[#211] Re: Cytadela update

@arturB, post #185

Nasz silnik dla slabych amig skonczyl sie na takim etapie... uznalismy, ze to jednak niczego dobrego nie wrozy. Reszta gry w hires laced a tu taki kotlet... nie lezy nam to bardzo


moja opinia na tym forum pewnie bedzie nalezała do skrajnej mniejszosci ale uwazam ze na początek musicie sobie sami odpowiedziec
- ile macie czasu na robienie gry
- czy chcecie zrobic cos grywalnego co sprawi radosc czy tylko tech-demo udające gre
- a na koncu odpowiedzieć na pytanie czy to ma byc gra retro czy nowa gra w retro klimatach.

bo jesli przykładowo to ma byc współczesna gra w retro klimatach to nie bawic sie w zadne Amigi tylko zrobic wersje na steama z całym dobrodziejstwem inwentarza, na jakims gotowym silniku, a zaoszczedzony czas wykorzystać na dopracowanie gry i fajne mechaniki. Bo jak zaczniecie robic to na Amige to raz ze bedzie to ledwo chodzic dwa nie starczy czasu na zrobienie gry po zrobieniu narzędzi, chyba ze bedziecie to robic 10 lat (a tyle to zajmie jak bedziecie to robić w małym gronie w piwnicy)
2
[#212] Re: Cytadela update

@Azakiel, post #211

Dziękuje za Cytadelę w poprawionej wersji . Pobrałem odpaliłem na A 500 mini , pograłem kilka minut i szacun wielki za wykonaną pracę , ale co do dalszych planów ( piszę to jako gracz, a nie miłośnik jedynego słusznego komputera ) , to :

bo jesli przykładowo to ma byc współczesna gra w retro klimatach to nie bawic sie w zadne Amigi tylko zrobic wersje na steama z całym dobrodziejstwem inwentarza, na jakims gotowym silniku, a zaoszczedzony czas wykorzystać na dopracowanie gry i fajne mechaniki. Bo jak zaczniecie robic to na Amige to raz ze bedzie to ledwo chodzic dwa nie starczy czasu na zrobienie gry po zrobieniu narzędzi, chyba ze bedziecie to robic 10 lat (a tyle to zajmie jak bedziecie to robić w małym gronie w piwnicy)


Od siebie dodam :

- cytadela w wersji zremasterowanej nawet na inne platformy nie ma racji bytu jak widok zajmuje tylko pół ekranu . Tu jest potrzebny cały ekran i remaster jak pierwszy Doom , który w który można sobie teraz popykać na XBOXSeriesX . I jest w pełni bardzo grywalny . I nikogo pixele nie drażnią, bo konwencja gry jest w pełni akceptowalna. Quake także. Czyli stara gra zaadoptowana na nowe platformy

- czy nowo stworzona gra ma wyciskać 7 poty z wiekowych parametrami komputerów , łechatać próżność twórców, czy dawać frajdę z grania graczowi ?szeroki uśmiechszeroki uśmiech. Bo Cytadela 30 ponad lat temu była grywalna. Ale obecnie już bardzo mało.

- czy jest sens znowu bawić się w 3 D, które starzeje się dużo szybciej niż 2 D i stworzyć kolejną grę , której widok będzie zajmował pół ekranu ? I czy mając wiedzę ( a taką macie ) o możliwościach Amigi
i jej ograniczeniach nie pokusić się o stworzenie dobrej , naprawdę dobrej rozbudowanej gry na 2 D na Amigi na poziomie graficznym powiedzmy Chaos Engine, a nie uporczywie gonić króliczka 3 D na wszystkie wersje przyjaciółek ?
[#213] Re: Cytadela update

@Merlin_PL, post #212

Albo gra w stylu świetnego Xtreme Racing.
1
[#214] Re: Cytadela update

@Merlin_PL, post #212

- cytadela w wersji zremasterowanej nawet na inne platformy nie ma racji bytu jak widok zajmuje tylko pół ekranu . Tu jest potrzebny cały ekran i remaster jak pierwszy Doom , który w który można sobie teraz popykać na XBOXSeriesX . I jest w pełni bardzo grywalny . I nikogo pixele nie drażnią, bo konwencja gry jest w pełni akceptowalna. Quake także. Czyli stara gra zaadoptowana na nowe platformy


https://cytadela.sourceforge.net/

Bo Cytadela 30 ponad lat temu była grywalna. Ale obecnie już bardzo mało.


Albo coś jest grywalne, albo nie jest. Niezależnie od roku wydania.

- czy jest sens znowu bawić się w 3 D, które starzeje się dużo szybciej niż 2 D i stworzyć kolejną grę , której widok będzie zajmował pół ekranu ?


W Cytadele 1:1 najbardziej grać bym zechciał na pełnym ekranie

naprawdę dobrej rozbudowanej gry na 2 D na Amigi na poziomie graficznym powiedzmy Chaos Engine


Rozbudowaną grą 2d to są Settlersy czy Napalm, a nie jakiś biedny Chaos Engine. Nie rozśmieszaj.

Ostatnia aktualizacja: 25.05.2023 11:51:18 przez michal_zukowski
2
[#215] Re: Cytadela update

@michal_zukowski, post #214

Wiesz dlaczego 30 lat temu na Amigę Cytadela była dla mnie grywalna ?

Bo niewiele ( albo wcale ) takich gier na Amigę wtedy miałem, a chciałem pograć w coś 3 D i się godziłem na te ograniczenia starego i niestety wtedy nieperspektywicznego sprzętu i cieszyłem się jak Chińczyk zepsutą bateryjką z maleńkiego widoku i żyłem wiarą w Amigę Dało się wtedy jakoś grać. Dało.

Ale po 30 latach ze względu na swoje ograniczenia jest bardzo słabo grywalna , a ja mam x alternatyw. Wtedy tych alternatyw nie miałem. W grach tak jak w hardware świat poszedł do przodu

To skoro taki Chaos Engine jest taki biedny to co powoduje , że co i rusz jakiś koder tworzy grę w stylu " idziesz w prawo i strzelasz , albo walisz z topora.
I wiesz jak jest jeszcze różnica pomiędzy Twoimi Settlersami a Chaos Engine ? Że na dużym ekranie TV w 2023 ta gra cały czas jest grywalna i się do tego dobrze prezentuje , a Settlers wali po oczach pixelozą jak AB 3d.

Ostatnia aktualizacja: 25.05.2023 12:50:22 przez Merlin_PL
1
[#216] Re: Cytadela update

@Merlin_PL, post #215

Czyli po 30 latach gra stała się niegrywalna bo masz inne alternatywy? Ta logika się nie spina. Szczególnie, że obecnie jest dużo bardziej grywalna niż 30 lat temu z uwagi na większą prędkość działania.

To skoro taki Chaos Engine jest taki biedny to co powoduje , że co i rusz jakiś koder tworzy grę w stylu " idziesz w prawo i strzelasz , albo walisz z topora.


Bo takie najłatwiej stworzyć?

I wiesz jak jest jeszcze różnica pomiędzy Twoimi Settlersami a Chaos Engine ? Że na dużym ekranie TV w 2023 ta gra cały czas jest grywalna i się do tego dobrze prezentuje , a Settlers wali po oczach pixelozą jak AB 3d.


Obie gry są w 320x256, wielkość pixeli jest taka sama. Masz subiektywne odczucia. Natomiast technikalnia pozostają niezmienne.
5
[#217] Re: Cytadela update

@michal_zukowski, post #216

A ja do tego dodam, że niech Panowie tworzą nową lepszą Cytadelę na Amigę - taką, jakiej z różnych powodów nie udało się stworzyć w epoce, a teraz mają możliwość.
Chętnie ja uruchomię na Amidze w roku 202x i pogram, bo w retro-pasji nie chodzi o znalezienie współczesnej alternatywy.
5
[#218] Re: Cytadela update

@michal_zukowski, post #214

Albo coś jest grywalne, albo nie jest. Niezależnie od roku wydania.


rozumiem co chcesz powiedzieć ale jest jeszcze cos takiego jak wymagania zmieniające sie z wiekiem lub pod wpływem doświadczeń (np ilosci gier jakimi sie człowiek bawił). Podam na przykładzie:

Jak byłem gówniakiem i widziałem pierwszy raz na oczy u znajomego RIVE RAIDA i BRUCE LEE na atarynie (ja nie miałem wtedy komputera) to byłem w siódmym niebie i jakbym to wtedy miał u siebie to bym sie "zagrywał dniami i nocami" (Rodzice kupili mi komputer dużo pozniej) Teraz bym takiej gry nie dotknął kijem, zero przyjemnosci.

Mijały lata potem przyszły np. czasy pierwszych shooterów 3d, zagrywałem sie w Dooma był wtedy dla mnie objawieniem (jak sie powinno robić dobre gry FPS). Teraz odpalam te gre tylko z ciekawosci po to by testować np różne mody. Nowsze gry np Doom z 2016 roku czy Doom Eternal z 2020 roku są o wiele lepsze (nie mówie o grafice) , a granie przez jakis czas w sieciowego APEX LEGENDS dało mi niesamowite emocje jakich nie dał mi zaden singlowy FPS.

Wiec z tą grywalnoscią to nie jest takie jednoznaczne bo zalezy kto ocenia, kiedy ocenia, i w jakie gry grał oprócz tej gry którą ocenia.
2
[#219] Re: Cytadela update

@Jacques, post #217

Chętnie ja uruchomię na Amidze w roku 202x i pogram, bo w retro-pasji nie chodzi o znalezienie współczesnej alternatywy.


Pytanie czy autorom chodzi o retro pasje czy zrobienie fajnej jak na współczesne czasy gry (mam na mysli gameplay a nie ultra wypasioną grafike)
[#220] Re: Cytadela update

@Merlin_PL, post #212

- czy jest sens znowu bawić się w 3 D, które starzeje się dużo szybciej niż 2 D i stworzyć kolejną grę , której widok będzie zajmował pół ekranu ? I czy mając wiedzę ( a taką macie ) o możliwościach Amigi
i jej ograniczeniach nie pokusić się o stworzenie dobrej , naprawdę dobrej rozbudowanej gry na 2 D na Amigi na poziomie graficznym powiedzmy Chaos Engine, a nie uporczywie gonić króliczka 3 D na wszystkie wersje przyjaciółek ?


dobry pomysł, mając ograniczony czas i środki wolalbym chyba zrobic ciekawę grę 2D niz siłować się z 3D które nie zwiekszy na słabych Amigach grywalnosci (te z turbiaczami tez są bądzmy szczerzy słabe) a nawet ją zmniejszy i jednoczesnie bardzo skomplikuje i wydłuzy proces developingu
[#221] Re: Cytadela update

@Azakiel, post #220

Ale raczej powstanie gra 3d. Chętnie zagram w Cytadelę 2.
1
[#222] Re: Cytadela update

@amikoksu, post #221

Jakieś konkretne info czy wróżenie z żabich flaków ?
[#223] Re: Cytadela update

@szczupi26, post #222

Prześledź wątek.
1
[#224] Re: Cytadela update

@Azakiel, post #219

Robiąc grę na Amigę może chodzić o retro pasję, nie sądzisz?
1
[#225] Re: Cytadela update

@arturB, post #1

Jakaś zmiana w C2P się szykuje? Filmik dość świeży - sprzed 3 tygodni
3
[#226] Re: Cytadela update

@Jacques, post #225

Oooo - fajnie OK
[#227] Re: Cytadela update

@Jacques, post #225

a może by tak 1:1 w fullscreen
1
[#228] Re: Cytadela update

@Jacques, post #225

Bardzo fajnie wygląda. Brakuje info na jakim konfigu to jest odpalane.

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2024 15:52:53 przez Jield
[#229] Re: Cytadela update

@michal_zukowski, post #227

a może by tak 1:1 w fullscreen


to wtedy będzie niekoszerny FPP , amigowe gry na koszernych amigach (klasycznych bez mocnego turbo) to najczesciej granie w oknie szeroki uśmiech.
[#230] Re: Cytadela update

@Jield, post #228

Na razie w ogóle nie wiadomo jakie dokładnie zmiany były testowane na tym filmie
[#231] Re: Cytadela update

@Jacques, post #230

To raczej stary filmik, tylko nowa wrzutka. Nic sie na razie nie zmienia.
[#232] Re: Cytadela update

@kane, post #231

Czy wersja Remonstered jest gdzieś do ściągnięcia w wersji polskiej?
Czy takiej nie wydaliście?
1
[#233] Re: Cytadela update

@Biegu86, post #232

Rzeczywiście wiele osób "żałuje", że w najnowszej odsłonie Cytadeli nie ma polskiej mowy w intrze.
Ja ignorowałem tą niedogodność, bo cieszyły mnie nowe usprawnienia, ale przyznaję, że jak odpaliłem Cytadelę 2 dni temu to zabrakło mi tego słowiańskiego akcentu w "4B2 do dwa jeden" ok, racja

Przy okazji, czy można jakoś wyłączyć odczyt ruchu myszki w pionie?
Ruch tył/przód z poziomu myszki bywa dość irytujący i psuje efekt precyzyjnego sterowania "myszka + klawiatura" ok, racja
2
[#234] Re: Cytadela update

@BULI, post #233

Ja też prosiłem o zmianę by naprzód było na PPM, a strzał na LPM (jest na odwrót), ale nie trafiło na podatny grunt

Ostatnia aktualizacja: 20.03.2024 09:53:31 przez Jacques
[#235] Re: Cytadela update

@Biegu86, post #232

Niestety nie ma obecnie wersji polskiej. Daloby sie "spatchowac" wersje PL na WhdLoad, to kwestia czasu jaki trzebaby na to przeznaczyc. Wybralismy wersje angielska bo miala wyjsc na Mini, no i ostatnio wyszla tez na popularnego retro handhelda Evercade.

Co do innych poprawek to w samym silniku da rade bo jest caly kod, natomiast do niektorych innych rzeczy nie ostal sie finalny kod albo poginely assety. Dlatego tez wybralismy sciezke WhdLoad zamiast osobnej nowej wersji.

Niemniej jednak, zbieram (skromne ) sugestie co do potencjalnego malego updatu 1.31
6
[#236] Re: Cytadela update

@kane, post #235

Ogromny szacunek za Cytadelę nową jak i starą, na której się wychowałemOK
[#237] Re: Cytadela update

@kane, post #235

1:1 na pelnym ekranie, ta gra tego potrzebuje
[#238] Re: Cytadela update

@michal_zukowski, post #237

Na jakim konfigu i na jakiej wersji Cytadeli?
Wersja dyskietkowa na A500 z TF530 jest 1:1 płynna.
1
[#239] Re: Cytadela update

@AD99, post #238

A500 z TF530 jest 1:1 płynna.

a nawet za szybka,
na 030 musiałem zwalniać szybkość gry,
aby spokojnie każda jednostkę kliknąć i wysłać gdzie potrzeba :)
bez obawy że gdzieś mnie od tylca zaatakują
:)
1
[#240] Re: Cytadela update

@AD99, post #238

Moze mi sie cos pozajaczkowalo, ale zawsze myslalem ze 1:1 to mamy tylko w tych malym oknie, a fullscreen to 2x2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem