[#31] Re: Blizzard 1260/100Mhz 64MB FAST

@twardy, post #6

132,27MIPS
[#32] Re: Blizzard 1260/100Mhz 64MB FAST

@dez3, post #31

Co tu robić z takimi prędkościami szeroki uśmiech
[#33] Re: Blizzard 1260/100Mhz 64MB FAST

@SuperBuster, post #22

Nie działa stabilnie, bo kontroler pamięci nie został zaprojektowany z uwzględnieniem takich częstotliwości, zauważ, że cykl przy 50MHz to 20ns, a przy 100MHz już 10ns i odległość od zboczy to 5ns, uwzględnij propagacje machów i wyjdzie ci, że przekraczasz bezpieczne wartości timingów (wyobraź sobie, że jakiś sygnał jest wystawiany na pozytywnym zboczy zegara, przy 50MHz przy propagacji 7ns ten sygnał pojawi się 3ns tuż przed zboczem negatywnym, przy 100MHz 2ns za zboczem negatywnym ), które sprawdzają się jeszcze przy 66MHz, a przy 80 już nie koniecznie. Widać to dobrze na przykładzie ustawiania zworek karty na 70ns i wkładania simmów 50ns (a powinny być analogicznie 35ns).

Sama tabelka to za mało, aby określić dokładną przyczynę, należy zrobić analizę czasową uwzględniając propagacje i przebiegi i skonfrontować to datasheetem 68060 i kości RAM (chociaż tutaj jest jasne jak słońce, że RAM jest "przeciążony", przydałby się zrzut z analizatora logicznego o próbkowaniu 1GHz).

Dziwi mnie, że cały czas się wszyscy nad tym zastanawiają, skoro podkręcana jest cała karta, a nie tylko procesor.
[#34] Re: Blizzard 1260/100Mhz 64MB FAST

@sanjyuubi, post #33

Ty do mnie nie pisz takich rzeczy bo ja i tak rozumiem tylko ostatnie zdanie
[#35] Re: Blizzard 1260/100Mhz 64MB FAST

@SuperBuster, post #34

Wyobraź sobie, że to jest tak jakby sterować pojazdem radiowym na dużą odległość, odległość jest odpowiednikiem MHz, jak jest blisko to możesz reagować bardzo szybko, ale jak jest bardzo daleko np. na księżycu, to musisz zmienić strategię sterowania tego pojazdu z powodu zwłoki pomiędzy reakcją pojazdu a zmianami wykonywanymi na pilocie.


Analogicznie w elektronice im większe częstotliwości, tym więcej zjawisk zaczyna wychodzić na wierzch, trzeba zmienić strategię w projektowaniu i uwzględniać takie rzeczy, które nie miały znaczenia przy małych częstotliwościach jak propagacje buforów, długość ścieżek czy zjawiska falowe, sygnały wysokiej częstotliwości są prowadzone już np. podwójnymi ścieżkami (sygnały różnicowe) itd.

Znów analogicznie, im mniejszy rozmiar ma jakiś obiekt, tym mniejszy wpływ ma na niego grawitacja, mrówka zrzucona z samolotu się np. nie zabije, a Ty już tak.

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2015 19:25:44 przez sanjyuubi
[#36] Re: Blizzard 1260/100Mhz 64MB FAST

@mikser, post #32

Może już DAPlayer będzie używalny tak jak na najwolniejszym PPC?

http://thomas-rapp.homepage.t-online.de/amiga/daplayer.html
[#37] Re: Blizzard 1260/100Mhz 64MB FAST

@sanjyuubi, post #35

im mniejszy rozmiar ma jakiś obiekt, tym mniejszy wpływ ma na niego grawitacja

Przecież rozmiar ma się nijak do masy. Grawitacja działa na masę nie na rozmiar obiektu.
[#38] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Blizzard 1260/100Mhz 64MB FAST
[#39] Re: Blizzard 1260/100Mhz 64MB FAST

@dez3, post #31

Tylko co tu teraz z taką Amigą zrobić ? Workbench pewnie śmiga aż miło :)
Zrób filmik jak sprawnie działa Workbench i udostępnij na YouTube.
A ja tutaj przy 16mips i 16 kolorach hehe

Gratuluje !
[#40] Re: Blizzard 1260/100Mhz 64MB FAST

@Art, post #39

Oglądać demka, zagrać w jakieś klasyki FPS na Amigę z patchami dla 68060, kręcić filmiki w dobrej jakości przy użyciu jakiegoś grabbera i wrzucać na YT.
[#41] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Blizzard 1260/100Mhz 64MB FAST
[#42] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Blizzard 1260/100Mhz 64MB FAST
[#43] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Blizzard 1260/100Mhz 64MB FAST
[#44] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Blizzard 1260/100Mhz 64MB FAST
[#45] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Blizzard 1260/100Mhz 64MB FAST
[#46] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Blizzard 1260/100Mhz 64MB FAST
[#47] Re: Blizzard 1260/100Mhz 64MB FAST

@lekarz_med, post #37

Darujcie mi te niespójności fizyczne, chodziło mi tylko o analogię, zjawiska dominujące są inne w przypadku mrówki i człowieka skaczącego z samolotu, tak samo w przypadku człowieka, gdzie trzeba uwzględnić jego masę, tak samo w przypadku akceleratorów, cechy układów takie jak propagacja np. 7ns przy niskich zegarach są właściwie pomijalne, tak przy dużych częstotliwościach nie mogą być zignorowane.
[#48] Re: Blizzard 1260/100Mhz 64MB FAST

@dez3, post #1

dez3 , kiedy będzie można podesłać swoje zabawki do przeróbek na 100Mhz ??
[#49] Re: Blizzard 1260/100Mhz 64MB FAST

@pabloz, post #48

Atari XL chcesz posyłać na przeróbkę???
[#50] Re: Blizzard 1260/100Mhz 64MB FAST

@lysyzastary, post #49

tak, ale poźniej :)
[#51] Re: Blizzard 1260/100Mhz 64MB FAST

@dez3, post #11

Bardzo chętnie, niestety u mnie przy 75 już są wywrotki...
[#52] Re: Blizzard 1260/100Mhz 64MB FAST

@pabloz, post #48

proszę czekać aż uruchomię kartę z 060 rev. 6
tu można zapisywać się na procki 060 rev. 6
[#53] Re: Blizzard 1260/100Mhz 64MB FAST

@dez3, post #52

Ile jest zabawy w przypadku CSPPC? Mam już rev.6...
[#54] Re: Blizzard 1260/100Mhz 64MB FAST

@alt_, post #53

Wszystko w swoim czasie..
[#55] Re: Blizzard 1260/100Mhz 64MB FAST

@dez3, post #54

Czekamy :) Chociaż fajnie by było przed Pixel Heaven ;)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem