[#1621] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@XTD, post #1618

Popieram XTD w 100%!

Po jednej stronie stoi pokrzywdzony, napadnięty i wystraszony Kefir, który boi się napisać 'przepraszam' na forum (za moment dołączy do niego XTD, również w roli ofiary)

a po drugiej stronie mamy bandę roszczeniowych, nieempatycznych, żądnych krwi awanturników, którzy śmią się domagać informacji o zapłaconym produkcie w ogóle nie biorąc pod uwagę, że na amigę trudno się tworzy.

Wstydźcie się, niewdzięcznicy!




Ostatnia aktualizacja: 14.04.2024 15:14:42 przez mastaszek
17
[#1622] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@mastaszek, post #1621

Szczerze - mam to gdzieś.
Wszyscy macie pewnie rację - bez szyderstwa to piszę.
Ja jedynie staram się zawsze zrozumieć drugą stronę sporu, niezależnie od tego kto nią jest.
Jak widzę 20:1, to po prostu tak mam, że szukam okoliczności łagodzących. Może ich nie ma - kto wie.
Gdyby sytuacja była odwrotna - jakiś jeden gość domagałby się zwrotu, a dwudziestu by go atakowało - też pewnie stanąłbym po stronie tego jednego gościa. Na forach tak to już jest, że fajnie się atakuje w kupie, bo raźniej.

Miejcie swoje żądania, bo macie do tego prawo. Każdy ma prawa. Nie wiem, czy forum jest najlepsze do tego, żeby owe prawa egzekwować, ale ok.

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2024 16:09:25 przez XTD
4
[#1623] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@mastaszek, post #1621

dobra ironia, ironia prawda...
1
[#1624] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@mastaszek, post #1621

Ile to juz gier bylo zapowiadanych, przez rozne osoby, i dalej tych gier nie widac od wielu miesiecy czy nawet lat, a mialy byc juz dawno ukonczone. Chocby ta gra:

link

Wiec Jump nie jest zadnym wyjatkiem.
Podstawowy problem jest taki ze tutaj byly zaplacone pieniadze w formie przedplaty.
Ale tak samo bylo w przypadku AlarCity, tez kasa oplacona przez niektorych Amigowcow, a gra raczej nie zostanie ukonczona.
[#1625] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Amig_OS, post #1614

[#1626] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@XTD, post #1622

To bardzo ładnie z Twojej strony Piotrek. Ja również tak mam. Jednak cisza ze strony najbardziej zainteresowanego, oznacza albo coś bardzo złego, albo zwykłe "siedzieć cicho aż ucichnie". Ludzie maja dosyć po aferach z amigowym pisarzem, obudowami czy dżojstkiem, gdzie była podobna sytuacja. Autorzy wchodzili na forum, ale nie komentowali, bo okazało się że nie wszytko było jak to rozrysowywali.

Uwielbiam wspierać amigowe projekty, wtedy czuję przynależność do naszego środowiska, ciesze się że się rozwija, i jest mi bardzo przykro, kiedy ludzie nadużywają naszego zaufania.
3
[#1627] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@XTD, post #1622

Nie wiem, czy forum jest najlepsze do tego, żeby owe prawa egzekwować, ale ok.


A gdzie mamy dochodzić swoich praw skoro Kefir się ukrywa a Ty zapewne wiesz co jest grane tylko nie chcesz powiedzieć.

Sytuacja identyczna jak z pre-orderem na które wpłaciłem:

- Bitronic.pl / Zalepa - obiecał wyjaśnić sytuację i ... cisza.
- CinemaWare - Wings Remastered
- Pixellas - AlarCity
- AmigaTech - Gra : Dawno temu ...
- Kefir/Union - Jump!


Ostatnia aktualizacja: 14.04.2024 16:40:23 przez Amig_OS
[#1628] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Amig_OS, post #1627

Nie, gdybym ja wiedział co jest grane, to bym napisał. Nie lubię trzymać nikogo w niewiedzy.
Z Kefirem rozmawiałem ładnych parę miesięcy temu.
[#1629] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@XTD, post #1628

Skoro upiekło się Zalepie to pewnie i Kefir dostanie taryfę ulgową od Amigowców.
Tylko niech się odezwie i napisze po ludzku, że są problemy i do końca np. roku wyda grę.

Zadzwoń do niego i załatwcie to jakoś z twarzą.

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2024 16:45:54 przez Amig_OS
3
[#1630] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Amig_OS, post #1629

Takie same mam zdanie.
1
[#1631] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Amig_OS, post #1627

dodam
Phil klawisze obudowy a 1200 i a 500
[#1632] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Ralpheeck, post #1619

Jesli placiliscie jako zaplata PayPal - to sprawa odzyskania pieniedzy jest prosta
jesli jako gift lub przelew to juz inna sprawa
2
[#1633] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@HOŁDYS, post #1632

Płaciłem Paypalem, nie jest sprawa prosta. Można prosić o zwrot w ciągu 180 dni, a ja płaciłem w tamtym roku.
1
[#1634] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@AD99, post #1633

No tak jak termin skladania wnioskow o spor i przeksztalcenia go w roszczenie systemowy minol to bedzie ciezko (180 dni + 20 dni)

Ostatnia aktualizacja: 15.04.2024 09:53:24 przez HOŁDYS
[#1635] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Don_Adan, post #1624

Ile to juz gier bylo zapowiadanych, przez rozne osoby, i dalej tych gier nie widac od wielu miesiecy czy nawet lat, a mialy byc juz dawno ukonczone. Chocby ta gra:

link

Wiec Jump nie jest zadnym wyjatkiem.
Podstawowy problem jest taki ze tutaj byly zaplacone pieniadze w formie przedplaty.
Ale tak samo bylo w przypadku AlarCity, tez kasa oplacona przez niektorych Amigowcow, a gra raczej nie zostanie ukonczona.


Podstawowym problemem jest naiwność i/lub uleganie emocjom wynikającym z sentymentu do Amigi w efekcie czego mimo powtarzających się podobnych sytuacji w swiecie Amigi o których piszesz wyżej Amigowcy ciągle i ciągle i ciągle robią ten sam błąd: wcześniej wpłacają pieniądze.

Jesteście niereformowalni i macie za swoje

Dla mnie sprawa jest prosta jesli chodzi o Amigowe produkcje:

Wyjdzie gotowy produkt - kupić jesli komuś sie podoba, proste prawda?

Ale nieee , jeden z drugim musi sobie podnieść samopoczucie wczesniej wpłącając pieniądze , nie wytrzyma do premiery, musi bo sie udusi ... a potem jest płacz na forum ze go oszukali. żebyscie mieli jeszcze po 15 lat ale czesto to już 5-ka z przodu i jaja siwe ehhh Panowie.

Jest takie stare powiedzenie "człowiek sie całe życie uczy i głupi umiera" tutaj pasuje to idealnie.



Ostatnia aktualizacja: 15.04.2024 14:00:27 przez Azakiel
9
[#1636] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Azakiel, post #1635

Wyjdzie gotowy produkt - kupić jesli komuś sie podoba, proste prawda?


I tak i nie. W przypadku wersji cyfrowej masz rację, fizycznej nie.
Bo jeśli chodzi o box, to czasem przedpłata jest logiczna by autor (nie zawodowy wydawca jak w tym przypadku), mógł sfinansować ograniczoną partię fizycznego towaru i wydać ją w założonym/obiecanym terminie kilku tygodni/miesięcy.
Także dla chcących mieć wersję pudełkową, może to być jedyna okazja przy braku późniejszego wznowienia.

Ostatnia aktualizacja: 15.04.2024 14:13:53 przez Jacques
[#1637] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Azakiel, post #1635

To nie ma nic do rzeczy z Amigowcami.
Po prostu to jest forma kupowania, ze wspierasz autora juz podczas powstawania gry.
Dotyczy tez innych systemow. Chocby Sega Megadrive.
Zwykle jesli ktos taki zawiedzie, to nie dostaje juz drugiej takiej szansy.
Wiec to jest jednorazowa proba.

No chyba, ze po jakis 8-10 latach, ludzie nie pamietaja juz jak bylo z dana osoba kiedys, i co ona obiecala zrobic a co rzeczywiscie zrobila.
Dotyczy to tez mlodszych osob, ktore wtedy byly jeszcze zbyt mlode, zeby brac udzial.

A co do samej gry to podalem tylko przyklad innej gry, ktora o ile mi wiadomo jest tworzona/wydawana jeszcze dluzej niz Jump. I jezeli sie nie myle (a nie znam za dobrze angielskiego, i przestalem sledzic watek o tej grze na EAB) to jest "sprzedawana" w formie pustej dyskietki z ladna naklejka z jej tytulem. No chyba, ze cos sie juz zmienilo i na tej dyskietce jest jakas zawartosc.
[#1638] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Jacques, post #1636

I tak i nie. W przypadku wersji cyfrowej masz rację, fizycznej


i tak i nie.
Ogólnie w temacie Jump'a się nie wypowiadam bo w sumie w tym nie uczestniczę.
To co chcę napisać to nie po to aby dolać oliwy do ognia czy dopiec twórcy Jumpa czy polemizować z tymi którzy zapłacili, ale dodam coś z doświadczenia w stworzeniu i wypuszczeniu gry bo czasami takich komentarzy brakuje w sieci.

Jak robiłem grę Robot Jet Action na C64 założyłem od razu, że będzie darmowa, ale chciałbym też wersję w pudełku. Zakładałem też, że dam opcję "zapłać ile uważasz" i zobaczymy co gracze na to. Może uda się uzbierać na przysłowiowe waciki, czyli na domenę, usługi webowe, licencje na narzędzia itp.

Grę wypuściłem na itch.io za free z sugerowaną ceną $5. Byli tacy co płacili nawet $50 i $20! W sumie uzbierała się całkiem przyzwoita suma (jak dla mnie) bo ludzie chcą płacić jak coś im się podoba. Nie ma się co łasić na przedpłaty - taką naukę wyciągnąłem. Co do boxa to dogadałem się z wydawcą, który się w tym specjalizuje. Zrobił swoje i zakładam że wyszedł na swoje. Nie wnikałem czy zarobił czy stracił. Obie strony mam wrażenie są zadowolone.
4
[#1639] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@c64portal, post #1638

A widzisz, a autor Yoompa OCS dogadał się z wydawcą, sprzedał prawa do gry i przez parę lat nie może zostać wydana (o ile kiedykolwiek zostanie)
Co prawda nikt z potencjalnych nabywców na tym nie wtopił, ale jak widać potknąć się o własne nogi można na wiele sposobów.

Ostatnia aktualizacja: 15.04.2024 14:59:38 przez Jacques
[#1640] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@HOŁDYS, post #1634

Ale rachunki za zakup otrzymaliśmy.
Ja przynajmniej otrzymałem, z tego co kojarzę.

https://www.big.pl/baza-wiedzy/zaplacilem-a-nie-dostalem-towaru-co-moge-zrobic
[#1641] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Jacques, post #1639

A widzisz, a autor Yoompa OCS dogadał się z wydawcą, sprzedał prawa do gry i przez parę lat nie może zostać wydana (o ile kiedykolwiek zostanie)
Co prawda nikt z potencjalnych nabywców na tym nie wtopił, ale jak widać potknąć się o własne nogi można na wiele sposobów.


Nie sprzedałem praw, po prostu wydawca dał mi grafikę za którą sam zapłacił, więc terotycznie mogę w każdej chwili ją zmienić i wydać samemu, ale na razie nie chcę tego robić z różnych przyczyn.

Ostatnia aktualizacja: 15.04.2024 19:39:11 przez Zbych
[#1642] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Zbych, post #1641

A możesz powiedzieć, kiedy wydawca ma zamiar wydać grę?
Może warto jednak zmienić grafikę lub znaleźć kogoś nawet tu na forum, kto zrobi, niż czekać na "świętego nigdy". No chyba, że nie zależy Ci na czasie. Ja gotowy produkt chętnie zakupięOK.
[#1643] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@AD99, post #1642

Ten wątek jest dyskutowany tutaj.
[#1644] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Jacques, post #1639

Ale pisze uczciwe co jest grane a nie milczy i udaje że nic się nie stało
[#1645] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Azakiel, post #1635

Ja wspieram takie akcje aby autora napędzać wsparciem to takich rzeczy ale jak widać nie każdy to docenia.
Ale najlepiej się obradzić i po sprawnie proste.

Ostatnia aktualizacja: 16.04.2024 15:58:05 przez Dorian3d
[#1646] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@RetroBorsuk, post #1350

No to mam już intro, może być też jako outro. Zamienić tylko stateczek na kulkę i voilà.
1
[#1647] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@AD99, post #1646

dobre
1
[#1648] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@AD99, post #1646

tylko muzykę trzeba zmienić przynajmniej na taką link
[#1649] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@AD99, post #1646

Jeszcze to tylko zaprogramuj na 68020 + fast, i podeślij kod Kefirowi.
Wtedy pokażesz, i to jak.
[#1650] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@karolb, post #1649

No niestety, programować nie potrafię. Ale mogę mu polutować np. Pistorm do jego Checkmate. Tylko musiałby mi wpłacić 200zł zaliczki. No taki preorder.
7
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem