[#31] Re: Wielozadaniowość Amigi

@recedent, post #29

Nie jestem elektronikiem/informatykiem dla mnie nie ma to większego znaczenia:D czy API czy system. Zatem pozostaje mi tylko kajać się pokłony ...

[#32] Re: Wielozadaniowość Amigi

@Tomski, post #1

Granica między jednym a drugim jest płynna. Aplikacja zapisana w chipie będzie hardwarem, ta sama aplikacja zapisana na dyskietce będzie softwarem. Nie zmienia się kompletnie nic poza nośnikiem.
[#33] Re: Wielozadaniowość Amigi

@arcof, post #32

tu jest pytanie o Amige , caly kernel jest zapisany w exec.library ktory jest w ROMie on jest "planista" i zajmuje sie dzieleniem czasu na poszczegolne taski. Przyklad z odkrywaniem muzyki i formatowaniem dyskietki pokazuje ze architektura amigi wspomaga multitasking systemu.
[#34] Re: Wielozadaniowość Amigi

@stachu100, post #14

To bardzo duże i niesprawiedliwe uproszczenie. Dawniej system operacyjny miał obsługiwać klawiaturę, ekran, stację dyskietek i kilka portòw I/O.

I bardzo ważna rzecz - był pisany na "jednorodny" sprzęt. Potem musiał sobie radzić z obsługą czterech wersji mikroprocesora i trzech wersji chipsetów graficznych. To wszystko. Natomiast liczba możliwych kombinacji sprzętu w pecetach, na których można uruchomić Windows, jest obecnie bliska nieskończoności.
[#35] Re: Wielozadaniowość Amigi

@Daclaw, post #34

a to juz nas nie powinno intersowac ..Microsoft mogl wypusci nieskonczona ilosc wersji systemu pod dedykowany sprzet .. :)) To juz kwestia firmy sprzedajaca oprogramowanie .. Microsoft przyjol taka a nie inna droge .. mamy taki a nie inny Multitasking :) przy formatowaniu dyskietki :P
z drugiej strony podzespoly kompa sa stale zmienia sie najczesciej karta muzyczna i graficzna ..stacja dyskow jest w duzej mierze ustandaryzowana w swiecie PC.
Wydaje mi sie ze Amiga ma lepiej rozwiazana kwestie wspopracy z miekkim nosnikiem 3.5 / 5.25
[#36] Re: Wielozadaniowość Amigi

@recedent, post #29