kategoria: A1200
[#31] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Norbert, post #30

Pod FileMasterm czy Opusem 4, tzn. gdy sam się domyślasz i decydujesz którego guzika z banku wykorzystać, to jest w tym rozwiązaniu jakiś sens.

A ścieżka dostępu się nie zmienia, pozostaje taka sama, jedynie rozszerzenie nazwy pliku ulega usunięciu. W Magellanie da radę obciąć rozszerzenie bezproblemowo, być może podobnie jest w DOpus 4. O ile dobrze pamiętam, bo piszę z pamięci, coś a'la {f-} bodajże. Sprawdź pod DOpusem 4. Piwo później ;)

Na wszelkie inne tego typu pytania polecam podręcznik p. Zalepy...
[#32] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Dopuser, post #31


Pod FileMasterm czy Opusem 4, tzn. gdy sam się domyślasz i decydujesz którego guzika z banku wykorzystać, to jest w tym rozwiązaniu jakiś sens.

Mozesz napisac do czego odnosi sie to zdanie ?

To ze w Magellanie da sie to osiagnac to sie nie zdziwie, ale w DOpus 4 nie ma takiej mozliwosci.
Napisz jak to robi Magellan
Podrecznik nie bedzie mi potrzebny.
[#33] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Norbert, post #32

Mozesz napisac do czego odnosi sie to zdanie ?

Do sposobu wykorzystania czy filozofii obsługi programu. O ile u Ciebie gra.slave, gra.info, gra.txt, gra.hsc da ten sam wyniik, to pod Magellanem to trochę bezsensu, bo każdy z tych plików reprezentuje zepełnie inne, różne od siebie filetype'y. Co nie oznacza że nie można zrobić guzika dokładnie takiego samego jak Twój, na wzór guzika DOpus4. Ale po kliknięciu na ikonkę (gra.info) oczekuję raczej innej reakcji niż na plik gra.txt czy gra.hsc.

A jak to robi Magellana? Może robić jak u ciebie, ale ja raczej przypisałbym dwuklik do pliku gra.slave (WHDLOad filetype), który raczej jednoznacznie definiuje grę WHDLoad. Znaczy rozpoznanie przez Maegllana, że plik.slave to gra WHDLoad, po czym reakcja w postaci np.

AmigaDOS WBrun {f-}.info

tj. odwołanie się stricte wtedy do ikonki... rano sprawdzę praktycznie.

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2013 01:23:25 przez Dopuser
[#34] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Dopuser, post #33

Definicje dwukliku na dany rodzaj plików nie zmienia się
Tutaj jest tylko zaznaczenie + przycisk WHDLOAD

A to ze można wskazać nie tylko .slave to taki bonus. szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2013 09:46:28 przez Norbert
[#35] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Dopuser, post #33

Pobawiłem się co nieco.
Samo WBrun 2.2 (z Aminetu) nie robi tego co założyłem tak jak opisałem wcześniej. (Mam jeszcze WBrun 45.7 bodajże, ale wyrzuca notorycznie brak pamięci).

Żeby nie wynajdywać znowu koła, poszperałem po necie, znalazłem skrypt oparty własnie o WBRun, nazywa się toto RunIcon.rexx:


/* WB-Start (WBRun) by double click on icon in DOpus Lister (text-mode) */

PARSE ARG icon

prog = LEFT(icon, LENGTH(icon) - 5)

ADDRESS COMMAND 'WBRun "' || prog || '"'



Podpiąłem pod WHDLoad filetype, bazujący na pliku *.slave.

Uruchomienie:

ARexx C:RunIcon.rexx {f-}.info

Aktywne flagi:
cd source
no file quote,

Klikam na plik *.slave, jako że ten plik jest nieodłącznym elementem gry WHDLoad, Magellan zmienia odnośnik na ikonkę, skrypt uruchamia ikonkę, gra się uruchamia.
Argumenty z tooltype'ów ikonki się ładują, sprawdzone SnoopDosem.

Aby zrobić skrypt "idiotoodpornym" można dodać - przed uruchomieniem ikonki - sprawdzenie czy istnieje fizycznie ikonka gry o identycznej nazwie z plikiem *slave. Jeśli nie to komunikat/alarm i wyjście.
[#36] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Dopuser, post #35

Wbrun, arexx i skrypt.
Rzeczywiście proste rozwiązanie. szeroki uśmiech

Ciekawe jak to się ma do mojej jednej linijki, która korzysta ze standardowej komendy LIST oraz możliwości amigados?
^List {f} lformat %P%M^
^ = apostrof (alt+tylda)

Ps
a nie prościej byloby u ciebie zdefiniować tak ?
WORKBENCH {f-}
jeśli f- eliminuje rozszerzenie pliku ze ścieżki dostępu.

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2013 11:39:02 przez Norbert
[#37] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Norbert, post #36

Wbrun, arexx i skrypt. Rzeczywiście proste rozwiązanie.

Ważne, że działające.

a nie prościej byloby u ciebie zdefiniować tak ?
WORKBENCH {f-}


Faktycznie, prościej. Działa też bezbłędnie. Masz piwo za pomysł ;)
Ja się ukierunkowałem na użycie WBRun...

Poniżej filetype, rozpoznający plik *.slave po nagłówku:

Move To 36
Match WHDLOADS

I to by było na tyle.

P.S. Nie marnuj sobie życia, zainstaluj sobie Magellana ;)

P.S. 2 Doszedłem też dlaczego WBRun fiksowało. Jako argument podawałem ścieżkę z rozszerzeniem .info. Po podaniu ściezki do ikonki, ale bez roszerzenia .info, też działa prawidłowo.

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2013 12:23:52 przez Dopuser
[#38] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Dopuser, post #37

A widzisz ja szukam prostszych rozwiań.
Pozwalaja one uzywanie ich na slabszych konfigach.

Jakbym zainstalowal Magellana to dopiero stracilbym mnostwo czasu/zycia na konfiguracje :)
Bo opcji jest wiele.

Czasami warto skorzystac z mozliwosci jakie daje sam program {f-} a nie brnąć dodatkowe programy i przyzwyczajenia.
Gdyby OPUS4 udostepnial {f-} to bym go uzył, a tak musialem posilkowac sie LIST

ps.
opusa i magellana nigdy nie konfigurowalem, rzadko tez uzywam.
Zaciekawil mnie problem i dlatego chcialem go rozwiazać
Mysle ze z pozytywnym rezultatem :)


Ostatnia aktualizacja: 04.08.2013 12:48:33 przez Norbert
[#39] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Norbert, post #38

Zaciekawil mnie problem i dlatego chcialem go rozwiazać

U mnie podbnie, bo WHDLoad nie używam, specjalnie zassałem, i do tego 2 gry.

Na koniec cała konfiguracja dwuklika na plik *.slave, włącznie ze sprawdzeniem obecności ikonki przypisanej grze i informacji o błędzie w razie jej braku:

Funkcja :
AmigaDOS If exists {fu-}.info
Workbench {f-}
AmigaDOS Else
AmigaDOS Run Say -a polski -s200 Gra niekompletna!
AmigaDOS Endif

Włączone flagi : CD source
No file quote

Rozpoznanie pliku *.slave, jak już podano, po nagłówku:

Move To 36
Match WHDLOADS

Zapisać, zapomnieć, i klikać na gry, jeżeli ktoś lubi.
No i działa tylko pod Magellanem :D
[#40] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Dopuser, post #39

Troche na wyrost jest stwierdzenie ze "Gra niekompletna"
Lepiej pozostawic mozliwosc wyboru uzytkownikowi gdyż bez ikony gra tez sie uruchomi, tylko nie beda wlaczone dodatkowe opcje.

ps
teraz czekam na jakies kolejne wyzwanie "amigodosoweopusmagellanowe " :)
[#41] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Norbert, post #40

Znaczy jak: ma zgłosić brak ikony i co dalej, spytać o argumenty?
Niby można, ale skąd ktoś może wiedzieć jakie mają być użyte argumenty dla konkretnej gry. Z tego co widzę, WHDLoad ma kilkadziesiąt możliwych argumentów do użycia. Może prościej po prostu pominąć informację i uruchomić gry z zalecanym parametrem PRELOAD bodajże.
Polecam samodzielne kombinacje w tym zakresie, do dzieła! ;)

teraz czekam na jakies kolejne wyzwanie "amigodosoweopusmagellanowe "

Masz coś konkretnego na myśli? Ja konfiguruję sobie filetype'y w zależności od potrzeb (jak np. dyskutowana gra WDHLoad teraz).
Ale mogę rzucić problem: jesteś chętny?

Ostatnia aktualizacja: 05.08.2013 16:44:43 przez Dopuser
[#42] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Dopuser, post #41

Skrypt moze poinformowac uzytkownika ze gra nie posiada ikony (+ informacja że, w ikonie moga byc zawarte dane potrzebne do poprawnego startu gry) i dac mozliwosc uruchomienia gry lub nie.

ps.
Możesz rzucić problemem, ale myśle że już w nowym wątku.
Może ktoś sie jeszcze podłączy.
[#43] Re: WHDLoad + Execute w FileMaster, DirectoryOpus

@Norbert, post #42

Możesz rzucić problemem, ale myśle że już w nowym wątku.

Mogę, oczywiście... myślę tylko, że jednak podręcznik do Magellana by ci się przydał... ;) Sprawdź za parę minut forum, umieszczę nowe wątki do przemyślenia co i jak...
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem