kategoria: A500
[#1] RGB2HDMI - latające pixele
Odpaliłem sobie dzisiaj na swojej A500 po raz pierwszy RGB2HDMI.
Ogólnie robi wrażenie, ale na workbenchu latają jakieś dziwne pixele.
Zauważyłem, że latają wtedy gdy pixele sąsiadująca ze sobą mają określony kolor. Wystarczy, że zmienię paletę i już w tych miejscach pixele nie migają.
Jak zmienię ekran na 4 kolory to nic nie miga. Jak odpalę jakąś grę to też nic nie lata.
Akurat na WB używam palety MWB i jest to irytująco widoczne.
Sprawdzałem na monitorze HDMI, monitorze LCD i monitorze CRT (przejściówka VGA). To samo.

Filmik do obejrzenia.
[#2] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@TomcioPaluszek, post #1

Wchodziłeś w ustawienia i zmieniałeś to co tam było? Może to kwestia dopasowania odpowiedniej rozdziałki albo odświeżania. U mnie obraz był igła.
[#3] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@TomcioPaluszek, post #1

1. Jaka wersja RGB2HDMI? Nakładka na Denise czy riser?
2. Jaka wartość Sampling Phase w Sampling Menu?
[#4] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@Kitech, post #3

1. Nakładka, ale żeby zmieścić na turbo musiałem to dać na dłuższych goldpinach. To może być przyczyna ?
2. Nie widzę takiej opcji. Jakby co to mam wgraną wersję 20240213_e630d36f Release

Zmieniałem oczywiście wszystkie opcje, ale żadna nie wpływała na te pixele.


[#5] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@TomcioPaluszek, post #1

Jaką wersję RGB2HDMI masz? Standardową, czy CPLD?
W pierwszej może występować "iskrzenie" pikseli.
Ja mam CPLD (made by LinuxJedi) i nie zauważyłem takich problemów.

Już widzę.

Ostatnia aktualizacja: 17.05.2024 20:01:08 przez Gandalf
[#6] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@TomcioPaluszek, post #1

Mam dokładnie to samo w A600 z indivision. Również przy czterech kolorach nic się nie dzieje. W ustawieniach indi grzebałem na wszystkie możliwe sposoby.
[#7] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@Gandalf, post #5

W sumie to nie wiem jaką mam wersję. Kupiłem od kolegi z forum Amigę i to już tam było :)
[#8] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@TomcioPaluszek, post #7

Jasna sprawa. Przypadłość tej wersji.
Zalety - działa i jest tańsze.
Wady - możliwe problemy z pikselkami i pewne problemy z montażem, gdy masz bardziej "pokanapkowaną" A500.
Możliwe, że i w tym rozwiązaniu na dzień dzisiejszy już pikselki są ogarnięte w jakiś sposób, ale to już muszą się wypowiedzieć ci, którzy tego używają.
[#9] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@TomcioPaluszek, post #7

Rozumiem że podłączałeś to tylko do monitorów, nie próbowałeś z telewizorem? Ja miałem to podłączone do starego (2008) tv LG LCD i nie zauważyłem takiego efektu. Jeżeli masz taką możliwość to spróbuj z telewizorem.
[#10] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@nostrum666, post #9

Ok. Sytuacja na obecną chwilę wygląda tak, że próbowałem wyciągnąć to z podstawki żeby zobaczyć jaka to wersja i parę pinów połamałem. Tak więc jutro muszę to naprawić, albo pomyśleć nad ulepszoną wersją.
[#11] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@TomcioPaluszek, post #10

To jest stara, chyba nawet pierwsza albo jedna z pierwszych wersji.
[#12] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@nostrum666, post #11

[#13] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@TomcioPaluszek, post #1

Spróbuj bez turbiny. Ta pierwsza wersja (nie na cpld) potrafiła sypać właśnie takimi zakłóceniami gdy Denise się rozgrzała. Co ciekawe efekt był tylko gdy było założone turbo. Na fabrycznym setupie bez żadnych zakłóceń.

EDIT: nawet nagranie kiedyś zrobiłem - patrz końcówka filmu:


Ostatnia aktualizacja: 17.05.2024 22:25:08 przez _tBn_
[#14] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@_tBn_, post #13

Dokładnie to samo.
W takim razie zakręcę się wokół nowszej wersji RGB2HDMI.
[#15] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@TomcioPaluszek, post #14

Jeszcze Kolega z tego forum podesłał mi wtedy dwa cytaty:


Try a 47pF cap between PiCLK and ground. [piny 9 i 11 na gpio]

Also make sure all flux has been cleaned off between and under connector and chip pins.



Try the below configuration changes if you notice any pixel noise (sparkling):
Settings Menu->Overclock CPU: 40
Settings Menu->Overclock Core: 170
Sampling Menu->Sync Edge: Trailing with +ve PixClk
Make sure you have a heat sink on your Pi!
[#16] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@_tBn_, post #13

spróbuj inny zasilacz
mi działa zew scadubler elbox z ff super jak zmieniłem zasilacz
to pasy waliły jak bym wgrywał grę na c64
[#17] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@Dorian3d, post #16

Zastanawia mnie to, że te pixele latają tylko na ikonach i wokół krawędzi okien.
Odpalam gry i nic nie lata.
Filemaster na ekranie 8 kolorowym też nic nie lata.
[#18] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@TomcioPaluszek, post #1

Udało Ci się rozwiązać problem?
Nabyłem RGB2HDMI do drugiej A500 i mam dokładnie taką samą przypadłość.
Sprawdzałem na zasilaczu ciężkim i lekkim, z ACA500 i bez, podmieniałem układ DENISE i niczego to nie zmienia.
W pierwszej Amidze mam wersję riser i obraz bez żadnych zakłóceń.
Ponadto nie jestem w stanie poruszać się po menu żeby coś zmienić w ustawieniach. Krótkie wciśnięcie przycisku wyświetla menu a długie wciśnięcie zmienia tryb Scanlines ON/OFF.
W pliku Default.txt w folderze Profiles mam single_button_mode=1
Pobrałem soft z tego źródła link
Kopia oprogramowania z wersji riser również zachowuje się w menu tak samo i w obrazie poprawy brak.
[#19] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@Sounder, post #18

Niestety nie. Chyba jedyne wyjście to kupno tej nowszej wersji RGB2HDMI.
Póki co ustawiłem Workbench na 640x512 i trochę mniej się to rzuca w oczy.
[#20] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@TomcioPaluszek, post #19

A mógłbyś podzielić się softem żebym już nie szukał i kombinował z działającym menu?
[#21] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@Sounder, post #20

[#22] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@TomcioPaluszek, post #21

Dokładnie tą wersję mam (linkowałem w poście #18) i po menu nie mogę się poruszać.
Możesz zrobić kopię ze swojej karty SD i gdzieś wystawić?

Ostatnia aktualizacja: 19.06.2024 17:02:27 przez Sounder
[#23] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@Sounder, post #22

Na tę chwilę Amigę mam zapakowaną i schowaną, bo fajnie mieć Amigę, ale na co dzień wygodniejsze jest dla mnie używanie Amiberry na malince.
Ale nawet gdybym skopiował kartę SD to nie dostałbyś nic innego niż to co jest pod tym linkiem.
[#24] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@TomcioPaluszek, post #23

Już sobie poradziłem z menu. Jakaś paranoja.
Dla wersji CPLD poruszanie się po menu działa poprawnie w ustawieniu single_button_mode=1
Natomiast omawiana wersja u mnie musi mieć single_button_mode=0
[#25] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@Sounder, post #18

W pliku Default.txt w folderze Profiles mam single_button_mode=1

Używam tego samego pliku z oprogramowaniem do RGB2HDMI i ta (domyślna) wartość wynosi 0, a nie 1. Z takim parametrem u mnie działa bezproblemowo. Czemu zmieniłeś z 0 na 1?
[#26] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@Kitech, post #25

Obie wersje RGB2HDMI, które posiadam mają sterowanie jednym przyciskiem.
Pobrałem nowszą wersję oprogramowania i sprawdziłem w pierwszej kolejności pod CPLD i menu nie działało poprawnie. Siłą rzeczy sprawdziłem plik konfiguracyjny gdzie single_button_mode było ustawione na "0" więc zmieniłem na "1" i problem zniknął
Przełożyłem kartę SD do wersji starszej (tej problematycznej z artefaktami w obrazie) i okazało się, że nie da się poruszać po menu bo tam parametr "1" działa odwrotnie.
Skoro tryb jednego przycisku ma parametr "1" znaczy, że ma być włączony a parametr "0" jest tego przeciwieństwem. Jak coś źle rozumiem to proszę mnie poprawić.
[#27] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@Sounder, post #26

Do mojej A500 wleciało rgb2hdmi od LinuxJedi. W Końcu nie ma tych upierdliwych migoczących pixeli :)

Ostatnia aktualizacja: 20.08.2024 18:27:10 przez TomcioPaluszek
[#28] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@TomcioPaluszek, post #27

Dzięki za odświeżenie wątku - właśnie poznaję te nowe wynalazki. Zapoznałem się z nim i temat mi uświadomił, że używacie CPLD w brew mojemu chłopskiemu rozumowi nie jest tylko komplikowaniem na siłę projektu. :)
[#29] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@bobycob, post #28

Zastąpienie kilkunastu układów cyfrowych ogólnego zastosowania jednym CPLD nie nazwałbym komplikowaniem na siłę projektu.
[#30] Re: RGB2HDMI - latające pixele

@wali7, post #29

Biorąc pod uwagę, że prócz lutownicy zaczynasz potrzebować programatora - to jest jednak znaczna komplikacja.
Zamiast układów za ~15 PLN, układ za ~100 PLN - dla mnie to spora zmiana :). Ceny oczywiście z sufitu.

Ostatnia aktualizacja: 22.08.2024 12:37:38 przez bobycob
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem