[#1] Wiadomość: Arcymag będzie dla OS3.x :)
Na pewno zmartwię tym wiele osób (przede wszystkim Logana), ale obecnie pracuję nad wersją Arcymaga tylko dla AmigaOS4.0. Spowodowane jest to tym, że po pierwsze - dzięki AmigaOS4.0 program będzie bardziej rozbudowany, będzie zawierał więcej elementów animowanych, a grafika będzie śmigać w 8 bitach, a po drugie rozwijanie programów dużo lepiej mi idzie w rozdzielczościach karty graficznej na moim monitorze LCD. Z drugiej strony na pewno ucieszę użytkowników MorphOSa, albowiem planuję port tej gry na MorphOSa, który wykona jakaś inna osoba. Już niedługo kolejne wieści dotyczące Arcymaga!

Pozdrawiam.

P.S. Przygotowałem sobie porządne środowisko pracy pod AmigaOS4.0. Korzystam z oficjalnego SDK dla tego systemu oraz programu DME Matta Dillona (powstał port tego edytora programisty dla AmigaOS4.0 co mnie bardzo cieszy - jest to edytor bardzo wygodny i w pełni konfigurowalny, i jestem do niego przyzwyczajony z AmigaOS3.x).

P.S.2. Chciałbym w tym miejscu szczerze przeprosić Rzookola, Recedenta i APC74 jeśli poczuli się urażeni moją wcześniejszą wypowiedzią. Doszedłem do wniosku, że była ona bezpodstawnym oskarżeniem i mogła urazić uczucia zainteresowanych osób. Jeszcze raz przepraszam.

DODANE: Chciałbym poinformować, że wersja dla OS4.0 jest już nieaktualna, a gra powstanie na system OS3.x i kości AGA.

[#2] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS4.0

@Minniat, post #1

Nie jestem zbytnio pamiętliwy, ani nadmiernie małostkowy. Chętnie potestuję demo na mojej Efice.

Owocnego pisania!

[#3] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS4.0

@Minniat, post #1

czegoś nie rozumiem?
to nie będzie wersji arcymaga pod 68k ?
przecież różnica między 68k + karta graficzna a os4+karta graficzna to jakis rząd wielkosci tylko

zrób wersje na 68k + karta graficzna, jak ktoś będzie miał szybki sprzęt to uciągnie, jak nie to będzie miał mobilizacje do kupna szybszego :)

jesli chodzi o agę to mysle ze po konwersji grafiki do 320x240 (o ile teraz juz jest w wyższej rozdzialce) nie ma bata zeby chodzila wolno na 040

[#4] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS4.0

@Minniat, post #1

Jestem dosc mocno zawiedziony tym , ze nie powstanie wersja dla chipu aga , a kupno OS4 i plyty pod niego mam dopiero w dalszych niestety planach.

[#5] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS4.0

@Minniat, post #1

... no to żem se pograł... :(

[#6] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS4.0

@Shoonay, post #5

I ja... szkoda... pozostaje krótkie demko :(

Nadal jednak trzymam kciuki za projekt i życzę powodzenia :)
[#7] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS4.0

@Minniat, post #1

Można gdzieś cokolwiek z Arcymaga zobaczyć? Jakiekolwiek próbki grafiki, scenariusza czy coś takiego?

[#8] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS4.0

@Minniat, post #1

Chcialbym uporzadkowac pewne rzeczy mianowicie:
1. Wspolpraca pomiedzy nami skonczyla sie jakies 3 miesiace temu. Pomimo updateow grafiki z mojej strony, nie dostalem zadnej konkretnej odpowiedzi poza kilkoma slowami o tym ze aktualnie pracujesz nad gra.

- Po pierwsze ustalenia miedzy nami byly takie ze gra powinna odpalac sie bezproblemowo na amigach klasycznych. Pod taki sprzet projektowalem grafike i pod taki sprzet bede ja docelowo tworzyl. Z mojej strony na "lepszych" konfiguracjach lub w swiecie PC gra z moja grafika raczej utonie w zalewie lepszych produkcji. Od samego poczatku chcialem zrobic cos swierzego na klasyczny sprzet.

2. Manifestujac ze tworzysz "Arcymaga" na Os 4, wczesniej nie informujac mnie wogole o tym, tworzysz troche dziwna atmosfere.
- Arcymag nie jest tylko twoja wlasnoscia, nawet w wersji demo jest ujete moje imie i nazwisko oraz informacja o tym ze jestem tworca jego grafiki. Nigdy nigdzie nie napisalem ze zrzekam sie praw do tego co zrobilem.



Rozumiem ze tworzysz gre Arcymag na tzw swoje konto tylko ze nadal nie wiem jak i kiedy. W skutek czego zmuszony jestem odmowic uzywania jakichkolwiek elementow graficznych zrobionych przezemnie do gry Arcymag. Mowiac krotko, mozesz tworzyc wlasna gre na podstawie wczesniej ustalonych naszych pomyslow ale bez mojej grafiki. Wybacz ale JA nadal bede tworzyl gre juz pod innym tytulem z elementow grafiki gry "Arcymag" na amige klasyczna kontynujac wszystykie zalozenia ustalone wczesniej.

[#9] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS4.0

@MDW, post #7

Niedlugo, bo juz na riverwash przygotowywuje nowa wersje poprawionej grafiki do gry wczesniej znanej jako Arcymag. Postaram sie aby Administratorzy utworzyli osobny dzial na ktorym bede mogl informowac o pracach nad gra. Aktualnie szukam osoby odpowiedzialnej za kod gry. Grafika zostala podbita o kolejne 32 kolory, czyli aktualnie to 64. Calosc elementow graficznych zawiera sie na 3 kb bitmapie 64 klorowa w tym jednym kolorem jako "alpha".
Gotowy jest napisany przezemnie poczatkowy scenariusz i kilka pomyslow na plansze przedstawionych w formie graficznej. Dodatkowo jest juz kilka animacji nowego bohatera itp.

- Aktualnie w skutek kilkumiesieczngo braku odzewu, kontynuluje programowanie gry na wlasna reke, ale w dalszym ciagu na amige klasyczna. Program od samego poczatku mial w maksymalnie wzbogaconej wersji pracowac na 1200 Aga 2mb chip Pal 320x256. Co wydawalo mi sie zrozumiale, ale wybaczcie teraz juz nie wiele rozumiem. Troche jestem ta cala sytuacja wstrzasniety.



Ostatnia modyfikacja: 23.08.2009 00:25:01
[#10] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS4.0

@Koyot1222, post #8

Ależ myślałem, że dajesz mi tu swobodę wyboru jeśli chodzi o docelową platformę. W naszej korespondencji zaznaczyłeś, że mogę programować na platformie, na której mi wygodnie to znaczy na Amidze z kartą graficzną. Tutaj na forum również wspominałem wcześniej o porcie gry na kartę graficzną i OS4.

Oczywiście, że Arcymag nie jest tylko moją własnością. Wszelki dochód ze sprzedaży takiego produktu byłby podzielony na nas dwóch. Rozumiem, że nie mogę już korzystać z Twojej grafiki do gry, do której piszę kod. Jest mi z tego powodu bardzo przykro. Pewnie chodzi o to, że chciałeś pokazać demo Arcymaga już na Riverwash. Przez te trzy miesiące nasza współpraca została zawieszona z mojego powodu. Wspominałeś, że chciałbyś by gra była już przynajmniej w 50% gotowa we wrześniu. Przepraszam, że nie wywiązałem się z tego założenia.

