Zamieścił: mailman, nadesłał: sachy
Choć lato w pełni i upały za oknami, RKLE Team jest już myślami przy jesieni i siódmej edycji tej wesołej imprezy, która odbędzie się w dniach 13-14 października 2018 roku. Opublikowano część opisów zaplanowanych wykładów. Adam Zalepa zaproponował poniższe tematy:
  • Raspberry Pi nie tylko jako sprzęt retro - słynna "Malinka" może się świetnie sprawdzić jako emulowana Amiga czy Commodore, ale jej możliwości są dużo szersze. Spróbujmy ją wykorzystać do uruchomienia niszowych systemów lub jako kontroler zewnętrznego sprzętu. Emulacja to nie wszystko!
  • 20-lecie działalności wydawniczej Adama Zalepy - w 1998 ukazała się książka "Amiga od A do Z". Jej autorzy przedstawili system operacyjny Amigi oraz możliwości jego konfiguracji. Całość powstawała na Amidze, mimo że wydawnictwo, które podjęło się druku nie miało nic wspólnego z "Przyjaciółką". Jak powstawała książka, kto był w to zaangażowany i jakie napotkano trudności?
  • Planowana jest też większa i bardziej interaktywna ekspozycja zasobów wydawnictwa A2.
Adam wspólnie z Piotrem Krużyckim (znanym jako Piter K. zapalonym atarowcem, redaktorem magazynu Atari Fan, organizatorem imprezy JagNES Fest) przeprowadzą mały pojedynek o honor i sławę, zapraszając na poniższy wykład i prezentację:
  • Atari Falcon kontra Amiga 1200 - przenosimy się w czasie, gdy oba te komputery miały swoją premierę. Nie wiemy jak potoczy się historia Atari i Commodore, nie mamy stu rozszerzeń na każdą okazję. Który komputer wygra? Więcej węgla!
Kolejny arcyciekawy wykład zaproponował Krzysztof A. Zembik (znany jako KAZ) - popularyzator nauki, naukowiec, inżynier d/s kreatywności, miłośnik sprzętu retro, założyciel portalu AtariOnline.pl.
  • Wykład "Papier jako nośnik danych lat 80/90" dotyczy wszelakich "papierów", które towarzyszyły zjawisku komputeryzacji lat 80/90. Będzie to przegląd twórczości domowej młodych wówczas komputerowców (np. notatki z zeszytów szkolnych), scenowe ziny, votki do głosowania na zlotach, amatorskie i półamatorskie gazetki, amatorskie opisy gier, ale także te ze studiów komputerowych, cenniki i reklamy polskich firm lat 80/90, biuletyny giełdowe. Krótko mówiąc - specyficzna dla Polski kultura papierowa, która otaczała zjawisko "oddolnej komputeryzacji". Zjawisko twórczości domowej, amatorskiej wciąż jest nieobecne w nauce, a pomijane i niedoceniane nawet w środowisku retrokomputerowym. Najwyższa pora zacząć zmieniać ten stan rzeczy. Po raz pierwszy ten wykład był prezentowany w lutym 2018 roku na Wydziale Kulturoznawstwa Uniwersytetu Jagiellońskiego, realizowany w ramach projektu badawczego "Twórcze programowanie. Laboratorium", finansowanego w ramach programu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego pod nazwą "Narodowy program Rozwoju Humanistyki" w latach 2016-2019.
Kolejne wykłady i inne atrakcje w przygotowaniu!
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem