[#1531] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@HOŁDYS, post #1508

Chyba wszyscy tutaj zapomnieli, że to nic nowego. Przypomnę Star Citizen, który w 2014 roku zebrał 2 mln dolarów, a wiadomo kiedy wyszła pełna wersja :) zatem naprawdę, historia pokazuje, że wszystkie praktycznie zbiórki są opóźnione bo tak to niestety wygląda i jak ktoś wpłaca za preorder etc., a potem ma ciągle pretensje to chyba tylko do siebie, że nie wie jak to działa...to po prostu ryzyko, na które godzi się wpłacający.
4
[#1532] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@slawekwozniak, post #1531

Jasna sprawa... "Winna, bo kusiła spódniczką".
Grywalne i dopracowane demo, zapewnienia o rychłym ukończeniu wiosną w 2022 to nie są okoliczności, które pozwalają teraz zrobić z zamawiających idiotów

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2024 10:26:49 przez Jacques
5
[#1533] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@slawekwozniak, post #1531

Nie zgadzam się - czym innym są zbiórki crowdfundingowe a czym innym przedsprzedaż. W crowdfundingu ryzyko jest określone w regulaminach poszczególnych zbieraczek (kickstarter, wspieram), ale to ryzyko też jest w ramach pewnych norm: nie możesz uznać, że skoro to crowdfunding to wykonawca może olać i nic nie robić. Są już pierwsze wyroki sądowe za nadużycia w zbiórkach (na razie w USA).

No ale tu mamy drugą formę przedsprzedaż, którą nie wiem dlaczego wrzuca się do jednego wora z crowdfundingiem. Przedsprzedaż jest de facto umową kupna-sprzedaży, niesie za sobą też określone konsekwencje skarbowe/podatkowe. Brak wywiązania się sprzedającego z dostarczenia towaru w określonym terminie/stanie jest podstawą do rozwiązania tej umowy i zwrotu środków. Tu nie ma specjalnej filozofii, jakby się komuś chciało szarpać, to wyciągnie tę kasę bez problemu, większy problem będzie miał Wykonawca nie odpowiadający na maile/zapytania kupujących.

Ja akurat tej gry nie kupiłem, ale zgodzę się że ostatnio niestety zbieraczki i przedsprzedaże w retro-świecie nie mają dobrego okresu. Niestety coraz bardziej widać, że jak ktoś weźmie kasę z góry to jego motywacja do wykonania pracy radykalnie spada - widać to przy takim choćby Łapińskim z Idea Ahead: przedsprzedaż na książkę o Atari, którą wsparłem w czerwcu zeszłego roku do dzisiaj się nie zakończyła, a wtedy była "niemal gotowa do druku". Ale w międzyczasie na allegro zeszły trzy przedsprzedaże na specjalne wydania PSX Extreme, przygotowywane od zera. No tylko, że z Allegro nie ma litości, kupujący zakłada spór i koniec tematu.

W tym przypadku myślę - podobnie jak w wielu innych tego typu projektach - że dużo by dało gdyby autor się normalnie komunikował, odpowiadał na maile, itp. Brak tej komunikacji powoduje, że ludzie czują się olani, a jak się czują olani to i emocje rosną ;) BTW - myślę, że ta sytuacja + Łapinski + Unithor, itp. pogrążyły wspieraczki i przedsprzedaże w świecie retro. Szkoda niestety, bo inni którzy dowożą (nawet z opóźnieniami) na tym cierpią.
10
[#1534] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@slawekwozniak, post #1531

Ja myślę, że skoro Kefir nie udziela się w wątku nt. preorderów to przyczyny mogą być takie:

1. Jest jeszcze na tyle chory, że nie może się udzielać,
2. Nie chce niepokoić tym, że nie zna jeszcze dokładnego terminu publikacji pełnej wersji gry (bo nie wie kiedy wyzdrowieje),
3. Inne powody: gra i nowe elementy (intro) jeszcze w fazie testów.

Brak odzewu jest niepokojący, bo Kefir zawsze był gotowy poinformować o sytuacji. Moim zdaniem skoro nie refunduje preoderów, to oznacza że liczy na to, że wyda pełną grę i choroba mu w tym nie przeszkodzi.

No morał z tej historii taki, że mógł nie robić preorderów. Tylko spokojnie dokończyć grę i dopiero sprzedawać. Ale jako ze to niejaki debiut na rynku Amigowym, może nie uwzględnił jakichś czynników, będąc przekonanym, że wyda grę w terminie.

Oczywiście każda wypowiedź usprawiedliwiająca ze strony Kefira byłaby na plus w obecnej sytuacji! Nawet gdyby napisał, że to się jeszcze przeciągnie.

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2024 10:42:03 przez Hexmage960
2
[#1535] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Splavinho, post #1533

czym innym są zbiórki crowdfundingowe a czym innym przedsprzedaż


Dla niektórych tutaj, dalej wydaje się to być jedno i to samo, co można zobaczyć w innych wątkach na tym formum
2
[#1536] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@_arti, post #1535

prawda :)
[#1537] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@_arti, post #1535

Pewnie że nie to samo .
Ale że Phil to oszust bo kampania powiodła się sukcesem a obudowy i klawisze są dostępne od ręki u niego w sklepie.
1
[#1538] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Dorian3d, post #1537

Ale że Phil to oszust bo kampania powiodła się sukcesem a obudowy i klawisze są dostępne od ręki u niego w sklepie.

Oczywiście, co do tego nie mam żadnych wątpliwości
[#1539] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Splavinho, post #1538

Oj tam, może po prostu:

1. Jest jeszcze na tyle chory, że nie może wysłać obudów, na które zebrał przedpłaty. Ma ledwie na tyle sił, żeby obsługiwać sklep,
2. Nie chce niepokoić tym, że nie zna jeszcze dokładnego terminu wysłania obudów z przedpłat (bo nie wie kiedy wyzdrowieje),
3. Inne powody: obudowy z przedpłat jeszcze w fazie testów - wpłacający, którzy umożliwili kampanię muszą dostać produkt najwyższej jakości. ok, racja
6
[#1540] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Hexmage960, post #1534

Panowie z cały szacunkiem - wy trollujecie czy te nie kończące sie lamenty to tak na poważnie? bo już sam nie wie co o tym myślec, podejrzewam ze większosc osób które sie wypowiadają to stare konie a komentarze są pisane tak jakby tu siedziała zgraja nastolatków

Kazdego miesiąca wychodzą rozne nowe gry w które mozna sobie pograć (lepsze, gorsze , czasami wybitne), naprawde nie macie co robic na swoich komputerach? bo chyba Amiga nie jest jedynym komputerem w domu.

Kefir jak skończy swoją grę to pewnie sie odezwie, a cena to przeciez to nie majątek, wyluzujcie.



Ostatnia aktualizacja: 10.04.2024 22:29:51 przez Azakiel
5
[#1541] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Azakiel, post #1540

Panowie z cały szacunkiem - wy trollujecie czy te nie kończące sie lamenty to tak na poważnie? bo już sam nie wie co o tym myślec, podejrzewam ze większosc osób które sie wypowiadają to stare konie a komentarze są pisane tak jakby tu siedziała zgraja nastolatków

O czym kolega pisze? Ja podaję tylko możliwe powody postawy Kefira w zaistniałej sytuacji. Nie lamentuję. Sam nie kupiłem gry w przedsprzedaży, ale nawet gdybym kupił - poczekałbym, tak jak czekam obecnie na inną fajną grę na Amigę, której data premiery został dokładnie ustalona, a której autor i wydawca trzymają rękę na pulsie i informują klientów.

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2024 22:45:39 przez Hexmage960
1
[#1542] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@recedent, post #1539

Oczywiście, jest dokładnie tak jak napisałeś ok, racja
[#1543] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Hexmage960, post #1541

Jeśli piszesz o mojej grze, to jej data nie jest konkretna tak do końca, bo już była przekładana.

W sumie tu była inna kolej rzeczy, bo informowałem na bieżąco od półtora miesiąca po zaczęciu pisania jej. Do przedsprzedaży trafiła już jako gotowa wersja. Wydawca nie czekał na mnie, a w sumie to teraz wszyscy czekają na wydawcę.

Jump jeszcze nie jest gotowy w 100%, a ludzie już zapłacili za grę i to szmat czasu temu, więc trochę nieładnie że autor nie daje oznak życia.
2
[#1544] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@tukinem, post #1543

Jeśli piszesz o mojej grze, to jej data nie jest konkretna tak do końca, bo już była przekładana.

Tak piszę o Twojej grze. To przełożenie z końca lutego na koniec kwietnia mogło wyniknąć np. z tego że wydawca zapomniał poinformować że gra wymaga modeli Amigi z grafiką AGA, więc dał czas na cofnięcie zamówienia w przedsprzedaży dla użytkowników Amig z OCS i ECS.

W przypadku Twoim i Retronics jest zgoła odmienna sytuacja w stosunku do gry Kefira. Na Facebooku firma informuje na bieżąco o statusie projektów, za wszelkie opóźnienia przeprasza. Ty również, jeżeli jest coś ważnego do przekazania, nie omieszkasz poinformować o tym zainteresowanych.

Ukończyłeś sporo projektów, i pewnie wiele osób darzy Cię zaufaniem, w tym rzecz jasna ja.

Mi pozostaje tylko życzyć, żeby preorder doszedł do skutku i Kefir wypuścił tę grę, choć kolega nie odpowiedział na żaden apel z naszej strony.

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2024 00:19:24 przez Hexmage960
2
[#1545] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Azakiel, post #1540

Alez ja sie z tym zgadzam ze nalezy grac w inne gry. A osobom ktore nie chca juz czekac nalezy zwrocic pieniadze z uwagi na niedotrzymanie umowy.

Czy osoby maja prawo wyrazac swoje oburzenie tylko wtedy gdy w gre wchodza duze kwoty? Jaka jest zatem granica oburzenia i kto ja okresla?

Nie moge zrozumiec frontu obrony firmy Maszyneria. Jak czytam niektore posty, to mam wrazenie ze niektorzy uwazaja ze to to Kefir jest ofiara. Zastanawiajace.
8
[#1546] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Hexmage960, post #1541

O czym kolega pisze? Ja podaję tylko możliwe powody postawy Kefira w zaistniałej sytuacji. Nie lamentuję.


nie miałem na mysli konkretnie twojej wypowiedzi tylko całokształt dyskusji (a raczej jej ostatnie pare stron bo widze ze od jakiegos czasu dyskusja zjada własny ogon w tym wątku), skrypt na tej stronie to jakis archaizm nie da sie tak po prostu dodać komentarza w wątku (trzeba nacisnąć "odpowiedz" co moze byc potem roznie interpretowane)
1
[#1547] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Azakiel, post #1546

skrypt na tej stronie to jakis archaizm nie da sie tak po prostu dodać komentarza w wątku


Widziałem fora, gdzie tylko i wyłącznie szło "po prostu dodać komentarz" i nie można było określić który post jest odpowiedzią na czyj, to dopiero jest archaizm ;)
[#1548] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Azakiel, post #1546

nie miałem na mysli konkretnie twojej wypowiedzi tylko całokształt dyskusji (a raczej jej ostatnie pare stron bo widze ze od jakiegos czasu dyskusja zjada własny ogon w tym wątku


Ta sytuacja ewidentnie wynika z braku komunikacji Kefira. Sytuacja jest jasna i klarowna. Była przedsprzedaż, sprzedający nie dotrzymał warunków realizacji umowy. Ludzie czekali, czekali i czekali. W pewnym momencie znudziło im się czekanie. Mają do tego prawo. Z tego co piszą - próbowali się komunikować innymi kanałami zanim napisali na forum. Nikt im nie odpisuje. Więc zażądali zwrotu. Też ich sprawa. Mi, Tobie - nic do tego. Przedsprzedaż to umowa między sprzedającym i kupującym. Jeśli sprzedający jej nie dotrzymał, to kupujący ma prawo żądać zwrotu środków. A to czy te środki są małe czy duże, czy też są inne gry w które można pograć to naprawdę kwestia wtórna. Każdy kto jest stroną tej umowy ma prawo samodzielnie podjąć decyzję w tym zakresie. Mi się zwykle nie chciało szarpać, więc powtapiałem w różne Zalepy, Unithory czy inne. Ale szanuję, że ktoś podejmuje inne decyzje niż ja i sam określa, co chce zrobić z własnymi pieniędzmi.

BTW - w 2022 kupiłem w przedsprzedaży pakiet kilku książek. Termin dostawy był określony na grudzień 2022. Oczywiście nie został dotrzymany, potem był termin na marzec, czerwiec, wrzesień. I za każdym razem albo brak komunikacji albo jakieś zapętlone tłumaczenia. W październiku napisałem, że już nie chce czekać - proszę o zwrot środków. Następnego dnia miałem pieniądze na koncie.
2
[#1549] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Splavinho, post #1548

Zgoda co do jednego że sytuacja jest jasna i klarowna. Wszyscy którzy czują się oszukani mają do tego pełne prawo. Jednak wydaje mi się że nie ma co już wylewać tych gorzkich żali. Nie usprawiedliwiam twórcy żeby była jasność ale na dziś nikt nie wie co się z chłopem dzieje. Pisał wielokrotnie że ma poważne problemy ze zdrowiem. Nie wiadomo w jakim jest stanie. Może ktoś z rodziny przejął jego komputer i przy uruchamianiu przeglądarki z automatu loguje się na ppa.pl. Może patrzy na was już z góry? Dajcie na wstrzymanie tak po ludzku.

Cierpliwość jest cnotą której nie jednemu już po latach brakuje.

PozdrawiamOK
1
[#1550] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@zbroy, post #1549

dobry post !
Pogoda sie robi lepiej isc na rower niz siedziec na PPA i czekac jak to spiewala Natalia Kukulksa w okularach
-Cooo Powie Kefir
-co powie Kefir
Co kefir ci powie czy Yump jest gotowe juz dzis ... ooOOOO :D
6
[#1551] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@zbroy, post #1549

Zasadniczo myślę, że jest w tym sporo racji - dlatego piszę właśnie tylko o tym, że jakakolwiek komunikacja byłaby wskazana. Może faktycznie jest tak, że to zdrowie przeszkadza mu w tej komunikacji - też oczywiście tego nie wykluczam. I po ludzku i tak zawsze bym życzył pokonania problemów i natury zdrowotnej i organizacyjnej ;)

Ja akurat pokłady cierpliwości mam aż za duże, dlatego w tylu zbiórkach i przedsprzedażach wtopiłem i się nie burzę :D Ale rozumiem tych co się burzą. Niemniej, nic więcej już tu nie mam do dodania - Kefirowi mogę jedynie życzyć powrotu do zdrowia, a kupującym rozwiązania problemu zgodnie z ich oczekiwaniami.

Pozdrowienia :)
1
[#1552] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@HOŁDYS, post #1550

Hołdys: poświęciłem parę minut, żeby Ci się lepiej śpiewało: link

:)

PS. Jak do tego zaśpiewasz i podeślesz, to wstawię wokal. :)


Ostatnia aktualizacja: 11.04.2024 12:19:38 przez XTD
5
[#1553] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Splavinho, post #1551

Ale z Unithorem też tak było.

Problemy z komunikacją.

Nikt mi nie wmówi że raz na 2 miesiące nie można napisać na forum 3-4 zdań.
3
[#1554] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@_DiskDoctor_, post #1553

No właśnie też mam takie wrażenie. I taki komunikat dla ogromnej większości by wystarczył: nie byłoby poczucia olania, emocji wynikających z olania, itp.
[#1555] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Splavinho, post #1551

Nie chcę pozbawiać Was przedwcześnie nadziei, ale z danych z bazy REGON wynika jednoznacznie, że Kefir zawiesił swoją działalność gospodarczą w marcu 2023 roku. Jak niby ma kontynuować plany wydawnicze?
1
[#1556] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@charliefrown, post #1555

Tego nie wiedziałem. Ale wiesz, Zalepa prowadził chyba 1,5 roku po zawieszeniu, jeśli dobrze pamiętam ;) Wyszło dopiero jak zniknął całkowicie.
[#1557] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Splavinho, post #1554

Tylko, że część osób nie chce już żadnych komunikatów i wyjaśnień, które i tak są niewiele warte, bo nie dotrzymuje się swoich słów. Problemy ze zdrowiem nie przeszkodziły w tak dużej aktywności na forum w innych tematach, ale już w zwrocie wpłat przeszkadzają, ciekawe. Przykro patrzeć, bo Kefir wydawał się sympatycznym gościem, ale jak ktoś już napisał, tam gdzie w grę wchodzą pieniądze i niedotrzymanie umów, wyrozumiałość kiedyś się kończy.
4
[#1558] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@brain030, post #1557

Też to rozumiem i uważam, że te osoby mają prawo żądać zwrotu środków.

Natomiast w kontekście samej komunikacji - ona oczywiście pomaga, ale pod warunkiem że jest uczciwą komunikacją. I też mam wrażenie, że często jakakolwiek informacja jest warta więcej niż jej brak. Oczywiście jeżeli nie mamy do czynienia ze ściemami a la Łapiński z Idea Ahead, gdzie od roku "książka jest na końcowym etapie składu i zostanie skierowana do druku".
[#1559] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Splavinho, post #1558

Wydaje mi się aż niemożliwe, że Kefir widzi te wszystkie wpisy i nie reaguje. Stawiam, że faktycznie jest w takim stanie zdrowotnym, że nie jest w stanie nic robić. Innego wytłumaczenia nie ma. No, chyba że olewa, ale kurczę, nie wierzę, że można się tak zachowywać.

Jeśli jest aż tak chory, że nie może nic napisać, to sytuacja jest naprawdę przykra.
Jeśli nie jest aż tak chory i po prostu leci w uja, to sytuacja jest naprawdę przykra.
Tak czy inaczej - sytuacja jest naprawdę przykra.
3
[#1560] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@mastaszek, post #1559

Albo po prostu foch z jego strony, bo przecież to "trolling"
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem