[#1] Joystick KTRLCD32+ Arcade
Autor KTRL32(+) teraz zbudował Joystick Arcade obsługujący 7 przycisków (jak joypad CD32). Dostępny jest w wersjach z czarnymi albo kolorowymi przyciskami oraz z gałką po lewej albo po prawej, więcej na ten temat tutaj.





[#2] Re: Joystick KTRLCD32+ Arcade

@Solo Kazuki, post #1

Fajny OK
[#3] Re: Joystick KTRLCD32+ Arcade

@BULI, post #2

Super ciekawe jake bedzie cena i ilu bedzie nabywców sam go z checia kupie patrzac np po rodzimej firmie MATT troszke tych joysticków sprzedają choć ceny nie najniższe. Jestem ciekaw jakie koszty byłyby aby wznowić produkcje np takiego quickjoya top stara albo QuickJoy JET FIGHTER SV-122 lub 126 :)

Ostatnia aktualizacja: 06.02.2020 06:37:19 przez francdt
[#4] Re: Joystick KTRLCD32+ Arcade

@francdt, post #3

Akurat TopStar moim zdaniem jest przereklamowany (mam kilka w tym dwa fabrycznie nowe i nie uważam ich za cud techniki). Ale takim Quickjoy II Turbo (sv-124), Quickjoy Jetfighter (sv-126) lub Quickshot Python 1m bym nie pogardził. W większości powstają kontrolery typu arcade stick a tych lotniczych jak na lekarstwo. Klasyczny Matt nie ma spustu pod palcem wskazującym. Zostaje Skorpion który mi nie podchodzi.

Ostatnia aktualizacja: 06.02.2020 07:30:47 przez Grzegorz_P

Ostatnia aktualizacja: 06.02.2020 07:32:38 przez Grzegorz_P
1
[#5] Re: Joystick KTRLCD32+ Arcade

@Grzegorz_P, post #4

Panowie, zwracam uwagę że żaden z wymienionych przez was joysticków nie ma nawet obsługi 2 przycisków, o 7 nie mówiąc.
[#6] Joystick Arcade działający jak ten z CD32

@Solo Kazuki, post #1

Dla zainteresowanych joystickami obsługującymi siedem przycisków zgodne z joypadami z CD32, są obecnie do kupienia w Polsce takie joysticki:

Dostępna jest wersja zwykła oraz wersja z podświetlanymi przyciskami.

Jak ktoś jest zainteresowany to w ofercie są także inne joysticki, np z 3 niezależnymi przyciskami, z podświetlaniem, itd.

Joysticki są składane przez osobę która je sprzedaje i jak ktoś chce coś zmienić to istnieje taka możliwość. Można też złożyć zamówienie na zmodyfikowany według własnego uznania joystick.
1
[#7] Re: Joystick Arcade działający jak ten z CD32

@Solo Kazuki, post #6

ale mało podobne
[#8] Re: Joystick KTRLCD32+ Arcade

@francdt, post #3

Po co wznawiać produkcję QuickJoy-i ?
One jednak okazały się awaryjne, taki Jet Fighter po krótkim czasie bardzo się "rozklekotywał" i często padały w nim sprężynki, a TopStar chodził bardzo opornie i mimo masywnego wyglądu ( "metalowy" drążek ) często urywały się mocowania rękojeści.
Niedługo będzie do kupienia joystick pozbawiony tych wad

zamiast awaryjnych sprężynek duże mikro przełączniki/krańcówki, o różnej ( do wyboru ) twardości

a drążek wraz z główną częścią mechanizmu ( głowicą ) wykuty z jednego kawałka metalu.
w opcji też z dwoma niezależnymi fajerami ( i innymi "ciekawostkami"), w wersji DB9, ale też USB.
1
[#9] Re: Joystick KTRLCD32+ Arcade

@UJP, post #8

a gdzie ?
[#10] Re: Joystick KTRLCD32+ Arcade

@Dorian3d, post #9

co gdzie ?


Ostatnia aktualizacja: 12.10.2021 03:14:26 przez UJP
[#11] Re: Joystick KTRLCD32+ Arcade

@UJP, post #10

kupić taki Joystick
[#12] Re: Joystick KTRLCD32+ Arcade

@Dorian3d, post #11

w krótce pre-order na Kickstarterze
[#13] Re: Joystick KTRLCD32+ Arcade

@UJP, post #12

dasz link ?
[#14] Re: Joystick KTRLCD32+ Arcade

@UJP, post #12

Super... tylko czemu to jest w wątku o joystickach działających w standardzie siedmiu przycisków?
Ja tam nie widzę ich aż tylu...

Nawet podejrzewam że te joysticki mogą nie mieć nawet dwóch niezależnych przycisków. Będą więc znowu powielały mylną opinię czy wręcz stereotyp że na Amigę to tylko jeden przycisk na kontrolerze.

Akurat tak się składa że od dłuższego czasu (będzie już z dwadzieścia lat ) staram się z takim stereotypem walczyć, choćby tym wątkiem czy rozpowszechniając tą listę, a ty mi "walisz kamola w ogródek".
[#15] Re: Joystick KTRLCD32+ Arcade

@UJP, post #12

Ja dodam że do kupienia od zaraz są te joysticki co dałem info i też są na mikrostykach. Dodatkowo te mikrostyki są takie, jak się stosuje w automatach do gier, zresztą przyciski także. Nie wiem jakiej jakości będą te joysticki z KS, ale te co o nich napisałem są na pewno dobrej jakości, pomimo iż ich wygląd może być kontrowersyjny.
[#16] Re: Joystick KTRLCD32+ Arcade

@Solo Kazuki, post #14

Nasze joysticki w wersji klasycznej mają dwa niezależnie działające fajery zgodne z Amigą i C64, lub zdublowany fajer dla osób preferujących górny, lub innych platform które nie posiadają obsługi drugiego fajera.
Pracujemy na dołożeniem kolejnych 4 przycisków, ale to przede wszystkim w wersji USB z myślą o reedycjach starych komputerów C64 mini/maxi, czy A500 mini do obsługi menu i dodatkowych opcji ), ponieważ ze względu na konstrukcję joysticka ciężko jest znaleźć na nim miejsce dla 4 kolejnych fajerów tak żeby były ergonomiczne w użyciu podczas gry, chociaż przynajmniej trzeci fajer dałoby się wygodnie używać na dolnej obudowie.
Ale ponieważ przewidujemy 3 linie tych joysticków
- wersja klasyczna DB9 z dwoma fajerami ( podstawowa bez jakiejkolwiek elektroniki )
- wersja USB z 6 przyciskami, przy czym 4 na dolnej obudowie z przeznaczeniem raczej do obsługi menu emulatorów
- wersja Assembler która będzie miała na stronie swój konfigurator z możliwością wyboru marki/modelu/twardości switchy, twardości sprężyny ( opór jaki stawia joy), typu wykończenia powierzchni ( guma, welur, mat, kolor ), podświetlenie RGB, obsługa nietypowych platform, autofajer, bezprzewodowa komunikacja i co tam nam jeszcze przyjdzie do głowy, no i w tej wersji byłaby możliwość wybrania 6 fajerów zgodnie z CD32.

a jeśli chodzi o mikrostyki to używamy tego samego typu co jest stosowany w maszynach arcade, czy automatyce przemysłowej, ponieważ to sprawdzona konstrukcja, łatwo dostępna, produkowana przez wiele firm, dzięki czemu dostępne są w dużej rozpiętości cenowej i o różnych parametrach ( z dźwigienką i bez, o różnej twardości i punkcie przełączania )


Ostatnia aktualizacja: 12.10.2021 09:35:06 przez UJP
[#17] Re: Joystick KTRLCD32+ Arcade

@UJP, post #16

Nawet podejrzewam że te joysticki mogą nie mieć nawet dwóch niezależnych przycisków

Potwierdzam, Chłopaki byli na AmiParty z prototypami swojego produktu, więc można było dotknąć, pograć, zasugerować jakieś konkretne rozwiązanie i są przewidziane między innymi 2 niezależne fire ok, racja
Bardzo fajne wrażenie robiły te dżoje OK

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2021 09:29:41 przez BULI
[#18] Re: Joystick KTRLCD32+ Arcade

@BULI, post #17

Byłem na Amiparty, widziałem i potwierdzam, sprawiały bardzo sensowne wrażenie. Trzymałem w ręce, odpowiedni ciężar, chodziły też bardzo dobrze.
[#19] Re: Joystick KTRLCD32+ Arcade

@BULI, post #17

Szkoda tylko że Vaciak pokonał go przy pierwszym kontakcie
[#20] Re: Joystick KTRLCD32+ Arcade

@mikecios, post #19

Aaaa, to nie wiedziałem, ma chłopak krzepę w łapie, jak widać.szeroki uśmiech
Na mnie te joye zrobiły super wrażenie.
[#21] Re: Joystick KTRLCD32+ Arcade

@UJP, post #16

Ale ponieważ przewidujemy 3 linie tych joysticków
- wersja klasyczna DB9 z dwoma fajerami ( podstawowa bez jakiejkolwiek elektroniki )

Proponował bym rozważyć jednak wersję z 3 niezależnymi przyciskami, co nie wymaga także dodatkowej elektroniki. Zaletą jest to że co prawda nieliczne na razie gry (choć zespół WHDLoad zaczął dodawać wsparcie) skorzystają z 3 przycisków, to przy wielu grach na 2 przyciski jest to po prostu pauza (wciśnięcie widziane jest jako start/play nawet bez lowlevel.library!). Jest to o tyle ciekawe, że wygląda na to że Commodore nie tylko uwzględniało ten przycisk, lecz co ciekawsze niektóre gry z tego nawet korzystają, co było dla mnie sporym zaskoczeniem.

Od siebie dodam że będę pillnował, aby jak najwięcej gier na trzy przyciski miało wsparcie WHDLoad.OK

Edit: Także w miarę możliwości będę do wcześniej wspomnianej listy dopisywał gry w których 3 przycisk jest przynajmniej jako pauza.

byłaby możliwość wybrania 6 fajerów zgodnie z CD32.

Przypominam tylko że zgodnie z CD32 jest siedem przycisków... ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2021 10:21:03 przez Solo Kazuki
[#22] Re: Joystick KTRLCD32+ Arcade

@mikecios, post #19

Na Amiparty były pierwsze "testy na żywych organizmach" i były wersje z tworzywa imitującego parametry typowego ABS ( twardość, udarność itp. ), ale też z żywicy o dużo mniejszej wytrzymałości do testów przyśpieszonego starzenia ( odbarwia się w miejscach większych naprężeń i łatwiej pęka przy jeszcze większych, szybciej wyciera się na "mąkę" w miejscach dużego tarcia), cały czas jeszcze szukamy miejsc które wymagają wzmocnienia, lub rozłożenia styku ruchomych elementów na większą powierzchnie, ale potrzebuje to "beta testerów", dobrą okazją do takich testów było AmiParty, ale do turnieju w Dynę nie powinien trafić taki egzemplarz, no ale trafił i poleciała podpora switcha dla fajera, poza tym to była jeszcze wersja z wsuwkami, a już z tego zrezygnowaliśmy na rzecz lutowanych wiązek przewodów z małymi wtyczki przewlekane przez drążek, za duże przeciążenia na szczycie drążka, z czasem wsuwki wypinały się.
Na Pixel Heaven przez 3 dni karcenia przez hordy małolatów żaden joystick ABS nie poległ, jedyne straty były na polu powłok, jedna gumo podobna starła się już pierwszego dnia, dwie inne mają ślady przetarć, tylko jedna przetrwała bez większych śladów zużycia.
1
[#23] Re: Joystick KTRLCD32+ Arcade

@Solo Kazuki, post #21

Jest to o tyle ciekawe, że wygląda na to że Commodore nie tylko uwzględniało ten przycisk, lecz co ciekawsze niektóre gry z tego nawet korzystają, co było dla mnie sporym zaskoczeniem.

Commodore ten pin przewidziało na trzeci guzik myszy ( druga funkcja to "dawca" wartości osi X w Paddel), ale chyba rzeczywiście częściej wykorzystywali go producenci gier, ale jak spotkałem się z joystickiem z epoki który obsługiwał 2 niezależne fajery, tak z 3 nie spotkałem się ( ani z myszą, ani joy-em )

Przypominam tylko że zgodnie z CD32 jest siedem przycisków...

już z dodatkowymi 4 mamy spory problem jak je sensownie upchać, jeszcze przeanalizujemy zasadność dodania kolejnego, może się uda gdzieś znaleźć miejsce, ale nie chcemy zrobić z tego joy-a klawiatury, to z założenia ma być klasyczny joy do gier z Amigi/Commodore/Atari, a 99% z nich wykorzystuje tylko jeden fajer.

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2021 10:35:46 przez UJP
[#24] Re: Joystick KTRLCD32+ Arcade

@UJP, post #23

Commodore ten pin przewidziało na trzeci guzik myszy ( druga funkcja to "dawca" wartości osi X w Paddel), ale chyba rzeczywiście częściej wykorzystywali go producenci gier, ale jak spotkałem się z joystickiem z epoki który obsługiwał 2 niezależne fajery, tak z 3 nie spotkałem się ( ani z myszą, ani joy-em )

Myszki czy "joye" (-stick lub -pad) z trzema niezależnymi przyciskami były bardzo rzadkie, jest nawet jedna myszka od Commodore bodajże dodawana do A3000 pod UNIXa.
Niemniej trzeci przycisk jest wykorzystany w niektórych grach, jest także oprogramowanie wykorzystujące trzeci przycisk myszy, ale "padeł" na Amigę z tego co mi wiadomo na razie nie obsługuje żadna gra na Amigę. Bardziej "analogowość" złącza dla 2 i 3 przycisku była wykorzystywana w joystickach analogowych oraz niektórych interfejsach myszek z PS/2 czy USB na DB9 do obsługi rolek.

Zapewne znacie temat, ale tak dla innych zainteresowanych tematem tutaj jest rozpiska obsługi myszek, kontrolerów cyfrowych oraz kontrolerów analogowych pod DB9 (A właściwie DE-9 według tego co tam jest napisane).

Zastanawiałem się też jak by można umieścić przyciski. Nie wiem jak to widzą inni (i jestem tego ciekaw), ale jak dla mnie pasowało by w drążku przycisk pod palcem wskazującym jako Fire 1 a pod kciukiem jako Fire 2. Na podstawie od strony przewodu Fire 1/Fire 2 zamieniany miejscami (dla prawo i lewo ręcznych), a te pozostałe u "dołu" jako Fire 3 (Play/Start).
[#25] Re: Joystick KTRLCD32+ Arcade

@UJP, post #23

99% z nich wykorzystuje tylko jeden fajer.

Przypuszczam że już nie 99% dzięki zespołowi WHDLoad. Wiele z tych gier przez jeden przycisk do sterowania ucierpiało na grywalności, pod tym względem najlepszym przykładem jest chyba Ninja Gaiden II. Proponuję zagrać żeby się przekonać o czym mówię, dodam że gra oryginalnie obsługuje dwa przyciski.
Nie licząc takich gier są także takie, które owszem są na jeden przycisk, ale i tak trzeba na klawiaturze coś obsługiwać. Tutaj dużo do powiedzienia ma zepół WHDLoad i ich łatki.
Jest również spora grupa gier gdzie skok jest kierunkiem góra, ale zyskują na grywalności gdy przekieruje się skok na przycisk (dotyczy to szczególnie gry na joypadzie). Również tutaj WHDLoad daje radę to zmienić.

Moim zdaniem jak chcecie jak najwięcej osób zainteresowanych to polecam dodać tą obsługę trzech przycisków. Taka obsługa jest wykorzystana nie tylko w grach na Amigę, ale także na Atari XL/XE a po przełączeniu lub modyfikacji dwóch sygnałów da się je wykorzystać na Commodore 64 (także jest już kilka gier oraz kolejne w planach).

Ja mogę dodać, i mówię jak najbardziej serio, że jak wasz joystick będzie obsługiwał trzy przyciski to biorę przynajmniej jedną sztukę. ok, racja
[#26] Re: Joystick KTRLCD32+ Arcade

@UJP, post #23

dobra to gdzie to można kupic
[#27] Re: Joystick KTRLCD32+ Arcade

@Dorian3d, post #26

Na EAB zrobiłem ankietę w sprawie Joysticka z trzema niezależnymi przyciskami, jak ktoś ma konto i jest zainteresowany prosił bym o oddanie głosu.
[#28] Re: Joystick KTRLCD32+ Arcade

@Solo Kazuki, post #27

Oo fajnie OK
[#29] Re: Joystick KTRLCD32+ Arcade

@UJP, post #23

Amiga potrafi obsluzyc 3 przyciski w dzojstiku. Tylko, ze to jest prawie nieuzywane. W jednej grze z 1989 (?) roku do Arcadia Systems taki kod widzialem. Ale ich automaty obslugiwaly i tak tylko 2 przyciski do grania, wiec ten 3 przycisk nic nie robil. Osobiscie nigdy nie lubilem gier arcade, ktore wykorzystywaly wiecej niz 2 przyciski do grania. Atak i skok lub strzal i bomba, to byl dla mnie standard. Wyjatkiem byly gry gdzie trzeci przycisk sluzyl do wywolywania jakiegos menu, czyli byl wykorzystywany bardzo rzadko. Wiec 2 lub gora 3 przyciskowy dzojstick jest Ok dla Amigi. Zreszta sama Amiga nie potrzebuje wiecej przyciskow. Tylko konsole wykorzystywaly wiecej przyciskow, Amiga ma od tego klawiature, ktorej konsole nie maja. Ale jezeli chcecie dodac obsluge dodatkowych 4 przyciskow dla dzoja, to wedlug mnie tylko na samym dole po jego bokach. Na kazdym boku po jednym, te boczne listwy moga do tego sluzyc jako fire'y. I tak to beda bardzo rzadko wykorzystywane przyciski.
[#30] Re: Joystick KTRLCD32+ Arcade

@Don_Adan, post #29

Amiga potrafi obsluzyc 3 przyciski w dzojstiku.

Amiga (każda!) potrafi obsłużyć ich siedem, ale zapewne chodziło ci bez dodatkowej elektroniki i lowlevel.library (lub podobnej procedury).

W jednej grze z 1989 (?) roku do Arcadia Systems taki kod widzialem.

Polecam przejrzeć listę gier wspomnianą przeze mnie wcześniej, gier takich jest więcej. Dodatkowo sporo gier wykorzystuje 3 przycisk jako pauzę, muszę kiedyś to posprawdzać i dopisać do wspomnianej listy.

Osobiscie nigdy nie lubilem gier arcade, ktore wykorzystywaly wiecej niz 2 przyciski do grania. Atak i skok lub strzal i bomba, to byl dla mnie standard. Wyjatkiem byly gry gdzie trzeci przycisk sluzyl do wywolywania jakiegos menu, czyli byl wykorzystywany bardzo rzadko.

Świetne gry D&D: Tower of Doom oraz D&D Shadow Over Mystara" wymagają obsługi aż 4 przycisków i wcale ich się nie używa aż tak żadko. Masz tam atak, skok, magię/przedmiot i wybór magii/przedmiotu do użycia. Ale takich gier jest więcej, te sobie przypomniałem na teraz.

Wiec 2 lub gora 3 przyciskowy dzojstick jest Ok dla Amigi. Zreszta sama Amiga nie potrzebuje wiecej przyciskow. Tylko konsole wykorzystywaly wiecej przyciskow, Amiga ma od tego klawiature, ktorej konsole nie maja.

Z tym że jak grasz w dynamiczną grę i musisz coś na szybko wciskać na klawiaturze...
Nie bez powodu jest tyle łatek WHDLoad przekierowywujących funkcje na dodatkowe przyciski kontrolera.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem