kategoria: A1200
[#1] WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus
Witam,
takie pytanie początkującego usera : jak skonfigurować system/managera plików aby można było odpalać gry bezpośrednio z w/w file managerów ?
Jeśli macie jakaś instrukcję korzystania z systemu dla początkujących DOS/WB3.1 to chętnie poczytam.
dzięki ;)
[#2] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@pyzio2, post #1

Też bym się chętnie dowiedział - ja używam TinyLaunchera, który poza paroma wkurzającymi patentami jest naprawdę spoko i da się uruchomić na każdym klasyku z systemem od 2 w górę
[#3] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@pyzio2, post #1

Gdyby założyć, że każda gra uruchamia się z tym samym zestawem parametrów to w DOpusie można takie coś podpiąć pod przycisk:

AmigaDOS: C:WHDLOAD slave={f} PRELOAD

Teraz zaznaczając plik slave i klikając w przycisk powinno się uruchomić. Niestety jednak część gier wymaga dodatkowych parametrów.
[#4] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@pyzio2, post #1

Filemaster 2.2:
Definicja przycisku:
X OPEN OUTPUT WINDOWS
X WORKBENCH TO FRONT
O PUT FILEMASTER SLEEP
Command - RUN !list {$} LFORMAT "WHDLoad *%P%S* DATA *%P"!
Name - WHDLOAD
Pattern #?.slave



! = apostrof w druga strone ( ALT + ~ (tylda) )

Teraz wystarczy dwuklik na pliku SLAVE.
[#5] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Norbert, post #4

Dopisanie ścieżki do katalogu DATA, nawet gdy gra nie zawiera tego katalogu, wygląda mi na rozwiązaniem uniwersalne. Sprytne OK
Zakładając oczywiście, że WHDLOad się nie krzywi na przywołanie katalogu DATA którego może fizycznie nie być dla konkretnej gry.
[#6] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Dopuser, post #5

Parametr DATA informuje z jakiego katalogu plik .slave ma brać pliki.
Domyslnie jest to katalog z grą/demem, ale Filemaster 2.2 ma male mozliwosci konfiguracji, wiec nalezy dodac ten parametr.
StateoftheArt nie ma katalogu DATA, a bez parametru DATA nie ruszy - zglasza błąd.
[#7] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@mailman, post #3

polecam, mam tak samo ;) można jeszcze sobie dorzucić przerzucenie na workbench screen, żeby było widać ekran powitalny whd
[#8] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Mir3k, post #7

A czy demko StateOfTheArt, jak opisuje Norbert, uruchomi się w po takim dwukilku?

Jako że nie używam WHDLoad mam pytanie, czy ikonki do gier (w ToolType'ach) nie zawierają przypadkiem jakiś konkretnych ustawień do danej gry? Jeśli tak, to żaden sposób powyżej podany nie będzie uniwersalny... trzeba by urchamiać poprzez odwołanie się do ustawień w ikonce, myślę...

Ostatnia aktualizacja: 02.08.2013 14:06:54 przez Dopuser
[#9] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Dopuser, post #8

Dlaczego tak jest że klikając przez okienko WorkBencha pliku slave odpala sie bezproblemowo , a w dopusie moga byc problemy ?
[#10] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@pyzio2, post #9

W Workbenchu klikasz raczej nie na plik slave, a na ikonkę tego pliku chyba. (Wygląda mi na to że ma jakiś sens to co napisałem o ikonkowych Tooltypeach).
A pod Opusem ikonka to też plik :) Trzeba rozróżnić ikonkę jako taką od pliku do którego ta ikonka jest przypisana, dwie różne sprawy z punktu widzenia DOpusa... dla ścisłości, chodzi ci o DOpus 4 czy Magellana, bo myślę że piszesz o Dopusie 4...
[#11] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Dopuser, post #10

piszę o dopusie. mam tez filemaster 3.1 ale sie cos krzaczy przy wejsciu w configuracje.

w dopusie probowalem zrobic button amigados: ... ale nic sie nie dzieje...
[#12] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@pyzio2, post #11

piszę o dopusie


Sprecyzuj o którym, bo różnice między 4 a 5 są spore.
A na problemy z konfiguracją DOpusa to podręcznik pojawił się w sprzedaży. Nawet jeśli używasz starszej wersji czyli czwórki to też powinien być pomocny.


Pozdrawiam
[#13] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@RadoslawF, post #12

nie mam pojecia jaka to werja direcotry opus nigdzie nie ma napisane.... w kazdym razie dziala pod WB3.1 ;)
[#14] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@pyzio2, post #13

1. Oba działają pod 3.x.
2. Sprawdź kiedyś jak znajdziesz czas co robią komendy about i version z menusa.


Pozdrawiam
[#15] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Norbert, post #4

Poprzedni przyklad nie dzialal wlasciwie pod Filemasterem 2.2

Przy wykorzystaniu programu WBRUN dziala juz poprawnie

X OPEN OUTPUT WINDOWS
X WORKBENCH TO FRONT
O PUT FILEMASTER SLEEP
Command - WBRUN !list "{$}" LFORMAT "*"%P%M*""!
Name - WHDLOAD
Pattern #?.slave

wazne:
! = apostrof w druga strone ( ALT + ~ (tylda) )

wystarczy dwuklik na pliku .slave lub ikonie .info aby demo lub gra whdload uruchomila sie
[#16] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Norbert, post #15

DOPUS v 4.0
Library v 17.2

ps nie wiedzialem ze jest tam menu dzieki za info ;)))
[#17] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@pyzio2, post #16

Sporo o konfiguracji czwórki znajdziesz w starych numerach Amigowca z roku chyba 94, ten program nie skonfigurowany odpowiednio pod użytkownika sporo traci. Jak nie znajdziesz to zawsze możesz kupić książkę do piątki, podejście ko konfiguracji zmieniło się tam mniej niż wygląd zewnętrzny więc będzie w jakiejś części przydatna.


Pozdrawiam
[#18] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@RadoslawF, post #17

ok natomiast zrobiłem przycisk i podpialem pod niego komendę :
AmigaDOS: C:WHDLOAD slave={f} PRELOAD

aczkolwiek po wybraniu pliku slave i kliknieciu w ten button nic sie nie dzieje ;)
[#19] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@pyzio2, post #18

Cos musiales zle wpisac.
Bo nawet jesli nie zaznaczysz zadnego pliku to po kliknieciu dla przycisk WHDLOAD powinno na Workbenchu pokazac sie okienko programu.
Dla pewnosci zaznacz w prefsach do buttona OUTPUT WINDOW i WORKBENCH TO FRONT

Moge podac Ci jak zdefiniowac przycisk w taki sposob ze wystarczy ze zaznaczysz dowolny plik ktorego nazwa bez rozszerzenia jest taka sama jak pliku .slave. Czyli np. jesli w archiwum whdload sa pliki o nazwach gra.slave , gra.info, gra.txt, gra.hsc, to wystarczy wybrac dowolny z nich.
[#20] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@pyzio2, post #1

Tak sie przypne przy okazji, bo nawet w dawnych czasach hdd do amigi nie mialem, a przy dyskietkach to bylo malo wazne: jak zrobic, zeby przy otwieraniu okienek wszystko bylo od razu jako view by name, a nie view by icon? I druga sprawa - zeby wszystkie okna od razu pokazywaly show all files, a nie tylko icons?


Ostatnia aktualizacja: 03.08.2013 17:29:43 przez rzeznik666
[#21] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Norbert, post #19

Dostaje dwa errory :

DOS Error #205
DOS Error #25
(object not found)
on reading "plik disk"

Pewnie wywoluje to w katalogu C:WHDLOAD a nie gdzie jest gra hmm
[#22] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@pyzio2, post #21

Odpalanie gierek w whdload amigadosie nie jest dobrym wyjsciem.
Gubi sie wiele parametrow zawartych w tooltypes ikony.

Zdefiniuj taki przycisk
WORKBENCH whdload ^list {f} lformat %P%M^

Mozesz tez zaznaczyc flage:
WORKBENCH TO FRONT

znak ^ zastąp apostrofem. uzyskasz go za pomoca ALT + tylda
[#23] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Norbert, post #22

Gubi sie wiele parametrow zawartych w tooltypes ikony.

Czyli jakby dobrze się domyślałem... tak na marginesie, jakie parametry są zawarte w ikonce dema StateOfTheArt?

Zdefiniuj taki przycisk
WORKBENCH whdload ^list {f} lformat %P%M^


Nie jestem pewny, ale chyba wtedy tylko WHDLoad zastartuje ze swojej ikonki niczym po kliknięciu na nią w Workbenchu, po czym zignoruje dalej tooltype'y ikonki obrazującą grę.
[#24] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Dopuser, post #23

Wynikiem wykonania
list {f} lformat %P%M

jest sciezke dostepu do pliku jakiego nie ma pod amigados a jest pod Workbenchem.
Dokladnie jest to ikona pod WB , pod CLI masz plik z .info
Uruchomienie z parametrem Workbench daje symulacje odpalenia pod WB.

Tooltypes nie jest ignorowane.
Sprawdzilem na grze "1943" ktora dodaje dodatkowe parametry tooltypes ( CUSTOM 1)

ps.
Szkoda ze DOpus nie udostepnia ucinania rozszerzenia z wygranego pliku.
Dlatego trzeba posiłkowac sie LIST i LFORMAT.
No chyba ze jest taka {zmienna}

Ostatnia aktualizacja: 03.08.2013 19:47:49 przez Norbert
[#25] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Norbert, post #24

Uruchomienie z parametrem Workbench daje symulacje odpalenia pod WB.


Mhm... to po co jest tam na początku odwołanie do WHDLoad? Przecież ikonka z grą ma już wpisane defaultowe narzędzie w postaci WHDLoad... coś mi tu nie gra.
[#26] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Dopuser, post #25

faktycznie , cos poprzednio nie chcialo dzialac ( testowanie roznych mozliwosci) i dlatego zostawilem WHDLOAD na poczatku.
Teraz jeszcze raz sprobowalem dziala juz bez. :)
czyli
WORKBENCH ^list {f} LFORMAT %P%M^

^ - zamienic na apostrof (ALT+tylda)

Ostatnia aktualizacja: 03.08.2013 20:11:56 przez Norbert
[#27] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Norbert, post #26

Dla ścisłości w takim razie: chodzi ci teraz o symulację kliknięcia na ikonkę? Co z kliknięciem na plik *.slave w takim razie?
[#28] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Norbert, post #24

Szkoda ze DOpus nie udostepnia ucinania rozszerzenia z wygranego pliku.

A skąd pewność, że nie udostępnia? ;)
[#29] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Dopuser, post #28

generalnie sposób Norbeta jak narazie działa fajnie i o to chodziło ;)
[#30] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Dopuser, post #27

"Mój" sposob pozwala na uruchomienie gry/dema whdload poprzez klikniecie na plik, ktory ma nazwe taka sama jak plik .slave . (gra.slave, gra.info, gra.txt, gra.hsc da ten sam wynik)

Mozesz podac jak w DOPUS (4.x) osiagnac sciezke dostepu do pliku bez rozszerzenie jesli plik ma rozszerzenie ?

Ostatnia aktualizacja: 03.08.2013 21:12:32 przez Norbert
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem