Pakiet WHDLopener integruje z MorphOS-owym Ambientem duet
E-UAE i WHDLoad. Dzięki temu gry WHDLoad mogą być uruchamiane bezpośrednio z pliku slave lub ikony gry. Obrazy ADF zamontowane w MorphOS mogą być uruchamiane w E-UAE. Więcej informacji można znaleźć na forum portalu MorphZone. Poniżej garść niezbędnych informacji.
- do pracy pakietu potrzebny będzie obraz dysku Workbench 3.1 oraz obrazy kickstartów 3.1 dla Amigi 1200 i 1.3 dla Amigi 500. Zalecane jest również SDK MorphOS, choć można też poradzić sobie uzupełniając C: o kilka komend.
- WHDLOpener skonfigurowany jest domyślnie by uruchamiać E-UAE na ekranie LoRes 320x256 24-bit. Należy się upewnić, że w Monitors znajdują się odpowiednie tryby. Jeśli posiadany monitor nie obsługuje rozdzielczości 320x256, należy zmodyfikować plik A1200_WHDLOad.conf, zmieniając 320x256 na 640x512 i ustawić "gfx_linemode=double" oraz "gfx_lores=no".
- menu kontekstowe dla pliku slave posiada dodatkową opcję do uruchamiania E-UAE w trybie okienkowym. Można to zmienić w ustawienia MIME Ambienta dla typu x-amigaos-whdload.
- tylko pierwsze uruchomione E-UAE posiada porta Arexx-a
- nie da się uruchomić kilku gier na raz
- nazwy woluminów oraz ścieżki muszą być takie same na MorphOS-ie jak na emulowanym AmigaOS. Po dodaniu lub zmianie nazwy woluminu w MorphOS-ie należy pamiętać, aby zrobić to samo na emulowanym AmigaOS.
- E-UAE można zamknąć przez Ctrl-Alt-Q. Po więcej informacji na temat E-UAE lub zewnętrznych komponentów WHDLOpener należy sięgnąć do oryginalnej dokumentacji.
- dodatkowe tooltypy nie są obsługiwane
- instalacja bez dostępu do internetu powiedzie się, gdy w katalogu WHDLOpener znajdą się następujące archiwa: E-UAE_1.0.0-JIT.lha.xz + rmh.lha + skick346.lha + WHDLoad_usr_small.lha