kategorie: A600, Sprzęt
[#1] Amiga 600 - problem z joystickiem
Hej,
wczoraj stała się dziwna rzecz. Joystick na kierunku "UP" zaczął przeskakiwać na lewo i do góry. Na prawo i do góry zupełnie zaś przestał reagować. Po kilku eksperymentach odkryłem, że problemem jest rozszerzenie A604 a konkretnie zamontowany na nim scan-doubler. Jeśli go wyjmę, to wszystko chodzi elegancko. Sam scan-doubler chodzi OK na każdej innej Amidze i nie powoduje problemów. Od razu sprawdziłem miernikiem 5V i ledwo wychodzi tu 4.72V - zaznacznmy, jest to mocny PC-towy zasilacz (na amigowym jest to samo). Dodatkowo, jeden kondensator przy złączu zasilania jest lekko acz wyraźnie wybrzuszony. I teraz moje pytanie - czy to może być problemem? Jeśli tak, to jaki kondesator kupić, gdyby tego konkretnego modelu nie było i ewentualnie jakie jeszcze wymienić, skoro i tak już to robię (nie znam się, umiem tylko przelutować ;) ? Ma on oznaczenie 47/16V. Jak fachowo o to zapytać?

EDIT: dobra, już wygooglałem, że to 47uF i 16 Voltów - więc to pytanie zgłowy.

Ostatnia aktualizacja: 21.10.2013 10:18:01 przez _arti
[#2] Re: Amiga 600 - problem z joystickiem

@_arti, post #1

Miałem kiedyś też taki efekt, że po wciśnięciu joysticka w górę, postać skakała w lewo w A600 i nie wiedziałem co to jest, później miałem drugą A600 i po jakimś czasie pojawiło się to samo, i okazało się, że problem powodowały pęknięte luty przy gnieździe zasilającym w Amidze, a odkryłem to przez przypadek, ponieważ ruszanie wtyką zasilającą powodowało, że efekt znikał lub wracał, A600 nie miała żadnych rozszerzeń.
[#3] Re: Amiga 600 - problem z joystickiem

@rafgc, post #2

Hmm, sprawdzę to zasilanie dziś wieczorem. Wylutowywałem ostatnio modulator więc może coś się naprężyło i poszło...
[#4] Re: Amiga 600 - problem z joystickiem

@_arti, post #3

Ten kondensator też bym wymienił z całą resztą przy okazji. Trochę roboty jest, ale warto, bo będziesz miał święty spokój w przyszłości.
[#5] Re: Amiga 600 - problem z joystickiem