kategoria: A2000/A3000
[#1] A2000 rozbudowa i użytkowanie
Witam,
Świeżo zakupiłem A2000 bez żadnych dodatków. Mam kilka Amig klasycznych, ale specjalnie ich nie rozbudowywałem dotąd (poza dołożeniem ramu do A1200). W związku z tym mam kilka pytań.
Do A2000 dokupiłem sobie Gotek'a, interfejs do klawiatury PC i kartę turbo:
http://amiga.resource.cx/exp/gforce2030 (rev 3, CPU 68EC030 + HDD SCSI)

Teraz moje pytania:
1. Jakie kości pamięci pasują do tej karty i na co zwracać uwagę przy ich dobieraniu?
2. Na co pozwoli mi taki zestaw?
3. Jakie kolejne kroki rozbudowy (najlepiej bez customowych przeróbek)?

Dodam, że docelowym zastosowaniem będzie odpalanie gier z WHDLoad'a, zabawy w edytorach graficznych, trackerach i programowanie w Amosie lub innych językach najchętniej wysokopoziomowych... no chyba, że mi się naprawdę będzie nudzić to może się Assem pobawię.
Pytam Was bo na hardwarze nie znam się zupełnie :/

Z góry dziękuję za poświęcony czas!
[#2] Re: A2000 rozbudowa i użytkowanie

@gohanks, post #1

1. Jak podaje strona z linku, działają tylko 64 pinowe SIMMY GVP (supports only special 64 pin 1 or 4 MB 60 ns GVP SIMMs)
2. Do odpalania gier z WHDLoad? Ale tylko po dołożeniu ramu.
3. Kickstart 3.1, ewentualnie 8MB Zorro II i scandoubler.
[#3] Re: A2000 rozbudowa i użytkowanie

@SuperBuster11, post #2

Dziękuję za szybką odpowiedź.
Ad1. Będę musiał poczytać o tych pamięciach zatem. Rozumiem, że nie są to SIMMy używane w PC i pewnie będą kosztować majątek?
Ad2. Czy mam rozumieć, że do reszty z podanych zastosowań sprzęt nie wystarczy?
Ad3. Pamięć dodatkowa przy ewentualnym rozszerzeniu na karcie turbo do 13MB będzie w stanie coś zmienić? Scandoubler się chyba nie przyda jeśli używam sprzęt z 1084S?

Wiem, że pytania laickie, ale serio średnio się w tym orientuję, w większości się interesowałem C64 i C128, z Amigą dopiero zaczynam, także proszę o cierpliwość :)
[#4] Re: A2000 rozbudowa i użytkowanie

@gohanks, post #3