kategoria: A500
[#1] Amiga 500 rev6a + hd590
Udało mi się zakupić HD590. Z dysku po podpięciu do Amigi nie odpala. Wywala błąd not dos disk.
Odpalam z dyskietki SETUP A590.
Ładuje się WB 1.3 z programami.

Załączam zdjęcia. Pojawiają się jakieś partycjo foldery ale nie ma mozliwości wejścia do nich.
Przy odpaleniu programu HDTOOLBOX widzi drive jako SCSI 6 ale status unknown.

Co zrobić żeby to zadziałało? Czy powinienem użyć format? Czy najpierw trzeba koniecznie wbić drive type poprawne?

Jestem totalnie zielony jeśli chodzi o a590. Wdzięczny za każdą pomoc.

REV 6A +1.3 512/512k

Proszę tez o rozkodowanie tego dysku. Ile to moze miec gb? Widze, ze moj HD590 mial zmieniony dysk na SCSI.







Ostatnia aktualizacja: 12.08.2022 19:08:16 przez SviRu007
[#2] Re: Amiga 500 rev6a + hd590

@SviRu007, post #1

Wyglada że wszystkie partycje stracily VALIDACJE.
Czy słychać ciągle skakanie głowicy w HDD ?
Tak jakby coś odczytywał/zapisywał ?

Dysk jest do naprawienia.
[#3] Re: Amiga 500 rev6a + hd590

@SviRu007, post #1

Gdybym sprzedawał dysk próbowałbym usunąć dane z dysku. Tu się może nie do końca udało i pozostały jakieś ślady? Możliwe też, że dysk jest być może uszkodzony.

Pojawiają się jakieś partycjo foldery ale nie ma mozliwości wejścia do nich.
Co się dzieje kiedy próbujesz wejść do np. SPEL czy MUSIC?

Dysk to chyba według etykiety 730MB (1416/16/63) - oszacowane na oko po zsumowaniu wielkości partycji

Ostateczność: jeśli nie zależy Ci na tych danych to ja bym rozważył partycjonowanie i formatowanie, ale może uda Ci się go uruchomić.

Ostatnia aktualizacja: 12.08.2022 21:00:03 przez AmiClassic
[#4] Re: Amiga 500 rev6a + hd590

@AmiClassic, post #3

Dysk nie SCSI tylko ATA o pojemności 730Mb. Przynajmniej tak można wnioskowac po opisie zworek. Co dziwne bo A590 niby obsluguje tylko SCSI i XT IDE. Ile pinów ma gniazdo dysku?