kategoria: Sprzęt
[#1] DRAGON - a miało być tak pięknie...
[#2] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@TUPCOM, post #1

to by była rewolucja
[#3] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@TUPCOM, post #1

Bez sensu... Po co linkować do jakiegoś marnego tłumaczenia na stronie Vesalii, skoro to samo jest od lat na PPA?
[#4] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@recedent, post #3

Cudze chwalicie, swego nie znaciepomysł
[#5] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@TUPCOM, post #1

Wałkowane wiele razy. Poruszanie tego tematu powinno być zakazane !! Łezka w oku się kreci kiedy pomyślę sobie że było tak blisko szczęścia, że nie ma tego cacka :( Depresje mam znowu, dzięki
[#6] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@PrzemasIII, post #5

A co było przyczyną, że ta karta nie trafiła do sprzedaży?
[#7] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@glichtanski, post #6

przecież jest :)
1

2
[#8] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@glichtanski, post #6

No właśnie skoro istnieje, to jaka jest przyczyna, że nie jest w sprzedaży??
[#9] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@Skiba, post #8

Taką płytkę-na-wystawę, z wlutowanymi slotami PCI i magicznym CHIPem można wyprodukować w tydzień. W kilku wersjach i rozmiarach. Myślę, że jak zwykle, problemem jest brak softu.
[#10] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@_arti, post #9

ZTCP nie weszła do produkcji ze względu na to, że ColdFire nie ma zaimplementowanych wszystkich rozkazów serii m68k i ze względu na to prędkość działania nie powalał, bo rozkazy musiały być emulowane. Przyspieszenie byłoby widoczne dopiero przy programach pisanych specjalnie pod Cold Fire. Byśmy się dziś podniecali czy Q II wyciąga więcej fps na Dragonie, Samancie, czy starym Macui pewnie na tym by się skończyło. Elbox sprzedałby pewnie kilkaset szt tej karty i nie sądze, żeby ktoś bawiłby się w pisanie softu specjalnie pod Cold Fire... choć może się mylę...
[#11] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@twardy, post #10

Znów te same spekulacje? Może zanim znowu zaczniecie pisać to samo zapoznacie się z wcześniejszymi wpisami, choćby w tym wątku?

A może najlepiej napisać do Elboxu z pytaniem co i jak?
[#12] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@twardy, post #10

Elbox sprzedałby pewnie kilkaset szt tej karty i nie sądze, żeby ktoś bawiłby się w pisanie softu specjalnie pod Cold Fire... choć może się mylę...



Wszystko jest zależne od tego w jakich latach Dragon pojawił by się na rynku
[#13] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@recedent, post #11

OK sorry, nie mam czasu zajrzeć do każdego wątku. Tak czy inaczej IMHO Dragon był ślepą uliczką.
[#14] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@Skiba, post #12

Może gdyby pojawił się w 1998 ? 2000 max ....
[#15] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@twardy, post #14

2005 rok to też nie jest taki zły okres, żeby tylko były dostępne szybkie procesory bardziej kompatybilne z 68k...., ColdFire nawet z jakąś tam bibllioteką emulującą rozkazy typu (68060.library) nie dało się zmusić do prawidłowego działania...
[#16] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@twardy, post #14

Ciekawą alternatywą były karty AmiJoe z procesorami G3
Można snuć tematy co by było gdyby, szkoda, że nie ma softu do tego wszystkiego, może kiedyś będzie się komuś chciało i coś zrobi :) w co wątpię.
[#17] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@Skiba, post #16

raczej to link
[#18] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@Skiba, post #16

A owszem, projekt bardzo ciekawy. Cena tego cuda byłaby pewnie niższa niż Blizzardów PPC, a karta byłaby szybsza (procesor jedno, znacznie szybszy RAM drugie, brak context switchy trzecie).
[#19] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@Dorian3d, post #7

W gablotce na ulicy Lipowej też jest jeden. Sam widziałem.
[#20] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@madman15, post #18

to na tej karcie ?
tu?

Ostatnia aktualizacja: 17.09.2013 22:26:16 przez Dorian3d
[#21] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@Dorian3d, post #17

Na tym cudeńku to już chyba Amigi zaczęłyby fruwać :)
[#22] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@TUPCOM, post #1

Po uja wrzucasz linka z pseudotłumaczeniem? Zakładasz z góry, że nikt nie umie języków obcych?

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2013 20:42:47 przez Pinto
[#23] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@Pawelek, post #15

http://www.microapl.com/Porting/ColdFire/cf68klib_technotes.html

Ogółem jeśli obecnie jest jak tam opisali to dragon powinien działać ;) Niezbyt szybko - wolniej niż turbo z PPC, ale jednak. Gorzej, że pewnie bez FPU i MMU gdyż to nowe i niekompatybilne z 68k bloki.
[#24] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@Pinto, post #22

Nie gorączkuj się. Google tłumaczyło coś innego i przetłumaczyło (nieudolnie) i to.
[#25] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@abcdef, post #23

Generalnie to ja widziałem jak działał, tak mniej więcej jak 040/25.
[#26] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@fazior, post #25

No to spoko, kolejne szybsze rewizje procesora z automatu by to poprawialy.
[#27] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@marianoamigo, post #26

Dla mnie 040/25 by wystarczyło w zupełności bo tam są jeszcze inne fajne bajerki (USB,AGP,DDR,DMA)
[#28] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@PrzemasIII, post #27

Nie wiem co tam dokładnie działało na prędkości ok 040/25MHz, ale soft skompilowany natywnie pod CF by był znacznie szybszy. Wiadomo systemu czy starszych gier nie przerobisz bez źródeł, ale porty gier jak najbardziej, a trochę ciekawych by się znalazło.
[#29] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@abcdef, post #28

Nigdy nie czytałem dokumentacji od ColdFire, ale jak nie ma tylko instrukcji dla kodu BCD, to chyba wielkiej tragedii nie będzie przy tym taktowaniu. Podejrzewam że większość gier nawet nie wykorzystuje tych instrukcji (bo tak na szybko nie widzę zastosowania dla nich, no dobra drukowanie wyników, życia itd., ale to jest pojedyncza operacja, może kilka instrukcji BCD). A emulacja tych instrukcji to dodanie kawałka kodu dla pułapki chyba Line_E (procesor wali wyjątek jak nie zna instrukcji, my dodajemy kawałek kodu, który realizuje daną operację przy pomocy dostępnych instrukcji) i po sprawie (wywołanie wyjątku zabiera dość sporo cykli, te parę instrukcji później też parę cykli zjedzą, ale jeżeli nie ma tam w pętli tysięcy wywołań BCD, to powinno to chodzić szybko).
Nawet dostępny soft, dało by się przeassemblować bez źródła, żeby bezpośrednio podstawić w miejsca wywołania instrukcji BCD, kilka instrukcji w zastępstwie, warunek jest jedynie jeden, program musiałby być napisany w bezpieczny sposób (sam nie modyfikuje swojego kodu). Nie mówię że taka przeassemblowaczka jest prosta do napisania, ale jest możliwa.

Ostatnia aktualizacja: 19.09.2013 16:41:54 przez flops
[#30] Re: DRAGON - a miało być tak pięknie...

@flops, post #29

Różnice są mniej więcej ujęte w opisie cf68klib i nie - nie ograniczają się wyłącznie do instrukcji wykorzystujących bcd. Są różnice w działaniu tych samych instrukcji, są braki trybów adresowania. Nic czego obsługa wyjątków nie może załatwić, natomiast trzeba by debuggerem przeanalizować typowy kod amigowy i sprawdzić jak często owe nieobsługiwane bezpośrednio instrukcje się pojawiają. Co do disassemblacji i rekompilacji pod CF - niby można, ale kto zaręczy, że się bez problemu uda? :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem