[#31] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@jeff__, post #30

Mam rozumieć, że sam transdisk się odzywa tylko kopiowanie ADFa się zatrzymuje?

[#32] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@pong777, post #31

Otóż właśnie nie, transdisk nie chce się przesłać i skopiować. A może bufor sterownika serial.device jest za mały?, heh tylko jak go zmienić jeśli nawet tak by było. Przynajmniej dobre wieści od Anglika, możliwe że wyśle jutro WB1.3, ale tak czy siak chciałbym się dowiedzieć dlaczego nie mogę tego przesłać.

pozdrawiam
jeff__
[#33] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@jeff__, post #32

ja co prawda mieszkam wyspe obok, ale mozesz podeslac flopki to ci skopiuje, jak jestes zainteresowany to daj znac na maila amiga [] valwit net
[#34] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@jeff__, post #32

To już troszkę kijowo... Chyba Valwit musi poratować bo mnie niestety mimo najszczerszych chęci i kilku godzinach eksperymentów przy Ami zabrakło wiedzy i pomysłów. Oczywiście nabyte doświadczenie - bezcenne :D

[#35] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@pong777, post #34

Właśnie otrzymałem dyskietke z WB 1.3.2. Skopiowałem transdiska do ramu odpaliłem tak jak mówiłeś ale w momencie kiedy wysyłam plik dostaje: komunikat adf file is too short? Jestem zdruzgotany, bo ani transdisk ani transwarp nie hula.
[#36] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@jeff__, post #35

Przetestujemy może połączenie z Ami do PC? Sprawdź, czy uda się wysłać ADFa z WB 1.3.2 w drugą stronę. W ADF Terminalu daj RECEIVE, w Ami włóż dyskietkę z Workbenchem do stacji. Użyj komendy o której wspominałem we wcześniejszym poście do przesyłania plików z Ami na PC. Jeśli załaduje się plik na PC (postęp kopiowania w ADF Terminalu będzie zachowywał się normalnie) zerknij na PC pod WinUAE czy tego otrzymanego ADFa da się normalnie używać i czy nie będzie problemów z CRC bądź walidacją. To byłby znak, że konfiguracja portów, przewód i same porty są ok.



Ostatnia modyfikacja: 05.04.2011 23:49:06
[#37] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@pong777, post #36

Wydaje mi się, że najpierw potrzebowałbym pliku adf na amidze? A żeby go utworzyć musiałbym mieć więcej ramu niż 1mb. Przy uruchomionym WB 1.3.2 zostaje mniej niż 880kb. Komenda którą mi kolega podał, była chyba do przesyłania z PC na Amige przez serial port, dlatego nie za bardzo wiem co mam zrobić hmm :(. Myśl kolegi rozumiem bo jest logiczna ale nie wiem jak tego dokonać. :)

Chyba juz wiem jak to zrobic. Przeslalem transdiska do ramu a potem ram: transdisk >ram:part1.adf -s 0 -e 39. Sprawdzilem wielkosc pliku part1.adf wyszlo 450560 bajtow, taka wielkosc wpisalem w adf sender terminalu po czym wcisnalem receive. Tak samo postapie z drugim plikiem oczywiscie wczesniej zwalniajac ram po part1.adf. Mam nadzieje ze dobrze, jak nie to poprawcie.



Ostatnia modyfikacja: 06.04.2011 01:31:46
[#38] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@jeff__, post #37

Nie musi być dużo wolnego ramu. Postaram się bardziej łopatologicznie:

Problem: Jak przesłać zawartość dyskietki (WB 1.3.2), która znajduje się w stacji dysków Amigi na PC jako obraz ADF oraz przetestować, czy nie ma przekłamań w transmisji.

Założenia:

1. Program transdisk jest wrzucony do katalogu "Workbench1.3:C",
2. Port SER: jest skonfigurowany w prefsach właściwie i tak samo jak na PC,
3. PC i Ami są połączone kabelkiem.
4. WinUAE jest na PC i jest skonfigurowane do pracy.

Rozwiązanie:

1. Bootujemy Amigę z dyskietki Workbench 1.3.2
2. Uruchamiamy konsolę (CLI/SHELL)
3. Odpalamy PC i ADF Terminal
4. W ADF terminalu klikamy przycisk RECEIVE
5. W konsoli w Ami wpisujemy:

transdisk >ser: -d trackdisk 0

i naciskamy ENTER.

6. Trwa transmisja zawartości dyskietki (bez zrzucania tego do RAMu w postaci ADF) z Amigi na PC do pliku.

7. Po kilku minutach transmisja powinna się zakończyć.

8. Plik, który otrzymaliśmy na PC wrzucamy do WinUAE (bo jest to obraz ADF) i sprawdzamy, czy WinUAE zabootuje z tego obrazu i czy nie wyskoczą jakieś błędy CRC bądź nie będzie problemu o walidacji dysku.

Jeżeli operacja się powiedzie to idziemy dalej... Jeśli nie to będziemy analizować co jest nie tak.

Jeżeli z Ami na PC będzie OK to pobawimy się w finalny sposób czyli przesyłanie gierek i innych z PC bezpośrednio do stacji dysków Amigi.
Nie trzeba tego dzielić na ADFy tylko od razu wrzucać tak: PC->ADF Terminal->serial pc->serial ami->transdisk->flop Amigi. Omijamy konieczność podziału tego ADFa na dwie części i problem ze zbyt małą ilością RAMu.



Ostatnia modyfikacja: 06.04.2011 01:52:00



Ostatnia modyfikacja: 06.04.2011 01:53:28
[#39] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@pong777, post #38

Amiga smiga, caly adf przeslal sie na PC. Uruchomilem go pod winuae i zabootowalo bez problemu, otworzylem notepad dziala i pochodzilem po folderach. Dlaczego wiec w druga strone nie teges? ale niech to bedzie juz temat na jut... aah, na dzisiaj :P ale najpierw troche snu. :)

pozdrawiam

jeff__



Ostatnia modyfikacja: 06.04.2011 02:46:57
[#40] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@jeff__, post #39

No to teraz czas na test w tą właściwą stronę.

Problem: Jak przesłać obraz dyskietki w formacie ADF z PC wprost na dyskietkę w stacji Amigi?

Założenia:

1. Program transdisk jest wrzucony do katalogu "Workbench1.3:C",
2. Port SER: jest skonfigurowany w prefsach właściwie i tak samo jak na PC,
3. PC i Ami są połączone kabelkiem.
4. Gra w formacie ADF jest już pobrana (np. z Rodzynków z PPA).

Rozwiązanie:

1. Bootujemy Amigę z dyskietki Workbench 1.3.2
2. Uruchamiamy konsolę (CLI/SHELL)
3. Odpalamy PC i ADF Terminal
4. W ADF terminalu klikamy przycisk SEND i wybieramy plik z ulubioną gierką pobraną wcześniej na PC.
5. W konsoli w Ami wpisujemy:

transdisk -w ser: -d trackdisk 0

i naciskamy ENTER.

6. Trwa transmisja zawartości dyskietki (bez zrzucania tego do RAMu w postaci ADF) z PC do Amigi.

7. Po kilku minutach transmisja powinna się zakończyć.

8. Zamykamy konsolę i zerkamy czy na blacie WB jest ikonka z dyskietki z odpowiednią etykietą.

9. Rebootujemy Ami i sprawdzamy czy gra się da uruchomić.

Jeżeli operacja się powiedzie to sukces więc pijemy piwo do lusterka z radości. Jeśli nie to będziemy analizować co jest nie tak.

[#41] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@pong777, post #40

Po wpisaniu komendy transdisk -w ser: -d trackdisk 0 i wcisnieciu enter, dostaje komunikat "ADF file too short?". Probowalem ADF-a z workbenchem z innej stronki oraz ADF-a z moim workbenchem przeslanym z amigi na pc. :/
[#42] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@jeff__, post #41

Znalazłem odpowiedź na samym PPA:

Q: While transferring an adf file you get the following error message: ADF too short?
A: This can be caused by older versions of serial.device. Try a different version of it. Get one from here:
http://adfsender.stoeggl.com/utility/serial.zip. If possible, the usage of Workbench 1.3.3, 2.0 or higher is
recommended because they contain reliable versions of serial.device.


Ja testowałem z wersją 1.3.3 a 1.3.2 nie. Byłoby pechowo :/

Podobny post tutaj:

http://www.ppa.pl/forum_ppa/read.php?f=1&t=58906



Ostatnia modyfikacja: 07.04.2011 20:13:15
[#43] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@pong777, post #42

Bardzo pechowo by bylo. Probowalem innego sterownika i jest to samo :/ wiec mozliwe ze to wina workbencha 1.3.2.
[#44] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@jeff__, post #43

Sprobowalem amiga explorera. Udalo mi sie go przeslac na amige oraz polaczyc PC z moja A500. Z pojedynczymi plikami nie ma problemow kiedy przeciagne je i upuszcze w amiga explorerze bez problemu zapisuja sie na dyskietce w amidze. Natomiast jesli probuje wrzucic plik ADF to dostaje na PC komunikat unknown command :/.

Heh sprobowalem zrobic cos co wydawalo mi sie ze nie ma prawa dzialac. Zamiast skopiowac przez amiga explorera plik adf, wypakowalem go pod PC i zaznaczajac wszystkie pliki skopiowalem na amige. Ku mojemu zdziwieniu amiga zabootowala z owej dyskietki na ktora wrzucilem wb 1.3.3. Niestety tutaj tez otrzymuje ten sam komunikat. Tak jednak sobie mysle czy to mozliwe zeby w taki sposob przenosic adf-y? W koncu amiga to odczytala. :D



Ostatnia modyfikacja: 08.04.2011 00:48:39
[#45] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@jeff__, post #44

Da się przenosić pliki, ale nie bootbloki. O ile z programami może nie będzie dużych problemów o tyle z grami mogą one występować dość często. Gry NDOS na pewno nie pójdą w ten sposób. Postaram się jeszcze troszkę poeksperymentować... Jeszcze nie koniec walki.

[#46] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@pong777, post #45

Jak ja przesyłałem ADFy do Amigi, najpierw wpisywałem "transdisk -w ser:", program czekając na dane nic nie zapisywał, potem wkładałem pustą dyskietkę i dopiero wtedy wciskałem SEND na PC. Wszystko działało super.

[#47] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@pong777, post #45

Chyba udało mi się rozwiązać mój problem. Przeskanowałem dyskietki systemowe oraz te na które chciałem wrzucić pliki ADF. Okazało się ze byl na nich Joshua Virus oraz Saddam. W programie Virus Expert nadpisałem bootsector Protektorem 3.5. Od momentu kiedy dyskietki zostały wyczyszczone z wirusów problem zniknął jak za sprawa czarodziejskiej różdżki. Wczoraj udało mi sie wrzucic jedna gierke NDOS, Super Żaba biega i skacze jak należy. Dzięki wszystkim za pomoc, wytrwałość i cierpliwość a w szczególności tobie pong777 ponieważ najwięcej się udzielałeś.

Pozdrawiam wszystkich

p.s
Skanujcie dyskietki programami antywirusowymi ;)
[#48] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@jeff__, post #47

Nie wpadłbym na to kurka wodna. Tak napradę nigdy w Ami nie skanowałem niczego antywirusem. Przestraszyłeś mnie i chyba przelecę całą kolekcję flopów. Najważniejsze jest to, że udało się osiągnąć sukces chociaż klęska wydawała się nieunikniona. Miłej zabawy :)

[#49] Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem

@jeff__, post #47

@jeff
Saddama Hussaina (wirusa) trzymam na dyskietce dla potomnych, taki ze mnie kolekcjoner!

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem