[#45]
Re: Gra wzorowana na D&D.
@teh_KaiN,
post #43
Moja koncepcja jest taka:
Gra rozpoczyna się na drodze w lesie. Bohater zostaje zaskoczony przez grupę wrogów i gra rozpoczyna się od walki, która kończy się śmiercią bohatera. Ta walka może słyżyć wprowadzeniu w mechanikę lub być wprowadzeniem do gry. Jeśli gracze rzucą okiem na ekwipunek, to znajdą w nim dziwny przedmiot, bez żadnego opisu. Gdy bohater jest bliski śmierci pojawiają się wojownicy/ łowcy z pobliskiej osady i pomagają w walce. Padają wszyscy wraz z nimi nasz bohater. Koniec sceny i walki:)
Następna scena to pogrzeb poległych. Klasycznie - kapłan, cmentarz. W pewnym momencie z jednej trumny zaczynają dobiegać odgłosy. Wśród zgromadzonych zapada konsteracja a nawt strach. Matki z dziećmi zaczynają się modlić, żołnierze wyciagają broń. W końcu z jednej z trumien odpada wieko i ukazuje się nasz bohater. Kapłan mdleje, zgromadzeni uciekają...:)
koniec sceny.
kolejna ma miejsce w domu lekarza, gdzie nasz boahter prowadzi dialog z szefem osady. Nie wiemy kim jestesmy ani skad sie tu wzielismy. nic. pustka. w niedalekim miescie znajduje sie swiatynia, gdzie kaplani beda mogli nam pomoc odzyskac pamiec i dowiedziec sie kim jestesmy.
w wiosce moga znajdowac sie podziemia, taki poziom wprowadzajacy w mechanike walki i obsluge gry - kilku przeciwnikow typu szczury/ nietoperze.
potem udajemu sie do miasta. po drodze napada na nas wynajety morderca, ktore chce cos odzyskac/kaze nam cos oddac. nikt nic nie wie:) kolejna zagadka.
pomyslow mam sporo, ale nie chce pisac co dalej, zeby uniknac spoilerow:)
odnosnie do samego swiata, to mysle ze ciekawym pomyslem bylby swiat podzielony moze na prowincje, moze na wymiary, gdzie kazdy jest inny. poczatkowym etapem jest typowa wioska. miasto moze byc steampunkowe, jakies laboratorria czy wierze moga byc stylizowane na wspolczesnosc. Dobrym pomyslem wydaje mi sie patent zastosowany w wizardry 8, gdzie oprocz magow i wojownikow mamy tez technlogie, gadzety, piosnikow, etc. to naprawde daje mnostwo mozliwosci.
co do samej mechaniki. moim zdaniem mamy wybor:
rpg w stylu adoma/rogalikow z walka turowa.
izometryczne lokalizacje i duza mapa; walka turowa w styu final fantasy i / w takim wypadku mozemy miec druzyne
walka na zywo - w stylu wspolczesnych jrpg na ipady/androidy.
pseduo 3d - dungeon master - to jednak wymusi uproszczenia fabularne ale za to umozliwi stworzenie dungeon crawlera na miare black crypt:)
naturalnie jesli wybierzemy walke turowa mozna miec wieksze boby/sprajty poniewaz nie ma koniecznosci animowania tak wielu rzeczy na raz. jesli pojdziemy w walke na zywo, sila rzeczy wszystkie postacie musza byc mniejsze, zapewne 16x16.
tyle na poczatek:)