kategoria: A600
[#1] Amiga 600 - początek, gry i rozbudowa
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów i pasjonatów Amigi.
Jestem zupełnie początkujący, więc proszę o wyrozumiałość. ;)

Postanowiłem spełnić swoje marzenie z dzieciństwa i zakupić Amigę. Trafiło na piękną, zadbaną A600 w podstawowej wersji. Zdecydowałem się na ten model z uwagi na małą ilość miejsca w domu i ewentualną możliwość rozbudowy. Przede wszystkim komputerek ma mi służyć do gier.
Przyjaciółka posiada Kickstart 37.299. Wyczytałem, że uniemożliwia to podłączenie chociażby karty pamięci CF. Nie mam niestety jeszcze żadnego pojęcia o Workbenchu oraz WHD Load, ale nie ukrywam, że chciałbym poznać tajniki Workbencha, a zapewne w przyszłości pewnie WHD Load. Do tej pory ogrywałem gry z Amigi na emulatorze, ale jak wiadomo to jak obcowanie ze sztuczną lalką, zamiast gorącej przyjaciółki. ;) Jedną z ważniejszych gier jest dla mnie The Settlers. Niestety w mojej konfiguracji nie ma możliwości usłyszenia większości dźwięków z gry oraz muzyki. Temat o tym jest tutaj na forum: link

Stąd kilka moich pytań:
1. Czy powinienem zacząć od zmiany Kickstartu? Jeśli tak to na jaki, aby był najbardziej kompatybilny z grami? Na obecnym 37.299 póki co każdy tytuł mi działa. Widziałem, że są podwójne KS jak chociażby ten na popularnym serwisie aukcyjnym: Kickstart ROM 1.3+3.1 Amiga 500(+)/600/1000/2000. Tutaj potrzebny byłby przełącznik, a nie chciałbym modyfikować obudowy. Ewentualnie jest wyjście przez port PCMCIA.
2. Skąd i jaki wziąć Workbench? Do czego mi się on przyda? Wiem, że dla was to zapewne jest pytanie idiotyczne.. ;) Rozumiem, że wersja Workbencha jest związana z wersją Kickstartu?
3. Co mi da podłączenie karty pamięci? Gry chciałbym przede wszystkim odpalać z dyskietek, ale opcja zapasowa w postaci odpalania z systemu byłaby ciekawa. Tu pewnie kłania się WHD Load.