[#121] Re: Cytadela update

@kane, post #119

A dla czego na Waszym video z YT są takie "wyprane" kolory?
[#122] Re: Cytadela update

@kane, post #119

Jako że w stare fpsy zdecydowanie wolę grać na klawiaturze, to mam prośbę o możliwość mapowania klawiszy, albo chociażby o wrzucenie strafe lewo-prawo pod ">" i "?" lub "<" i ">". Niby jest pod "a" i "d" ale stamtąd daleko do "shifta". :)
[#123] Re: Cytadela update

@kane, post #119

W epoce taka szybkość przy tym zaawansowaneiu gry na A500 pozamiatałaby wszelką konkurencję. Bo co było do dyspozycji? Chyba tylko raptem Project Battlefield bez sufitu i podłogi.
1
[#124] Re: Cytadela update

@twardy, post #90

Giercowałem sobie w najlepsze aż tu nagle gra dostała ataku padaczki.....
https://youtu.be/z89Ry6zBR5Q
[#125] Re: Cytadela update

@szczupi26, post #124

Tak to jest jak się łyknie pół litra czystej na raz...
[#126] Re: Cytadela update

@szczupi26, post #124

Ha, ha pisałem o tym tutaj.
Masz słabą głowę kolego
1
[#127] Re: Cytadela update

@recedent, post #125

Z moich wyliczeń wychodzą maksymalnie 4 setki szeroki uśmiech
[#128] Re: Cytadela update

@recedent, post #125

To dawka śmiertelna. Chwilowa utrata równowagi to u mnie po 2 browarach szeroki uśmiech Gra nie grzeszy realizmem.


Ostatnia aktualizacja: 30.03.2022 21:08:36 przez mmarcin2741
[#129] Re: Cytadela update

@Jacques, post #123

Dopiero teraz do mnie dotarło, że na filmie z A500 tekstury sufitu i podłogi są wyłączone
Tak czy inaczej naprawdę nieźle jak na A500.

Ostatnia aktualizacja: 30.03.2022 21:25:16 przez Jacques
[#130] Re: Cytadela update

@kane, post #119

A czemu stare kody nie działają? Usunęliście je czy zmieniliście na inne?
[#131] Re: Cytadela update

@AD99, post #120

Tiaa, przygladalem sie juz temu wczesniej ale problem jest w tym, gdzie to jest zaimplementowane - nie caly kod daje sie przekompilowac. Wiec to na razie tak zostanie - choc przy przechodzeniu miedzy etapami oraz po save/load powinien trzymac rozmiar.

Ponadto:
- Jesli ktos ma 040 albo dopalacz na bazie 060 to potwierdzam, ze na 040/060 byl problem z obsluga cache (jest programowo niekompatybilny ze starszymi prockami wiec wymaga wykrycia i osobnej obslugi) co powodowalo uwaly szczegolnie przy zmianie ekranu, ale czasem tez przy samym starcie w zaleznosci od wersji/implementacji. Jest to poprawione, podobnie jak +/-, i w najblizszym czasie trafi jako oficjalny build na WHDLoad.
- Do kompletu dorzucilem filmik pokazujacy jak dziala na A3000: https://www.youtube.com/watch?v=6Q9w67AuJps
[#132] Re: Cytadela update

@Jacques, post #129

Na A500 teksturowane podlogi/sufity to kompletny killer performancu. Inne produkcje tez nie maja z tego samego powodu choc w Cytadeli mozna przelaczac. Od 020 jest inaczej bo cache powoduje ze mozna to lepiej zoptymalizowac, choc w porownaniu do rysowania pionowych scian wyliczanie teksturowania podlog z perspektywa zajmuje znacznie wiecej...
1
[#133] Re: Cytadela update

@Jacques, post #129

A czemu stare kody nie działają? Usunęliście je czy zmieniliście na inne?


Zeby nie bylo za prosto (choc i tak jest "wbudowany" god mode) to sa zmienione

Ostatnia aktualizacja: 31.03.2022 03:36:28 przez kane
[#134] Re: Cytadela update

@BULI, post #126

Teraz dopiero zatrybiłem bo wczoraj rzeczywiście byłem po paru głebszych, stąd moja odpowiedź z wyliczeniem czterech setek na za "zarzut" o spożyciu pół litra
[#135] Re: Cytadela update

@szczupi26, post #134

tak podejrzewałem- ha, ha
[#136] Re: Cytadela update

@kane, post #132

Mógłbyś w kilku zdaniach laikowi wytłumaczyć, czemu generowanie ścian jest szybsze niż podłóg, skoro po obróceniu ekranu o 90' ściany robią się podłogami z perspektywą?
[#137] Re: Cytadela update

@kane, post #131

Udało się, A600 Furia, 20-32 fps.
8
[#138] Re: Cytadela update

@ryshard, post #137

O men! Chodzi lepiej niz na a4000 z 030/25mhz. Jakie to ma specs ?
1
[#139] Re: Cytadela update

@arturB, post #138

Furia
Mnie zastanawia czy ten "screen size = 5" jest tak samo obciążający jak full screen z F7 ?

Ostatnia aktualizacja: 31.03.2022 20:31:22 przez szczupi26
[#140] Re: Cytadela update

@kane, post #119

Jak na razie nowa wersja (engine build 22.03.30.02) do pobrania na EAB w The Zone.

Pewnie na dniach zrobię upload na Aminet.
3
[#141] Re: Cytadela update

@asman, post #140

Czy sejwy ze starszej wersji można jakoś eksportować do nowszej ?
[#142] Re: Cytadela update

@asman, post #140

Przetestowałem na 060, zmiana wielkości pola gry już nie powoduje wywalenia, super OK

Miałbym jeszcze prośbę o odwrócenie funkcji przycisków myszy, bo strzał na prawym i chód do przodu na lewym są nieco dziwne
1
[#143] Re: Cytadela update

@_arti, post #136

Ściany mozna rysować kolumna po kolumnie, taka pionowa kolumna pixeli na ekranie jest odzwierciedleniem pionowego paska pixeli na samej texturze. Tutaj jest duże pole do optymalizacji, texturowanie mozna wykonać niemal bez jednego działania pobierając jedynie prekalkulowane wczesniej wartości w zależności od odleglosci od ściany. W przypadku ścian jedynie pod kątem prostym mozna optymalne tez obliczyć odległość. Texturowanie podlogi i sufitów nie jest juz takie podatne na podobne optymalizacje. Np. Musisz pobierać pixele juz z całej textury na przestrzał nie tylko z jednej kolumny. Dochodzi też więcej dzielenia.
3
[#144] Re: Cytadela update

@AD99, post #120

Ja znalazłem inny bug - na pierwszym levelu jest teleport do jakiegoś sekretu. No i wpadając tam trafiłem centralnie na potwora strzelającego ogniem. Nie mogłem się w ogóle ruszyć ale strzelając na ślepo jakoś go zabiłem i mogłem grać dalej. Mogę podesłać filmik z tym, bo nagrałem. Tylko gdzie?
[#145] Re: Cytadela update

@mateusz_s, post #143

Dokladnie, dodatkowo na 020+ mozna to tak zrobic zeby cala procedura interpolacji oraz jak sie da (jak sa niewielkie) tekstury miescily sie w cachach I oraz D, oraz zoptymalizowac instruction pipeline. Na 68000 to wszystko odpada wiec traci sie znacznie wiecej czasu na te podlogi/sufity niz wynikaloby z roznicy szybkosci zegarow i ilosci cykli per instrukcja.
2
[#146] Re: Cytadela update

@_arti, post #144

Tak, co prawda rzadko bo tylko w przypadku teleportowania ale mozna miec pecha trafiajac dokladnie w ta sama lokacje co jakis przeciwnik, enginu to nie wywroci ale jest wlasnie taka anomalia. Zastanawialem sie co z tym zrobic (auto-ubic tego komu ladujesz na glowie?) i w koncu zostawilem jak jest.

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2022 02:30:48 przez kane
1
[#147] Re: Cytadela update

@kane, post #146

w shooterach Fpp, to sie zwie telefrag
1
[#148] Re: Cytadela update

@kane, post #146

> auto-ubić
To bardzo dobry i sensowny w sumie pomysł

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2022 08:13:48 przez _arti
2
[#149] Re: Cytadela update

@szczupi26, post #139

Nie pamiętam, ale między "screen size = 5" a fill screen za bardzo różnicy w prędkości nie czuć. Czuć za to w jakości. Na FS gorzej się gra. Jak się uda to spróbuje dziś wrzucić jeszcze film na A600@7Mhz z 8Mb fastu i A500 z TF536 030@50 Mhz.


Ostatnia aktualizacja: 01.04.2022 09:45:31 przez ryshard
1
[#150] Re: Cytadela update

@ryshard, post #149

Ciekawe, czy na full-screenie tryb 1x1 jest w ogóle możliwy. Byłoby kozacko.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem