[#1471] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Dorian3d, post #1470

Z tego co tu wyczytałem, to termin premiery minął 2 lata temu. Nie rozumiem tego. Ktoś obiecuje termin wypuszczenia gry, a z góry wie że nie dotrzyma tego terminu. Ja w swoich produkcjach wolałbym z góry zapowiedzieć termin choćby o rok dłuższy, a potem go w miarę rozwoju gry skracać tak, żeby nie rozczarować, a zadziwić czekających. Ciekawe czy w pracy i w życiu też tak nie dotrzymuje terminów. Jak pisałem Electromana, to starałem się sukcesywnie na bieżąco informować o postępach, chociaż w międzyczasie tak naprawdę miałem zapas roboty do przodu zrobione po to, żeby skończyć grę przed czasem. Tu widzę, że jest na odwrót. Obiecana gra na 2022 rok, a mamy 2024. Przypomina mi się zapowiedź z bodajże 2001 roku gry Duke Nukem Forever, która wyszła chyba 11 lat później. Tylko że wtedy nie było preorderów...
8
[#1472] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@tukinem, post #1471

Skąd wniosek, że z góry wiedział, że nie dotrzyma terminu?
5
[#1473] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Krashan, post #1472

Spiseg!!
[#1474] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Krashan, post #1472

Nie wiem... skoro sobie obrał tak krótki termin, a pamiętam, że też pisał, że prosi o cierpliwość, bo sam pisze grę w dodatku w czystym asemblerze, więc to raczej było do przewidzenia, że postawił sobie zbyt krótki termin zakończenia projektu. Nikogo nie osądzam, ale chyba jakieś poczucie odpowiedzialności powinno być, skoro pieniądze za preordery zgarnął, a teraz milczy. Piszecie tu, że loguje się codziennie na forum, więc skoro jest w stanie się zalogować, to równie dobrze jest w stanie kliknąć "odpowiedz" i napisać kilka zdań. Nie zrobił tego niestety.
5
[#1475] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@tukinem, post #1474

Raczej go to po prostu przeroslo.
Czym innym jest stworzenie gry.
A czym innym jest jej samodzielne wydanie.
Ja tam nie przypominam sobie, zeby ktos w ostatnich latach wydawal sam tylko 1 gre na Amige.
Zawsze to bylo przez wydawce zewnetrznego albo inne gry na inne platformy tez byly wydawane wczesniej przez tego autora, wiec bylo juz jakies doswiadczenie.
Druga sprawa, przedobrzenie w doszlifowywaniu gry.
Troche mi to przypomina to co pisal jeden z autorow Traps N Treasures, ze gre mieli w zasadzie gotowa w 1991 roku, a potem ja doszlifowywali przez 2 lata. I jak zostala wydana w 1993 roku to juz nie miala takiego zainteresowania jakby mogla miec, gdyby byla wydana w roku swietnosci Amigi.
A trzecia sprawa jest taka, ze chyba wszyscy dobrzy koderzy jakich znalem byli lekko dziwni.
Trzeba bylo umiec z nimi rozmawiac.
Moze to jakies skrzywienie koderskie jest.
Ale zwykle geniusze maja swoje fochy.
1
[#1476] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@tukinem, post #1471

Co ciekawe jak ludzie chcą zwrot kasy to nie zwraca dobrepomysł
4
[#1477] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@tukinem, post #1474

Ogólnie bardzo dziwnie to wszystko się odbyło. Odnosiło się wrażenie, że gra jest gotowa. Był preorder, potem jego zakończenie na koniec lutego 2023, bo niby cena pójdzie w górę i jeszcze sporo osób zdecydowało się wtedy na zakup. Gra miała wyjść lada moment. Dalej zaczynało się robić osobliwie, autor był zirytowany, że nie zarobi tyle ile by chciał. Potem brakowało kolejnych części i fabuły, coś tam nie działało czy było za trudno w rozgrywce, były testy, robienie intra, jakiś grafik i inne dziwne sprawy. Dodatkowo przekazywał informacje o problemach zdrowotnych.

Dochodzi jeszcze przygotowanie produktu, czyli produkcja pudełek, instrukcji, pendrive, wywiadów, gadżetów itp. Ktoś też musiał to dystrybuować, czyli mieć działalność gospodarczą, odprowadzać podatki i zajmować się obsługą kupujących, wysyłać wersje pudełkowe, rozsyłać cyfrowe i pilnować płatności. Całkiem zatem możliwe, że było wiadomo dużo wcześniej, iż nie uda się dotrzymać jakichkolwiek deklarowanych terminów.

Pisałem o tym już wcześniej, autor powinien zwrócić wszystkie wpłaty i wydać grę wtedy kiedy zdoła, tak byłoby uczciwie. No ale się nie odzywa, wpłat nie zwraca nawet na żądanie kupujących, więc każdy widzi jak to wygląda.
3
[#1478] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@brain030, post #1477

Ogólnie (moim zdaniem) to wątek od iluś tam postów powinien wylądować w Pręgierzu.
Pogódźcie się, że wtopiliście kasę (tak jak ja u Zalepy) lub podejmijcie działania, żeby je odzyskać (były faktury, paragony za towar/usługę i nie było jej, to chyba one były puste tzn. lewe./ktoś musiał je w jakimś rozliczeniu uwzględnić/sorki jak się ktoś bawi w robienie gier za kasę, a nie za piwo i uznanie, to musi liczyć się z przykrymi konsekwencjami).
Spalcie mnie na stosie, za to co napisałem, ale no sorki za dużo tych krzywych akcji w mikro świecie fanów Amigi.
8
[#1479] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@KM_Ender, post #1478

Preorder działa jak zaliczka. Faktury nie były puste, lecz dokumentowały wpływ zaliczkowanych pieniędzy. Podatkowo nie ma tutaj niczego lewego.
1
[#1480] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@KM_Ender, post #1478

Przecież są podejmowane działania, wysyła się najpierw wezwanie do zwrotu wpłaty, za niedotrzymanie warunków umowy kupna/sprzedaży. Dobrze, że inni piszą czy jest jakiś efekt, więc temat jest potrzebny.

Jedni mogą się pogodzić ze stratą pieniędzy, a inni nie. Pozostaje to w decyzji osób poszkodowanych, a nie innych, których powiedzmy "męczy" temat na forum.
2
[#1481] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@mailman, post #1479

OK. Myślałem, że sprzedawał z późniejszym terminem dostawy, a nie, że to była zaliczka.
[#1482] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@brain030, post #1477

Fizyczne wydanie gry wedlug mnie go po prostu przeroslo. Bo gra jako taka jest.
Zakladajac, ze to jest pareset sztuk, to pudelka, nagranie pendrivow, nagranie plyt CD, popakowanie tego, przygotowanie paczek, adresowanie paczek itp rzeczy to sporo czasu zajmuje.
Wiec jezeli gra sie w ogole pojawi to dopiero w wakacje (lipiec-sierpien) , gdy Kefir bedzie mial wiecej czasu.
[#1483] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Don_Adan, post #1482

Tak 2 lata pakuje bez jaj
6
[#1484] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@KM_Ender, post #1478

Zawsze powtarzam, że przyjemność, pasja i zabawa kończą się tam gdzie zaczynają się pieniądze. Dlatego bardzo bronię się przed łączeniem komercyjnych działań z Amigą.
Na często słyszany slogan "Zrób ze swojej pasji pracę, a nie przepracujesz ani jednego dnia." zwykle odpowiadam "Zrób ze swojej pasji pracę, a pozbędziesz się pasji."

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2024 14:30:09 przez MDW
13
[#1485] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Dorian3d, post #1483

Najpierw musisz miec pareset pudelek do gry, pareset nosnikow, pareset opakowan dla poczty/kuriera itp.
Jakby to bylo pakowane po pare sztuk i rozsylane od razu to byc moze. Ale to jest juz raczej masowka.
Co innego gdyby wydanie gry bylo tylko cyfrowe.
[#1486] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Don_Adan, post #1485

Pisaliście, że Kefir codziennie się loguje. W takim razie korona z głowy by nie spadła, gdyby wytłumaczył co się dzieje. Uspokoiłoby to sporo osób. Jeśli ma gotową grę, to mógłby wydać zwykłą wersję cyfrową, a do pudełkowej wersji dopisywać sobie fabuły, intra, outra żeby była wersja deluxe / enhanced / extended / expanded czy collector's edition. Albo chociaż osoby, które zakupiły preorder powinny elektronicznie otrzymać wersję gry taką jaka jest obecnie bez wodotrysków. Trochę by się Amigowcy uspokoili.
6
[#1487] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@recedent, post #1446

No to liczymy, kolejne 2 tygodnie minęły.
[#1488] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@tukinem, post #1486

Prosiłem go o to samo 2 tygodnie temu ale widocznie nie ma czasu bądź chęci aby cokolwiek tłumaczyć. Jeszcze nawiązując do tego co pisał Don_Adan:
ze chyba wszyscy dobrzy koderzy jakich znalem byli lekko dziwni.
Trzeba bylo umiec z nimi rozmawiac.
Moze to jakies skrzywienie koderskie jest.
Ale zwykle geniusze maja swoje fochy.

osobiście uważam że nie jest to przejaw geniuszu tylko zwykłej arogancji, żeby nie powiedzieć chamstwa. Nie traktuje się w ten sposób ludzi, od których wzięło się pieniądze. Należy nam się słowo wyjaśnienia.
12
[#1489] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@tukinem, post #1486

Czy to jest takie nieosiągalne? W dzisiejszych czasach, zamówienie pudełek, pendriveów, instrukcji to jest pestka. 8bit guy wydawał swoją grę, i korzystał z lokalnej drukarni i wszystko robił własnym sumptem. Dla takiego Kefira to powinna być zabawa.
Po tym demie, które widzieliśmy, to raczej musiało być coś bardzo poważnego, skoro postawił swoją reputację i takie dzieło. Szczerze, to mam bardzo złe skojarzenia, z podobnymi akcjami ludzi w mojej rodzinie.
A może chłopakowi trzeba jakoś pomóc? Nie ma nikogo w okolicach tych Pionek, aby ktoś się zaintereseował?
2
[#1490] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Ralpheeck, post #1489

Myślę, że zamawiających nie powinno interesować czy coś jest trudne czy łatwe, skoro ktoś się podjął stworzenia gry i jej wydania, widać uznał to za możliwe do przeprowadzenia.
3
[#1491] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Jacques, post #1490

Nie ma co gdybać. Wydaje się profesjonalnym koderem, ale niezbyt profesjonalnie podchodzi do sprawy. Skoro się loguje, tzn że czyta wpisy na forum, ale bez reakcji z jego strony. A może po prostu jest non stop zalogowany i tak komputer mu pracuje non stop 24h. Sam tak mam, że wychodzę do pracy, a przeglądarkę zostawiam włączoną z PPA i innymi stronkami, więc wydaje się że jestem online non stop. Może faktycznie nie jest w stanie zdrowotnie, żeby zebrać się napisać wiadomość, ale komputer jest ciągle włączony i jest otwarta stronka z PPA.

@Ralpheeck: może sobie nie życzyć pomocy. Ja mógłbym pomóc, ale niestety prawie 300km drogi...
[#1492] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@nostrum666, post #1488

Mylisz stworzenie gry z jej wypuszczeniem.
Stworzenie takiej gry to jest przejaw geniuszu.
A wypuszczenie tej gry, go po prostu przeroslo.
Moga tez byc inne nieznane ogolnie przyczyny.
Jedynie hexmage informowal o swoich problemach zdrowotnych, a i tak po nim duzo osob "jechalo" wtedy w watku o Magazynie.
Nie kazdy o takich sprawach pisze publicznie.
Dlatego napisalem, ze takie osoby sa "dziwne", bo znalem paru dobrych koderow.
Ja juz jestem stary,, wiec mam inne podejscie.
Jedynie na poczatku pisalem, ze wydawanie tej gry na pendrive i na CD, to nie jest wydawanie gry na Amige 1200 HD i fast.
Bylem za opcjonalnym wydaniem w wersji instalacyjnej na HD. Ale wtedy wszyscy pisali, ze sie czepiam bo to bedzie/jest hit, ze kazdy ma pendrive i czytnik CD itp.
2
[#1493] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Don_Adan, post #1492

Nie chodzi mi ani o napisanie gry ani o jej wydanie. Chodzi mi o samo podejście do ludzi. A to z czym mamy tutaj do czynienia jest według mnie co najmniej niewłaściwe. Geniusz czy nie ale w życiu potrzeba także trochę pokory. Sam też nie należę już do młodzieniaszków i zdążyłem się w życiu nauczyć że trzeba szanować ludzi i potrafić się przyznac do błędu. To że ktoś jest genialny w jakiejś dziedzinie nie znaczy że jest lepszym człowiekiem niż inni.
5
[#1494] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@MDW, post #1484

Zawsze powtarzam, że przyjemność, pasja i zabawa kończą się tam gdzie zaczynają się pieniądze.
To nie musi być reguła, chociaż wymaga rozwagi w działaniu, wyobraźni i uczenia się na błędach. Można na cudzych. Błąd podstawowy - branie pieniędzy z góry za pracę, która nie została jeszcze wykonana.

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2024 09:08:18 przez Krashan
12
[#1495] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Krashan, post #1494

No a ci co dają kasę to niby są mądrzejsi.
2
[#1496] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@koczis, post #1495

To nie wina wspierajacych ze zaufali dosyc zaawansowanemu projektowi ktoremu blizej do ukonczenia niz dalej (DUNA 3). Ludzie chca czegos nowego ladnie wygladajacego napisanego zgodnie z zasadami pod uklady specjalizowane amigi w assemblerze 68k niz wiekszosc crapow co wychodzi wygladajacych jak z Atari 800XL.

Jump naprawde wygladalo top ten ,na YT widac bylo ze jest grywalny, byly juz poziomoy widoczne fajna muza przyjemna dla oka grafika AGA - ludzie z forum pomysleli skoro juz tak duzo zrobil - pokazmy ze go wspieramy - jak wezmie kase bedzie musial ukonczyc.

Ja osobiscie uwazam ze Kefir nie jest "nie powazny" i gra wkoncu wyjdzie z duzym poslizgiem byc moze kilku letnim - ale dociagnie ja.

Zbyt duzy perfekcjonizm - przeszkadza w utrzymaniu deadline. Pamietajcie ze gra jest praktycznie projektowana i pisana w pojedynke.

Kefir glupio robisz ze nie piszesz na forum o prawdziwych powodach - kazdy ma blizej do 50tki niz dalej i na pewno to zrozumie.

Ostatnia aktualizacja: 08.04.2024 08:40:26 przez HOŁDYS
6
[#1497] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@HOŁDYS, post #1496

To nie wina wspierajacych ze zaufali dosyc zaawansowanemu projektowi ktoremu blizej do ukonczenia niz dalej (DUNA 3). Ludzie chca czegos nowego ladnie wygladajacego napisanego zgodnie z zasadami pod uklady specjalizowane amigi w assemblerze 68k niz wiekszosc crapow co wychodzi wygladajacych jak z Atari 800XL.

Jump naprawde wygladalo top ten ,na YT widac bylo ze jest grywalny, byly juz poziomoy widoczne fajna muza przyjemna dla oka grafika AGA - ludzie z forum pomysleli skoro juz tak duzo zrobil - pokazmy ze go wspieramy - jak wezmie kase bedzie musial ukonczyc


Jedna, ale podstawowa rzecz. My nie wsparliśmy, my zamówiliśmy tę grę z przedpłatą 100% wartości towaru!
Potwierdza to e-mail:

Właśnie zrobiłeś przedpłatę na wersję pudełkową gry JUMP!
Dziękujemy w imieniu zespołu tworzącego grę.

Planowany termin wysyłki: wiosna 2022r.

(...)
Faktura znajduje się w załączniku.

M.D.
Maszyneria


Także brak odpowiedzi/informacji na żądanie zwrotu ze strony osób, które o taki wystąpiły na skutek niewypełnionej przez 2 lata umowy, to lekkie(?) przegięcie.

Ostatnia aktualizacja: 08.04.2024 09:24:45 przez Jacques
5
[#1498] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@koczis, post #1495

No a ci co dają kasę to niby są mądrzejsi.
Nie wypowiadam się w imieniu tych, co dają kasę, ponieważ... nie daję kasy, na przyszłe projekty.
4
[#1499] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Jacques, post #1497

Także brak odpowiedzi/informacji na żądanie zwrotu ze strony osób, które o taki wystąpiły(...)


Opierasz się na opiniach innych, czy może sam zakupiłeś i spróbowałeś zwrotu?

----edit

Bo to jest już chyba jakiś "fakt medialny".

Ostatnia aktualizacja: 08.04.2024 11:54:33 przez karolb
[#1500] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@karolb, post #1499


Opierasz się na opiniach innych, czy może sam zakupiłeś i spróbowałeś zwrotu?


Opieram się na WYPOWIEDZIACH osób, które powyżej opisały sytuację (że ich korespondencja wpadła do "studni"). Wystąpienie lub niewystąpienie czegoś to nie opinia, a stwierdzenie
Sam jeszcze nie wniosłem o zwrot (liczę na grę), ale wszystkie opcje są na stole.

Ostatnia aktualizacja: 08.04.2024 11:53:17 przez Jacques
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem