kategorie: A1200, A4000, Mediator
[#1] Wersje moich gier na WarpOS
Cześć!

Wiele osób, szczególnie z polskiej społeczności Amigi, pytało mnie o wersje moich ostatnich gier na WarpOS.

No cóż, oto kilka nowinek:

Gorky17 WarpOS

https://ibb.co/L9D2jRs

Poza tym, że sekwencje wideo w grze nie mają jeszcze dźwięku, gra już w pełni działa. Do tej pory testowałem tylko na Apocalypse 450 MHz G4 i Sonnet 800 MHz. Powiedziano mi, że „absolutnie fantastyczne płynne przewijanie”. Testy na starszych systemach WarpOS nadal będą przeprowadzane.

Secret Project #1

(Niestety, nie mogę jeszcze ujawnić tytułu, jest to gra komercyjna na AmigaOS 4, 68k (PiStorm, Vampire V2+V4, Pi5+Amikit i szereg fizycznych systemów 68k, dokładne minimalne specyfikacje wciąż nie zostały ustalone, obsługa systemów AGA) i WarpOS. Na Apocalypse 450 MHz G4 z WarpOS działała z prędkością 50 fps w rozdzielczości 800x600 i podobnie na PiStorm 4 (ale wtedy w rozdzielczości 1024x768) lub na AmigaOne x1000 (również w rozdzielczości 1024x768). 800x600 również miało ponad 30 fps na Vampire (chyba to była wersja V2).

MagicSN
8
[#2] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@MagicSN, post #1

Gorky17 WarpOS


Fajnie zrobione! Kupiłem niedawno wersję 060. Miałem problemy z wersją pod OS3.2 (problemy raczej po mojej stronie - systemu), ale mam jeszcze OS3.9, gdzie to powinno działać bez zarzutu.

Świetna robota, mało jest takich gier na Amigę (szczególnie classic/060).

Niestety, nie mogę jeszcze ujawnić tytułu, jest to gra komercyjna na AmigaOS 4, 68k


Ale czy to jest tytuł już znany, czy tytuł zupełnie nowy?
[#3] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@_DiskDoctor_, post #2

>Ale czy to jest tytuł już znany, czy tytuł zupełnie nowy?

Znany tytuł. Nigdy wcześniej nie pojawił się na AmigaOS lub systemach podobnych do Amigi. Niestety, nie mogę powiedzieć więcej. Ale teraz to jest mój główny cel związany z Amigą.
3
[#4] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@MagicSN, post #3

To jeszcze mam prośbę o uchylenie źdźebełka faktów na jej temat.

Jaki to mniej więcej gatunek?

Gorky 17 to z tego co kojarzę, strategia turowa (coś jak HoM&M).
[#5] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@MagicSN, post #1

WoW OKOKOKOK
SUPER, już myślałem, że wersji dla WOS jednak nie będzie - a tu taka miła niespodzianka ok, racja
No to czekam na oficjalną informację, że można kupić Gorky17 pod WarpOs i kupuję OK
2
[#6] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@MagicSN, post #3

Zdradź chociaż gatunek gry, żebym mógł się już nakręcić

Ostatnia aktualizacja: 31.10.2024 07:43:18 przez _arti
2
[#7] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@_DiskDoctor_, post #4

Gorky 17 to bardziej Strategy RPG (SRPG), czyli gra RPG połączona z elementami strategii.
3
[#8] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@MagicSN, post #1

Dobre wieści! Czekam na Gorky 17 jak i nową grę.
1
[#9] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@MagicSN, post #1

Ciekawe czy ta wersja zadziała pod MorphOS-em.
[#10] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@waldiamiga, post #9

@BULL:

Zawsze mówiłem, że chcę zrobić wersję WOS. Problemem było po prostu zdobycie kompilatora, który działa zarówno na OS4, jak i na Windows. Zdobycie takiego kompilatora zajęło trochę czasu. Osobiście spodziewam się, że gra zostanie wydana w listopadzie lub na początku grudnia. Ale zobaczymy, co powiedzą betatesterzy. Wczoraj rozdałem to, co mam nadzieję, jest Release Candidate 1. Chcę jednak dać testerom wystarczająco dużo czasu na testy.

@_arti:

To w zasadzie przygoda, w której kontrolujesz 3 postacie, a pomiędzy scenami przygodowymi/RPG jest system walki, który przypomina Baldurs Gate lub XCOM. Ten system walki jest głównym elementem gry. Gra ma udźwiękowioną mowę (po niemiecku, angielsku, polsku i myślę, że w kilku innych językach - BTW, oryginalni autorzy wersji na PC byli z Polski, więc polska jest oryginalną wersją głosową, nawet angielski jest wersją dubbingowaną - dobrze dla was, chłopaki).

@waldiamiga:

Dobre pytanie. Jeśli znasz historię Amigi, wiesz, że nie jestem wielkim przyjacielem MorphOS. Ale spodziewałbym się, że będzie działać na MorphOS. Właściwie poprosiłem Betatestera w zeszłym tygodniu (o którym wiem, że ma system MorphOS), aby przetestował go na MorphOS. Musi jeszcze „ponownie” przygotować swój system MOS, ale jestem prawie pewien, że przetestuje go przed wydaniem. Ale nie wiem, dlaczego nie miałby działać. BTW, testowałem go nawet na OS4 emulującym WOS i na QEmu emulującym OS4 emulującym WOS, to działało (pomijając filmy, trzeba je było wyłączyć, aby uruchomić go na OS4 emulującym WOS, ale spodziewam się, że jest to problem, który niekoniecznie występuje na MOS). Więc jeśli emulacja WOS jest co najmniej tak dobra, jak pod OS4, to powinna działać (i słyszałem, że emulacja WOS w MOS jest bardzo dobra).

Wspomniany Betatester jest Betatesterem obu gier, więc obie można przetestować na MOS. Byłbym zainteresowany, aby działała również na MOS, mimo że osobiście nie lubię MOS. Jeśli nie będzie działać w momencie wydania na MOS, spróbuję uruchomić ją na MOS (używając emulacji WOS) później (próbowałem już z jednym użytkownikiem z wersją 68k, ale gdy napotkaliśmy problemy, zgodziliśmy się odłożyć to do czasu, aż będę miał gotową wersję WOS, ponieważ prawdopodobnie łatwiej - i ma to większy sens pod względem szybkości - jest uruchomić wersję WOS na MOS niż wersję 68k). Oczywiście wyraźnie poinformuję, gdy będę wiedział, czy działa, czy nie.

MagicSN
3
[#11] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@MagicSN, post #10

Jestem ciekaw jak to będzie działać u mnie na Blizzardzie PPC.
Pod OS4.1 działa wolno, ale działa. Czasami się wysypie.
1
[#12] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@MagicSN, post #10

No właśnie! Mogę spróbować uruchomić demo wersję 68k pod MorphOS. Zarówno na G4 1.67GHz jak i G5 2.1Ghz
[#13] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@waldiamiga, post #12

@mwb113:

Nadal będziemy testować grę pod BlizzardPPC (tester, który dostał Blizzard dostał wczoraj wersję Beta). Należy zauważyć, że wersja WarpOS nie jest bezpośrednio podłączona do portu OS4. Większość rzeczy specyficznych dla Amigi została całkowicie przebudowana (szczególnie system dźwiękowy i odtwarzanie wideo, sposób, w jaki jest obsługiwany w wersji OS4, jest zdecydowanie za wolny dla Classic Hardware).

Do tej pory testowaliśmy grę tylko na SonnetPPC i ApocalypsePPC (większość moich testerów ma kilka klasycznych maszyn PPC i kiedy wysłałem wersję beta, wszyscy najpierw testowali ją na swoim najsilniejszym systemie, co dało taki wynik, że mam teraz 4 różne wyniki testów na Sonnet/Apocalypse i zero na CSPPC/BPPC. Ale kilku facetów obiecało mi, że przetestują ją na CSPPC/BPPC w przyszłym tygodniu.

Ale rozumiem, że chcą zacząć testować na swoim najsilniejszym sprzęcie

@waldiamiga:

Powiedziano mi, że wersja 68k nie będzie działać na MOS. Dostałem kilka logów debugowania od gościa, który miał problem. Naprawiłem kilka problemów, ale potem zdecydowaliśmy, że odłożymy to na razie, aż wersja WarpOS będzie działać i spróbujemy z nią, ma to większy sens.

BTW, nabywcy wersji 68k otrzymają bezpłatnie plik wykonywalny WOS.

MagicSN

Ostatnia aktualizacja: 31.10.2024 14:59:22 przez MagicSN
1
[#14] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@MagicSN, post #13

@waldiamiga:

Powiedziano mi, że wersja 68k nie będzie działać na MOS. Dostałem kilka logów debugowania od gościa, który miał problem. Naprawiłem kilka problemów, ale potem zdecydowaliśmy, że odłożymy to na razie, aż wersja WarpOS będzie działać i spróbujemy z nią, ma to większy sens.

BTW, nabywcy wersji 68k otrzymają bezpłatnie plik wykonywalny WOS


Dzięki za informację. W takim razie odpuszczam zabawę z wersją 68k.

Ostatnia aktualizacja: 31.10.2024 15:30:05 przez waldiamiga
1
[#15] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@waldiamiga, post #14

@waldiamiga

Gdy tylko dowiem się więcej na temat wersji WOS i MOS, zamieszczę coś w wątku G17 na morphzone. Powiedziano mi, że tester z systemem MOS może mieć czas w ten weekend.

MagicSN
2
[#16] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@MagicSN, post #15

Mogę teraz potwierdzić, że Gorky17 WarpOS działa na komputerze CyberstormPPC 233 MHz + Cybervision.
2
[#17] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@Solo Kazuki, post #7

A nie strategia turowa?
[#18] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@MagicSN, post #10

A coś więcej o języku programowania, kompilatorze, silniku? C++/SDL?
[#19] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@KM_Ender, post #18

@KM_Ender:

Tak, można to nazwać strategią turową.

Jeśli chodzi o język, jak większość gier w tym wieku lub nowszych, jest to C++.

Kod specyficzny dla systemu operacyjnego używa API specyficznych dla Amigi (na przykład bezpośredni dostęp do pamięci RAM wideo w celu odświeżenia ekranu),
OpenScreen, LockBitmapTagList z CGX itd.

Soundcode używa SDL1 (używając mojej biblioteki magicsystem, aby uniknąć problemów z licencją - jeśli używasz SDL1 w projekcie komercyjnym, musisz to zrobić w bibliotece dynamicznej ze względu na licencję LGPL). System dźwiękowy wewnątrz magicsystem jest wysoce zoptymalizowany pod kątem szybkości (mały wątek dźwiękowy, a pliki dźwiękowe zostały przekonwertowane z Ogg Vorbis do WAV, aby przyspieszyć ich odtwarzanie - pierwotnie było to dla wersji 68k, ale przeniosłem wersję WOS z wersji 68k - a biblioteka magicsystem implementuje strumieniowanie WAV, aby zmniejszyć zużycie pamięci).

magicsystem został tymczasem rozszerzony, aby objąć nie tylko dźwięk (to było dla drugiej gry, nad którą pracuję). Rozszerzenia (nie używane przez G17, ale przez inną grę) obejmują odświeżanie ekranu, czas i obsługę wprowadzania. Używa funkcji o podobnym prototypie do SDL (na przykład MSS_Poll zamiast SDL_Poll,
ale wewnętrzna implementacja nie używa SDL, ale natywnych interfejsów API Amigi z intuition/graphics/etc., nowy system oferuje również obsługę AGA przy użyciu wydajnego c2p (ale nie dla Gorky17, ponieważ jest to gra o 16-bitowej głębi kolorów, wersja AGA nie ma większego sensu), ponieważ druga gra również obsługuje systemy AGA.

Jedyną częścią nadal używającą SDL jest kod dźwiękowy, ale dzięki wydajnemu wątkowi dźwiękowemu działa on bardzo dobrze (wyłączenie dźwięku powoduje różnicę 1 fps w porównaniu do włączenia go w większości systemów). Problem SDL, przynajmniej jeśli chodzi o dźwięk, zwykle nie polega na SDL, ale na tym, że SDL nie jest prawidłowo używany (szczególnie duże funkcje wątku dźwiękowego są problemem - jedną z rzeczy, które zrobiłem dla optymalizacji, było na przykład ustawienie wszystkich plików dźwiękowych na tę samą liczbę kHz, stereo/mono i liczbę kanałów - tak, aby wątek dźwiękowy nie musiał konwertować danych dźwiękowych „na fly", co znacznie pogorszyłoby wydajność - magicsystem zasadniczo MOŻE wykonywać te czynności związane z konwersją, ale wydajność jest lepsza, jeśli się jej unika, szczególnie w systemach 68k. A w przypadku portu WOS robię to samo.

Wadą jest to, że archiwum instalacyjne jest większe (nawet gdyby pliki WAV wydawały się większe niż oryginalne pliki ogg), a instalacja trwa dłużej.

Pozdrawiam,
Steffen
3
[#20] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@MagicSN, post #19

Dziękuję OK
[#21] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@KM_Ender, post #20

Obstawiam Desperados albo shadow tactics.szeroki uśmiech
[#22] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@MagicSN, post #16

Bardzo doba wiadomość ok, racja OK

Ostatnia aktualizacja: 04.11.2024 09:18:01 przez BULI
[#23] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@BULI, post #22

Teraz mogę potwierdzić, że zarówno Gorky17 WarpUP, jak i wersja WarpUP nowej gry, nad którą pracuję, działają na MorphOS. I według mojego testera działają również świetnie.

Jedynym problemem jest to, że filmy z gry obecnie nie działają w emulacji WOS MOS (ten sam problem występuje, jeśli spróbujesz ich w emulacji WOS OS4 BTW, tylko w prawdziwym WOS problem nie występuje). Tak więc obecnie możesz grać w grę tylko w MOS (w obie gry) wyłączając filmy. Ale próbuję naprawić ten problem (najpewniej jest to błąd w SDL WOS, jeśli SDL jest wywoływane w podzadaniu - co muszę zrobić z powodu licencji SDL - zamknięcie dźwięku zawiesza się i muszę zamknąć dźwięk przed wywołaniem odtwarzacza filmów, w przeciwnym razie filmy nie mają dźwięku, ponieważ zarówno SDL, jak i odtwarzacz filmów używają jednostki AHI 0). Rozmawiam z kimś, kto jest w stanie przekompilować SDL WOS (sam nigdy nie przekompilowałem SDL), aby pomógł mi rozwiązać ten problem. Na szczęście użycie SDL jest w komponencie OpenSource, więc mogę mu dać kompletny kod źródłowy tej części.
1
[#24] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@MagicSN, post #23

Jeśli filmy działają już w wersji WOS, to czy można już składać zamówienia na Gorky17 dla WOS ?
[#25] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@BULI, post #24

Możesz kupić wersję 68k, wszyscy, którzy kupili wersję 68k, mogą otrzymać wersję WOS za darmo (jak będzie dystrybuowana, trzeba będzie zobaczyć, w najgorszym przypadku mogę wysłać plik exe WOS jako dowód zakupu - ale mam nadzieję, że resellerzy się tym zajmą). Nie udostępniamy jej jeszcze, ponieważ nadal chcemy przeprowadzić kilka tygodni testów (i również spróbować naprawić problem, przez który filmy nie działają prawidłowo w emulacji wos na OS4 lub MOS - podczas gdy emulacja wos na OS4 nie jest tak ważna, ponieważ gra ma również wersję na OS4, dobrze byłoby, aby te filmy działały prawidłowo w wosemu MOS)
3
[#26] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@MagicSN, post #25

Wersja WOS będzie dostępna od 6 grudnia.
1
[#27] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@MUFA-amigaone-pl, post #26

SUPPER OKOKOKOK
[#28] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@BULI, post #27

Poprawnie. 6 grudnia będzie dostępna wersja WOS. Bezpłatna dla nabywców wersji 68k, ale możesz również kupić wersję 68k, która od 6 grudnia będzie również zawierać wersję WarpOS jako opcję instalacji. Ta wersja naprawi również problem w skrypcie instalatora, gdzie dla niektórych języków instalowany był niewłaściwy język (nie był to błąd w grze, tylko w skrypcie instalatora). Również od 6 do 8 grudnia Heretic 2 będzie dostępny w obniżonej cenie (39,95 EUR) i Quake 2 również (11,95 EUR).
1
[#29] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@MagicSN, post #25

ja kupiłem nawet ci wysyłałem potwierdzenie juź
[#30] Re: Wersje moich gier na WarpOS

@Dorian3d, post #29

Osoby, które już kupiły wersję, będą mogły pobrać pliki binarne (wymagają zainstalowanej wersji 68k lub ponownej instalacji, ponowna instalacja może bezpośrednio zainstalować wersję WarpOS) ze strony internetowej Hyperion od 6 grudnia.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem