@Don_Adan,
post #971
Czekaj, czekaj. Ostatnio twierdziłeś, że te potworki to wierne konwersje, a teraz że chodzi tylko o logikę bo grafikę można zmienić. To w końcu co było celem JOTD? Wierny klon, czy wierna logika z ZX Spectrum? Jeżeli to drugie, to nie powinien tego wydawać jako ukończone,a dopieścić jak w podanym przykładzie Mcgeezer.
Dodam jeszcze, że z perspektywy gracza każdy element ma znaczenie: logika, grafika, muzyka. Nie można jednak zapominać, że grafika to dosyć istotny element, bo ona jest postrzegana na samym początku i to głównie ona buduje pierwsze wrażenie. Z czasem można na nią jednak przymknąć oko lub udać, że się nie widzi (lub w przypadku muzyki nie słyszy), gdy reszta stanowi jej rekompensatę. W przypadku tych tytułów, jako do gracza, absolutnie nie przemawia do mnie ani słaba grafika, będąca wiernym przełożeniem z oryginału, ani wiernie napisany kod, który w przypadku tak prostych (z dzisiejszej perspektywy) gier sprzed 40 lat aż prosi się o dodanie czegoś od siebie. Wierne przeniesienie - tak, ale to trzeba było zrobić 35 lat temu (choć pewne wtedy recenzje byłyby miażdżące). Wierne przeniesienie kodu - tak, ale zrób graficznego skina, który będzie zbliżony nieco do dzisiejszych oczekiwań i możliwości komputera, na który to się robi lub zapomnij o wiernym przenoszeniu i zrób na bazie kodu jakaś konwersję - wnieś własne usprawnienia, dodatki - niech to się czymś wyróżnia. Obecnie, to sztuka dla sztuki, która wraz z kodem źródłowym powinna trafić na Aminet bez ekscytacji i peanów.
Ostatnia aktualizacja: 03.09.2023 18:32:51 przez mailman