Szkoda byłoby zawieszać taką współpracę, z której mogłoby powstać coś naprawdę dobrego. Taki produkt nie utonąłby w gąszczu innych gier, z tego też powodu, że na OS4 nie powstaje zbyt wiele oprogramowania. Myślę, że popyt na taką grę byłby dość duży. Uważam, że nowa platforma lepiej obsłuży silnik który piszę, przez co gra będzie znacznie atrakcyjniejsza. Jedyną kwestią, która przeszkadzałaby nam we współpracy jest to, że nie widziałbyś rezulatatów prac w czasie rozwoju programu, jako że nie posiadasz OS4. Zawsze mógłbym wysyłać Ci screenshoty lub animację z gry.

W czasie rozwoju programu podzieliło nas wiele kwestii, m.in. jak ta gra ma wyglądać, i z jakich elementów ma się składać. Grafika zmieniała się wraz z rozwojem programu, początkowo była to 64-kolorowa grafika, która podmieniała tą w Robbo, później, wprowadziłeś rzut izometryczny, który bardzo wzbogacił szatę graficzną, ale postawił przede mną duże wyzwanie, z którego się jednak wywiązałem, czego dowodem wydanie działającego demka. Teraz pojawił się problem docelowej platformy. Myślę, że nie jest to sytuacja nie do rozwiązania.

Mam nadzieję, że przychylisz się do mojej propozycji i będziesz nadal przygotowywał grafikę do Arcymaga, na której bardzo mi zależy i o co bardzo Cię proszę, czy to będzie produkt pod AGA czy pod kartę graficzną! Jeśli nie, to trudno. Nie będę szukał póki co nowego grafika.



Ostatnia modyfikacja: 23.08.2009 06:46:02
[#11] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS4.0

@Minniat, post #10

Ależ myślałem, że dajesz mi tu swobodę wyboru jeśli chodzi o docelową platformę.

Dokladnie, rozmawialismy o jezyku programowania, napisalem ze bardzo doceniam twoj wklad programistyczny w sktutek czego Arcymag wogole zaistnial. Jednak nasze ustalenia jasno dotyczyly jezyka i narzedzi ktorych bedziesz uzywal w ktorej kwestii pozostawilem tobie dowolny wybor. Jak juz kilka miesiecy temu obiecywalismy ludziom tu na forum gra miala pracowac na amidze klasycznej. Jak sam widzisz jest kilka osob ktore bezinteresownie pomogly nam naglosnic sprawe gry i wyraznie sa niezadowolone z rozwoju sprawy poniewaz wymagania gry podskakuja z zapowiedzi na zapowiedz a demo jak dotychczas (nie liczac wczsniejszych "tech demo") bylo tylko jedno. Ja tez jestem juz troche tym zaniepokojony.

Przez te trzy miesiące nasza współpraca została zawieszona z mojego powodu. Wspominałeś, że chciałbyś by gra była już przynajmniej w 50% gotowa we wrześniu. Przepraszam, że nie wywiązałem się z tego założenia.

Nie chodzi mi o jakies oficialne przeprosiny. Jest mi zwyczajnie glupio ze obiecalismy cos pisemnie na tym forum a teraz sie z tego wogole nie wywiazujemy. W przypadku kiedy gra byla by gotowa nawet w 100% nie wiem czy osoby ktorym nadszarpnelismy kredyt zaufania pomoga nam rownierz tak szybko i sprawnie jak poprzednim razem. Przykro mi jest tez z tego powodu ze firmuje ten projekt wlasnym imieniem i nazwiskiem a to do czegos juz zobowiazuje.

Szkoda byłoby zawieszać taką współpracę, z której mogłoby powstać coś naprawdę dobrego.

Alez tu nie ma czego zawieszac, gra sie zwyczajnie nie rozwija

Taki produkt nie utonąłby w gąszczu innych gier, z tego też powodu, że na OS4 nie powstaje zbyt wiele oprogramowania.

Takie podejscie "na bezrybiu i rak ryba" mnie nie satysfakcjonuje. Rozumiem kiedy mamy juz dzialajaca gre i wtedy robimy dzialajacy port na os4. Wybacz ale gra wspaniale wpasowuje sie sprzet amigi klasycznej. Na sprzet ktory oferuje juz min 16 bit glebie kolorow i akceleracje graficzna oraz sprzetowe efekty 3d powinny raczej powstawac zupelnie inne gry. Takie jest moje zdanie.
- Poza tym docelowo nie dalo by jak juz puzniej zrobic dzialajacej wer CD32 do ktorej zalatwilem juz muzyke w formacie audio.

W czasie rozwoju programu podzieliło nas wiele kwestii, m.in. jak ta gra ma wyglądać, i z jakich elementów ma się składać.

Od samego poczatku gra miala byc gra logiczna z elementami akcji. Bardzo cieszyly mnie wszelkie elementy dodane w programie przez Ciebie. Problem w tym ze pomimo znacznych posuniec w pracach z mojej strony nie widze progresu. Zaczales poslugiwac sie gra jak wlasnym indywidualnym tworem i ciagniesz projekt w niewiadomym mi zupelnie kierunku. Dziwne jest dla mnie tez zalatwianie prywatnych spraw poprzez publiczne forum zwlaszcza ze moj Gmail wyswietla mi ze ostatnia prywatna wiadomosc od Ciebie otrzymalem jakis miesiac temu.



Ostatnia modyfikacja: 23.08.2009 08:45:28
[#12] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS4.0

@Koyot1222, post #11

Jak napisałem wcześniej moja praca nad grą została wstrzymana przede wszystkim z powodu braku konkretnych pomysłów na grę, już w demku widać nasze niezdecydowanie odnośnie kształtu przyszłej gry. To właśnie niezdecydowanie jest przyczyną zahamowania rozwoju gry.

Bardzo mnie zaskoczyła Twoja rezygnacja z tworzenia grafiki do gry po deklaracji o zmianie docelowej platformy (może nie zmianie, ale tworzenia portu dla niej). Zawsze w późniejszych etapach prac mogę zrobić port dla AGA, na razie OS4.0 pozwala rozwinąć skrzydła mojemu silnikowi. Ja chciałbym pójść na ugodę i gwarantuję Ci, że dostaniesz wynagrodzenie za swoją pracę. Zaufaj mi odnośnie OS4.0, wiem co robię. Deklaracje tutejszych osób o zakupie ewentualnej gry, która miałaby pójść pod OS3.x i AGA nie pozostaną bez mojej odpowiedzi.

Nie chcę publicznie załatwiać takich spraw, ale najlepiej jak przenieśmy teraz dyskusję nt. docelowej platformy na maila, o ile w ogóle jesteś jeszcze zainteresowany wspomaganiem naszego projektu. Ja ze swojej strony oferuję Ci dalszą pracę nad kodem. Chciałbym Tobie również podziękować za cały wkład w ten projekt i mam nadzieję, że zwieńczymy go sukcesem. Proszę Cie, zastanów się jednak czy chcesz dalej wspierać Arcymaga. Jeśli koniecznie chcesz wersji dla np. CD32 to będziesz ją miał, tylko na razie pozwól mi programować pod kartę graficzną, zapewnia mi ona znacznie większą wygodę pisania.

[#13] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS4.0

@Minniat, post #12

Po co tworzyc te gre pod OS4 skoro bedzie ruszac na UAE, co za tym idzie nawet na PC dzieki Winuae? Nie widze zandego sensu w pisaniu Arcymag na OS4 potem robienia krok w tyl czyli amigi klasycznej, kilka krokow w tyl za pomoca portow na inne systemy. Zwlaszcza ze aktualnie gra juz dziala i potrzeba jej jej modyfikacji a nie robienia znow od zera. Strata czasu mojego i osob ktore zagraly w demo i przeslaly nam raporty o problemach. Kolejny krok w tyl w niewiadomo jakim kierunku.

[#14] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS4.0

@Koyot1222, post #13

Jeżeli mogę się wtrącić do dyskusji - chciałbym nadmienić, iż pisanie pod OS4 rzeczywiście po części mija się z celem, jeżeli można coś równie dobrze zrobić na 3.x. Czy można zobaczyć gdzieś w ogóle jakieś screenshoty albo stronę projektu? Lub choćby informację, co to jest za gra? Myślałem z początku, że to po prostu jakiś magazyn.

Zainteresowany B ;)

[#15] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS4.0

@BagoZonde, post #14

Tutaj znajdziesz wiadomość o wydaniu demka tej gry.

[#16] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS4.0

@BagoZonde, post #14

Ale się porobiło... nie...

BagoZonde - był news na PPA i grywalne demko.

Ja sam już nie wiem co na ten temat napisać. Czekałem na demko pod OS 3.1 gdyż od początku były takie założenia. Po ukazaniu demka cieszyłem się jak przysłowiowy "głupi" że w końcu jest, czekałem na więcej. Z tego co zauważyłem dopiero PO ukazaniu się demka zaczęły padać propozycje ze strony forumowiczów aby grę przeportować na MOSa OS4 czy nawet na tryb ECS aby gra działała pod A500.

Cóż, szkoda że stało się jak się stało. Kiedyś bawiłem się w tworzenie gier bardziej lub mniej amatorsko i wiem jedynie że bez solidnego planu i założeń jest ciężko. Trzeba wiedzieć co i na co się tworzy. Nie wiem co dalej z losem projektu, to już zależy od Was (Koyot, Minniat) jednak samo rozpoczęcie projektu proponuję zacząć od małego amatorskiego GDC/GDD (Game Design Concept/Document) które sprecyzuje co to za gra, jakie ma założenia i na jaki system się ukaże. Trzymajac się takich założeń na pewno będzie łatwiej realizować zamierzone cele...

Z nadzieją na ujrzenie Arcymaga na swojej kochanej A1200
Pozdrawiam
Logan
[#17] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS4.0

@Koyot1222, post #13

Wszystko się rozchodzi o kartę graficzną, do której nie wszyscy amigowcy mają dostęp, a która zapewnia mi stworzenie szybkiego silnika i wygodną pracę przy pisaniu.

[#18] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS4.0

@Logan, post #16

Tak, brakuje nam tego Game Design Concept/Document, na pewno poprawiłoby to naszą współpracę z Koyotem. Czy mógłbyś Logan podać jakieś namiary w Internecie jak taki dokument napisać?

[#19] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS4.0

@Logan, post #16

Logan napisał(a):

> Ale się porobiło... nie...
>
> BagoZonde - był news na PPA i grywalne demko.

Byłem na długich wakacjach bez komputera więc umknęło to mojej uwadze.

Gra jest naprawdę ciekawa. Grafika całkiem klimatyczna, myślę, że pod 3.x spokojnie można tą grę napisać. Co do sampli miałbym tylko małą uwagę, aby ładnie się wyciszały na końcu a nie urywały. No i jakaś lekko ambientowa - cave'owa muzyka w tle - fajnie jakby była. Sample są bardzo przyjemne.

Życzę powodzenia w realizacji projektu, praktycznie widać, że można już ciachać kolejne levele i ewentualnie dodawać różne inne przeszkadzajki.

OK

[#20] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS4.0

@Minniat, post #18

Posiadam kilka wersji które podeślę Ci za moment na e-mail. Dokumenty w języku angielskim. Dosyć rozbudowane ponieważ dotyczące tworzenia gier komercyjnych do sprzedaży na rynek, a w takiej grze opisane musi być niemalże wszystko gdyż stanowi to jej główną dokumentację dla developera/wydawcy. Myślę jednak że po "wyrzuceniu" kliku działów/akapitów oraz odpowiednim wypełnieniu będzie w sam raz do projektu nad którym pracujesz/pracujecie.
[#21] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS4.0

@Minniat, post #1

ja tylko nie rozumiem co programowanie pod os4 szkodzi w powstaniu wersji na AGA, powinien być jeden interfejs programistyczny i ten interfejs się implementuje. Czy to pod aga czy to pod cgx. Robi sie dwa zestawy funkcji albo jedna funkcje z #idefami i sie jedzie.

[#22] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS4.0

@Logan, post #20

Wyśmienity materiał :) Dzięki OK Znacznie ułatwi nam to projektowanie naszej gry.



Ostatnia modyfikacja: 23.08.2009 11:43:41
[#23] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS4.0

@rzookol, post #21

Dzięki Rzookol, rozważe opcję wykorzystania dyrektyw #ifdef / #endif w kodzie gry lub robienia zestawów funkcji. Problem polega na tym, że aby gra działała szybko na AGA trzeba stworzyć kompletnie odmienny interfejs wykorzystujący Blitter do rysowania obiektów i Copper do wyświetlania obrazu.

[#24] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS4.0

@Minniat, post #23

no ale jak rozumiem masz już interfejs zrobiony gdyż użyleś go w pierwszej wersji arcymaga, rozumiem też, że dla kart graficznych może zajść potrzeba trzymania danych w innym formacie (chunky),

chcę tylko zauważyć, że prędkość ma drugorzędne znaczenie, ważna jest logika i fabuła gry bo logikę o wiele trudniej poprawić po teoretycznym skonczeniu gry niż prędkość

[#25] Re: Dobre wieści: Arcymag będzie dla OS3.x :)

@Minniat, post #1

Mogę wszystkich uspokoić. Po namyśle zdecydowałem, że gra będzie pisana jednak pod OS3.x i jednocześnie pod kości AGA i kartę graficzną. Procesor PPC nie jest tutaj potrzebny. Zatem użytkownicy UAE również zagrają w naszą produkcję. Przepraszam wszystkich za zamieszanie, a w szczególności mojego grafika - Krzyśka Matysa. Napiszę Ci prywatnie przeprosiny za całe to zamieszanie. Mam nadzieję, że mi wybaczysz.

Pozdrawiam.



Ostatnia modyfikacja: 23.08.2009 19:09:06
[#26] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS3.x :)

@Minniat, post #25

Wybaczamy i trzymamy nadal kciuki. :)
Cokolwiek by się działo, nie dajcie głupim nieporozumieniom rozbić Teamu chłopaki, jesteście teraz jak małżeństwo, musicie się dogadać!

[#27] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS3.x :)

@Shoonay, post #26

Właśnie tak :)

Trzymam kciuki za powodzenie Waszego projektu :)

POWODZENIA !!!
[#28] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS4.0

@Minniat, post #17

Wszystko się rozchodzi o kartę graficzną, do której nie wszyscy amigowcy mają dostęp

Dzisiaj więcej Amigowców ma dostęp do karty graficznej niż do kości AGA/OCS. Właściwie 90% ludzi, którzy nadal czynnie interesują się tym środowiskiem ma sensowne maszyny. Głownie z tego powodu, że używają ich normalnie, a trudno dzisiaj używać starych Amig jak komputerów. Właściwie to trudno używać nowych, a starych to się już zupełnie nie da. :)

[#29] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS4.0

@MDW, post #28

Szkoda że nie należę do tej większości. Mnie wystarcza A1200 z prockiem 030 idealnie sprawuje się do gier. Właśnie do gier, nie do normalnego używania bo jak wspomniałeś z tym jest trudno. Chociaż gdybym mógł dać za mediatora 100 złotych a nie 400 to kto wie czy bym nie próbował...
[#30] Re: Wiadomość: Arcymag będzie dla OS4.0

@Logan, post #29

Aaa do gier. Przepraszam ale nie brałem tego pod uwagę. :) Jakoś nigdy mi się Amiga z grami nie kojarzyła. :)

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem