[#38]
Re: Gra Skidmarks - nadzieja na przesłanie workbencha przez null-modem
Lokalizacja: Korniaktów Północny
@jeff__,
post #37
Nie musi być dużo wolnego ramu. Postaram się bardziej łopatologicznie:
Problem: Jak przesłać zawartość dyskietki (WB 1.3.2), która znajduje się w stacji dysków Amigi na PC jako obraz ADF oraz przetestować, czy nie ma przekłamań w transmisji.
Założenia:
1. Program transdisk jest wrzucony do katalogu "Workbench1.3:C",
2. Port SER: jest skonfigurowany w prefsach właściwie i tak samo jak na PC,
3. PC i Ami są połączone kabelkiem.
4. WinUAE jest na PC i jest skonfigurowane do pracy.
Rozwiązanie:
1. Bootujemy Amigę z dyskietki Workbench 1.3.2
2. Uruchamiamy konsolę (CLI/SHELL)
3. Odpalamy PC i ADF Terminal
4. W ADF terminalu klikamy przycisk RECEIVE
5. W konsoli w Ami wpisujemy:
transdisk >ser: -d trackdisk 0
i naciskamy ENTER.
6. Trwa transmisja zawartości dyskietki (bez zrzucania tego do RAMu w postaci ADF) z Amigi na PC do pliku.
7. Po kilku minutach transmisja powinna się zakończyć.
8. Plik, który otrzymaliśmy na PC wrzucamy do WinUAE (bo jest to obraz ADF) i sprawdzamy, czy WinUAE zabootuje z tego obrazu i czy nie wyskoczą jakieś błędy CRC bądź nie będzie problemu o walidacji dysku.
Jeżeli operacja się powiedzie to idziemy dalej... Jeśli nie to będziemy analizować co jest nie tak.
Jeżeli z Ami na PC będzie OK to pobawimy się w finalny sposób czyli przesyłanie gierek i innych z PC bezpośrednio do stacji dysków Amigi.
Nie trzeba tego dzielić na ADFy tylko od razu wrzucać tak: PC->ADF Terminal->serial pc->serial ami->transdisk->flop Amigi. Omijamy konieczność podziału tego ADFa na dwie części i problem ze zbyt małą ilością RAMu.
Ostatnia modyfikacja: 06.04.2011 01:52:00
Ostatnia modyfikacja: 06.04.2011 01:53:28