[#1] RetroArch AmigaOS
Obecnie pracuję nad portem retroarch, modułowym systemem emulacji, do Amigaos. Wersja Amigaos 4 jest najdalej opracowana, ale wersja 68K również jest dość daleko (wersja WARPOS jeszcze nie działa, ale zakładam, że nadal ją działam, Focus jest teraz na wersji OS4 i 68K). Wiele systemów działa z prędkością 50-60 FPS na X1000, wkrótce pojawią się dane wydajności w systemach 68K (ale zakładam, że w cięższych systemach potrzebne będzie Pistorm/Wampir - mam nadzieję, że wampir będzie wystarczający). Obecnie pracuję nad portem retroarch, modułowym systemem emulacji, do Amigaos. Wersja Amigaos 4 jest najdalej opracowana, ale wersja 68K również jest dość daleko (wersja WARPOS jeszcze nie działa, ale zakładam, że nadal ją działam, Focus jest teraz na wersji OS4 i 68K). Wiele systemów działa z prędkością 50-60 FPS na X1000, wkrótce pojawią się dane wydajności w systemach 68K (ale zakładam, że w cięższych systemach potrzebne będzie Pistorm/Vampire- mam nadzieję, że Vampire będzie wystarczający).
8
[#2] Re: RetroArch AmigaOS

@MagicSN, post #1

Ooo bardzo potrzebne oprogramowanie ok, racja
3
[#3] Re: RetroArch AmigaOS

@BULI, post #2

Obecnie archiwum zawiera rdzenie dla Supergrafx16, Atari 5200, NES i Atari Jaguar. Również oddzielnie (na os4depot, ale z wersjami 68k również) są rdzenie dla SNES, NeoGeo+Various Arcade i Sega (w tym Megadrive CD i 32x). Podział na dwa archiwa wynika z tego, że ostatnie trzy rdzenie nie pozwalają na otrzymywanie darowizn, inne rzeczy tak (podpowiedź, podpowiedź ^^ Mój paypal to tirionareonwe@gmail.com). Osoby, które przekażą 10-15 EUR, otrzymają wersję beta. Wersja finalna po zakończeniu portowania będzie jednak bezpłatna na os4depot i Aminet. Jak wspomniano, obecnie tylko OS4 i 68k, ale mam nadzieję, że nadal uda mi się uruchomić wersję WOS. Planowane są inne rdzenie - mam rdzeń Playstation w wersji beta i w pewnym momencie chcę zrobić rdzeń Mame (ale nie teraz). Dla OS4 jest nadal Gameboy Core (z jakiegoś powodu nie działał w kompilacji 68k). Jeden z dwóch rdzeni Sega również nie działał w 68k, ale drugi działał (ten, który również zawiera 32x, działał - ale ten nie ma jeszcze dynamicznej rekompilacji dla 32x, więc tylko gry nie-32x działają na nim szybko). Jaguar jest również dość wolny.
2
[#4] Re: RetroArch AmigaOS

@MagicSN, post #3

Brzmi to bardzo ciekawie OK jestem MEGA zainteresowany wersją WOS i jak tylko pojawi się coś do testowania to chętnie zapłacę za wersję BETA dla WOS ok, racja
[#5] Re: RetroArch AmigaOS

@MagicSN, post #3

Daj znać jak będzie już zaimplementowany rdzeń Playstation w RetroArch AmigaOS. Chętnie potestuję z Vampire V2 vs Pistorm32 RPi4.
[#6] Re: RetroArch AmigaOS

@koczis, post #5

Osobiście uważam, że Pi4 jest trochę za słabe do emulacji Playstation. Emulator SNES nadal ma pewne problemy z synchronizacją obrazu/dźwięku (na CM4 otrzymujemy 45 fps, co jest nieco mniej niż wymagane 50 fps, co może czasami prowadzić do „szarpania”) — emulacja PSX bez JIT (niestety emulacja Beetle PSX nie ma JIT dla PPC) znacznie przewyższa ją pod względem mocy procesora. Działa na x5000 (lub z dźwiękiem szarpania na x1000 — może gdy obsługa GL będzie w x1000, wystarczy), prawdopodobnie będzie działać również na Pi5+Amikit, ale wątpię w cokolwiek poniżej. To, co widzę jako „osiągalne” dla PiStorm, to coś takiego jak SNES, Sega 8/16 Bit, PC Engine, NeoGeo itd. Wkrótce będę miał tam więcej liczb fps. Skompilowanie emulacji PSX nie byłoby dużym problemem. Ale obecnie wątpię, żeby cokolwiek poza Pi5+Amikit na 68k dało radę to uruchomić. Innym podejściem może być konwersja FPSE (myślę, że kod źródłowy jest gdzieś dostępny ???) na rdzeń libretro. Ale znowu myślę, że chociaż ma dynamiczną rekompilację dla PPC, to prawdopodobnie nie będzie miała dla 68k.
[#7] Re: RetroArch AmigaOS

@MagicSN, post #6

Teraz uruchomiłem menu Retroarch pod WarpOS. Nie uruchamia jeszcze rdzeni, a niektóre rzeczy trzeba skomentować, w przeciwnym razie się zawiesza (właśnie to debugguję, dlaczego tak się dzieje). Ponadto zawiesza się przy wyjściu. Ale zdecydowanie jest to postęp!
2
[#8] Re: RetroArch AmigaOS

@MagicSN, post #7

Zdecydowanie dobra wiadomość OK
[#9] Re: RetroArch AmigaOS

@BULI, post #8

Videos (on x5000):

https://m.youtube.com/watch?v=OkSxwhlwOdo&pp=0gcJCdgAo7VqN5tD

https://www.youtube.com/watch?v=DJY5gWPYAtQ
3
[#10] Re: RetroArch AmigaOS

@MagicSN, post #9

Bardzo ładnie OK
Tylko czekać na pokaz emulacji Jaguara, N64 i PSX ok, racja

BTW
Przypomniałem sobie, że na Amigę PPC z WarpOs jest port RetroArch wykonany przez grelbfarlk.
Udało mi się uruchomić emulację SNES i jest całkiem nieźle szeroki uśmiech
Emulacja jest dokładniejsza i szybsza niż w WarpSNES dla WOS.
Gierki z SNESa lecą z pełną prędkością bez pomijania klatek, przy niektórych tytułach sporadycznie zdarzają się niedociągnięcia związane z dźwiękiem, ale ogólnie jest OK OK
W archiwum widzę, że jest jeszcze emulator Genesis i Mame ale nie udało mi się jeszcze ich uruchomić.
1
[#11] Re: RetroArch AmigaOS

@BULI, post #10

Kod grelbfarlka był w zasadzie początkiem mojej pierwszej próby przeniesienia na OS4 (kiedy dowiedziałem się, że używał bardzo starej wersji RetroArch, zacząłem od zera, nie używając jednak jego kodu w najnowszej wersji). Ponadto jego kod ma problem ze statycznym łączeniem. Łączenie RetroArch (GPL) i SNES9x (licencja SNES9x) nie działa, ponieważ są to niekompatybilne licencje (no cóż, technicznie działa oczywiście ^^). Podejrzewam, że teraz problemy, które miałem z kompilacją WOS, wynikały z braku rzeczy pragma WarpOS dla dołączonych elementów OS. Spróbuję tego później jeszcze raz. Prawdopodobnie najpierw z jego źródłami, a następnie krok po kroku dołączę do nich moje rzeczy.

Emulacja Jaguara jest bardzo wolna (chyba że GL jest zaangażowany, ale GL dla RetroArch wymaga co najmniej GLES2, więc byłoby tylko dla OS4). Emulator SNES dla RetroArch używa tego samego kodu rdzenia co WarpSNES BTW, ale RetroArch ma wielowątkową konstrukcję i jak się dowiedziałem (zarówno dla wersji OS4, jak i 68k, a także dla WOS), ta konstrukcja znacznie przyspiesza działanie (można ją włączać i wyłączać, a po włączeniu przyspiesza emulację o 20-30% ). Najszybsze emulacje w moim porcie (na moim x1000 wszystkie z pełną prędkością przy 50-60 fps) to SNES, Sega 8/16 Bit (oprócz 32x, która jest wystarczająco szybka tylko na x5000 i może na Pi5, jak zakładam), NeoGeo (i prawdopodobnie inne, które mogą obsłużyć FinalBurn Core), NeoGeo CD, PC-Engine, Gameboy i NES.
1
[#12] Re: RetroArch AmigaOS

@MagicSN, post #9

Dobra robota. Ciekawe jak to się sprawuje pod Pistorm32 Pi4.
1
[#13] Re: RetroArch AmigaOS

@koczis, post #12

emulacja snes przy 45 fps, dźwięk w niektórych miejscach trochę urywany, nie mam danych na temat innych systemów. Mam nadzieję, że problem z dźwiękiem da się jeszcze poprawić


dla porównania pełna liczba fps na os4 i brzmi idealnie. Na wos zobaczymy.

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2025 23:34:19 przez MagicSN
1
[#14] Re: RetroArch AmigaOS

@MagicSN, post #13

Na razie nie ma żadnych wieści o wersji na wos, ale mam mame 0.78 core dla os4 i 68k, a także mane 0.139 core (wczesna wersja alfa) dla 68k. Wersje 68k i os4 mogą być teraz używane jako front-end do odtwarzania wideo (mplayer dla os4, riva i ffplay dla 68k).
1
[#15] Re: RetroArch AmigaOS

@MagicSN, post #14

We pray for the WOS version pokłony
[#16] Re: RetroArch AmigaOS

@BULI, post #15

Próbuję dziś zdobyć pierwszą naprawdę działającą WOS exe. W międzyczasie również wersja 68K (z której wersja WOS jest rekompilują) jest w wersji wyższej niż stary statyczny Exe Greg. Jest teraz 1.19.0 (wersja OS4 1.21.0). I będzie działał dynamiczne ładowanie rdzenia, a kod wideo zmienił się z 32 bit na 16 bitów (zmiana, którą pierwotnie zrobiłem dla wersji 68K, przepisałem wiele funkcji i skalerów kopiowania). Przy okazji, gdzie mogę znaleźć libpthread zawiera Warpos? Wygląda na to, że brakuje mi tego, więc obecny exe nie ma wątki wideo (dobrze byłoby włączyć w OS4 i 68K, dało to wiele wydajności).
1
[#17] Re: RetroArch AmigaOS

@MagicSN, post #16

SUPER OKok, racja
1
[#18] Re: RetroArch AmigaOS

@BULI, post #17

Powiem Wam, że pierwsze emulatory (CORES) pod WarpOs'a i 68K już są i działają OK
Ja jestem na etapie testowania SNESa i poziom emulacji jest nie do porównania do WarpSNESa, szczególnie w kwestii dźwięku ok, racja Autor ma pomysł jak jeszcze przyspieszyć działanie emulatora, więc jest szansa emulację na najwyższym poziomie OK

W ogóle warto wspomóc Autora (10EUR lub 15EUR), bo obsługiwanych emulatorów pod Amigą WOS i 68k już w tej chwili jest multum:
Snes9x
Genesis plus gx
Picodrive
Final Burn Neo
A5200
QuickNES
Beetle SupergrafX16
mbga
Virtual Jaguar
Mame2003
VICE
HANDY

Mnie osobiście korci bardzo emulacja Atarii Jaguar- wiem, że pewnie będzie niegrywalnie/za wolno, bo ten emulator nawet na najmocniejszych sprzętach pod AOS4.1 nie działa idealnie, ale ciekawość jest silniejsza niż rozsądek

Ostatnia aktualizacja: 09.06.2025 10:45:40 przez BULI
1
[#19] Re: RetroArch AmigaOS

@BULI, post #18

Mnie osobiście korci bardzo emulacja Atarii Jaguar- wiem, że pewnie będzie niegrywalnie/za wolno, bo ten emulator nawet na najmocniejszych sprzętach pod AOS4.1 nie działa idealnie, ale ciekawość jest silniejsza niż rozsądek


Nie polecam. To chodzi bardzo wolno nawet na X5000. Najlepsza wersja Virtual Jaguar, to niepubliczna wersja tego emulatora ze wzparciem EGL od Huno. Niemniej nawet na wersji od Huna, przy włączonej emulacji DSP, w takim np. Atari Kart uzyskiwałem poniżej 40fps, gdzie 60fps byłoby wartością optymalną. Ta wersja z Retroarch jest nieporównywalnie wolniejsza, o ile pamiętam Atari Karts działał z prędkością kilkunastu fps na mojej X5000, więc nawet boje się myśleć jak to będzie chodzić na Amidze 4000, nawet z G3 czy G4 na pokładzie.

Ja osobiście licze że Steffen weźmie się za Nintendo 64, bo nie ma żadnego emulatora tej konsoli na AmigaOS 4. Z drugiej strony, skoro do teraz takiego emulatora nie ma to znaczy że nie jest to łatwe. Jednakowoż taki emulator powstał już ponad 20 lat temu dla WOSa i on nawet działa dość szybko na Amidze NG, więc gdyby się udało uruchomić szybką emulację N64 na Ami, to byłby dla mnie najbardziej wartościowy core dla Retroarch. Inne atrakcyjne konsole, takie jak Sega Saturn czy Playstation 2, są dziś niestety poza zasięgiem rozsądnej emulacji na jakimkolwiek amisprzęcie, więc ich przeniesienie byłoby sztuką dla sztuki.
2
[#20] Re: RetroArch AmigaOS

@MUFA-amigaone-pl, post #19

Tak, dla Atari Jaguar polecam emulator Huno. Może się to zmienić, jeśli kiedyś uda mi się uruchomić integrację GLES z RetroArch, ale to będzie poważna robota. Sposób integracji GLES jest, powiedzmy, „bardzo nieprzyjazny dla Amigi”. Nie zagłębiałem się w to zbytnio do tej pory (w pewnym momencie to zrobię).
Jeśli chodzi o N64, są następujące problemy:
- ​​Wymaga wspomnianej wcześniej integracji GLES
- Nie ma JIT dla PPC (JIT dla większości zaawansowanych emulatorów są dla x86 i ARM).

Uwaga: jeśli dostępne jest źródło „starego” emulatora (takiego jak emulator N64 lub może FPSE dla PS1), teoretycznie możliwe byłoby przekształcenie ich w rdzeń RetroArch. Innym celem może być DesMume, emulator Nintendo DS (gdzie istnieje wersja na OS4). Jeśli ktoś potrzebuje informacji, jak zmienić emulator na rdzeń libretro, proszę o kontakt.
1
[#21] Re: RetroArch AmigaOS

@MagicSN, post #20

RetroArchWOS został przetestowany na systemie Mirari 1,4 GHz (pod MorphOS). Około 90 fps. I myślę, że to nie była Lowres Config, ale 640x480. Test were games for SNES and Sega.
1
[#22] Re: RetroArch AmigaOS

@MagicSN, post #21

test był bez dzięku czy Mirari ma juz uruchomioną kartę muzyczną pod MorphOS ?

Ostatnia aktualizacja: 09.06.2025 23:19:06 przez markusg
[#23] Re: RetroArch AmigaOS

@markusg, post #22

Testowany bez dźwięku
[#24] Re: RetroArch AmigaOS

@MagicSN, post #23

Wygląda na to, że udało nam się uruchomić wątki wideo. Ale wydaje się, że działa to tylko na „prawdziwym WarpOS”, nie na MorphOS (mogę łatwo skompilować dwa, jeden z jednym bez wątków). Innym problemem jest to, że dwa rdzenie (Mame 2009 i Final Burn Neo) są za duże dla elf2exe2. Czy obecny WarpOS nadal obsługuje runelf? Mogłoby to być alternatywne - jeśli nadal działa - uruchamianie tych ogromnych rdzeni. Jeśli działa, mógłbym stworzyć mame2009_libretro_g3.so, który po prostu wywołuje wewnętrznie przez dos.library Runelf na mame2009_libretro_g3.elf Ale nie mam pojęcia, czy jest to nadal obsługiwane.
[#25] Re: RetroArch AmigaOS

@MagicSN, post #24

Tak, pliki .elf są obsługiwane pod WarpOs, dzięki emulacji ppc.library:
https://aminet.net/package/util/libs/ppclibemu
Emulacja pozwala na uruchamianie plików #?.elf bezpośrednio pod Workbenchem (odpowiednia konfiguracja DefIcons), lub za pomocą polecenia RunELF ok, racja
[#26] Re: RetroArch AmigaOS

@BULI, post #25

musiałby to być plik elf dla warpos, a nie ppclib
[#27] Re: RetroArch AmigaOS

@MagicSN, post #26

Tak jak pisałem wyżej, jest emulacja PowerUp pod WarpOSem i może to być plik .elf dla PowerUP (ppc.library) ok, racja
[#28] Re: RetroArch AmigaOS

@BULI, post #27

Raport tymczasowy: Wersja WarpOS działa teraz płynnie, a dźwięk jest również świetny (płynny). Obecnie sprawdzam, czy wersja RetroArch 1.19 czy wersja 1.20 jest lepsza. Wygląda na to, że 1.19 jest nieco szybsza (testerzy twierdzą, że jest o 10% szybsza). Obecnie sprawdzam, czy nie zapomniałem o żadnych ważnych opcjach kompilatora podczas kompilacji 1.20, a dziś wysłałem testerom nową kompilację 1.20. Oprócz kompilacji G3 wykonuję również kompilację G4. Co ciekawe, działała również na maszynach G3 (-mcpu=7400 -mno-altivec), a nawet tam była nieco szybsza niż kompilacja -mcpu=750. Jeśli chodzi o rdzenie, działa na wszystkich innych systemach, z wyjątkiem kilku, w których plik ELF dla elf2exe2 jest zbyt duży.
2
[#29] Re: RetroArch AmigaOS

@MagicSN, post #28

Ja napiszę tylko, że jak dotąd do emulacji SNESa na mojej Amidze 4000 z PPC nadawał się tylko stareńki WarpSNES i wydawało mi się przyzwoity (ok 30 FPS z dźwiękiem działającym raz lepiej raz gorzej).
Jednak poziom emulacji SNESa jaki oferuje RetroArch jest nieporównywalny, czyli u mnie średnio około 50FPS, płynny dźwięk, co ważne zsynchronizowany i to dobrej jakości dźwięk ok, racjaOK
No i masa innych emulatorów, w tej chwili mocno męczę Game Boy Advence ok, racja
Szczerze polecam szeroki uśmiechOK
4
[#30] Re: RetroArch AmigaOS

@BULI, post #29

Być może (bez gwarancji) mamy rozwiązanie dla wersji WarpOS rdzeni FinalBurnNeo i Mame 2009 (0.139). Właśnie rozmawiałem z Hedeonem i powiedział mi, że skompilowany plik exe WarpOS powinien działać z ppclibemu (może to to, co próbowali mi tutaj wyjaśnić inni? ^^). Dam mu to przetestować i zobaczymy, czy zadziała. Mam nadzieję, że wtedy wpłynie trochę więcej darowizn na RetroArchWOS
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem