[#1] stary amigowiec...
w 2001 porzucilem swoja A1200 dla pc-ta [; teraz sie nawrocilem i chcialbym powrocic do amigi...
potrzebuje komputera do pracy(jestem programista php) ale i czasem do odtworzenia filmu, posluchania.. gdzie szukac Amigi(jako sprzetu) i systemu do niej odpowiedniego dla mnie.. ile teraz kosztuje to, czego oczekuje od tego komputera...

moze to glupie pytanie, ale po 5 latach jestem zupelnie zielony w sprawie amigi...
[#2] Re: stary amigowiec...

@suli, post #1

http://www.ppa.pl/gielda/index.php

http://www.efunzine.com/

[#3] Re: stary amigowiec...

@suli, post #1

Hi!

Polecam A4000 na Allegro sa kompy czasem fajne. Tez programuje na mojej A1200 w php i mysql-u pod OS3.1

Filmy mozna ogladac ale na A1200 PowerPC ale co najwyzej mpeg-1.
[#4] Re: stary amigowiec...

@rjack, post #3

Do filmów to raczej któraś z nowych amig lub jej klonów... Nie wiem jak pod AmigaOS4, ale pod morphosa nie znalazlem jeszcze stabilnie działającego serwera sql-a...

[#5] Re: stary amigowiec...

@suli, post #1

Do części tego co napisałeś (filmy) żadna z klasycznych Amig się nie nadaje (za wolny procesor).
rozwiązania są dwa:
- Pegasos z Morphosem - ceny za używany sprzęt od 1000 zł (za Pegaza 1 z G3 600 MHz) do 2000 zł (za Pegaza II z G4 1 GHz). Co do nowych maszyn to szukaj w eFunzine
- któraś z nowych Amig (microA1 lub AmigaOne - obie trudne do kupienia) - co do cen się nie orientuję, ale tak min. 2x tyle co za podobnego Pegasosa, warto dodać że AmigaOS 4.0 dla tych maszyn nie doczekał się jeszcze wersji finalnej
Obydwa rozwiązania umożliwiają uruchomienie sporej części oprogramowania (zwłaszcza użytkowego) dla starych Amig). Celem znalezienia dalszych informacji obadaj forum Morhos, OS4, podstrona PPA poswięcona OS4.
Jako użytkownik Pegaza z MOSem polecam to pierwsze rozwiązanie.

Ostatnia modyfikacja: 06.01.06 11:20
[#6] Re: stary amigowiec...

@wali7, post #5

Jak napisales :) peg + mos jest tanszym rozwiazaniem... ale czy bedzie sie suliemu