[#211] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@at0m, post #203

No nie panowie! Wg was to miało być compo na ulubioną platformę czy na najlepszą grę? Chyba nie uważacie, że fani ZX'a (w liczbie ok 4-5 osób) którzy zjechali na party mieli jakiś wpływa na wyniki głosowania?


Po prostu uważam to za zastanawiające, że wszystkie amigowe gry (nie licząc jednej) zostały tak jednomyślnie uznane za najgorsze w całym konkursie. Chyba, że rzeczywiście były najgorsze, nie wiem, nie widziałem.
[wyróżniony] [#212] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@recedent, post #211

Nie były najgorsze ale równiez ludzie nie głosowali na gry pod katem jakim sprzetem dysponuja to co było pokazane na filmikach i prezentacjach nie odnosi sie do ogólnej grywalnosci danej produkcji ja głosowałem na dwie produkcje amigowe 10 i 9pkt Montezuma na czele a wygrało ZX dlatego że kolesie pokazali sporo dobrej roboty i mieli oczywiscie duzo znajomych mowie tutaj o światku fanów ATARI głosowali wszyscy wiec równiez i odwiedzajacy zlot ale najwazniejsze ze cos sie dzieje ze powstaja nowe gry ze komus sie jeszcze chce a to kto wygral a kto byl ostatni dla mnie nie ma znaczenia ktos i tak musial wygrac
[#213] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@recedent, post #211

Myślę że głosujących było od 35 do 45 albo i 50 , któży typowali dając punkty w przedziale od 5 do 10 .
Nie sądze żeby Atarowców czy ZX-owców było tak wielu , aby zdominować konkurs. Przecież swoje głosy oddawali też Amigowcy/MOSowcy również na gry z obozów ZX/C64/Atari więc to raczej rzecz ich gustów.

Po 2. Z wypowiedzi na forum wynika że co niektóży autorzy sami stwierdzili że to są crapy , więc myślę że niema co się nad tym tak mocno wywodzić.

Po 3. Jeżeli już to organizatorzy kolejnego party za rok - powinni ogłosić nowy konkurs na grę na Amigę już TERAZ aby było więcej czasu na stworzenie ciekawej fabuły gry i pomysłem , a w tedy za rok będziemy mogli oceniać gry już z innej perspektywy.

Po 4. Mój przedział punktów był od 5 do 9 . a jestem zwykłym tylko userem. Pozdrawiam:)
[#214] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@stryker, post #210

@Stryker:
Yolka przeprosiłem za zaistniałą sytuację, nie było to intencjonalne, wszyscy uczymy się na błędach. Generalnie jednak od naprawdę wielu osób słyszałem pochwały na temat organizacji, więc całość wyszła pozytywnie.

Co do uczestnictwa w konkursach łamaczy joysticków to nie było takich obostrzeń, regulamin dostępny jest na retrokomp.org i nie wynika z niego, że osoba prowadząca konkurs nie może wpisywać się na listę wyników.
[#215] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@recedent, post #211

Nie sądzę, żeby była to kwestia uprzedzenia do jakiejś konkretnej platformy. Mnie np zdziwiła 2 pozycja Montezumy i niska pozycja Key Mastera, który ma papiery na niezłą grę. Fakt jest taki, że coś się ruszyło i o to mi chodziło. W porównaniu z maszynami 8-bitowymi ilość nowych gier powstających na Amigę klasyczną jest znikoma.
Spectrumowcy ze speccy.pl pojechali po całości, stworzyli grę dopracowaną, z oprawą na wysokim poziomie i głośnymi scenowymi ksywami w creditsach. Tego zabrakło u nas i na tym IMHO można się wzorować.

Jest czas na przygotowanie kolejnych produkcji , albo lepiej na dopracowanie tych które są zaczęte.

Ostatnia aktualizacja: 27.10.2013 20:36:42 przez twardy
[#216] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@twardy, post #214

Hej,

Yolk punktowo zajal 2 miejsce, ale oddajac wyniki postanowil sie wykreslic, by nie bylo niepotrzebnych dyskusji i podejrzen. To nie bylo konieczne, bo dlaczego ktos kto po prostu pozycza komputer na konkurs oraz notuje wyniki niemialby miec prawa by stanac do zawodow w RiverRaid'a? Yolk postapil bardzo fair, by odsunac wszelkie podejrzenia - bo to swietny czlowiek i uznal takie postepowanie za sluszne.

Co do "oglaszania konkursu JUZ TERAZ na kolejny rok" - to dzieki za rade, ale moze najpierw ktos pomoze zorganizowac sponsorow, wlozy konkretna prace w pomoc w organizacji (np. ze 20 godzin tygodniowo przez 8-9 miesiecy), wyslucha i odpowie na wiele ciekawych maili/sugestii/pomyslow - to wtedy pomyslimy czy kolejna edycja sie odbedzie :) A wtedy wystarczy spedzic 19 godzin na party-place w przeddzien imprezy rozstawiajac stoly, kladac kable, ustawiajac rzutniki i testujac sprzet audio (biorac urlop na ten dzien), przespac moze ze 4 godziny, potem 22 godziny pobiegac po budynku zalatwiajac ze 100 spraw biezacych, pospac 2 godziny, nagrodzic zwyciezcow oraz 4-6 godzin sprzatac party-place... Oczywiscie wszystko za friko i dla wlasnej satysfakcji- ktora jest naprawde duza... Wtedy to wlasnie ocenimy sobie gierki z innej perspektywy :D

A jak sie jest tworca takiej gry, wklada sie wiele czasu w nauke jezyka programowania, organizuje grafike i muzyke, miesiacami to sklada po nocach - to wtedy ma sie jeszcze kolejna perspektywe patrzenia na "te gierki" i na pewno milo sie slucha "crap", "wypociny", itd. o swojej produkcji - sorry, to juz moze i kasliwa uwaga i nie kieruje jej personalnie, ale skoro zaczyna sie juz w dzien zakonczenia imprezy - dyskusja co powinni organizatorzy lub autorzy dostarczyc na przyszly rok - to chcialem Wam naswietlic dodatkowe punkty widzenia, zanim dyskusja mocno sie rozwinie.

Pozdrawiam,
Sachy/WT+RSE
(RK-LE Main Org.)

Ostatnia aktualizacja: 27.10.2013 20:48:39 przez sachy
[#217] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@twardy, post #215

Ja jakoś też zbytnio nie patrzyłem na umiłowania. Zarówno ceniona przeze mnie gra na Amigę OK jak i na ZX'a otrzymały po 10 - tu się przyznam bez bicia ok, racja
Generalnie starałem się być obiektywny względem całości (i sprzętu możliwości) i jako człowiek, który zbytnio nie jest z grami obeznany.
Nawet Selur wyłapał u mnie 8 pkt (a i wiele pozycji mniej punktów otrzymała ;))
Pozdrawiam :)
[#218] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@sachy, post #216

Jasne :) ja jeszcze nie odespałem. Chociaż jestem wyjątkowo rześki jak na 2 h snu w nocy na podłodze :)
[#219] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@Tom Rain, post #217

Tak, to że Key Master zajął tak niską pozycję mnie bardzo zdziwiło, zwłaszcza że go również wysoko oceniłem.

Co do amigowych gier i miejsc przez nie zajętych - dla nas jako twórców dużym zaskoczeniem nie było na którym miejscu nasz crap wylądował, ale to było właściwie tech-demo i zajawka pełnej wersji. Nie mogę również powiedzieć, że gry, które wylądowały na podium nie zasłużyły na zdobyte miejsce.

Ludzie, mamy przecież amigową Montezumę na drugim miejscu, na trzecim grę na C64, która bardzo ładnie zaimplementowała wektorowy silnik renderujący no i na pierwszym raz że produkcję, która nie jest portem (brawo inwencja twórcza!), dwa że prezentuje wysoki poziom wykonania, trzy że jest najzwyczajniej w świecie prosta i grywalna.

Ami by oczywiście zdominowała podium, gdyby było rozgraniczenie na 8-bit i 16-bit game. Tylko że wtedy by nie było w tym drugim wariancie gry na inną platformę, bo Atarowcy kisili swoje prody na silly venture. No i na 8-bit by było za mało produkcji. I tak źle, i tak niedobrze. :)

Ostatnia aktualizacja: 27.10.2013 20:47:15 przez teh_KaiN
[#220] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@teh_KaiN, post #219

Ja myślę, że głosując ludzie brali właśnie pod uwagę możliwości sprzętu, oraz to w jaki sposób gra powstała. Np w przypadku CBM Asteroids wysoka pozycja wynika z tego, że gra jest napisana w asemblerze, renderuje wektory w czasie rzeczywistym. Gdyby ludzie głosowali "oczami" to biło ją na głowę wszystko... A z drugiej strony jak tak sobie patrzę po raz kolejny na wyniki, to różnice punktowe na miejscach 2-10 nie są wielkie, więc nie należy rozpatrywać niższej pozycji w kategoriach porażki :)

Mi także Key Master się bardzo spodobał. Wystarczy dołożyć fajne moduły, jakiś highscore saver i będzie gra pełną gębą :) . Tak samo podoba mi się Magic Ball, a tak jak napisałem wcześniej i tak jak mówiłem chłopakom na party - Castle Hack ma potencjał na bycie zwycienzcom ! :)
[#221] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@twardy, post #220

Zastanawialiśmy się z Proxym czy nie lepiej byłoby wyciągać średnią z głosów na daną grę i dopiero w kwestiach spornych patrzeć na ilość punktów. Może by to było bardziej miarodajne?

Chociaż nie, to bez sensu, przecież wszystkie liczby byłyby dzielone przez tę samą liczbę... :)

Ostatnia aktualizacja: 27.10.2013 21:04:56 przez teh_KaiN
[#222] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@twardy, post #218

ja jeszcze pare słów na temat games compo 2013 wygrały gry które wyciskają z hardware 7 poty i tak głosowałem na montezume w sumie nie za styl a za to że spędziłem na c64 ładne pare miesięcy przy niej wiec głosowałem z sentymentu reszta już poszła z sumieniem czyli to co wyciskało max ze sprzetu tak dostało noty. Zintegrujmy bardziej społeczność Amigowa tak jak to jest na ZX i Atari orac C64 i niech najlepsi koderzy w PL na amige zrobią coś zajebistego co rzuci wszystkich na kolana . Ogólnie organizacja zajebista wiadomo że będą jakieś niedociągnięcia to jest wpisane w każde takie spotkanie. Nie ma i nie było chyba żadnego party które byłoby w 100% dopracowane :) Fajnie że było dobre jedzonko tego na każdym starym party zawsze brakowało a tutaj super za 12zł można było wszamać kebaba. Piwko również było wiec nikt nie mógł narzekać chyba ze ktoś mu je wylał i troszkę porobił sceny hi Extend :) ogólnie uważam ze zajebiście było poczuć wspólny klimat maszyn retro dla mnie obecnie bez różnicy czy to Amiga Atari C64 czy ZX liczy sie pasja i miłość do sprzetu wiec to co i ja mam w serduchu ale do Amigi. Wiec dla mnie szacun z WLKP dla organizatorów że się chciało i oby był zapał do nastepnych edycji
[#223] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@teh_KaiN, post #219

Ja mysle, ze wyniki sa glownie wypadkowa animiacji w grach i prezentacji video.
I tu by sie wszystko zgadzalo, bo wlasnie te trzy gry wypadly wizualnie najlepiej!

Z tym, ze to co czego nie mozna zobaczyc na video mozna odczuc w czasie gry.
I np. powiem, ze o ile nie gralem w te asteroidy na c64 to mysle, ze gra i tak prezentuje o niebo wyzszy poziom gameplayu niz nasza amigowa Motezuma. Gralem w nia juz kiedys i wizualnie przypomina swietny klon gry Atari, wszystko aldnie animowane i kolorowe, natomiast jesli chodzi o gameplay to jest katastrofa. Nie moglem przejsc pierwszego levelu, bo postac reaguje topornie a system kolizji w amosie jest tak badziewny, ze szok. I pewnie gdybym byl takim glosujacym tez dalbym najwyzsze noty tej grze po obejrzeniu filmiku a jesli ktos np. uwaza, ze gadam bzdury, to niech odpali Motezume i przejdzie kilka leveli a pozniej pogra na Atari.


Jak na pierwszy konkurs tego typu bylo niezle, a czy bedzie drugi, to juz organizatorzy o tym zadecyduja. A pozytywnym aspektem niech bedzie maly duch rywalizacji.
Amigowcy dostali kopa od Trumniarzy i teraz nalezy wziac sie w garsc, przyjsc z Denisem i Paula i pokazac im kto tu rzadzi
[#224] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@francdt, post #222

Ja tam nie mam problemu z wynikami :)
Po prostu w obecnym świecie nie tak łatwo jest wykrzesać wolny czas aby dopracować temat. Tworzenie gry nie jest proste i kilkadziesiąt/set godzin trzeba poświęcić, żeby zrobić coś fajnego.
Niemniej - bardzo podobał mi się pomysł i myślę, że teraz już na spokojnie z Leonem dokończymy to co mieliśmy zaprezentować (niestety brakło mi czasu na zakodowanie grywalnego dema :/).
Plan na ten i następny rok jest taki, aby dokończyć Bombera (v2) ale przed tym zrobić tytuł, który Leon już wymyślił dawno, a kodu mam mało :/

Poza tym - jeśli chodzi o Crazy Crane - to każdy zgłasza do konkursu to co chce - nawet niedokończone tematy. Ważne, że było :)

Selur - szacun, po pierwsze za to, że pomysł na grę jest ciekawy (ale chyba jakiś znajomy), po drugie za to, że mimo rzucania mięsem w Amosowe crapy jednak sięgnąłeś po ten język (Jak się umie nim posługiwać to nie jest taki zły i da się robić w nim ciekawe rzeczy). Przy okazji - miałeś double buffering? Bo jakoś dziwnie znika ten hipek, którym się steruje...
[#225] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@selur, post #223

Hej Selur,

Masz racje co do Montezumy, ale - ta gra byla udostepniona najwczesniej, mozna bylo ja sciagnac, pograc, wyrobic sobie zdanie. Dlatego wlasnie bylo pelne info na stronie oraz sama gra.

Tobie gratuluje entry, bo zaskoczyles mnie bardzo pozytywnie i ja osobiscie oceniam Twoja gre duzo wyzej - naprawde mi sie podoba. Pracuj dalej - idziesz w dobrym kierunku, masz to co trzeba by byc dobry w te klocki. Moze przejdz na C, moze nawiaz wspolprace z team'em od Castle Hack, rozwin warsztat i efekty moga byc naprawde dobre.

Pozdrawiam,
Sachy
[#226] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@selur, post #223

Jak na pierwszy konkurs tego typu bylo niezle, a czy bedzie drugi, to juz organizatorzy o tym zadecyduja. A pozytywnym aspektem niech bedzie maly duch rywalizacji.
Amigowcy dostali kopa od Trumniarzy i teraz nalezy wziac sie w garsc, przyjsc z Denisem i Paula i pokazac im kto tu rzadzi


Dobre podejście, tak trzymać !
[#227] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@selur, post #223

STFU selur, weź na klatę że stworzyłeś crapa i crapy będziesz tworzył
[#228] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@WojT_GL, post #224

Przede wszystkim gdyby mniej dopracowane gry nie byly w ogole wystawione do konkursu, to moglo by sie okazac ze w maratonie biegnie 3 zawodnikow a miejsc nagradzanych jest 3 ;)
wiec co to by byl za konkurs (wlasnie tak bylo chyba w pierwszym konkursie Cammy na EAB'ie)
A po drugie, czekam w nadziei na te amigowe gry i po takich zapowiedziach jak "most advanced backbone game ever" odpalam Agenta antyLuxa, to mam ochote przywalic mlotkiem w monitor, podobne zreszta te Amitenowe wyrypanki "castlevania clone" itp.. no to pozniej mnie nosi

p.s. Nie, nie bylo czasu na fajerwerki wiec hipek mruga calym cialem ;)
[#229] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@selur, post #228

Przede wszystkim gdyby mniej dopracowane gry nie byly w ogole wystawione do konkursu


To byś nie miał dzisiaj "pretensji" bo twój crap nawet nie zasługuje na miano "mniej dopracowanego".
[#230] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@pampers, post #227

Jak bedziesz mocniej kibicowal, to moze nawet napisze jakas przygodowke "The adventures of pampers" w Basicu Atari, bo kiedys tez liznalem to cudo.
[#231] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@WojT_GL, post #224

Widać, że mało teoretyzowania, a więcej działania przynosi zbawienny skutek dla amigowej sceny gier. Tak trzymać koledzy, ja postaram się dołączyć do tego grona ludzi, którzy coś robią i im wychodzi. Na Retro Komp 2013 w ciągu kilku miesięcy przygotowywałem po kolei trzy gry, nie udało się jednakże doprowadzić żadnej do jakiegoś porywającego demka. Nie chciałem wystawiać samego edytora plansz.

Amiga jako retro-platforma w rzeczy samej może mieć przed sobą wspaniałą przyszłość, jak tylko wszyscy będą zmobilizowani tak jak teraz, kiedy właśnie odbyła się impreza Retro Komp. Neo-platformy amigowe tak naprawdę trochę przysłaniają prawdziwy blask naszych ulubionych komputerów. Koledzy z sąsiednich platform nie mają takich problemów. Jedyna rada - nie słuchać zacietrzewionych "pececiarzy", a scena amigowa może odżyć.

Wracając do gier mnie wizualnie to najbardziej podoba się Castle Hack, grafika sprajtów przecudna. Montezuma z kolei pewnie jest najbardziej zaawansowana technicznie. Reszcie gier (również Twoim i Leona) póki co nie przyglądałem się zbytnio.
[#232] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@selur, post #230

Nie umiem pisać gier, moje próby z amosem skończyły się dawno. Za to Ty zjadłeś chyba wszytskie rozumy na amigowych gierkach, prawda? Retrokompowi kibicuję w inny sposób i tak pewnie zostanie. Ty natomiast raczej przejrzyj swoje kilkaset ostatnich postów a potem publikuj crapa z czystym sumieniem.
[#233] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@Hexmage960, post #231

Na Retro Komp 2013 w ciągu kilku miesięcy przygotowywałem po kolei trzy gry, nie udało się jednakże doprowadzić żadnej do jakiegoś porywającego demka.


To może zamiast tracić czas na kolejne kasowanie konta i zakładanie kolejnego, "stracić" ten czas na dokończenie produkcji? Może warto było z tych 3 gier zrobić jedną albo chociaż energię poświęconą na te 3 gry, przełożyć na jedną produkcję?

Ostatnia aktualizacja: 27.10.2013 22:05:57 przez pampers
[#234] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@pampers, post #233

Panowie, kończcie flaszkę i do domu !
Taką minę miałem po zakończeniu prowadzenia RGC :)
pozdro!



Twardy
[#235] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@pampers, post #233

Pracuję nad tym.

Powoli pokonuję problemy, które miałem przy programowaniu, borykam się bowiem z psychicznymi problemami, na które biorę leki o czym wspominałem. Uwierz Pampers, że są to naprawdę poważne problemy, lekarze przez wiele lat nie wiedzieli jak poprowadzić leczenie. Dziś jest już inaczej, wiedzą więcej o tej chorobie. I dobrali mi dobre leki, ale je się bierze przez wiele lat, by były skuteczne.

Zresztą chyba zauważyliście, że postęp jest duży w mojej tfu, przepraszam twórczości ;) Aż chciało mi się zrobić galerię moich grafik do Robbo.

Jako "fizyczny" dowód tego, że leczenie przynosi skutek jest to, że utyłem i nie mam już w ogóle niedowagi, a wynosiła ona 20 kg... (serio!) Poza tym lekarka powiedział mi niedawno, że zdrowieję (a chodzę do lekarzy od ponad 9 lat).

Cieszę się też, że najgorsze jest już za mną. Oczywiście życzę sobie i Tobie żebyśmy rozmawiali sobie już przy betatestach jakiejś gry przeze mnie ukończonej! Oby nastąpiło to jak najszybciej.
[#236] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@twardy, post #234

Fajne zdjęcie. A co sądzicie o występie YERZMYERA. Dla mnie to coś zajebistego , tego nie jestem wstanie opisać , źeby na takim sprzęcie zagrać tak zajebistą nuteeeeeee!!!! Bardzo mi się podobało. A Wam koledzy?.

@sachy: - nie gniewaj się na mnie źe odrazu wyjechałem z takim tekstem .
Pozdrawiam:)
[#237] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@Piotr Myszkowski, post #236

@PiotrM: nie, nie gniewam sie. Nie mam do Ciebie nic - po prostu troche prewencyjnie wykorzystalem jeden z punktow Twojego posta by uciac wszelkie zapedy w tym kierunku. Moze miales lekkiego pecha ze jako pierwszy wpisales opinie w tym kierunku, ale stawiam skrzynke browara, ze podobne pomysly pojawily by sie jeszcze dzis w poscie kogos innego. Dlatego napisalem - nie bierz tego personalnie, bo to byl post ogolny w tym temacie. Ogolnie, przy organizacji tej sprawy mialem wrzucone wiele pomyslow (niektore w ostatnim tygodniu przed impreza), jednak praktycznie 100% z nich "padlo" po moim zdaniu - "ok, fajny pomysl - zajmiesz sie tym?". Takie sa realia. Mielismy nawet szerszy plan i szerszy "budzet pomyslow" ale z powodu braku "rak do pracy" postanowilismy zrealizowac plan-minimum. Tyle ogarnelismy w ostatnie kilka miesiecy praktycznie w 4 osoby i to wlasnie bylo RK-LE 2013. O przyszlosci - nawet jesli myslimy - to na razie tez sie niewypowiadamy. Chcemy "ostygnac" i wtedy zastanowic sie "co dalej?".

Pozdro i dzieki za udzial. Wszystkim.

Sachy/WT+RSE
(RK-LE Main Org.)
[#238] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@sachy, post #237

Dokładnie... OK
[#239] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@pampers, post #232

Tak i zjadalem rozumy jak bylem maly.
Jak nie umiesz pisac, to moze zatanczysz?
Kupie ci takie pomponiki i stroj czirliderki. Przed kazdym Kompo bedziesz wskakiwal na scene i spiewal "Raz, Dwa, Trzy... Hu Ha... Z drogi sledzie bo Amiga jedzie! Hu Ha"


Niebieski bedzie odpowiedni? :D
[#240] Re: Retro Game Compo na RetroKomp/LoadError 2013 !!

@sachy, post #237

Ok, dzięki. Ale wyszło super i z tego miejsca muszę Was wszystkich organizatorów i Tym co pomogli serdecznie podziękować .
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem