[#61] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@crrnpixels, post #58

http://www.ppa.pl/forum/scena/26266/nowe-demo-na-c64/3#m371822
[#62] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@Hextreme-Attic, post #59

Wystaw Robbo koniecznie. Mnie się grafika podoba. Jakiś fajny obrazek tytułowy mógłby ktoś narysować...
[#63] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@Hextreme-Attic, post #59

Hej, jesteś Carrion, prawda? Dawno temu mieliśmy zacząć współpracę, niestety kontakt z Tobą się urwał.

haj. tak to ja.
wydaj to. nie zrobię lepszej grafiki do roboo. to co tutaj masz jest na serio OK!

później napiszę więcej. i Tobie i Deftronicowi.
teraz robię w robocie ;)
[#64] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@twardy, post #49

Twardy:

> Twoja gra wygląda bardzo fajnie, spoko kolorystyka, fajna czcionka , fajne "kafelki". Będzie dobrze ! Generalnie widać na świecie spory powrót do prostych, ale satysfakcjonujących gracza gier. To, że twoja gra jest dosyć prosta w żaden sposób jej nie dyskwalifikuje.
---------------
Haha, dzięki - chociaż tym razem to dosyć mocno prosta, bo na naszym forum zapanował okres gier 'retro' i dziady po 40 lat (takie jak ja) przypominają sobie w co grały w podstawówce. ;) I stąd też ta nasza gra. ;)
No tak czy inaczej, w dniu dzisiejszym nasza gra na compo została skończona i przesłałem ją do Mccnexa. Jakby nie miał czasu, to mogę jeszcze komuś z organizatorów podrzucić, skoro Komandor Bond wypłynął na morze. ;)
No chyba, że obowiązkowo trzeba używać tego skryptu
http://retrokomp.org/joomla/index.php/kontakt


> Ja osobiście często spędzam czas przy grach takich jak Heartstealer na ZX-a
---------------
A to akurat miło mi słyszeć, bo też dołożyłem do tej gry swoje tajemnicze trzy grosze, hłe hłe hłe.


> czy niedawno wydany Moebious Goatlizard na Ami
-----------------
Ostatnio wziąłem na atarowe party Amigę 500. Miała być tylko do przerobienia na 8Mb.
Zgadnij, jak się skończyło - na czym przez 3 dni grały kotłujące się sfory dzieci partyzantów. ;)
[#65] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@Deftronic/..., post #60

A co do kodera to myślałem, że dogadałeś się z naszym

gadałem z jednym, ale w sumie nie wiem czy z Twojej grupy...
zaraz odezwę się na PM - przetestujemy jak ta nowa funkcja działa

@Hextreme
grafika do Robbo tak jak napisałem wygląda spoko. lepiej niż to co pamiętam z pierwszych wersji. Tak trzymaj. Tutaj nie ma zbyt dużego pola do popisu, ale może żeby tak od razu się nie poddawać siądę i spróbuje coś z tym zrobić. ile kolorów? 32?

@all
co do gier to napiszę troche offtop, ale co tam.
ponieważ jarają mnie klimaty retro oraz robienie grafiki zacząłem jakiś czas temu pracę nad grą. co prawda na iOS i Android, ale w klimatach retro. zainteresowanych odsyłam na swoją stronę.
Piszę o tym dla tego że już niedługo (engin idzie mi całkiem nieźle) będę potrzebował waszych opinii...
odezwę się we właściwym czasie. w tym tygodniu na stronie też pojawi się kolejny preview, tym razem z game-play... zapraszam i jeszcze raz sorry za lekki offtopic...

CRRN
[#66] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@crrnpixels, post #65

... a tymczasem...

...trzecie oficjalne zlgoszenie do compo!

Na razie tylko screeny i opis. Reszta bedzie pod koniec wrzesnia!
[#67] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@mccnex, post #66

Zapowiada się świetnie!! Brawa dla grupy HOOY-PROGRAM :)

Ja wreszcie ruszyłem ze swoim Robbo. Pewne bardzo osobiste sprawy przystopowały mnie z programowaniem. Od teraz wszystko ruszy z kopyta, Robbo ujrzycie na bank ! :) Intro i dużą część edytora plansz ukończyłem właśnie dziś.

@Crrnpixels

Jeśli chcesz, możesz "zremasterować" moją grafikę! Chętnie zobaczę wersję profesjonalną. Tak, są to 32 kolory, ale jeśli chcesz możesz użyć więcej. Zasada: kafelki 16x16 pikseli. Mam zamiar dodać jeszcze parę nowych elementów do gry, może jak stworzysz swoją wersję to zawiążemy bliższą współpracę.

W czasie między pierwszym wydaniem Robbo, a obecnym, zrobiłem sporo wersji grafiki w różnych stylach. Kiedyś można wydać z tego kompletną grę z dosyć różnorodnym wyborem grafiki.
[#68] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@Hextreme-Attic, post #67



;)
[#69] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@selur, post #68

@Twardy, Mccnex

Wysłałem właśnie oficjalne zgłoszenie do konkursu ze zrzutem ekranu z gry oraz krótkim opisem. Mój klon Robbo jest w bardzo zaawansowanym stadium, pliki z grą prześlę niebawem.
[#70] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@Hextreme-Attic, post #69

Jeszcze eksperymentuję z paletą kolorów. Tutaj zrzut ekranu z bardziej kolorową i żywą grafiką (w tle widać drewniany stół z kartką papieru, ołówkiem i szklanką).

[#71] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@Hextreme-Attic, post #70

w tle widać drewniany stół z kartką papieru, ołówkiem i szklanką


Dzięki za objasnienia. Faktycznie, przy pewnej dozie wyobraźni...
[#72] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@Hextreme-Attic, post #70

Trochę za mało wyraźne tło moim zdaniem. Ale ogólnie grafika fajna. Ja bym dał tło bardziej komponujące się stylistycznie z resztą grafiki i dał jakiś pasek z punktacją i innymi informacjami na górze albo na dole. Żeby ekran nie był taki pusty. A myślałeś, żeby urozmaicić grę jakimiś bonusami, które możnaby zbierać? Wtedy można dac pasek a'la Pinball :) To by było coś.

Ostatnia aktualizacja: 25.08.2013 16:57:29 przez Tom3k
[#73] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@Hextreme-Attic, post #69

Robert, super ! Czekamy na exe :)
[#74] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@Tom3k, post #72

Informacja o zebranych śrubkach i punktacja będzie w górnej części ekranu (ale nie a'la Pinball - to troszkę przesada). Gra okraszona będzie najprawdopodobniej nastrojową muzyką (chyba nie będzie efektów dźwiękowych, bo nie wiem skąd pobrać jakieś dobrze pasujące). Co do tła to taki dość niewyraźny szkic mi odpowiada, musi taki być, żeby nie przeszkadzać w rozgrywce. Dziękuję za pozytywną opinię o grafice, grę w akcji zobaczyć będzie można, jak uznam, że jest gotowa do publikacji. Już teraz gra jest grywalna, choć ma mało elementów.
[#75] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@twardy, post #73

Robert, super ! Czekamy na exe usmiech

W porządku. Prześlę wkrótce (jest jeszcze troszkę czasu na dopieszczenie szczegółów). :)
[#76] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@Hextreme-Attic, post #74

Również czekam z niecierpliwością. Wizualnie bardzo podoba mi się Twoja gra, chętnie pogram :)

Ostatnia aktualizacja: 25.08.2013 19:00:54 przez Tom3k
[#77] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@Hextreme-Attic, post #70

Najważniejsze aby cała grafika do gry była zapisana w 1 pliku IFF ILBM wtedy każdy będzie mógł łatwo podmieniać/ tworzyć zestawy z grafiką. Dźwięki domyślne jak dasz radę to też podłóż. Później poszuka się odpowiedniejszych sampli na podmianę czy nawet muzyczki mod. Najważniejsze aby gra to obsługiwała.

Dodaj więcej elementów/ urozmaiceń do gry np. wrogów, lasery, teleport wtedy gra będzie na pewno ciekawsza. Pozwól grafikom, muzykom dopieścić Twoją grę a sam skup się na dodaniu do kodu brakujących elementów a efekt końcowy będzie powalający. Trzymam kciuki za dokończenie projektu. OK
[#78] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@Leon, post #77

Robbo oficjalnie wśród zgłoszeń ... download wkrótce! :)

http://retrokomp.org/joomla/index.php/download#robbo



Ostatnia aktualizacja: 02.09.2013 22:36:33 przez mccnex
[#79] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@mccnex, post #78

No, Panowie!

Retro Game Compo nabiera rozpędu :) Finalizujcie swoje projekty, nagrody w konkursie zapowiadają się atrakcyjnie. Czasu jest jeszcze sporo.

Robert: gratulacje, czekamy na wersję finalną zgłoszenia.

Pozdrawiam,
Sachy
www.retrokomp.org
[#80] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@sachy, post #79

W ramach oderwania od rozważań nad usprawnianiem Giełdy na PPA czy definiowaniem co jest Amigą, przemiło mi Was powiadomić, że Amigowcy dokonują inwazji na nasze compo, oficjalnie zgłoszone zostały gry: CRAZYCRANE oraz BOMBER OK

Dodam, że ich autorami są nasi forumowi koledzy OK
[#81] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@mccnex, post #80

Kolejne zgłoszenie, tym razem chodzi o MAGIC BALL

Jest filmik, screeny i download... OK
[#82] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@mccnex, post #81

Fajnie się to rozwija, kulka wygląda bardzo fajnie OK
Gierka pewnie wielu maluchom i ich tatą przypadnie do gustu.
[#83] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@mccnex, post #81

Jako pomysłodawca compo czuję się uszczęśliwiony liczbą zgłoszeń :) Trochę szkoda, że na razie skupienie jest przy jednej platformie, ale chodzą słuchy, że jeszcze coś na ZX-a wpadnie :)
[#84] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@twardy, post #83

Amigowcy zdominowali Game Compo :)
[#85] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@Sir_Lucas, post #84

No i mam(y) nadzieję, że zdominują też msx, gfx, 4k, intro i demo compos

[#86] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@mccnex, post #85

Proszę mi wybaczyć jeśli nie uda mi się zdążyć z Robbo. Ostatnio od niemal dwóch tygodni walczę z przeziębieniem, biorę antybiotyki, dlatego nie mogłem przez pewien czas pracować. Udało mi się wczoraj dokończyć intro do gry, ale cały silniczek jest w powijakach. Prócz tego przygotowuję się do rozpoczęcia roku akademickiego. A chciałbym, żeby moje Robbo było dopracowane, by móc konkurować z wystawionymii pracami. Wiem, że jest tydzień, postaram się jak tylko potrafię, ale z góry przepraszam jeśli nie uda mi się zdążyć. W razie czego spróbuję za rok, lub wydam grę poza konkursem.

Robert Szacki
[#87] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@Hextreme-Attic, post #86

Fajnie by było, gdyby był jeszcze jeden tydzień... też by się mojej produkcji przydał :)
[#88] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@Hextreme-Attic, post #86

jakby to rzekl Szary Wilk

Hie hie hie
[#89] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@Hextreme-Attic, post #86

IMO: powinieneś się skupić na silniku i samej grze, a dopiero na końcu dodawać wszelkie bajery typu: animacje, intra, creditsy itp. :)

Wiem, że to kusi, by zaczynać wszystko - ale jeśli nie ma silnika - to gra ma spore szanse nie ujrzeć światła dziennego.

Przy naszej grze (Bomber) najpierw pisałem silnik, który w trybie tekstowym wypisywał całą logikę gry i na tej podstawie tworzyłem kolejne etapy enginu.
Potem dołożyłem do niego rysowanie na podstawowych funkcjach - kreski i kropki.
Dopiero na samym końcu pojawiła się grafika leveli.
A dopiero potem ekran startowy i muzyka :)

Także, poświęć 2 dni na engine - wypuść grę, a potem dopracowuj pozostałe rzeczy.
[#90] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@selur, post #88

Nie śmiej się kolego. Tak się składa, że mam w zapasie parę silniczków gry Robbo, i z nimi mogę wystartować. Mogę też wystartować z innymi demami gier np. Arctic Hunter. ;)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem