kategoria: A500
[#31] Re: Ratunek dla Amigi znalezionej na śmietniku

@wali7, post #27

Chyba snifferman ma racje. Ja osobiście nie mam doświadczenia z A500 rewizji 3 i 5. Jakiś czas temu kupiłem A600 i dostałem kilka różnych rzeczy do Amigi przy okazji. Porzedni właściciel zakupił nowy rom od Cloanto ale chyba kupił cały kit z adapterami do różnych Amig. Zachowałem dokumantacje i ten adapter. Proszę zerknij na zdjęcia. Może przyda się też innym osobom. Na życzenie mogę zamieścić bardziej szczegółowe zdjęcia.


[#32] Re: Ratunek dla Amigi znalezionej na śmietniku

@SimonGK, post #31

Ależ ja nie twierdzę, że nie ma racji. Sprawa jest jasna, w A500 rev5 osiemnasta linia adresowa, czyli A17 (bo liczymy z zerem) jest błędnie podpięta do pinu 31, zamiast do 1 (popatrz w schemat rev 5 i rev 6). Powoduje to niemożność używania ROMów o wielkości większej niż 256 kB (bo tyle ogarnia 17 bitów :) ). Z uwagi na fakt, że A500 rev5 wyposażano wyłącznie w Kickstart 1.2, lub 1.3, nie było problemów, bowiem oba znajdują się w kości 256 kB.
Problem pojawia się, przy próbie zainstalowania wyższych kickstartów, od 2.0 włącznie, bowiem są one 512 kB... Skoro w tym modelu linia A17 jest błędnie wyprowadzona na nóżkę 31 ROM, to trzeba poprawić i poprowadzić do nóżki 1. Ale tylko przy zakładaniu kickstartów 2.x i 3.x.
Zresztą zwróć uwagę, że jest to instrukcja montażu kickstartu 3.1, który jest zawsze 512 kB.
Reasumując, kickstarty 1.2 i 1.3 przy montażu w A500 rev5 NIE WYMAGAJĄ zadnych modyfikacji (a jeśli ktoś to zmodyfikuje, to nie będzie to miało znaczenia, bo ROM 256 kB nie używa linii A17, czyli nóżki 1).
A panowie w Commodore nie znaleźli tego, bowiem żadna seryjna A500 nie miała kickstartu 512 kB fabrycznie. Dopiero A500+ miała, ale to już rev8 i do tego to już nie jako A500, tylko "pluska".
A jeśli pytający zdecyduje się na kick 3.1 (co nie ma sensu w A500 bez HDD przeznaczonej do grania), to musiałby takę przeróbkę wykonać!

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2020 22:34:45 przez wali7