
Autorzy dołożyli starań, by ich książka nie była zaledwie encyklopedyczną wyliczanką najważniejszych wydarzeń, tytułów i nazwisk. Opisują, z jakim trudem w połowie lat 80. komputeryzowała się Polska, przybliżają czytelnikom historię powstania magazynów "Bajtek" i "Top Secret", dokładnie omawiają wszystkie najważniejsze polskie produkcje na ZX Spectrum, Atari XL/XE, Commodore 64, Amigę i peceta, piszą o pierwszej - i jedynej - polskiej "grze telewizyjnej" oraz o polskich mikrokomputerach, nie zapominają również o roli pierwszego krajowego w pełni profesjonalnego studia produkującego gry z myślą o rynkach zachodnich (i nie chodzi tu wcale o firmę Metropolis!). Pamiętają także o Polakach tworzących gry na Zachodzie. W swoich poszukiwaniach nie ograniczają się do lat ośmio- i szesnatobitowców, docierając m.in. do autora najstarszej polskiej gry komputerowej, która - jak się okazało - powstała na... prastarej Odrze 1003.
"Bajty polskie" to książką nie tylko historycznie wartościowa. Napisana została lekkim, łatwo przyswajalnym językiem, zatem jeśli komuś podobała się poprzednia publikacja Bartłomieja Kluski, zapewne i tym razem nie będzie zawiedziony.
Podstawowym zarzutem, który pojawiał się w recenzjach "Dawno temu w grach", była niewielka objętość książeczki. Tu kolejna dobra wiadomość: "Bajty polskie" są dłuższe i bardziej szczegółowe, a ponieważ zawierają wiele nowych ustaleń, będą stanowić cenną lekturę nie tylko dla "początkujących", ale również dla "zaawansowanych" miłośników historii polskich gier komputerowych.
Książka została wydana nakładem własnym autorów i dostępna będzie przede wszystkim w sprzedaży wysyłkowej już od 17 października. Jej cena to 29 zł. Można ją też zamówić od autorów książki: Ramos Klus. Informacji o niej szukać należy na stronach www.orka.media.pl, ca-fan.pl oraz w popularnym serwisie aukcyjnym.