[#31] Re: 2MB Chip Agnus

@stachu100, post #28

Wracając do tematu to sprawdzlem jak sprawa wygląda na WinUAE z tym chipem. Jeśli ustawię pamięć CHIP na 8 MB, wtedy pamięć 8 MB FAST jest niedostępna. Po odpaleniu ShowConfig pamięć ta jest podzielona następująco:
- 2MB $400 - $1FFFFF CHIP RAM
- 6MB $200000 - $7FFFFF CHIP RAM

W ShowConfig wyświetla się Board + ROM (HD?) Prod=2011/82($7db/$52) (@$e90000 64K)

Nie znam się na tych całych adresach ale rozumuję to tak, że 2 MB jest adresowane przez Agnusa a pozostałe 6MB przez jakiś dodatkowy układ jako CHIP, tym samym blokuje(zastępuje) adres 8MB FAST i zamienia go na CHIP.

Więc jeśli da się to zrobić emulatorem to powinno się dać zrobić to jakimś układem logicznym. Pozostaje tylko kwestia ceny i sensu takiego układu.
[#32] Re: 2MB Chip Agnus

@glichtanski, post #31

Tak da się. Wystarczy zaprojektować nowego Agnusa. Jeśli nie wiesz dlaczego podpowiem. W tej kostce jest Copper, który nie będzie miał dostępu do zewnętrznej pamięci nawet jak obudujesz Agnusa dodatkową elektroniką.
[#33] Re: 2MB Chip Agnus

@glichtanski, post #31

A pozostałe 6MB też przez agnusa. Agnusa w wersji specjal uae ;) Innymi słowy jak poprosisz pana Toni o udostępnienie tego jak działa ten nowy chipset możesz pokombinować jak wrzucić to do FPGA, a potem wylutować kostki z amigi i zastąpić nowym ulepszonym chipsetem. Potem pozostanie tylko jeszcze przepisanie softu by dał radę to wykorzystać, albo nie pluł się na brak fastu :P
[#34] Re: 2MB Chip Agnus

@glichtanski, post #31

W emulatorze możesz zrobić wszystko, nawet 2GB CHIP RAMu jak chcesz, to przecież nie kawałek krzemu zalany żywicą, zmieniasz parę linijek i ograniczenia znikają jak na drożdżach.

Pan Jens robił już wiele dodatków do Amig, od akceleratorów po scandoublery, ciekawe czemu na liście nie ma rozszerzenia o więcej niż 1MB CHIP do A600, może pan Jens by się wypowiedział?