Komentowana treść: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach
[#1] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach
Wow, ile światła i cienie dodały tej grze! Aż chyba zrobie sobie z nią wieczór.

PS Pytanie do autorów - dałoby radę zwiększyć nieco FOV (albo dodać taką opcję)? Od zawsze w tej grze denerwowało mnie małe pole widzenia i konieczność obrotów niemalże o 90 stopni, by w ogóle zauważyć przeciwnika

Ostatnia aktualizacja: 27.03.2022 14:47:52 przez _arti
2
[#2] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach
na wompierzu działa to znośnie dopiero przy screen size 2 (przy max detalach).
1
[#3] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach

@snajper, post #2

Na vampire dziala jak nalezy ale trzeba trzeba zmienic w whdload ( naprzyklad uruchamiajac z wiersza polecen citadel.slave ) nastepujace rzeczy:
branchcache=1
cahce=1
dcache=1

i bedzie we wszystkich ustawiniach ponad 50fps
4
[#4] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach

@_arti, post #1

Taa... to jest niezbyt Ok. Ekran pod F7 ma nieco wiekszy zakres widzenia nad glową i pod nogi. W tej cytce proby zmiany FOV robily tyle zamieszania, ze jeszcze z pol roku bysmy sie biedzili. To zostawiamy do Ewakuacji
2
[#5] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach

@arturB, post #3

branchcache=1
cahce=1
dcache=1


W readme stoi:

- On some accelerators, especially those 68060 based, the following
options may need to be added to whdload for the game to run smoothly:
branchcache=0 cache=1 dcache=1

Przy okazji mam inny problem. Wciśnięcie W i S (lub kursor góra/dół) razem z spacją powoduje często zmianę wielkości ekranu.

Na 040 mam też tak, że jak uruchomię Slave bez żadnego parametru (za wyjątkiem PRELOAD) to pierwsza muzyka w grze jest mocno przyśpieszona. A później w menu wszystko wraca do normy.
[#6] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach

@arturB, post #4

Ewakuacji?
[#7] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach

@_arti, post #6

To chyba jakaś zapowiedź kontynuacji. Spójrz też na awatara Artura :D
3
[#8] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach

@kempy, post #5

Preload nie uzywalismy bo nic tu nie daje tylko troche dluzej sie wczytuje.
Podwojne tapnięcie spacji robi fullscreen ( to zrobione pod mapowanie dla a500 mini )
Fakt ta pierwsza muzyczka tez mi sie raz odpaliła "na sterydach".
5
[#9] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach
no to doczekałem się wreszcie pierwszej pozytywnej informacji związanej z a500 mini :D
2
[#10] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach
A czy polska wersja językowa również dostanie "remonstered"?

Ostatnia aktualizacja: 27.03.2022 22:17:05 przez Jacques
[#11] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach

@Jacques, post #10

To już chyba wiadomo jaki dziś plan na wieczór :), do meczu Świątek :).
2
[#12] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach

@arturB, post #8

Artur mozesz napisac o wymaganiach nigdzie nie moge znalezc min/pref
Chodzi mo o real Amige

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2022 14:47:35 przez HOŁDYS
2
[#13] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach

@HOŁDYS, post #12

Przy okazji, te pliki w archiwum Disk1-5 to są adf'y czy jakieś inne dms'y ? Odpaliłbym na gołej A500 i sprawdził ile ma fps.
[#14] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach

@HOŁDYS, post #12

Minimum to a500 + 2mb fast. Niestety na 68000 przyspieszenie nie jest tak duze jak na 32 bitowych procesorach. Ale i tak jest 2x szybciej niz kiedys szeroki uśmiech. Klawisz tylda pokazuje fps. W wersji na 68000 mozna sprobowac zmienic (przy wlaczonym trybie pokazywania fps )sposob renderowania - procesorem lub blitterem - klawisze [ ] . To na szybciej taktowanych 68000 powinno pomoc. Btw mam nadzieje ze ktos kto umie , zrobi filmik porownawczy "side by side" starej i nowej wersji na a1200.
1
[#15] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach

@ryshard, post #13

Tak, to obrazy dyskietek (adf)
Nie wiem ile poprawek do gry wnosi .slave whdload a ile ich jest na dyskietkach
[#16] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach
--

nieaktualne

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2022 18:07:24 przez Paul
[#17] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach

@Paul, post #16

wrzucilem na impa do disk/Games/Citadel_v1.3 :)
jest na JEDEN KLIK :)
ale na 060 mi nie poszlo. sprobuje na innym kompie

edit - na innym polecialo. takze sprawdzac mozna prosto z impa, bez koniecznosci pobierania :)

edit2 - udalo sie na 060. ale wykrywa jako 040 :)

edit3 - zbyt szybko pochwalilem, po wybraniu START jest czarny ekran :(

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2022 18:40:30 przez juen
[#18] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach

@Norbert, post #15

Tak, to obrazy dyskietek (adf)

Tak, tylko jest mały problem, jest zabezpieczenie antypirackie.
[#19] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach

@waldiamiga, post #18

Primo: użyj WHDLoad

Secundo: wstydziłbyś się szeroki uśmiech
[#20] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach

@mailman, post #19

Primo: użyj WHDLoad

No właśnie mam z nim problem, ten migający ekran mnie wykończy, dwie sekundy gry, na sekundę czarny ekran.

Secundo: wstydziłbyś się

Ooo, wstydzę się Dzięki za sznurek, kody zassane.
[#21] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach

@Norbert, post #15

Sam slave to nie za dużo wnosi :)

Bardziej technicznie.
Jest jeszcze magiczny plik cyt.dat, który jest najważniejszy. Jest to nowy/poprawiony engine gry. Nie zmieści się objętościowo na dysku w tym miejscu gdzie jest stara wersja silnika.
Wiadomo: naprawienie błędów i dodanie nowych rzeczy, nie jest za darmo, więc autor zdecydował się na taką hybrydową drogę (WHDLoad + cyt.dat). Chodziło też o zminimalizowanie czasu pracy, bo był jasno określony termin. Dodatkowo WHDLoad bardzo ułatwia wyłapywanie błędów i załatwia ubijanie systemu za darmo. Z tego co wiem inne rzeczy, które zostały zmienione mają ten sam rozmiar, więc bez problemu je podmieniono (tak przynajmniej ja bym zrobił). Osobiście wolałbym to przepisać od nowa (i nawet dłuższą chwilę siedziałem nad tym ale terminy nie pozwalały na to), ale to jest masakryczna ilość pracy, siedziałem trochę nad kodem (oprócz pracy nad kodem slave) by poprawić błędy w enginie typu SMC, kickrom RND.

Sam slave oprócz łat na wywołania systemowe w grze i ładowania różnych rzeczy to w zasadzie robi za podmianę silnika w odpowiednim momencie. Plus jakieś tam fikołki z mapowaniem klawiszy dla A500 mini.

Podsumowując. Z tego co ja wiem to nowa wersja gry z założenia ma być tylko po angielsku i ma działać tylko z WHDLoad.
1
[#22] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach

@asman, post #21

Jest pozno gubie sie ...czy jest wersja poprawiona ktora pojdzie z dyskietek na A500 z 68000/28 ?
[#23] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach

@HOŁDYS, post #22

Nie ma.
[#24] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach

@asman, post #21

A jaka jest roznica w wielkosci pomiedzy oboma plikami cyt.dat? Moze po prostu wystarczy spakowac dobrym pakerem ten plik?
1
[#25] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach

@HOŁDYS, post #22

a jest wersja HD bez whdload, bo tak jak pisałem wyżej ta obecna mi po prostu na 060 nie działa (85mhz)
[#26] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach

@arturB, post #8

Fakt ta pierwsza muzyczka tez mi sie raz odpaliła "na sterydach".


Na 040 jak odpalę z parametrem NOCACHE pierwszy kawałek gra normalnie, ale gra jedzie wtedy na 20fps. Bez tego parametru początkowy numer szaleje, ale później jest spoko i mam 50fps.

Co do podwójnej spacji zmieniającej rozdzielczosć to mam nadzieję, że w grze nie pojawiły się momenty gdzie trzeba będzie "lizać ściany" w poszukiwaniu ukrytych przycisków. Bo wtedy byłoby to mega upierdliwe.
[#27] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach
Właśnie odpaliłem i..
Pierwsze wrażenie: co jest?! Przecież uderzyłem w ścianę a mój bohater nawet nie jęknął
Odruchy "Pawłowa" się włączają, ale w sumie może i lepiej, że nie ma bolesnych kolizji z ścianami, bo na dłuższą metę bywało to nużące, chociaż teraz jak się okazuje mój mózg tęskni za tym

Drugie objawienie: WOW jak to zapitala
Na A1200 z TF1230 68030@50 wręcz fruwa, mam 40-30 FPSówOKOKOK

Rzeczywiście zmiana wielkości ekranu +/- zawiesza mi całą Amigę, ale można sobie to zrekompensować przyciskami funkcyjnymi, ze względu na zachowanie proporcji "obiektów" najlepiej mi się gra na F5 lub pełnym ekranie F9.

No i sam gameplay jest znacznie bardziej przyjaźnie skrojony pod gracza, nie ma takiego hardcorowego progu wejścia jak w oryginale. Zobaczymy jak na dalszych etapach będzie się grało.
Graficznie niby bez większych zmian, ale wszystko wydaje się bardziej stonowane i spójne.

Podsumowując, pomimo drobnych potknięć SUPER ROBOTA! - WIELKIE dzięki Panowie OKpokłony
Czekamy na kontynuację, może być płatna, żeby można było się odwdzięczyć za te młode lata piracenia i biedyok, racja
1
[#28] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach

@kempy, post #26

Nie ma tak. Ale są ściany które są easter eggami. Nie pokażę co na nich jest, ale zdarzają się mapy pokazujące jak szybko przejść trudne plansze. Wtedy polecam fotke telefonem bo się nie powtórzą w innych miejscach
1
[#29] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach

@BULI, post #27

Ciąg dalszy spostrzeżeń..
Dodanie celownika ułatwia (przedłuża) życie OK
Fajnie, że jest dodane sterowanie WASD + myszka (i jest wybór bo tradycyjne kursory też działają) OK

Przy okazji..
W gorączce poszukiwania ukrytych komnat "udało mi się wpaść" do kotła pełnego bestyjek.
Było ciężko, ale przeżyłem- dzięki temu, że w porę udało mi się znaleźć różne specyfiki i dopałki ale po wszystkim zauważyłem, że mój bohater chodzi sobie nieskoordynowany na lewo- prawo.. ha, ha tak, musiałem przy okazji łyknąć mocniejszą dopałkę, czyli flaszkę dobrego alko
Dobrze, że to zostawiliście- jest bardziej życiowo OK
1
[#30] Re: Cytadela - aktualizacja gry po ponad 25. latach

@BULI, post #27

Rzeczywiście zmiana wielkości ekranu +/- zawiesza mi całą Amigę, ale można sobie to zrekompensować przyciskami funkcyjnymi, ze względu na zachowanie proporcji "obiektów" najlepiej mi się gra na F5 lub pełnym ekranie F9.


F-y też potrafią spowodować zawieszenie, np. u mnie latając po nich tam i z powrotem bodaj F4 to powodowało
To tak tylko dla autorów, żeby sprawdzili przy okazji poprawiania +/- OK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem