[#1] Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem
Witam

Zepsuła mi się dyskietka systemowa z Workbenchem 1.3 a jak wiadomo jest ona wymagana do tego żeby można było przesyłać adf-y z PC do Amigi i nagrywać na dyskietki. Jak sie okazało, dyskietkę uszkodził stary napęd amigi 500. Aktualnie mam wymieniony napęd ale dyskietki jak nie było tak nie ma. W związku z tym przeszukałem dyskietki z grami i okazało sie że posiadam grę samochodowa Skidmarks. Rzecz w tym że przed włączeniem gry pojawia się okienko z wyborem numerów telefonów. Podejrzewam więc że gra posiada sterownik do serial portu, czy jest jakakolwiek możliwość żeby przejść do cli i wykonać komendę type ser: ?
[#2] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@jeff__, post #1

Jeśli gra wykorzystuje kabel null modem do gry na dwóch i więcej graczy to wszystkie pliki ma w sobie. Jednak do przesyłania plików przez port serial potrzebny jest odpowiedni program (np. Twin Express) lub/i system (Workbench). Na twoim miejscu sprawdziłbym bazę polskich Amigowców:

PAU

i skontaktował się z kimś kto blisko ciebie mieszka. Łatwo przegrasz brakujące rzeczy i problem z głowy.

Pozdrawiam

[#3] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@Azzorek, post #2

Jeżeli uda się wejść do okienka CLI to można wpisać komendę (może ctrl+c da radę?):

type ser: to ram:nazwa_pliku i przesłać program transdisk z PC.

Więcej info tutaj:

http://adfsender.stoeggl.com/adfsenderterminal/methods.html

Jeszcze serial.device powinno być w katalogu DEVS dyskietki oraz konfiguracja portu na PC powinna być zgodna z tym w AMI.

Sprawdziłem i na mojej wersji gry jest ten pliczek :)

Postaram się jeszcze zbadać jaką kombinacją klawiszy można przerwać s-s.

Domyślne jakie ma mój WB 1.3 to:

Baud rate: 19200
Buffer size: 1024
Read bits: 8
Write bits: 8
Stop bits: 1
Parity: none
Handshaking: RTC/CTS



Ostatnia modyfikacja: 23.03.2011 01:24:25



Ostatnia modyfikacja: 23.03.2011 01:26:46
[#4] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@pong777, post #3

Dziękuje za podanie linka do bazy amigowców, nie wiedziałem ze coś takiego istnieje ;), jak będę w Polsce to może uda mi się załatwić spotkanie z jakimś użytkownikiem. Jak na razie spróbuję wejść do cli zobaczę czy kombinacja ctrl+c mi to umożliwi. Gdyby się udało to pozostaje tylko transwarp a z nim sobie poradzę bo już przesyłałem za jego pośrednictwem adf-y na dyskietkę przez null-modem. Jeśli ktoś z was ma coś jeszcze do dodania to uprzejmie wysłucham.

pozdrawiam

jeff__
[#5] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@jeff__, post #4

W sumie to nacisnąłem [X] z lewej strony na planszy startowej i uzyskałem dostęp do konsoli, ale problem jest innego rodzaju. Dyskietka nie zawiera polecenia TYPE a to już może być problem :/

[#6] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@pong777, post #5

Ha ha, właśnie też to teraz zauważyłem. Znalazłem inną dyskietkę (Anonymia- dyskietka z programami użytkowymi m.in diskmaster, CLImate) która ma polecenie type ale za to brak jej sterownika urządzenia ser:. Chciałem skopiować polecenie type z df0:/C na dyskietkę ze Skidmarksem. Odpaliłem diskmaster po lewej ustawiłem df0: a po prawej RAM: skopiowałem type do RAM:. Następnie wyłączyłem diskmaster i włączyłem ponownie, po prawej ustawiłem znowu RAM:, następnie włożyłem dyskietkę ze Skidmarksem, odpaliłem po lewej df0:. Potem wszedłem do C wybrałem z RAM: plik type i dałem copy. Niestety pojawił się komunikat TFA volume is not validated. Jednym słowem utknąłem :/ Fizycznie mam to co potrzebuje (oba pliki) ale nie mogę przenieść brakującego ogniwa na drugą dyskietkę.
[#7] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@jeff__, post #6

Poczytałem o komunikacie volume is not validated i dowiedzialem sie ze moze byc to spowodowane wirusem Saddam ktory podmienia plik disk-validator. Wlaczylem Virus Experta ale nawet on nie jest w stanie usunac Saddama bo rowniez pojawia sie komunikat o braku walidacji.

pozdrawiam
jeff__
[#8] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@jeff__, post #6

Jest pewien sposób aby wymusić odpalenie samego "type" z innej dyskietki.
Po prostu trzeba wpisać w ścieżce coś takiego zamiast:

type ser: to ram:nazwa_pliku

to:

etykieta_dyskietki:c/type ser: to ram:nazwa_pliku

oczywiście zamiast etykieta dyskietki to rzeczywista nazwa tej dyskietki jaką widzi np. Workbench.

Chyba, że faktycznie walidacja leży to jest problem z tą dyskietką. Może ze starości się rozsypała albo wymaga formatowania.



Ostatnia modyfikacja: 23.03.2011 22:16:16
[#9] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@jeff__, post #7

Może po prostu masz skopaną walidację mapy dysku i już !!!
[#10] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@pong777, post #8

Znalazłem x-copy i skopiowalem Skidmarksa na nowa dyskietkę, niestety dalej problem z walidacja :P, jak pech to po calości. Spróbuje jeszcze odpalić type z innej dyskietki przy załadowanym Skidmarksie według rady pong777, dzięki.

Spróbowałem i polecenie type działa ale teraz mam can't open ram ;).

Ostatnia modyfikacja: 24.03.2011 14:15:24



Ostatnia modyfikacja: 24.03.2011 14:29:12
[#11] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@jeff__, post #10

Ja ostatnio robiłem backup moich oryginalnych gier Amigowych (tych co się dało). Okazało się, że niektóre tytuły zarchiwizują się do postaci ADF, ale przegranie takiego ADFa na dyskietkę powoduje, że po jej uruchomieniu właśnie taki komunikat się pojawia (Disk is not validated). Jest to pewien rodzaj zabezpieczenia (ochrona przed ingerencją w strukturę dysku) i możliwe, że dotyczy on akurat twojej wersji Skidmarks. Swoją drogą taki komunikat może być wyświetlony i w innych przypadkach.

Pozdrawiam

Azzorek

[#12] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@jeff__, post #10

Nie musi to być w sumie RAM: niech będzie DF0: o ile tam jest kilka KB miejsca albo np: MojDysk1: Tylko trzeba posiadać dyskietką o takiej właśnie etykiecie. Nie pamiętam dobrze, ale może chodzić o brak pliku L:Ram-Handler. W dyskietce z grą po prostu go nie ma i dlatego może być problem. Warto wpierw wysłać na dyskietkę przez SER: właśnie ten plik, dzięki któremu uda się zamontować "RAM:". Na dyskietce z grą pewno może brakować miejsca, więc trzeba będzie ją wpierw zdublować i usunąć troszkę plików np. z katalogu GFX. Plik type też warto wtedy skopiować do "Skidmarks:C".



Ostatnia modyfikacja: 27.03.2011 03:10:01
[#13] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@pong777, post #12

Wpadlem na podobny pomysl aby zamiast ram: uzyc df0:. Niestety kiedy zaczynam transfer po chwili przerywa sie przesylanie pliku a w konsoli znow moge normalnie wpisywac polecenia. Poszukam jeszcze tego pliku ram-handler ale watpie zeby byl na ktorejs z dyskietek na ktorych mam gry.

Znalazlem plik ram-handler ale na dyskietce na ktorej jest jak probuje wykonac ram: to dostaje kod bledu nr 212 oraz unable to load ram. Jest to o tyle dziwne poniewaz kiedy otworze program diskmaster to w nim dostep do ramdisku dziala bez problemu i moge tam kopiowac pliki.
pozdrawiam

jeff__



Ostatnia modyfikacja: 27.03.2011 14:23:39
[#14] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@jeff__, post #6

A nie mozesz uzyc tej dyskietki (Anonymia) i przegran na nia odpowiednich plikow, aby moc przesylac pliki przez port szeregowy?
Jesli brakuje miejsca to wykasuj niepotrzebne programy.
Oczywiscie pracuj na kopii zrobionej przez x-copy.
Nie musisz wylaczac i wlaczac diskmastera zeby przegrac pliki.
[#15] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@Norbert, post #14

Tak wlasnie chcialem zrobic ale dyskietka anonymia rowniez nie ma walidacji, nie moge na nia skopiowac plikow :/.
[#16] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@jeff__, post #15

Przygotuj sobie dyskietkę w DM. Sformatuj ją z weryfikacją. Użyj ją wtedy i skopiuj kilka plików. Zobacz czy walidacja się nie posypie.

[#17] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@jeff__, post #4

napisz gdzie w UK mieszkasz, moze ktos jest niedaleko
[#18] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@Valwit, post #17

Moja lokalizacja to Bristol, jesli jest ktos w poblizu to prosze o pomoc. Napisalem wiadomosc z prosba o wb1.3 na angielskim forum amigi, ale kiedy Anglik dowiedzial sie jak mam na nazwisko, to chyba odechcialo mu sie udzielic mi pomocy .

pozdrawiam
jeff__

[#19] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@pong777, post #16

Sformatowalem dyskietke w diskmasterze. Skopiowalem na nia plik ram-handler, type oraz serial.device. Co z tym teraz zrobic dalej?
pomysł
[#20] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@jeff__, post #19

A da radę wrzucić te pliki na dyskietkę Skidmarks? Oczywiście do Skidmarks:L/ram-handler a serial.device do Skidmarks : D e v s /



Ostatnia modyfikacja: 28.03.2011 20:29:01
[#21] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@pong777, post #20

Wzialem czysta dyskietke i sformatowalem ja w x-copy w formacie workbencha. Potem wrzucilem na nia katalog C z dyskietki anonymia oraz folder L z ram-handler. Z innej dyskietki skopiowalem folder DEVS z serial.device. Odpalilem moja nowa dyskietke wykonalem type ser: to ram:transwarp potem adf sender terminalem wyslalem transwarplong, wcisnalem ctrl+c na amidze i jeszcze raz wyslalem plik zeby dostac **break.
Wszystko niby ok ale jak sprobowalem odpalic ram:transwarp -w ser: -1 to otrzymalem Unable to load ram:transwarp: error code 121. Jak odpalam diskmastera i sprawdzam zawartosc ramu to widze ze jest tam plik transwarp ale ma inna wielkosc niz ten wysylany 15201 zamiast 15204. Zmienialem predkosci wysylania z 19200 na 9600 oraz 4800 ale wtedy plik mial wielkosc 6600 albo 28000 bajtow.
[#22] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@jeff__, post #21

Jak będę wieczorem w domu to przeprowadzę eksperyment z Ami. Wiem, że na WinUAE też miałem problem z tym 121... i dostępem do RAM: ale go jakoś rozwiązałem. Muszę sobie przypomnieć po prostu. Co do tych różnych wielkości plików to jeśli porównujesz z Windowsem to tam masz wielkość pliku i wielkość na dysku to będą różne liczby. Prócz baud rate port ma jeszcze inne parametry takie jak bity stopu itp. Może w nich jest jakaś różnica przy konfiguracji portów i stąd pliki są różne. Odezwię się po eksperymencie.

[#23] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@pong777, post #22

Bardzo chcialbym wejsc do ustawien urzadzenia ser: ale jak wiadomo nie moge wejsc do preferences :P Zaloze sie ze na amidze ustawione jest Xon/Xoff zamiast RTS/CTS. Moze stad te problemy przy przesyle. Przy baudrate 9600 uzyskuje rozmiar pliku najbardziej zblizony do tego wysylanego z windowsa na windowsie 15204 bajtow a na amidze 15001 i to za kazdym razem.
[#24] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@jeff__, post #23

Pobawiłem się troszkę jak obiecałem. Otóż okazuje się że... ten plik ma mieć właśnie różną wielkość! On jest do tego po prostu przystosowany o czym informuje opis na stronce do której link podałem w pierwszym moim poście.

Ten komunikat o błędzie opisywanym przez Ciebie dotyczy nie samego programu "transwarp" a raczej problemów ze ścieżką do "RAM:".

Sprawdzam o co biega i napiszę jak się dowiem... Cierpliwości.
Chociaż mi to wygląda na problem z L:ram-handler

PS. Dysk z grą Skidmarks jest zabezpieczony przed dokonywaniem zmian. Jeśli się usunie jakieś pliki a potem coś wgra to strukturę dysku trafia i wtedy mogą być problemy z walidacją dysku!



Ostatnia modyfikacja: 02.04.2011 01:38:11
[#25] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@pong777, post #24

Czyli wnioskuje z tego ze prędkość przesyłu należy ustawić na 9600 (wtedy otrzymuje wielkość pliku najbliższą wysyłanemu plikowi). Co do ram-handler to być może jest coś nie tak, z tym ze kiedy otworzyłem diskmastera bez problemu mam dostęp do ramdisku. Skopiowałem z ramu na inna dyskietkę owy plik, niestety również wtedy nie da się go otworzyć. No ale nic, kolega jest z pewnością bardziej doświadczony ode mnie, dlatego spokojnie czekam na jakieś nowe wieści. Jak narazie dzięki za udzielone mi wskazówki które otrzymywałem do tej pory.

Próbowałem pliku ram-handler z innych dyskietek z grami, niestety ten sam efekt. Jednak nie sadze ze te pliki ram-handler są w porządku ponieważ w workbenchu kiedy wpisałem kiedyś polecenie ram: moglem wejść do ramdisku i przeglądać zawartość. Tutaj jak wpisze ram: to nie jestem w stanie otworzyć ramu tylko otrzymuje błąd. Chyba, że brakuje jeszcze jakiegoś pliku, oprócz ram-handler, nie wiem. :)

pozdrawiam
jeff__



Ostatnia modyfikacja: 02.04.2011 20:59:59
[#26] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@jeff__, post #6

A masz moze inne dyskietki Anonymia?
Na trzeciej znajduje sie program dos2dos ktory umozliwia odczytanie dyskietek pc 720kb na amidze.



Ostatnia modyfikacja: 02.04.2011 21:10:50
[#27] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@pong777, post #24

Wiem trochę więcej.

Na 100% brak pliku "L:ram-handler" powoduje problem "can't load RAM:".

Dograłem go do dyskietki ze Skidmarkiem z Workbencha 1.3.3 i teraz już problem nie występuje.

Dysk ze Skidmarkiem nie jest zabezpieczony specjalnie - trzeba tego kopiowania dokonać w shellu wydając polecenia pod WB i nic się złego z zawartością ani walidacją nie dzieje.

Skoro masz już działającego transdiska to po prostu wyślij sobie obraz ADF z WB 1.3 za pomocą terminala na PC przez SER: z pominięciem RAMu!

Służy do tego komenda:

transdisk -w ser: -d trackdisk 0

Jeśli chcesz przesłać zawartość dyskietki na PC to:

transdisk >ser: -d trackdisk 0


Jeśli podejrzewasz, że konfiguracja portu na Ami jest inna niż na PC to zmień tą na PC na taką zgodną z amigową. Powinny się sprzęty dogadać. W najgorszym wypadku po prostu będzie się wolniej kopiowało.

[#28] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@pong777, post #27

Niestety nie mam innych dyskietek anonymia, zostało mi niewiele dyskietek których zapasy z dnia na dzień się kurczą. Wszystko wskazuje na to ze nic nie będę mógł zrobić. Heh skąd mam wziąć ram-handler z dyskietki z workbenchem jak nie mam workbencha :), taka kura i jajko. Mam inne ram-handlery z innych dyskietek ale one wcale nie działają. Nie mogę więc ani użyć transdiska ani transwarpa. Jeszcze raz podam z czego korzystałem:
1.Nowa dyskietka sformatowana w diskmasterze z walidacja.
2.Sformatowana w x-copy jako dyskietka bootowalna.
3.Skopiowałem na nią:katalog C z komendą type, katalog DEVS z serial.device oraz katalog L z ram-handler. Więcej plików na dyskietce nie ma.

Podaje to na wszelki wypadek zeby nie okazalo sie potem ze potrzebowałem jeszcze innych plików.

Przed chwilą próbowałem pod emulatorem wyrzucić wszystkie pliki z dyskietki WB1.3.3 z wyjątkiem folderów C, DEVS oraz L i również dostaje can't open ram:. Coś chyba źle zrozumiałem i robię nie tak jak powinienem.


Ostatnia modyfikacja: 03.04.2011 12:36:37



Ostatnia modyfikacja: 03.04.2011 13:23:58
[#29] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@jeff__, post #28

A co z pomysłem żeby zamiast do RAMu to od razu kopiować plik na dyskietkę z której bootowałeś?

type ser: to DF0:transdisk

a potem

DF0:transdisk -w ser: -d trackdisk 0

i zapodajesz sobie WB 1.3.3 z ADF terminala.

Potem reebotujesz Amigę i powinien wskoczyć piękny WB.



Ostatnia modyfikacja: 03.04.2011 19:24:04
[#30] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@pong777, post #29

Spróbowałem, plik wysyła się do 20% zapisuje na dyskietkę po czym przerywa wysyłać i zapisywać. Wielkość pliku nagranego na dyskietkę to ok 1200 bajtów. Moim zdaniem problem leży gdzieś po stronie sterownika portu szeregowego oraz jego ustawień.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem