[#31] Re: mathieeedoubbas VS AmiGIFT

@BagoZonde, post #30


Strasznie nieczytelne te forum co podales... watpie zebym znalazl tam cokolwiek jako nowicjusz. Tak ogolnie to na temat C64 wiem prawie tyle co nic tzn. gralem kiedys u kumpla, od czasu do czasu obejrzalem jakies fajne demko itp... ale wiedzy o oprogramowaniu tego sprzetu nie mam zadnej po prostu nie mialem "komody".
Dopiero niedawno cos mi sie rzucilo (tzn. znajomy mnie nakrecil) i chcialem sobie kupic taka "mydelniczke" i nie tylko mydelniczke :) tyle, ze jak zobaczylem jakie sa teraz ceny na allegro tych starych kompow, to mnie z dywanu na podloge zwalilo... po prostu jakas popierducha. Jeszcze z 6 lat temu ludzie wydawali te klamoty za darmo, a teraz zeby kupic takie 'cacko' w dobrym stanie trzeba miec fortune... bo wszyscy mysla, ze zrobia biznes na odsprzedawaniu sprzetu... Dlatego porzucilem plany odnosnie 8-bitowcow...

a co do grafiki:
doskonalne pamietam jak wygladaly gry na Zx'a, c64 czy atari i biorac pod uwage tamte czasy to nic nie mam im do zarzucenia, choc niektore rzeczywiscie wygladaly kiczowato :).
Pytalem raczej o to jak ty zaplanowales sobie jej wyswietlanie. W jakim trybie, ile kolorow/jakiej palety , z jakich "tilsetow" itp... bo i tak co najwyzej moglbym ci przeslac tylko formaty plikow *.gif lub *.iff a ty musial bys sobie reszta sam "skonwertowac". Zreszta tak naprawde nie wiem, czy w ogole cokolwiek by ci sie podobalo, to jest tylko taka moja propozycja :)
[#32] Re: mathieeedoubbas VS AmiGIFT

@selur, post #31

No to mamy porządniacki offtopic :).

^_^ A propos cen c64 to się nie dziwię, są dwa powody, pierwszy to ten, że wraca moda na 8-bitowce, druga sprawa to fakt, że sprzętu tego jest coraz mniej. A zresztą.. płaci się za klimat :D. Ale okazje widzę często.

No co do grafy to podeślij na mojego mejla co masz, a ja zobaczę jak tam konwencja i co by się dało z tego zrobic. Jeżeli chodzi o sekwencje historyjek, jakie są w grze, to jest to przeważnie pole 80x80 pikseli, a to po to, by zaoszczędzić żmudnego wczytywania co chwilę. Tak jest optymalnie i gracz nie czuje tego czekania. No na emulatorze to chwila moment, ale na c64 może trwać do 30 sekund.. Mankament ten w mojej graficzce, że nie jest doskonała o tyle, że kolor danej części grafy to pole 8x8. Po prostu wyobraź sobie siatkę 10x10 kwadratów, z czego każdy kwadrat to 8x8 pikseli. No i każdy kwadrat może mieć tylko jeden kolor (jeden z 16, choć oczywiście jakbym mógł przeplatać kolory piksel obok piksela to byłoby dla oka widoczne, że jest ich jakoś więcej, hehe). Dlatego czasem przesuwam jakoś obrazek albo coś rysuję tak, by obrazek był zgodny z tą siatką. Może trochę kombinowania, ale nie przeszkadza mi to, a gra się ładnie pisze i mam nadzieję, że nieliniowa akcja, ciekawy system walk turowych, bicia runów na broniach (coś jak w dreamcastowym Record Of Lodoss War ale bardziej tu użyteczne) i mikstur, których mieszanie nawet mi, autorowi, nie będzie do końca znane jeżeli chodzi o ich rezultat - to atuty tej gry. Zawarte jest w niej kilka nowych, moich rozwiązań. Mam nadzieję, że się przyjmą jak puszczę betę.

Tak z ciekawości a propos Ondorr Drakmo:

http://www.drakmo.ovh.org

Nie wiem - bo chwilowo zawiesiłem ten projekt, jedynie wrzuciłem na serwer z innego - ale jak uda Ci się zalogować i wejść, to powiedz, co sądzisz o grafie znajdującej się w tej grze (pisana w PHP, multiplayer), graficzki powstają full w Personal Paint.

Pozdrawianesa

[#33] Re: mathieeedoubbas VS AmiGIFT

@selur, post #29

Tak czy owak przydal by ci sie jakis lepszy grafik

Jak również ktoś ze znajomością angielskiego, bo napisy, jakie na screenshotach zauważyłem, angielski jedynie przypominają...

[#34] Re: mathieeedoubbas VS AmiGIFT

@Grzegorz Kraszewski, post #33

Hehe, masz oczywiście rację. Uczę się poprawnej angliszczyzny, a te screenshoty są bardzo próbne, bo np: co do statuły (tak się to odmienia? :D) Henrica będzie tam inny nieco tekst merytorycznie. Co do screenshot'a #7 tak mi powiedziała dziewczyna, więc jak jest źle to na nią zwalam całą winę, a jeżeli dobrze, to tłumacza już mam :F. Dobrze, że angielski mam opanowany jeżeli chodzi o język BASIC :). Co do grafy, koledzy, czego ode mnie wymagacie, robię to z czystej przyjemności, grosza na tym nie zarobię ;). Chyba że! Bo trend na c64 z każdym dniem zwyżkuje :).

[#35] Re: mathieeedoubbas VS AmiGIFT

@BagoZonde, post #32

"... wraca moda na 8-bitowce" tak tylko, ze wraz nowa moda u nas jak zwykle wraca moda na "szukanie frajerow" wsrod kupujacych i to mnie drazni. Pare godzin temu wlasnie zakonczylem rozmowe dotyczaca kupna Amigi i po tym jak gosc "wysolil" mi cene "satysfakcjonujaca" to mialem ochote troche "pokurwowac", na szczescie moja myszka byla szybsza niz moje ego i w oka mgnieniu wylaczyla Gadu-gadu...ufff coz za ulga.

Nie nie to nie tak. Zle mnie zrozumiales :)
Nie jestem grafikiem ! Nie potrafie rysowac historyjek (niewazne jakiej wielkosci). Niestety nie wysle nic bo nie mam takowej grafiki.

Chodzilo mi o twoja "plansze gry" na ktorej glownie widnieja jednokolorwe kwadraty.
Po prostu przydalo by sie nabazgrac na nich jakies "patterny" lub "esy floresy".
Druga sprawa to to, ze troszke perspektywa jest zjechana bo powinno byc widac tez gorne elementy obiektow (np. jak patrzysz na dach to powinno byc widac jego przod i gore a nie sam przod ) a poki co twoje elementy leza na planszy jak klody w lesie :) . Oczywiscie jesli twoj "engine" nie przewiduje zmiany wielkosci obiektow to gruntowna przebudowa grafiki odpada.


Dobra juz widze o co chodzi. Uzywasz 16 kolorow (zawsze ta sama paleta ? czarny zawsze jak tlo tak ?) w 192x176pix i tilesetow 8x8pix...


Co do http://www.drakmo.ovh.org/ to moment bo wlasnie sobie to ogladam ...
[#36] Re: mathieeedoubbas VS AmiGIFT

@BagoZonde, post #32

hmm, nie to żebym się czepiał ale....

złomodorzec ma przecież o wiele więcej trybów graficznych niż standardowy (czyli 2 kolory na 8x8 pixeli), jesli ta gra nie jest zbyt dynamiczna to nie widze problemu zeby dać jakis inny

obczaj: c64 mial mniejszą paletę i mniejsze możliwosci graficzne niz cpc464 a jak widać np. po tej stronie http://titan08.free.fr/cpc_vs_c64/
czesc gier wygląda lepiej na c64 a nie na amstradzie (pomijając speccowe konversje)

[#37] Re: mathieeedoubbas VS AmiGIFT

@rzookol, post #36

zgadza sie wlasnie mi sie cos przypomnialo ...

Mianowicie komoda ma chyba tryb, w ktorym liczba pikseli w poziomie zmiejsza sie o polowe ale zwieksza 2 krotnie ilosc kolorow na obszar 8x8, co by tlumaczylo te wielkie prostokatne piksele na tych screenach co podales.
Tylko, ze w takim trybie mamy 160 pikseli tak (320/2) ?
To troche za malo jak na grafike z malymi elementami jakich uzywa Bago...


Atari konstrukcyjnie bylo duzo lepsze niz Zx Spectrum, a mimo to gry na to padlo byly o wiele gorsze choc zdarzaly sie nieliczne wyjatki.

Tylko, ze w takim trybie mamy 160 pikseli tak (320/2) ?
To troche za malo jak na grafike z malymi elementami...

A co do Amstrada to jakos nie zdobyl takiej popularnosci jak "Komoda" czy "trumna" a tym bardziej u nas...
[#38] Re: mathieeedoubbas VS AmiGIFT

@selur, post #37

[#39] Re: mathieeedoubbas VS AmiGIFT

@rzookol, post #38

Ooo ladnie... tylko troszke to skomplikowane ;p
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem