kategorie: A1200, Sprzęt
[#1] Pomoc w wyborze karty turbo.
Witam!

Jako, że wystawiłem ogłoszenie na Giełdzie PPA o wymianie pełnego zestawu CDTV w zamian za działającą kartę turbo do A1200, otrzymałem już trzy oferty różnych kart. Niestety, nie mam doświadczenia w kartach turbo do Amigi, więc chciałbym prosić o poradę w tej kwestii, tj. którą kartę wybrać, co mieć na uwadze, jak sobie radzić z taką kartą, itd.

Karty, o których mowa to:

* M-Tec Viper 1230 - z 68030/42MHz, 8MB fastu i 688/25MHz
* Elbox 1230LC z 68030/33MHz + MMU, 8MB fastu i 68882/33MHz
* ACA1232 z 68030/33MHz, 128MB RAM

Z góry dziękuję za wszelkie cenne informacje
[#2] Re: Pomoc w wyborze karty turbo.

@Skrzyp, post #1

to
ACA1232 z 68030/33MHz, 128MB RAM

Ostatnia aktualizacja: 17.12.2013 20:34:06 przez Dorian3d
[#3] Re: Pomoc w wyborze karty turbo.

@Dorian3d, post #2

Poza ilością RAMu, w czym ta karta jest lepsza od pozostałych?
Czy zawiera FPU/MMU?
Ponoć z kartami ACA są pewne problemy, z tego co tu kiedyś przeglądałem - jakie?
[#4] Re: Pomoc w wyborze karty turbo.

@Skrzyp, post #3

nie blokuje portu pcmcia jak
M-Tec Viper 1230
[#5] Re: Pomoc w wyborze karty turbo.

@Dorian3d, post #4

A czy te 128MB FastRAM są w pełni wykrywalne i używalne poza systemem.
[#6] Re: Pomoc w wyborze karty turbo.

@Skrzyp, post #5

Tak, są normalnie widoczne. Z tym, że ciężko tyle wykorzystać w praktyce :)

Aca to najnowsze rozwiązanie, na pewno mniej zużyty sprzęt.
Elboxa miałem około 1997 roku i z tego co pamiętam byłem bardzo zadowolony, do momentu przesiadki na 040 :) Ale z kartą nie było żadnych problemów.

O M-tecach różne historie słyszałem... ale kumpel ma i sobie chwali.

Brałbym Acę , w drugiej kolejności Elboxa.

Ostatnia aktualizacja: 17.12.2013 20:57:20 przez twardy
[#7] Re: Pomoc w wyborze karty turbo.

@Skrzyp, post #1

Wszystkie trzy są fajne. Z tym, że dwie pierwsze mają swoje lata i trza mieć świadomość spaceru po kruchym lodzie.