kategoria: A600
[#31] Re: Workbench a pamięć graficzna

@wali7, post #30

Można też skopiować ulubione gry do osobnego folderu.

Zapomniałem jeszcze o TinyLauncher.
[#32] Re: Workbench a pamięć graficzna

@snifferman, post #31

Albo przygotować prosty skrypt odpalający co bardziej ulubione gry.
[#33] Re: Workbench a pamięć graficzna

@wilkwcieniu, post #25

A jak duży masz ustawiony bufor do tej partycji?
Nie pamiętam jaką komendą sie to sprawdzało i zmieniało. O ile pamiętam minimalna jest 4KB i to wystarczy do prawidłowego działania.
[#34] Re: Workbench a pamięć graficzna

@wilkwcieniu, post #25

A może wystarczy po wybraniu gry na literę S ( ten katalog będzie miał pewnie lekko z 250 pozycji ) zamknąć to okno z listą ???
1
[#35] Re: Workbench a pamięć graficzna

@nekroskop, post #34

zamknąć to okno z listą

Chyba najlszybsze i najprostsze rozwiązanie. Aż mi wstyd, że tego nie zaproponowałem.

literę S ( ten katalog będzie miał pewnie lekko z 250 pozycji )

U mnie "S" ma 461 (w sumie mam 3641 gier WHD i nie wiem czy to wszystkie są)

PS. Tą pamięć warto by było memtestem przelecieć. Można to zrobić w ATK

Ostatnia aktualizacja: 14.05.2022 10:01:05 przez snifferman
[#36] Re: Workbench a pamięć graficzna

@ZbyniuR, post #33

A jak duży masz ustawiony bufor do tej partycji?

Moja zdolność poruszania się po workbenchu nie jest nawet elementarna Żałuję, ale nigdy nie było okazji przysiąść "mocniej". Musiałbyś mnie poinstruować jak to sprawdzić.
[#37] Re: Workbench a pamięć graficzna

@nekroskop, post #34

A może wystarczy po wybraniu gry na literę S ( ten katalog będzie miał pewnie lekko z 250 pozycji ) zamknąć to okno z listą ???


Sprawdzę wieczorem i podzielę się rezultatami :).
[#38] Re: Workbench a pamięć graficzna

@wilkwcieniu, post #37

Pomoże. U mnie przy otwarciu katalogu S i ustawieniu widoku w oknie jako "name" mam "out of memory", a przy otwarciu katalogu "P" zostaje mi jakieś 1MB CHIP. Przy zamknięciu okna pamięc jest zwalniana.

Jedyny problem tego "rozwiązania" to przy bardzo dużej ilości plików/folderów zabraknie pamięci i nie zobaczysz kompletnej listy.
[#39] Re: Workbench a pamięć graficzna

@ZbyniuR, post #33

Bufory do partycji dodaje się komendą Addbuffers. Gdy jest podana jako parametr wyłącznie nazwa urządzenia, to zwraca ilość buforów.
Ilość buforów można też zmienić w HDToolbox.
[#40] Re: Workbench a pamięć graficzna

@snifferman, post #38

Niestety. Efekt zerowy.

[#41] Re: Workbench a pamięć graficzna

@wilkwcieniu, post #40

Możesz po pozamykaniu wszystkiego odpalić avail z parametrem flush (czyli po prostu "avail flush"). Wtedy AmigaOS zwróci wszystkie nieużywane obszary pamięci, powinno się jej pojawić trochę więcej.
1
[#42] Re: Workbench a pamięć graficzna

@wali7, post #41

Efekt taki sam:




[#43] Re: Workbench a pamięć graficzna

@wilkwcieniu, post #40

Powinna zostać zwolniona może nie natychmiast ale po jakiejś chwili
A daj dam jeszcze reset WB z Toolsów
[#44] Re: Workbench a pamięć graficzna

@nekroskop, post #43

U mnie na WB3.1 zwalnia pamięć kilka sekund po zamknięciu problematycznego okna.
[#45] Re: Workbench a pamięć graficzna

@nekroskop, post #43

Potrzebowałbym instruktarzu krok po kroku.
[#46] Re: Workbench a pamięć graficzna

@wilkwcieniu, post #45

Jakiego OS'a używasz?
[#47] Re: Workbench a pamięć graficzna

@wilkwcieniu, post #25

Używasz FFS? Ilość partycji nie powinna zwiększać zużycia pamięci CHIP jeśli masz fast. Przy 3ch partycjach PFS3aio, trybie 8 kolorów i tapecie na WB mam około 1.8MB wolnej pamięci CHIP
[#48] Re: Workbench a pamięć graficzna

@wilkwcieniu, post #45

Mógłbyś zrobić obraz dysku i sprawdzić na Winuae, albo wrzucić gdzieś do pobrania?
[#49] Re: Workbench a pamięć graficzna

@san_u, post #47

Tylko z fotki w poście #21 jest fotka gdzie jak domniemam przy starcie jest prawie 2MB wolnego. Dopiero po otwarciu okna z grami WHD pamięć jest "zjadana".

Sprawdziłem u siebie na WinUAE na WB3.1 i pamięć jest zwalniana zaraz po zamknięciu "problematycznego" okna z wieloma folderami.

Do WHD zawsze używałem menagera IGame tylko nie udało mi się uruchomić pod 68000 i nie wiem czy nowsze wersje działają. Na A500+ z Wichrem 500i nie działała mi żadna z testowanych wersji. Jak ktoś ma to poproszę

A przez dopusa nie da się odpalić gry WHD? FileMaster 2.2 nie radzi sobie z dużymi listami
[#50] Re: Workbench a pamięć graficzna

@snifferman, post #49

FileMaster 2.2 nie radzi sobie z dużymi listami

Nie radzi sobie z długimi nazwami
[#51] Re: Workbench a pamięć graficzna

@snifferman, post #49

FileMaster 2.2 radzi sobie bardzo dobrze z duzymi listami. Ale nie radzi sobie z dlugimi nazwami plikow, ponad 30 znakowymi, wtedy sie wywala. To jest dosc stary program, chyba juz 30 lat ma.
[#52] Re: Workbench a pamięć graficzna

@san_u, post #47

Obawiam się, że wychodzimy daleko poza moja wiedzę na temat Amig. Będę musiał się doedukować, żeby wrócić do tej dyskusji. Nawet nie wiem jak to sprawdzić. Kartę CF z gotowym systemem mam z Allegro.
[#53] Re: Workbench a pamięć graficzna

@wilkwcieniu, post #52

Kartę CF z gotowym systemem mam z Allegro.

I tu wychodzi sens kupowania tych "gotowców" na alledrogo w których to autor nie wiadomo co poinstalował i okazuje się, że działa to dobrze tylko na konfigu autora a kliencie muszą się zastanawiać "co mi zżera chip ram?", do tego walą 256 kolorów w WB, większą rozdzielczość i później bez dopalacza z fastem nie da się tego używać (bynajmniej nie mówię w tej chwili o Twoim konfigu bo widać, że nie masz tam nie wiadomo jakich wodotrysków jeśli chodzi o wygląd systemu). Ja na Twoim miejscu kupiłbym sobie drugą kartę CF albo tymczasowo zgrał tą podstawową do obrazu, jako backup a potem postawił system od zera, potem WHDLoad, kilka (nie potrzeba więcej) gier i sprawdził jak to się będzie zachowywać, później ewentualnie dorzucił resztę gier na jakaś literkę (niech będzie to S) i zobaczył czy przy otwieraniu tego folderu system zje chip ram ;)
4
[#54] Re: Workbench a pamięć graficzna

@Madman, post #53

Przecież jest fotka gdzie pamięć CHIP jest wolna przy starcie systemu



Pamięć jest "zjadana" przy
Jedyna rzecz, która boli to fakt, że gdy włączam partycje z grami to od razu zżera 600 kilo.
[#55] Re: Workbench a pamięć graficzna

@snifferman, post #54

Tak, ale jak sam zauważyłeś, u Ciebie po zamknięciu okna ta pamięć jest zwracana (podobnie jak u mnie), a u założyciela wątku nie. Pytanie dlaczego.
Odpowiedzią mogą być jakieś programy uruchamiane na tym sprzęcie. Mam dokładnie takie samo zdanie na temat gotowców AmigaOS jak madman.
1
[#56] Re: Workbench a pamięć graficzna

@wali7, post #55

Nie wiadomo jak długo autor wątku czekał. Może jest zwalniana po chwili. Nie wiem nawet jaki to system.
U mnie w 3.1 sprawdza się wersję WB w menu na górze Workbench/About.
Kickstart z tego co mówi mu Sysinfo to 37.350

Mam dokładnie takie samo zdanie na temat gotowców AmigaOS jak madman.

Nie korzystam z gotowców. Czasem coś testowałem, ale ich nie kupowałem. Pełno tego w internetach. Trzeba mieć tylko wiedzę jak taki obraz nagrać itd. Autor nie ma prawdopodobnie tej "tajemnej" wiedzy więc kupił gotowca.
[#57] Re: Workbench a pamięć graficzna

@wilkwcieniu, post #45

U góry na belce, prawy przycisk myszy Tools Reset WB
[#58] Re: Workbench a pamięć graficzna

@wali7, post #55

Pamiętam, że jak zainstalowałem pakiet do obsługi pcmcia, to chip mocno spadł.
Jak to jest gotowiec, to na pewno są poinstalowane różne rzeczy.

Lepiej zainstalować samemu na czysto system, tym bardziej, że to nic
trudnego.

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2022 16:36:57 przez mmarcin2741
[#59] Re: Workbench a pamięć graficzna

@mmarcin2741, post #58

Pierwszy raz nigdy nie jest łatwy. Nie stawiałem dotąd systemu sam. Nawet nie bardzo wiem w jaki sposób miałbym przenieść pliki startowe na USB lub SD. Taki właśnie ze mnie Amigowiec :). Bardziej sercem niż rozumem.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem