[#29]
Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...
@abcdef,
post #28
Nigdy nie czytałem dokumentacji od ColdFire, ale jak nie ma tylko instrukcji dla kodu BCD, to chyba wielkiej tragedii nie będzie przy tym taktowaniu. Podejrzewam że większość gier nawet nie wykorzystuje tych instrukcji (bo tak na szybko nie widzę zastosowania dla nich, no dobra drukowanie wyników, życia itd., ale to jest pojedyncza operacja, może kilka instrukcji BCD). A emulacja tych instrukcji to dodanie kawałka kodu dla pułapki chyba Line_E (procesor wali wyjątek jak nie zna instrukcji, my dodajemy kawałek kodu, który realizuje daną operację przy pomocy dostępnych instrukcji) i po sprawie (wywołanie wyjątku zabiera dość sporo cykli, te parę instrukcji później też parę cykli zjedzą, ale jeżeli nie ma tam w pętli tysięcy wywołań BCD, to powinno to chodzić szybko).
Nawet dostępny soft, dało by się przeassemblować bez źródła, żeby bezpośrednio podstawić w miejsca wywołania instrukcji BCD, kilka instrukcji w zastępstwie, warunek jest jedynie jeden, program musiałby być napisany w bezpieczny sposób (sam nie modyfikuje swojego kodu). Nie mówię że taka przeassemblowaczka jest prosta do napisania, ale jest możliwa.
Ostatnia aktualizacja: 19.09.2013 16:41:54 przez flops