@BULI, post #2
@francdt, post #3
@Solo Kazuki, post #1
@francdt, post #3
@UJP, post #12
@UJP, post #12
@Solo Kazuki, post #14
@UJP, post #16
Nawet podejrzewam że te joysticki mogą nie mieć nawet dwóch niezależnych przycisków
@UJP, post #16
Ale ponieważ przewidujemy 3 linie tych joysticków
- wersja klasyczna DB9 z dwoma fajerami ( podstawowa bez jakiejkolwiek elektroniki )
byłaby możliwość wybrania 6 fajerów zgodnie z CD32.
@mikecios, post #19
@Solo Kazuki, post #21
Jest to o tyle ciekawe, że wygląda na to że Commodore nie tylko uwzględniało ten przycisk, lecz co ciekawsze niektóre gry z tego nawet korzystają, co było dla mnie sporym zaskoczeniem.
Przypominam tylko że zgodnie z CD32 jest siedem przycisków...
@UJP, post #23
Commodore ten pin przewidziało na trzeci guzik myszy ( druga funkcja to "dawca" wartości osi X w Paddel), ale chyba rzeczywiście częściej wykorzystywali go producenci gier, ale jak spotkałem się z joystickiem z epoki który obsługiwał 2 niezależne fajery, tak z 3 nie spotkałem się ( ani z myszą, ani joy-em )
@UJP, post #23
99% z nich wykorzystuje tylko jeden fajer.
@Dorian3d, post #26
@UJP, post #23
@Don_Adan, post #29
Amiga potrafi obsluzyc 3 przyciski w dzojstiku.
W jednej grze z 1989 (?) roku do Arcadia Systems taki kod widzialem.
Osobiscie nigdy nie lubilem gier arcade, ktore wykorzystywaly wiecej niz 2 przyciski do grania. Atak i skok lub strzal i bomba, to byl dla mnie standard. Wyjatkiem byly gry gdzie trzeci przycisk sluzyl do wywolywania jakiegos menu, czyli byl wykorzystywany bardzo rzadko.
Wiec 2 lub gora 3 przyciskowy dzojstick jest Ok dla Amigi. Zreszta sama Amiga nie potrzebuje wiecej przyciskow. Tylko konsole wykorzystywaly wiecej przyciskow, Amiga ma od tego klawiature, ktorej konsole nie maja.