kategoria: Sprzęt
[#1] Jaka karta dla 68k
Tak mnie ostatnio naszło na rozważania na temat Amigi 68k. Karta dźwiękowa to już wiem jaka. Pytanie o kartę graficzną na PCI voodoo5 czy ATI 9250? Czy na 68060 i tych kartach mamy ten słynny bottleneck, o którym na PC mówią? W sumie to jaka karta byłaby maksem dla 68k ATI 9600 czy już za dobra?
[#2] Re: Jaka karta dla 68k

@KM_Ender, post #1

No ale o co ci chodzi z tymi pytaniami? Chcesz sobie w myślach poskładać idealną amigę?
Z kartami to różnie bywa. Są tacy że klną się że najlepsza jest picasso iv, a ostatnio wyszła zz9000 i też wielu uważa ją za najlepszą. Dziwne że nawet ich nie wymieniłeś, tylko wszystko pod mediatora.
Jaki otworzysz następny wątek? Najlepsza obudowa? Karta sieciowa?
[#3] Re: Jaka karta dla 68k

@Ralpheeck, post #2

Chcesz sobie w myślach poskładać idealną amigę?

W dychę, innych tematów nie będzie te dwa mi wystarczą. A dlaczego na PCI, bo mają 3D i rozsądną prędkość względem tych na Zorro.
[#4] Re: Jaka karta dla 68k

@Ralpheeck, post #2

Sorry, ale BVision i Voodoo3 robią kółeczka wokół ZZ9000, o 3d i overlayu nie nie wspomne.
[wyróżniony] [#5] Re: Jaka karta dla 68k

@KM_Ender, post #1

68060 będzie bottleneckiem dla tych kart, co nie oznacza, że nie można
używać.

Ostatnia aktualizacja: 22.08.2022 21:14:49 przez mmarcin2741
[#6] Re: Jaka karta dla 68k

@KM_Ender, post #3

A czy powstał jakiś Amigowy soft który potrafi korzystać z dopałki 3D?
Albo z DSP?
[#7] Re: Jaka karta dla 68k

@ZbyniuR, post #6

Dobre pytanie. 3D to pewnie programy graficzne Maxon, LW? A DSP nie wiem.
[#8] Re: Jaka karta dla 68k

@KM_Ender, post #7

Pierwsze słyszę aby programy do raytraceingu korzystały z dopałek 3D i to na Amie. To by była taka sensacja że usłyszałby o tym nawet taki koleś jak ja który ma to w nosie.
1
[wyróżniony] [#9] Re: Jaka karta dla 68k

@ZbyniuR, post #8

Tornado korzystało ze wsparcia 3d.
[wyróżniony] [#10] Re: Jaka karta dla 68k

@michal_zukowski, post #9

A do Delfiny był soft do dekodowania sprzętowego mp3/mp2.
[wyróżniony] [#11] Re: Jaka karta dla 68k

@KM_Ender, post #1

3D to kwiatek do kożucha na 68k, nie widzę sensu.
Moim zdaniem PicassoIV. Pomijając fajne parametry, ma sprzętowy flicker fixer. Więc podpinasz do tego jakiegoś topowego CRTka i masz amigowy konfig marzeń.
[#12] Re: Jaka karta dla 68k

@michal_zukowski, post #4

pytanie laika : a przez jakie wyjscie video idą wtedy np. gry standardowe jak taka karta jest włożona - idzie przez DB23 (RGB)/Composite - jak bez karty ? Ta karta jest tylko np, pod WB.

Pytam o kartę np, ZZ9000 podpiętej w Amidze
[wyróżniony] [#13] Re: Jaka karta dla 68k

@ch0mik, post #12

Jak karta jest przelotowa albo ma flicker-fixer to daje wszystko na jedno wyjście. Jak nie - to natywny obraz amigowy masz na standardowych. Tak czy inaczej - możliwości karty tylko pod systemem. Natywne pozycje nadal chodzą na chipsecie.
[#14] Re: Jaka karta dla 68k

@ch0mik, post #12

W przypadku zz9000 to wszystko jest wyrzucane przez hdmi łacznie ze starymi trybami graficznymi. Nie ma ofcoz interlace-u tak ze karta zalatwia wszystkie tematy zwiazane z obrazem
1
[#15] Re: Jaka karta dla 68k

@arturB, post #14

PicassoIV również, a jest bardziej koszerna.
[wyróżniony] [#16] Re: Jaka karta dla 68k

@ZbyniuR, post #6

Środowisko wykorzystujące "dopałki 3D" nazywa się Warp3D, może Ci się obiło o uszy. Więc wszystko wykorzystujące Warp 3D korzysta z tych "dopałek". Jest też softwarowa wersja Wazp 3D.
Chociaż większość softu pod Warp 3D wymaga też PPC, wiec pod 68k to raczej mierny pomysł.
1
[#17] Re: Jaka karta dla 68k

@arturB, post #14

ale oprogramowanie jest jeszcze bardzo nie dopracowane
[#18] Re: Jaka karta dla 68k

@Solo Kazuki, post #16

Wszystko? Czyli wszystkie 3 jakie sie ukazały. Przypomnijmy, WipeOut, Tomb Raider i jakaś dómówka. No i oczywiście tylko na PPC. Szał. :)
1
[#19] Re: Jaka karta dla 68k

@ZbyniuR, post #18

Nie, jeżeli mówimy o PPC, to programów wykorzystujących 3d by się więcej znalazło.
No i jak wcześniej napisano, karty ze sprzętowym 3d były wykorzystywane przez program do renderingu 3d - Tornado3D.
[#20] Re: Jaka karta dla 68k

@ZbyniuR, post #18

Tomb Raider
na Amigę ?!?
Jakiś link można ? jakoś przeoczyłem ten fakt, a chętnie bym potestował

Ostatnia aktualizacja: 23.08.2022 18:53:06 przez UJP
[wyróżniony] [#21] Re: Jaka karta dla 68k

@ZbyniuR, post #18

Nie bądź ignorantem, skorzystaj z google.
Wklejam listę z EAB

m68k Warp3D/StormMesa Software

Games

Commercial:

Descent
Freespace
Hexen
Hexen2
Payback
Quake
Quake2
Quake3

Other:

4DTris
AlyBox
APoolGL
BattleZone
BeastieWorker
Blockout2
Chromium BSU
Crates
Cube
Cube 2
Cybercube
d3GNOP
d3GNOP+
Dragon Memory
Epiar (Crashes)
Fly
FooBillard
GL-117
Glaxium
glsfcave
glSokoban
glTron (Native and SDL versions)
I Have No Tomatoes
I, Meteor
ImuBox
LettersFall
MangoQuest (Not Working? - Problem with maps)
MazeMarathon
MenoBox
MenoBoxXmas
Mures
Oki
Old School Gravity Game
OpenArena
Orbit (Crashes on WinUAE)
PacDudeHero
PairsW3D
Pixel Artist (Not working?)
Polyroids
Rrootage
SDL-Ball
SDLJump
Smokin' Guns
Snake3D
SopoBlock
TetriAttack 2
TetriCrisis 4
Tilt'n'Roll
TuxRacer
YAPMG

Unfinished:

Enforce

Unreleased:

Lambda (Software only demo is available)
Tales Of Tamar 3D
WightFight

Misc

4DClock (Clock)
AntiPrism (Polyhedra manipulation tools)
ClockPillsGL (Clock)
CyberMagic (Screenblanker)
Deciduous (Draws binary trees)
DudeRock (AmigAmp plugin)
FPSE (Playstation emulator)
GLArea_Demo (Demo for MCC_GLArea - Not Working?)
glElite (Model viewer)
glMatrix (Screenblanker)
LodePaint (Paint program)
Lookat (3D object viewer)
MCC_GLArea (MUI custom class - Not Working?)
Microbe3D (3D object viewer)
NeonBars (AmigaAmp plugin)
OceanFlight (AmigaAmp plugin)
Pacifi3D (3D PacMan emulator)
SDL_term (ansi color terminal)
Skulpt (3D Modeller)
Smooth2 (3D object viewer)
TheTranceTunnel (AmigaAmp plugin)
UFOClock (Astronomical Clock)
VRMLEditor (Not working?)
VRMLViewer (Not working?)
WavesOfTheFuture (AmigaAmp plugin)

Demo

3D-Fraktal
BMP_Cube
Bouncing Cube
Bummel3D
CollidingStars
Cow3D
Earth
Engine
FSDithering
Gears
GL Demo Pack
GLeXcess
Lamintvro
LibSDGL
NeHe 37
OpenGL Boing
Oreilly_Cube
PaperBox
Planet
Pwrd_warp3d examples (only w3d_txtr_p96 works?)
Pyro
RocketCar
Starship
StormMesa Demo Pack
The Vague 1 (Demo Magazine)
The Vague 2 (Demo Magazine)
WarpTest
Wild Demos (Not Working?)
ZprDemo
2
[#22] Re: Jaka karta dla 68k

@KM_Ender, post #1

Morał z tego, że na 68k to wybić sobie z głowy karty 3d. Ok. Szkoda.
1
[#23] Re: Jaka karta dla 68k

@KM_Ender, post #22

Też ci tak polecam. Chcesz mieć wypasiony wymarzony model to zbieraj na a4000, ppc, picasso iv i sunrize 512, do tego jakaś Ariadne II do sieci i wystarczy :)
[#24] Re: Jaka karta dla 68k

@KM_Ender, post #22

W Quake Gl, czy Quake2, czy Paybacka i Freespace warto zagrać pod Warp3D nawet pod 68k ok, racja
[#25] Re: Jaka karta dla 68k

@BULI, post #24

To w końcu Warp3D działa też na 68k czy nie, jak to ktoś pisał wcześniej?
[#26] Re: Jaka karta dla 68k

@ZbyniuR, post #25

Działa ale przez powolność 68k, na nic więcej niż 400x300 raczej nie licz
1
[#27] Re: Jaka karta dla 68k

@UJP, post #20

To chyba miało być ironiczne, ale się średnio udało...
Tomb Raider oczywiście nie ma natywnej wersji na Amigę.
[#28] Re: Jaka karta dla 68k

@ZbyniuR, post #18

No nie wiedziałem że aż tak kiepsko z wiedzą na ten temat.
Listę gier wykorzystujących Warp 3D pod 68k podał waldiamiga, a zapewne jest tego więcej.

Niestety jak dla mnie trochę się... no nie popisałeś się.
1
[#29] Re: Jaka karta dla 68k

@ZbyniuR, post #25

A kto wspominał że Warp3D nie działa pod 68k? Nie zauważyłem nigdzie takiego wpisu.
1
[wyróżniony] [#30] Re: Jaka karta dla 68k

@KM_Ender, post #22

Niekoniecznie, jest trochę pozycji (a zapewne i powstanie jeszcze).Jednak jak pisałem karta graficzna 3D bardziej się przydaje pod PPC, bo jest tego więcej (zważając że programy pod Warp3D na 68k też przecież będą działać).
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem