@conrdd,
post #30
Tak, ale to dwukrotne (dokładnie 2,14 do 2,4 "raza") przyspieszenie ma miejsce wtedy, kiedy proc grzebie w FAST RAM. Wszystkie inne operacje przebiegają z normalną dla 68EC020 prędkością. Nie wiem jak to lepiej wytłumaczyć. Był na ten temat artykuł w MA przy okazji testów jakiegoś rozszerzenia. Miałem zresztą E1208 w mojej pierwszej A1200. Tego przyspieszenia nie było czuć ani przy dekompresji modków w xpk, ani przy wyświetlaniu jpg. Tak naprawdę to tylko dodatkowy ram. Przynajmniej ja tak to pamiętam. Mogłem coś pokręcić bo to był 96 albo 97 rok.
Co do UFO, to ok, niech sobie z pamięci FAST nie korzysta, ale chyba fakt posiadania 68030 nie pozostaje mu obojętny. Jak dla mnie to w UFO na turbiaczu daje się normalnie grać. Aczkolwiek musiałbym pożyczyć od kumpla A1200 żeby to sprawdzić różnicę. Na bank nie ma różnicy przy Ruff 'n Tumble, Superfrog, Zeewolf czy Slam Tilt (w te gry gram najczęściej), ale taki Seek & Destroy przy odpaleniu wywala 68030 detected - chyba nie bez powodu. Temat jednak ciężki i bez bezpośredniego porównania nic się nie da powiedzieć. Zwłaszcza że nie ma żadnej listy gier korzystających z dobrodziejstw turbo. Poszedłbym w sumie w stwierdzenie, że każda gra pod WHDL dostaje kopa na 030. Szybciej pracuje dysk, więc (teoretycznie) szybciej powinny załadować się obrazy dysków.
Co do samego zakupu "czegoś" do A1200, to z tym nie jest łatwo. Ceny, wszyscy wiedza jakie są. Pozostaje tylko odkładać kasiorkę i czekać na coś rozsądnego. Obecnie na efunzine jest Apollo 1230 za 450 PLN. Lepiej kupić już to niż 4MB FAST za 250. Sporo gier działa bez dodatkowej pamięci, tylko trzeba odpalać komputer bez startup-sequence i potem wklepać ścieżki dostępu. 99% gier na dyskietkach dosowych załatwia się albo przez installer, albo przez assigny. Wymaga to naprawdę minimalnej wiedzy o AmigaDOS. W ten sposób na pewno pójdzie Slam Tilt, WormsDC, Dune 2 i pewnie jeszcze multum innych o których nie pamiętam.