[#1] MacOS8
Wreszcie podlaczylem swoja Ami do netu:)
To, ze amigowe przegladarki slabo obsluguja jave nie bylo dla mnie zaskoczeniem. Pozostaje linux i macOS.
No wlasnie uruchomienie netu pod shapeshifterem bylo prostsze niz na samej ami:) Tyle, macosowa java wymaga systemu 8 a ja mam 7.6 :(


[#2] Re: MacOS8

@vi-bee, post #1

A po co Ci java na klasyku że tak nieśmiało zapytam? ;)
Przecież to będzie działać tragicznie.

[#3] Re: MacOS8

@MinisterQ, post #2

A po co robisz gry na siemensy skoro java działa na nich tragicznie :P ;)

[#4] Re: MacOS8

@alpine, post #3

Podobnie nie było sensu robić odtwarzaczy filmów na klasyki. Liczenie RC5 też jakoś nie bardzo ma sens...

[#5] Re: MacOS8

@alpine, post #3

Bo są jelenie które kupują te gry ;)

[#6] Re: MacOS8

@vi-bee, post #1

O ile wiem, to potrzebny jest MacOS 8.1. Z tym ze ja nie znalazlem javy dla 68k. Na forum jest ktos kto odpalil jave z przegladarka Internet Explorer 4.x (ale to jest wieksze dziadostwo niz Ibrowse 2.3). Jezeli uda Ci sie znalez jave i odpalic za pomoca ICaba, to daj znac.
[#7] Re: MacOS8

@MinisterQ, post #2

Kiedys przeszedlem Dooma na 020/14, a teraz mam ochote sobie poczatowac na 060/66 :D
Na Amidze nie ma rzeczy niemozliwych :)

[#8] Re: MacOS8

@Andrzej Drozd, post #6

Java na maca wymaga 040 i 8MB ram i jak wlasnie wyczytalem w instrukcji da sie ja zainstalowac takze na systemie 7.6.1 :)
Co to jest ICab?

[#9] Re: MacOS8

@vi-bee, post #8

większość nowych apletów nie pójdzie na tej javie wymagającej 040... Zapewniam.
ICab to przeglądarka internetowa.

[#10] Re: MacOS8

@MinisterQ, post #5

Nie wiem jak ty ale ja mam te gry za friko

[#11] Re: MacOS8

@vi-bee, post #8

Gdy znajdziesz wirtualna maszyne, ktorej uzywa czat, to daj znac. Ja tego co potrzebuje czat, nie znalazlem w wersji 68k. W necie spotkalem tylko pliki dla PPC.


www.icab.de



Ostatnia modyfikacja: 31.05.06 16:30
[#12] Re: MacOS8

@MinisterQ, post #9

Ciekawe czy chociaz z rapidshare'a uda sie cos sciagnac z jej pomoca? W tej chwili nie moge sprawdzic...

[#13] Re: MacOS8

@vi-bee, post #12

roxx widze ze rapide dziala juz lepiej jak wczesniej,
bo za kazdym razem wczytuje sie obrazek na ib23 OK

http://rapidshare.de/files/21896901/INTERNET.png.html

[#14] Re: MacOS8

@vi-bee, post #7

Ja nie mogłem kiedyś odpalić doom-a na 020/14mhz +4mb fast i 881 16mhz.
Jak to zrobiłeś [i]vi-bee

[#15] Re: MacOS8

@Wrona760, post #14

Pewnie uzyl binarki pt. ZHDoom, czy jakos tak ( )...

[#16] Re: MacOS8

@Malin, post #10

Nie wiem jak ty ale ja mam te gry za friko

to akurat chyba nie jest powod do chwalenia sie ,nie?
[#17] Re: MacOS8

@alpine, post #3

A po co robisz gry na siemensy skoro java działa na nich tragicznie

Zalezy ktore Siemensy. :)
[#18] Re: MacOS8

@DRACOX, post #16

Jak uważasz.

[#19] Re: MacOS8

@MDW, post #17

ogolnie java w telefonach to tragedia(lacznie z java 3d)..... ale to nie temat o tym ;)
[#20] Re: MacOS8

@alpine, post #3

Nie pozwólmy by ten doniosły moment przesłonił nam oczywistą prawdę, że siemensy suxx :P

[#21] Re: MacOS8

@koodlaty, post #20

Te stare koszmarki z ekranem 101x80 rzeczywiście są straszne w programowaniu pod Javę. Jednak te z ekranami 130x130 i 132x176 nie są takie najgorsze. Jakoś nie przypominam sobie żebym miał z nimi kiedyś jakieś problemy. Przeciwnie nawet - te wersje poszły gładko. Chociaż faktycznie te durne "niestandardowe" rozdzielczości mogą nieco wkurzać. :) Tak jakby nie mogło być 128x128 i 128x160. Parę durnych pixeli różnicy by nie zrobiło, a nie trzeba byłoby robić osobnych wersji. :)

Piękne odbieganie od tematu. ;) A wracając do tematu - Java na Siemensach na pewno działa szybciej niż na Macintoshach 68k. :D



Ostatnia modyfikacja: 06.02.07 19:09
[#22] Re: MacOS8

@DRACOX, post #19

Java is ****, jednak DoJa wymiata. Może to jest java, ale nie do końca.
[#23] Re: MacOS8

@MDW, post #21

bardziej mi chodzi o to ze liczbe wartosciowych dobrze wykonanych i wartch zagrania gier w javie jest niewiele ,wlasciwie mozna je policzyc na palcach jednej reki pijanego drwala
[#24] Re: MacOS8

@MDW, post #21

Wszystko zależy od tego pod jakim kątem są testowane aplikacje i przez kogo... I co się pisze. Na siemensach duże znaczenie ma sposób realizacji pętli głównej (callSerially()/servicesRepaint()) + callhandling, są problemy z "przestojami" maszyny wirtualnej (charakterystyczne "zacięcia" programu co jakiś czas, zgłaszane przez testerów np. infusio jako błąd), etc...

[#25] Re: MacOS8

@Lokaty, post #15

Z tego co pamiętam,jeden z portów miał specjalnie spreparowany RAD który umożliwiał odpalenie DOOMa przy 4MB fastu
@MDW - Dlaczego Twoja gierka na Mophuna Final Hit działała na SE T300 a już średnio na T230 czy T610 ?? :)
[#26] Re: MacOS8

@Wrona760, post #14

ADoom odpalisz z 4mb fastu nawet na A500 z 68020 w EHB 64 kolory koledze tak kiedys zrobilem na osobnej partycji wybiera z bootmenu i startuje.

[#27] Re: MacOS8

@waldiamiga, post #25

@MDW - Dlaczego Twoja gierka na Mophuna Final Hit działała na SE T300 a już średnio na T230 czy T610 ??

Na T610 działa normalnie. Mam nawet gdzieś jeszcze T610 i działa. :) Na T230 podobno działa wersja z T300. Tak przynajmniej twierdził ówczesny wydawca - Synergenix. Oni testowali i ewentualne problemy mi zgłaszali. Jak pojawił się na rynku T230 to dostałem od nich inforację, że wersja dla T300 została przetestowana na T230 i proszą żeby zaktualizować informacje o tym (każdy developer robił to sam - taki fajny system był).

No ale Mophun to historia do której się nie wraca. Chociaż przyznać muszę, że cudowna historia. Umowa nie pozwala mi powiedzieć jak bardzo cudowna. :)



Ostatnia modyfikacja: 06.02.07 21:25
[#28] Re: MacOS8

@MDW, post #27

Synergenix dalej puszcza gierki na tym swoim engine mophun ale przesiadlo sie na symbiany wypuscili kilka pasztetow , ostatnio jedna dobra gre -Lock'n'Load2 ,wczesniej znakomite worms world party na ngage ..a teraz robia "dedykowana" wersje WWP na symbiany (czyli beda rippowac z wormsow ngage wszystko co sie da zeby zejsc z 30MB do 1,5MB) :D
[#29] Re: MacOS8

@DRACOX, post #28

Zgadza sie. Jednak teraz sa to gry 3D. Tworcow Lock'N'Load 2D i 3D (jedynka) bardzo dobrze znam osobiście. :) W Synergenix duzo sie zmienilo. Szlo coraz gorzej, prawie splajtowali. Polaczyli sie wiec z Kajak Interactive i powstalo Blaze. Ludzie, ktorzy stworzyli Mophuna odeszli zakladajac wlasna firme. Mophun3D przestal byc aktualizowany. Nie bylo wesolo (wiadomosci z pierwszej reki, a wlasciwie kieszeni). Blaze ciagle miala problemy, ostatnio sie mocno przeinwestowala i znow splajtowala. Tym razem z dolka wyciagnelo ich polaczenie sie z Oberon. No i pod taka nazwa obecnie istnieja. A jak istnieja? Lepiej nie mowic niestety. :( Szkoda, bo Mophun byl fajny. No ale ludzie, ktorzy odeszli stworzyli cos w tym stylu tylko duuuzo bardziej zaawansowanego.

Era gier 2D na telefony sie skonczyla. To co jeszcze jest to ostatnie podrygi. Oczywiscie my do tego dojdziemy za 2-3 lata. No ale wtedy juz bedzie za pozno. Juz jest za pozno. :)
[#30] Re: MacOS8

@MDW, post #29

najgorsze jest to ze w tej dzialce nigdy nie bylo porzadnego 2D (nieliczne wyjatki) teraz jest przeskok na jave 3d ..ktora poprostu czasem ladnie wyglada ale ..jest niegrywalnym badziewiem w 99% ..powiadasz ze blaze splajtowalo? ...ostatnio wydali gre nie mophun od Polarbit - calkiem fany racer arcade 3D na symbian ..
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem