[#1051] Re: Nowe gry

@PopoCop, post #1050

A nie lepiej było poczekać z tą wiadomością do czasu, kiedy gry będą dostępne?

Przepraszam, gry były już gotowe, ale musiałem poszukać kodu źródłowego do rekompilacji.

Okazało się, że gra w AdvSys uruchamia się na Amidze.

Zamieszczam link do pliku z grą Yesternight: https://coreprogramming.pl/Upload/Yesternight.dat

Jest to plik (typu dat), który należy podać jako parametr dla interpretera gier tekstowych AdvSys.

Tenże interpreter zamieszczony jest w następującym archiwum na Aminecie: http://aminet.net/package/game/text/AdvSys

Wpisujemy w konsoli:

ADVINT Yesternight

I możemy grać. Dla rozgrzewki: przedmioty podnosimy za pomocą TAKE, dajemy za pomocą GIVE, podróżujemy za pomocą NORTH, EAST itp.

Startujemy z monetą (COIN) w kieszeni.

Zaś co do pozostałych dwóch gier, to zrekompilowałem Wizard's Club by działał na Amidze. Ta gra wymaga z kolei pakietu ADL.

Gra do pobrania stąd (archiwum LHA): https://coreprogramming.pl/Upload/WizardClub.lha

ADL można pobrać stąd: http://aminet.net/package/misc/fish/fish-0091

Wystarczy z katalogu BIN uruchomić ADLRUN, najlepiej wcześniej umieszczając plik "adlcomp.out" z grą w tym katalogu. Wtedy nazwa gry jest opcjonalna.

ADLRUN [nazwa-gry]

Obie gry są dosyć krótkie, ale zawierają kilka mam nadzieję ciekawych zagadek.

"Priceless Vase" jest dosyć długa, ale nie zamieściłem w niej wszystkich planowanych zagadek.

Będę robił więcej gier tekstowych bo mi wychodzą. Ale też nowe wersje innych moich gier.

Ostatnia aktualizacja: 12.12.2023 23:50:25 przez Hexmage960
2
[#1052] Re: Nowe gry

@Hexmage960, post #1051

Tak wygląda gra Wizard's Club (Klub Czarodziejów) w akcji:

Gra posiada tutorial dla początkujących graczy (bo takie były wymogi konkursu). Tak więc jeżeli nie graliście wcześniej w przygodowe gry tekstowe, będziecie mieli łatwiejszy start.

Staram się jakoś wyjść na prostą z projektami. Nie jest lekko, ale daję radę.

Dotąd np. nie zarabiałem na swojej pracy programisty i grafika, jednakże po to podjąłem studia by móc zacząć coś zarabiać. Szkoda, że w sieci roi się od przewodników (reklam) "Jak wydać na coś pieniądze". A nie ma poradnika "Jak zacząć uczciwie zarabiać". Nawet na studiach pozyskana wiedza nie starczy.

Nadal przymierzam się do wydania gry na zasadzie Shareware, co dałoby mi szansę dostania wynagrodzenia.

W konkursie było do wygrania $100 dolarów, ale nie udało mi się zająć punktowanego miejsca.

Wrzucę tę grę na Aminet. Będzie to jedna z pierwszych, prawdziwie ukończonych produkcji.

Z innymi projektami idzie mi powoli lepiej. Wiem, że wiele osób czekało na Magazyn BOX. Staram się działać w tym kierunku.

Jak ktoś zechce pobrać i przetestować, to życzę miłej gry.



Ostatnia aktualizacja: 13.12.2023 23:04:28 przez Hexmage960
1
[#1053] Re: Nowe gry

@Hexmage960, post #1052

Gratuluję i cieszę się, że dalej działasz w świecie Amigowym.

Jako polski producent gier pomyśl nad spolszczeniem.
1
[#1054] Re: Nowe gry

@tukinem, post #1053

Dzięki.

Działam bez problemu, bo jestem fanem Amigi i Amiga OS.

Tylko, że pokonuję własne ograniczenia. Te ograniczenia się konsekwentnie zmniejszają, bo się leczę.

Amiga 1200 obsłuży gry o dużej złożoności. Zresztą Amiga 500/600 też.

Niestety, polska przygodowa gra tekstowa jest bardzo trudnym zadaniem ze względu na deklinację w języku polskim.

Parser musiałby obsłużyć takie sekwencje: WEŹ KSIĄŻKĘ, DAJ MONETĘ SKLEPIKARZOWI. W języku angielskim jest tu o wiele prostsza sytuacja.
[#1055] Re: Nowe gry

@Hexmage960, post #1054

Stare przygodówki point n click miały taki system, że wybierałeś rodzaj akcji, opcjonalnie przedmiot z nią związany, oraz element scenerii na którym robisz daną akcję. Gdyby dorobić tego rodzaju interfejs użykownika, to mógłbyś olać składne skladanie zdań. Nawet niech rozgrywka sobie będzie tekstowa, ale na dole byś miał guziki którymi byś łączył klocki tworzące akcję. Nawet pod maską to by mogło działać tak, że wciśnięcie sekwencji przycisków na interfejsie wysyła komendę tekstową do gry po angielsku - wtedy tylko wystarczy, że przetłumaczysz cały tekst wyjściowy - wejściowy możesz olać.
1
[#1056] Re: Nowe gry

@teh_KaiN, post #1055

Bardzo fajna idea z dodaniem przycisków. W tej chwil korzystam z gotowych systemów do gier tekstowych ADL (Adventure Definition Language) i AdvSys. One niestety nie mają takich możliwości.

Można je co prawda dodać, bo kod źródłowy obu systemów jest dostępny publicznie i go mam. Oba systemy są napisane w języku C (standard K&R).

Ja bardziej w tej chwili nastawiam się na pisanie większych gier tekstowych w tych systemach. Sam tekst ma swój urok. Uwielbiam go, bo stymuluje wyobraźnię do pracy i czerpię radość z obcowania z takimi grami.

Może kiedyś pomyślę o napisaniu jakiegoś prostego, własnego silnika z przyciskami.

Zaś wydaje mi się, że język angielski w obecnych czasach nie powinien stanowić dużego problemu. Mam nadzieję, że kolega Amikoksu się go nauczy, jeżeli jeszcze go nie zna.

Ostatnia aktualizacja: 14.12.2023 13:34:37 przez Hexmage960
[#1057] Re: Nowe gry

@teh_KaiN, post #1055

Tak, tylko Hex korzysta z gotowego interpretera dla tekstowych gier przygodowych typu gry Level 9 lub Infocom a nie tworzy gre tekstowa z wlasnym silnikiem do tego typu gier. W przypadku jezyka polskiego to nie byloby wcale takie proste chocby, ze wzgledu na polskie litery. Nie mowiac juz o odmianie. Taki silnik bylby duzo bardziej skomplikowany niz dla wersji gry w jezyku angielskim.
[#1058] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #1057

Silników tego typu gier na Amigę jest dosyć dużo.

Przypomniałem sobie, że istnieje taki system o nazwie Haktar, gdzie możliwe akcje są wpisane na liście. Wtedy można by użyć języka polskiego.

Podobnie jest system EAC (Engine Nine Adventure Creator), dla którego napisałem jedną grę w języku polskim i angielskim o nazwie "Stacja kosmiczna".

Typowo do gier tekstowych jest ADMS (Amiga Dungeon Mastering System) oraz Alan.

Ostatnia aktualizacja: 14.12.2023 13:43:09 przez Hexmage960
[#1059] Re: Nowe gry

@Hexmage960, post #1052

Tworząc liste polskich gier PD dodałem "wszystkie" Twoje gry do listy. Dlaczego nie zamieścisz ich też na Aminecie?? Nawet na Twojej stronie ich nie ma do pobrania...

Amiga Robbo (PD)
Arctic Hunter (a.k.a. Arktyczny Łowca) (PD)
Arcymag (a.k.a. The Archmage) (PD) (Unreleased)
Astro Blox (PD)
Blaster v1.1 (PD)
Chopper (PD) (Unreleased)
Diver (a.k.a. Nurek, a.k.a. Treasure Chest) (PD)
Dune 3: Return of the Guild (PD) (Unreleased)
Dwarves in the Iceland (PD)
ElektroBan (PD) (Unreleased)
Enchanted Mine (PD) (Unreleased)
Komandosi (PD) (WIP)
Konflikt (PD) (Unreleased)
Magazyn (a.k.a. Warehouse) (PD) (WIP)
Priceless Vase (PD)
Rzeźnik 2 (PD) (Unreleased)
Space Station (PD)
The Miner (PD) (Unreleased)
Wizard's Club (PD)
Yesternight (PD)


Ostatnia aktualizacja: 15.12.2023 20:39:37 przez rygar997

Ostatnia aktualizacja: 15.12.2023 20:40:51 przez rygar997

Ostatnia aktualizacja: 15.12.2023 20:44:52 przez rygar997
[#1060] Re: Nowe gry

@rygar997, post #1059

Pozycje, które można nazwać grami - bo są grywalne, mają kilka poziomów, można ukończyć, to:

Amiga Robbo (PD)
Arctic Hunter (a.k.a. Arktyczny Łowca) (PD)
Arcymag (a.k.a. The Archmage) (PD) (Unreleased)
Astro Blox (PD)
Blaster v1.1 (PD)
Diver (a.k.a. Nurek, a.k.a. Treasure Chest) (PD)
Dwarves in the Iceland (PD)
Magazyn (a.k.a. Warehouse) (PD) (WIP)
Priceless Vase (PD)
Space Station (PD)
Wizard's Club (PD)
Yesternight (PD)

Całkiem niedawno zamieściłem linki do pobrania kilku z tych gier. Wszystkie dane na mojej stronie są dostępne (tylko te linki nie są aktualnie na stronie głównej).

--
Do tej gry zrobiłem tylko grafikę (niedawno):

Enchanted Mine (PD) (Unreleased)

--
Te pozycje to tylko zapowiedzi, niezrealizowane (choć coś udało się przygotować):

Komandosi (PD) (WIP)
Konflikt (PD) (Unreleased)
The Miner (PD) (Unreleased)
Dune 3: Return of the Guild (PD) (Unreleased)

--
To mój bardzo stary projekt, do którego przygotowałem koncept i grafikę:

Rzeźnik 2 (PD) (Unreleased)

--
Tych zaś nie kojarzę:

Chopper (PD) (Unreleased)
ElektroBan (PD) (Unreleased)

Większość tytułów wydałem z kilkoma etapami (max. 5-6) z wyjątkiem Magazynu. Nie posiadam kodu większości gier, dlatego nie zamieściłem ani na stronie ani na Aminecie.

Podsumowując, większość projektów charakteryzuje chaos, który się zmniejszył na przestrzeni lat.

Ostatnia aktualizacja: 15.12.2023 21:17:05 przez Hexmage960
[#1061] Re: Nowe gry

@Hexmage960, post #1060

Na ten moment nie widzę żadnych linków na Twoje stronie. Jak możesz wrzuć je w tym wątku.
Co do:
Chopper (PD) (Unreleased)
ElektroBan (PD) (Unreleased)

info poniżej ;
https://www.ppa.pl/forum/strefa-gier/26449/zestawienie-moich-projektow

Ostatnia aktualizacja: 15.12.2023 22:25:58 przez rygar997
[#1062] Re: Nowe gry

@rygar997, post #1061

To jest bardzo stary wątek. Tamta strona na Republice już nie istnieje, tak jak i sama Republika ONetu.

Strona, którą prowadzę na bieżąco od sierpnia 2016 roku jest dostępna. Wszystkie dane, które tam gromadzę są na serwerze, choć niekoniecznie dostępne ze strony głównej.

Link z "Paczki gier" się nie zmienił: https://coreprogramming.pl/new/downloads.html tylko nie jest dostępny w tej chwili ze strony głównej.

To nie jest właściwe miejsce na wrzucanie tych linków, ponieważ jest to wątek poświęcony Nowym Grom.

Ostatnia aktualizacja: 15.12.2023 22:51:58 przez Hexmage960
[#1063] Re: Nowe gry

@Hexmage960, post #1062

Nie moja sprawa bo zajmuję się tylko archiwizacją ale dobrą praktyka jest zamieszczenie przez twórców pełnego info odnośnie ich projektów w jednym miejscu...
1
[#1064] Re: Nowe gry

@rygar997, post #1063

W pełni się z tym zgadzam. Postaram się zebrać dostępne informacje w jedno miejsce. Dostępne, tzn. takie do których posiadam kod źródłowy lub inne materiały. Ale starsze gry, do których materiałów już nie posiadam są dostępne do pobrania. Jednakże rozwój będzie odbywać się na dostępnych materiałach.

Ostatnio troszkę robiłem przy łączeniu Magazynu z kilkoma elementami w Robbo, z dobrym skutkiem.

Bardzo Ci dziękuję, za Twoją pracę archiwizatora.
[#1065] Re: Nowe gry

@mailman, post #1045

NinjFeratu dla AGA.

Za niższą cenę - 6 euro.
[#1066] Re: Nowe gry

@mailman, post #1065

NinjFeratu dla AGA.

Za niższą cenę - 6 euro.


Gra jest słaba i w 1985 na A1000 mogła by 25 dolców kosztować, bo wygląda lepiej niż na C64 w owym czasie. Na dzisiejsze standardy autor musiałby zapłacić za to żeby ktoś chciał w to grać.

Ostatnia aktualizacja: 17.12.2023 15:24:40 przez koczis
[#1067] Re: Nowe gry

@mailman, post #1

Santa's Present Drop 3

https://robsmith-dev.itch.io/present-drop-3

Ostatnia aktualizacja: 22.12.2023 16:37:50 przez mailman
2
[#1068] Re: Nowe gry

@mailman, post #1067

Prawie jak Lotus 2
[#1069] Re: Nowe gry

@mailman, post #1

Nowa gra - Merry Xmas
1
[#1070] Re: Nowe gry

@zzielinski, post #1069

Estetyka grafiki typowa dla dzisiejszych indyków tego pokroju na konsole.
Muzyka jakby komponował muzyk, bo dwóch dniach biesiadowania przy stole... gorzała, żarcie, gorzała, żarcie, gorzała ;)

Ale ogólnie gierka przyjemna.
[#1071] Re: Nowe gry

@mailman, post #1

Deck The Drones

https://underground-arcade.itch.io/deck-the-drones
[#1072] Re: Nowe gry

@mailman, post #1071

Główną rolę gra Teto? Snajper będzie zadowolony.
[#1073] Re: Nowe gry

@mailman, post #1071

Fajna muzyka w grze, i na dodatek w pliku .mod :)
[#1074] Re: Nowe gry

@mailman, post #1071

Gra od Cammy, powinna miec dobra grafike. Pewnie w Scorpion Engine.
[#1075] Re: Nowe gry

@mailman, post #1071

Zapraszam do zerknięcia na gameplay z dema gry Deck The Drones:
[#1076] Re: Nowe gry

@mailman, post #1

Spheroid - Xmas 2023 edition:
[#1077] Re: Nowe gry

@zzielinski, post #1075

super Giana !
[#1078] Re: Nowe gry

@zzielinski, post #1075

dzięki AI braki kadrowe wśród amigowych grafików zostały jak widać wypełnione hue hue
1
[#1079] Re: Nowe gry

@mailman, post #1

Santa nad Goblin

https://havsoft.itch.io/santa-and-the-goblin
[#1080] Re: Nowe gry

@zzielinski, post #1075

Niezbyt płynny scroll. Widać spowolnienie, podczas scrollowania mapy.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem