (np. rozbudowując tę na itch.io).

Życzę Wam serdecznie powodzenia i będę wspierać Wasze produkty (tak jak wspieram np. gry kolegów Juena, Koyota czy Tukinema).

Ja również "po cichu" coś tam robię. Nie liczę na bezpośrednie wsparcie. Jestem w sytuacji, gdy ludzie oczekują dokończenia Magazynu i w tym kierunku coś robię, przy okazji dodając do tego inne gry na tym silniku.

Cały czas opracowuję bardzo fajne techniki programistyczne i staram się je pozbierać i poukładać, co udaje mi się coraz lepiej. Ostatnio mam fajne wyniki i efekty, które chciałbym wpierw dokończyć.

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2024 10:41:14 przez Hexmage960
[#5724] Re: Zapowiedzi nowych gier

@teh_KaiN, post #5722

Ostatnio nie jestem na czasie i nie wiem co ostatnio spłodziliście, ale GermZ to dla mnie gra roku 2022. :)
[#5725] Re: Zapowiedzi nowych gier

@teh_KaiN, post #5722

Porównaj sobie rozgłos naszych gier z nie wiem, portami Tukinema albo chociażby ostatnio Duck Huntem.

Miło słyszeć te słowa, szczególnie od kolegi, który koduje na o wiele wyższym poziomie :) Nie zapominajmy, że ja z braku grafika pod ręką, piszę gry z innych platform "po swojemu" używając czyichś grafik i pomysłów. Szum wokół tego jest tylko i wyłącznie dlatego, że te gry były popularne na PC 30 lat temu. Nie wspomnę już o nieudanej próbie z Pinball Dreams 2, którego wielu by pewnie chciało, ale jednak nie potrafiłbym odwzorować wiernie oryginału pisząc go od nowa "po swojemu".

Nie zapominajmy o tym, że napisałem Tonego - nie port, a nową grę, zaprojektowaną przez Rafała Dudka. No i faktycznie, gra, która nie pochodzi z epoki, nie robi szumu, przynajmniej w społeczności amigowej. Na 8-bitowcach jest szał, ale tu może zabrakło kolorów w grze, może to, że pisana w "basicu", a może to, że to kolejna platformówka/komnatówka.


PS. Nigdy nie sądziłem, że jesteście słabi! Wręcz przeciwnie. Stworzyliście klimatyczną grę Chaos Arena, której premiery byłem świadkiem na SACP. Tego nie było chyba na Amigę, żeby sześciu graczy mogło naraz grać w grę akcji przy jednym komputerze. Płynność gry, szata graficzna, muzyka oraz te pioruny, to coś wspaniałego :)
[#5726] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #5709

Phoenix, nastepny port klasyka z arcade od jotd.

link
[#5727] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1

Hack and Slay

https://grindercowboy.itch.io/hack-and-slay
[#5728] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #5658

Ecliptic - nowe demo

https://bwldrbst.itch.io/ecliptic
[#5729] Re: Zapowiedzi nowych gier

@teh_KaiN, post #5722

Zawsze łatwiej pojechać na znanej marce.
Myślę że błędem jest skupianie się tylko na Amidze.
O większy odzew łatwiej pisząc z myślą wydania gry na Amiga/MegaDrive/Atari ST. Szczególnie MegaDrive ma duży potencjał, sprzedali MD miliony a i klony FPGA są.

Obstawiam że GTA 2d na 16 bit zrobiło by furorę a jest do zrobienia zapewne na A500 1 MB skoro na GBC było. Swoją drogą samo jeżdżenie po mieście ala GTA było w Miami Chase.
[#5730] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Sventevith, post #5729

Obstawiam że GTA 2d na 16 bit zrobiło by furorę a jest do zrobienia zapewne na A500 1 MB skoro na GBC było.


No nie wiem czy chciałbyś na Amidze wersję GTA z GBC. Przecież to padaka jest.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem